maandag 21 juni 2010

binnen klussen

keukenklus...
De inrichting van ons huis is sober, landelijk en stoer.
Voor mij heel belangrijk.. daarin vind ik rust!
Toch is het soms lastig je bij je eigen stijl te houden, er zijn ook dingen die ik zeker mooi vind, maar die niet in ons thuis blijken te passen.
Tijdens een brocante-tour vonden we een prachtig stoer keukenregaal...
Mooi landelijk!
En toch... na een tijdje was het duidelijk...ik vind het te druk...
weghalen is dan een simpele oplossing, maar dát gaat Gert toch iets te snel :) 's Winters ontdekken we nóg een minpuntje, op het aanrecht hebben we (meestal Gert) tijdens het voorbereiden van het eten geen licht..
De rvs schouwkap was me al langer een doorn in het oog, dus een totaal ander keukenplan moest er komen..
een mooie simpele zelfmaakschouw en een keukenplank met spotjes...
En daar zijn we nu mee bezig, echt hard gaat het niet, ook de tuin vraagt veel tijd deze maanden, en er zijn af en toe feestjes te vieren :) maar het vordert gestaag..

34 opmerkingen:

La Flotte zei

Wat een mooie keuken hebben jullie én straks nóg mooier als de schouw en verlichte plank klaar is.
Ik vond het vorige keukenrek ook mooi maar dit is idd rustiger, ik hou ook wel van die stijl.

groetjes Heidi

Something White zei

Ah, en die RVS-afzuigkap vond ik nou net zo mooi! Eigenlijk vind ik juist die combi van strak modern met een meer landelijke inslag echt super. Maar deze nieuwe schouw mag er ook zijn, mooie vorm en past perfect hier.
In mijn toekomstige keuken wil ik eigenlijk ook geen bovenkastjes en geen rekjes en zo. De tegels op jullie keukenmuur zijn prachtig, zijn dat zelliges?
Groetjes, Marjolijn

Logement it Foarhus zei

Gelukkig, nog iemand met klus ideeën, jouw schouw lijkt bijna mijn schouw, het enige verschil is dat wij oud hout hebben gebruikt, vanwege een orginele oude keuken met apothers kast. Wat ziet het er geweldig uit, het gaat vast helemaal goed komen, incl regaal.

groetjes Pauline

Roelien zei

Ik vind je keuken heel mooi!

Yvonne zei

Wat een mooie keuken.
Wil ik ook !!!!

Bonjade zei

Ben benieuwd hoe het gaat worden.....
Vond de 1e foto ook mooi hoor.....maar dit is idd iets rustiger als ik het zo zie.....
Tja ik blijf ook stug dooroefenen met less is more.....bewijs is hier weer geleverd...
Fijne week

Lynda zei

ik vindt en vond het allemaal mooi!!! Hou wel van dat stoerdere.......
En feestjes moeten gevierd worden, dan maar een weekje langer klussen

Groetjes
Lynda

Mayflower zei

Helemaal mijn ding Corine. Het staat prachtig jullie nieuwe schouw en de witte plank met spotjes ernaast. En ook al gaat het langzaam, je komt iedere keer een stapje dichter bij je doel.
Mijn probleem is dat ik eigenlijk ook van rust hou in mijn interieur, maar .....ik vind ook heel veel dingen mooi.
Maar ik begreep wel wat je bedoelde hoor.
Het is nu heerlijk weer (hier tenminste) om in de tuin bezig te zijn. Ik was vorige week in de tuin aan de slag gegaan, maar heb even tèveel gedaan op één dag en dat moet ik dan bezuren.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

kienkele zei

Dat gaat helemaal goed komen Corine, dat zie je zo. Ik vind de schouw zo veel mooier, ik heb ook helemaal niks met die rvs dingen. En wat die regaal betreft, ik heb er beelden bij dat je dat te druk vindt. Soms heb je iets in je kop (en als ik dat heb, dan gaat dat er niet weer uit, hihi) maar dan blijkt het achteraf toch niet goed uit te pakken, het komt niet vaak voor, maar soms.....en dan spijt, want geboorde gaten in de muur, enz. enz, nou ja, je snapt het vast wel! Succes verder, lieve groet, Tineke

marga zei

Mooie keuken heb je.....vind de schouw ook mooi geworden!

Home and Lifestyle zei

Op zich hou ik wel van RVS in combinatie met stoer of landelijk, maar je nieuwe schouw is ook mooi! Een paar weken geleden hebben we ook in de keuken geklust, het was binnen een paar uur klaar (!) en ik ben er helemaal blij mee...maar mogelijk vind jij dat weer te druk! Komt eerdaags op mijn blog, de post staat al klaar!!

Succes in de keuken! Lieve groet, Ingrid

Stina zei

Vindt het mooi die schouw zo, hou zelf ook niet zo van rvs.
Succes verder;]

Kom Achterom zei

Ik vind je schouw ook mooi zo hoor!!! wat anders ziet het er dan uit zeg!
dikke 10
Yolanda

faire un songe zei

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden....
Ik vind het goed dat je zo bij je zelf blijft..soms is dat wel lastig want dan zie je iets wat je mooi vind..maar dan blijkt het toch niet zo te passen..
Hier ook wel wat verander klussen in het zicht..tja ik blijf ook bezig..
Maar eerst over twee weekjes lekker op vakantie..
Geniet van je vorderingen..
Groetjes Hetty

Berna zei

Prachtig die eenvoudige schouw!

