vrijdag 21 mei 2010

pinksterweekend

vandaag, vrijdag, is voor ons het pinksterweekend al begonnen...
Gert is op zolder bezig met het plaatsen van een dakraam, vorig jaar was ik al enthousiast begonnen aan het ordenen van de 'troep' op zolder.
En toen ontstond het plan om daar een extra slaapplaats te creëeren, zodat van de kleinste slaapkamer te zijner tijd een badkamer mét bad gemaakt kan worden.
En zo wordt onze kluslijst vaak sneller langer dan korter :))
In ieder geval hebben we vandaag een prachtige dag voor de dakraamklus!
De migraine suddert nog steeds voort, het is te houden, maar ik word er wel gaar van veel puf om iets te doen heb ik niet.
Gisteren na mijn werk heb ik wel heerlijk een ronde door de tuin gedaan...
als ik vanuit huis naar buiten loop, zie ik vanonder de overkapping van het achterhuis dit..
links om het hoekje is de muziekkamer van Gert (hij speelt piano), als hij speelt met de tuindeuren open ziet hij dit..
aan het eind van dit eerste stuk tuin gaat een trapje naar beneden, naar het zonneterras..
daar vanuit kom ik weer twee treden lager in de boomgaard (met een Elstar appelboom, een sterappel en een kruidenierspeer). Kijk ik daarvandaan terug dan zie ik dit..
loop ik weer terug richting het huis dan is dit de doorgang van het achterhuis..
Ons huis staat op een lang smal perceel, van maar 5 meter breed.
Toen ik het kocht begin 2006 was de tuin een braakliggend stuk grond... een uitdaging...nu is het ons landgoed... een plek waar we tot rust komen en waar we genieten!

26 opmerkingen:

nieneke zei

Hoi Corine,
Wat heb je er een paradijs van gemaakt!! (ongelooflijk dat het nog maar 5 jaar terug eruitzag als een braakliggend terrein...haha...er is dus ook al veel van de kluslijst af!)
Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt! Klus-ze nog even en geniet van het mooie weer!
Nieneke

Bo Butiek zei

Hopelijk ebt de migraine snel nog verder weg, kun je helpen met klussen en lekker genieten van je landgoed!

Groeten,
Claudia

Pink Princess zei

Joh wat wonen julie daar MOOI!!! Mooie foto's oor. En idd heerlijk weer met die zon! Heerlijk om dan te kloussen hihi. Beterschap met je migraine, lastig he? Ik heb geen migraine (voor zover ik weet dan) maar heb wel erg vaak bonkende hoofdpijn en OOO wat is dat lastig.

Liefs en een heel fijn (klus) weekend, geniet van je mooie tuin ook ♥

Pink Princess zei

OEPS moet natuurlijk KLUSSEN zijn duh

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat een prachtige tuin hebben jullie, geweldig zo'n lange lap...ik wens me er één ;-)

Een heerlijk Pinksterweekend toewenst!

Groetjes, Veronique

almay`s home zei

Hoi Corine,

Wat een prachtige tuin...met recht een klein landgoed! Mooi ingedeeld in kamers ....wat leuk al die verschillende sferen die dat dan weer geeft!

Lekker genieten met de Pinksterdagen!

Groetjes
Alma

Carla zei

Onze tuin is maar een halve meter breder, maar wel een stuk korter..je hebt er een mooi paradijsje van gemaakt hoor.

En het is een uit gelezen dag voor een dakraam!!

Hier hebben we dat ook vaak hoor, dat als je één ding bedenkt er snel meerdere klusjes aan vast hangen.

Beterschap met je migraine...en succes met alle klussen.

liefs Carla.

Home and Lifestyle zei

Ik ben benieuwd hoe je slaapkamer met dakraam er uit komt te zien...het raam zal in ieder geval veel extra licht geven! Je tuin...heerlijk hoor, van dat braakliggende terrein is niets meer teug te zien! Complimenten dus!