Room Seventeen zei

Wat een mooie keuken heb je Corine, helemaal mijn ding :-) Ik vind de nieuwe schouw echt prachtig!
Groetjes Hennie

monique zei

Hoi Corrine, oud en nieuw. De keuken was en is schitterend. Het rekje vond ik ook erg mooi. Wel weer iets om blij van te worden. Succes met verder klussen

Maison le Bonheur zei

Mooie keuken heb je.
Vind de schouw echt prachtig, vind ik persoonlijk beter bij je keuken passen.

groetjes,
Anita

It's me zei

Ik vond ervoor ook erg leuk .......maar erna ook !!! ....geniet van het klussen....en ja feestjes gaan voor!!! haahhahah!!! liefs Ria

Jeanette zei

Maar het hoeft morgen toch ook nog niet af te zijn? Ik vind deze schouw ook mooier, toch landelijk en gelijk ook strak en rustig, gewoon mooi! succes nog met de laatste dingen...

Fijne avond en groetjes Jeanette

Hannekie zei

wat mooi zeg. heerlijk als je een eigen huis hebt dat je het echt naar je eigen zin kunt maken. bn heel benieuwd als het af is
gr hannie

Kind An Huys zei

Dat ziet er nu al mooi uit!! Wat een ander gezicht zeg... en ja, een beetje licht in de donkere wintermaanden is toch ook wel handig!
Groetjes, Anne.

G-style zei

Hoi Corine,

ik vind het er al super uitzien en inderdaad toch iets soberder qua uitstraling dan het andere , ik vind het in elk geval heel mooi worden.

Wat stonden de meiden prachtig op de foto trouwens , mooi vaderdagkado !

groetjes Gea!

Floor zei

Ik hou ook van rustig ....mooi hoor

Irma zei

Ik vind je schouw heel mooi geworden zo. En de keukenregaal vond ik ook helemaal super, maar gemak dient de mens hé, dus te begrijpen. En ach, al gaat het wat langzamer, als het uiteindlijke resultaat maar naar het zin is.

Fijne week verder en groetjes
Irma

little sweet things zei

Wat een verandering zeg! Ik moest even een paar keer heen en weer scrollen om te kijken wat er nou allemaal anders was, maar ik vind het echt heel mooi worden zo.
Groetjes Saskia

English style zei

ik vind je nieuwe schouw mooier (zo 1 heb ik ook haha)
heb zelf helemaal niks met RVS, onze gootsteen is rvs jegggggg, bah niks aan
vind je plankje met lichtjes een mooie uitkomst, zal plezierig werken zijn
groetjes Yvonne

Jeanette zei

Je keuken ziet er prachtig landelijk uit. En inderdaad hij hoeft niet gelijk klaar te zijn. Ik zou de komende dagen lekker genieten van het mooie weer.
Ik heb zelf ook een hele strakke rvs afzuigkap met een glazen plaat. Ik zou bijna.... nee dat ga ik mijn man maar niet aandoen. Ik ben nog te druk in mijn woonkamer.

Groet,
Jeanette

Wondelgijn zei

Ha! Je hebt dus dezelfde planken in de keuken als wij... én dezelfde fluitketel... dezelfde spulletjes... nou ja, gewoon: we hebben blijkbaar dezelfde smaak! ;-)

Janet zei

Heel herkenbaar,dat van de rust, ik heb precies hetzelfde,mooi resultaat hoor die strakke schouw....
Wij moeten nog een nieuwe keuken uitzoeken en dat vind ik niet een heel gemakkelijke klues moet ik zeggen, ik wil voornamelijk een rustige stoere keuken, en dat is nog niet zo heel erg simpel,er is gewoon teveel keus,en aan het budget moet ook nog gedacht worden..haha.

Fijne week!
Groetjes,Janet

@nne zei

Bedankt voor je bezoekje. Ik denk dat het probleem is opgelost. Mooi die sobere keuken van je. Groetjes, @nne

lia zei

Ja, wat zal ik zeggen....Natuurlijk is dit mijn ding, maar dat wist je al wel. Het gaat echt mooi worden hoor. En komt hij nu gelijk met de koelkast? Als het daar en hier klaar is moeten we eens een dagje plannen.

Ik heb de gordijnen klaar op de zoom na, en heb door het hele huis stof. Maar ga wel iedere dag even lekker in de tuin genieten van de zon.

Een hele fijne en zonnige week
groet Lia

Michaja zei

Hoi Corine, leuk dat je mijn blog hebt gevonden want nu heb ik de jouwe ook gevonden :)
Mooie keuken! En mooie blog heb je.
Groetjes Michaja

Karin zei

SIMPELE zelfmaakschouw. Zellufmaakklus is nooit simpel hier, maar dat valt dan ook niet mee met vier linkerhanden :(
Ik ben het volledig met je eens, rust in je interieur. In die koppies van ons is het al druk genoeg nietwaar. Ik vind het al mooi geworden (niet dat dat belangrijk is en je hebt er niets aan, maar ik wilde het toch even gezegd hebben). Dag dag!