Een fijn Pinksterweekend! Lieve groet, Ingrid

lia zei

Mooi, en ik kan het weten. Alleen nu met het blad aan de bomen nog mooier.

fijn pinksterweekend
lieve groet Lia

gewoon gezellig zei

Wat een heerlijk grote tuin hebben jullie, kan me voorstellen dat je daar echt tot rust komt!
Fijn zonnig weekend,
groetjes Hilde

It's me zei

Wat een tuin !!!! prachtig...............o echt een verwen geniet plek !! ik vind hem superrr..........ik heb nog geen weekend helaas........morgen werken........vanmiddag booschappen doen.......naar de dokter....naar de kapper.........en met de honden naar het park heerlijk vind ik dat ter afsluiting....en dan?? doe ik helemaal niks meer.........hahahahh!!!

Een heel gezellige ZONnig lang weekend gewenst !! lieve groetjes Ria.........

Wondelgijn zei

Niet slecht, niet slecht, helemáál niet slecht zelfs!! Wat een heerlijk huis met een geweldige tuin!!! (zal ik bij jou in de buurt komen verhuizen?? ;-) hihihi)

with love zei

Wat vervelend die migraine, ik snap dat je dan niet veel puf hebt, en al genieten wij heerlijk van de zon, volgens mij is dat juist iets waar je met migraine niet echt vrolijk van wordt toch??
Maar wat heb je een prachtige tuin! Het is bijna niet te geloven dat dit in 5 jaar "geboren" is!
Hopenlijk kun je er lekker van genieten dit weekend! Fijne pinksterdagen en lieve groet, Erna

Roelien zei

Wat een gave tuin zeg!

little sweet things zei

Ooooh, wat woon je mooi. Leuk een tuin met verdiepingen dat zie je niet vaak.
Onze tuin is ook 5 meter breed, maar sinds we een aanbouw hebben laten plaatsen is hij nog maar 13,5 meter lang. En daar kan ik jammer genoeg weinig in kwijt.
Ik hoop dat je migraine snel verdwijnt, zodat je van het zonnetje kan genieten.
Fijn weekend en groetjes Sas

Irma zei

meid wat hebben jullie er iets moois van gemaakt zo sfeervol helemaal jezelf uitleven op een brak liggend stuk, geweldig.

sterkte met de migraine ik weet er alles van:-((

een heel fijn Pinksterweekend veel liefs Irma

oma leentje zei

Wat een prachtige tuin hebben jullie. En je foto's zijn echt super. Ik wens je een fijn Pinksterweekend. Groetjes Leni

La Maison en Wonderboom zei

Het wordt een mooie weekend om lekker in je mooie tuin door te brengen. Lui liggen in je stoel, ogen dicht en luisteren naar Gert die voor je speelt mmmm.
Of moet er geklust worden;)?
In iedergeval, geniet van de pinksterdagen en groetjes van

Hermine

Room Seventeen zei

Wat een heerlijke plekjes!! Dat wordt genieten tijdens de Pinksterdagen.
Groetjes Hennie

kienkele zei

Hallo Corine, wat een schitterende tuin heb je daar in vijf jaar gecreeerd zeg, het ziet er bijzonder sfeervol en gezellig uit, kan me voorstellend dat jullie dit je landgoed noemen. Succes met de dakraamklus en ik hoop dat je migraine snel opknapt, wat vervelend zeg, dat dat zo lang aanhoudt.
Een heel fijn Pinksterweekend toegewenst, met veel zon en zonder hoofdpijn, lieve groet, Tineke

G-style zei

Ik vind jullie landgoed echt prachtig , daar is het op vele plekjes goed vertoeven zeg !
Ik wens jullie hele fijne dagen en hoop dat je migraine sneel helemaal over is , lieve groet van Gea

Hannekie zei

wat een heerlijk plekje hebben jullie daar. echt super
gr hannie

M&D zei

Wat vervelend van je hoofdpijn! Hoop dat het inmiddels wat gezakt is, ik heb afkloppen bijna nooit hoofdpijn laat staan mirgraine dagen.... rust lekker uit en het is zo te zien prachtig genieten ik jullie mooie tuin.

liefs van my :)

@nne zei

Hallo, ik ben toevallig in je tuin beland. Ik kom vaker langs om even van je sfeervolle foto's te genieten. Met vriendelijke groet, @nne

Ster zei

Het ziet er heel gezellig uit en zalig om je fruit in eigen tuin te hebben.
Wens je beterschap,want migraine is iets afschuwelijks!!
Lieve goet,Ster

Kleurrijk zei

Wat kunnen mensen toch een prachtige leefomgeving creeren!