maandag 14 juni 2010

bloemenoogst

vriendinnentijd...
Eén keer in de zoveel tijd gaan vriendin A en ik er een vrijdag opuit, wat shoppen, lekker lunchen, mensen kijken en bijpraten.
De ene keer blijven we in de buurt, de andere keer gaan we wat verder weg, afgelopen vrijdag gingen we op zoek naar een brocanteschuur waar we over hadden gehoord...
We wisten geen naam, geen adres, geen openingstijden, alleen dat het in Doornspijk zou moeten zijn :) en ja net op de grens van Doornspijk en Nunspeet.. gevonden!
De brocante staat daar in en rond een stoere (nieuwe) houten schuur, zoéén met dikke vierkante massieve palen en balken, robuust en landelijk.
Een prachtige decor voor kroonluchters, zink, emaille, koffers, tafels, klepbanken, kasten, luiken, mangeldoeken, glas, zilver, chocomallen, enz, enz...
Het is dat ons thuis maar een klein huis is én dat ik niet van vol houd én dat ik aardig gediscplineerd ben (geworden) voor wat betreft het kopen van brocante...
Mijn buit daar, behalve het psychisch genot van heerlijk rondsnuffelen in 'vroeger' is in materieel opzicht een zinken oogstmand.
Heel handig bij de oogst van pioenrozen uit eigen tuin :))
(J en P antiek en brocante, Nunspeet)

27 opmerkingen:

English style zei

Is dat aan die lange weg Corine ?
zo'n houten schuur bij hun op het erf, volgens mij hebben we het over dezelfde hihi
daar komt mijn witte kastje vandaan, super aardige mensen, wij hebben daar lekker om de kachel gezeten toen we het kastje op gingen halen,het sneeuwde toen keihard !!
Vind je mand erg leuk, en pioenen uit eigen tuin, ben jaloers op je, mijn 2 pioenen willen nu na bijna 4 jaar NOG niet bloeien, denk toch dat ze op de verkeerde plek in de tuin staan...
Groetjes en een fijne dag
Yvon

bikim zei

Just love them Corine! mine are still very small and have no flowers! maybe they don't like the place where they are!
gorgeous photos too!
happy week,
Rosa

Room Seventeen zei

Oh wat heerlijk z 'on snuffelschuur vol met brocante. Leuke mand, staat super met die pioenen!
Groetjes Hennie

G-style zei

Heerlijk Corine dat je zo gezellig hebt geshopt met je vriendin , ja en dat je niet alles kunt kopen is gewoon een gegeven , ook ik ben daar al achter alhoewel ik toch ook weer met wat nieuwe spulletjes thuis ben gekomen van de Tuinkamer afgelopen zaterdag , wat is dat toch een prachtige winkel hè !

Je pioenrozen staan super in die pluk mand trouwens , leuke (en nuttige) aankoop hoor !
Fijne dag , lieve groet Gea

Freekje zei

Een mooie vondst Corine! Echt stoer en landelijk zoals bij jou past.
En inderdaad, wat een traktatie alleen al om lekker te snuffelen in 'vroeger'.
Ook ik koop echt gericht en consequent in stijl... als het te vol wordt krijg ik weggooikriebels...
En des te leuker om met een aankoop thuis te komen die je verzamelingen nét even aanvult.
Fijne dag, Groetjes Freekje

&zouthout zei

Soms twijfel ik ook erg hoor, vind het heerlijk om te snuffelen, maar ik wil het ook niet vol hebben in huis, ik heb wel de ruimte maar neeeeeh ik ben ook aardig standvast... of het moet wel echt heel mooi of bijzonder zijn, zoals jouw prachtige mand die had ik ook voor geen goud laten staan.

lieve groet

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Pioenen uit eigen tuin.. Wauw.. Dat kan ik nog niet.. vorig jaar voor het eerst drie struiken gekocht. Dus moet nog veel geduld hebben (en ik en geduld...ahum)
Je oogstmand is prachtig, mooie foto heb je er van gemaakt! Enne.. de zon schijnt :-) Heerlijk hé!

Groetjes van Petra

Karin zei

Niks heerlijker dan lekker rondsnuffelen in goed gezelschap. Vind het al heel wat dat je het, met zo'n beperkte beschrijving, gevonden hebt :) Knap hoor dat je je zo keurig in hebt weten te houden, maar de mand is dan ok helemaal goed! Fijne dag.

Roelien zei

Wat een prachtige pioenrozen uit eigen tuin!!!

almay`s home zei

Hoi Corine,

Wat een leuk geheel met die pioenrozen uit eigen tuin. Prachtig!

Groetje
Alma

Maison le Bonheur zei

Ja heerlijk hè wat rondsnuffelen.
Probeer nu wel wat minder te snuffelen anders wordt mijn huis te vol.
Leuk die mand met die pioenen!

groetjes,
Anita

lia zei

Leuk om met een vriendin soms even lekker te snuffelen. En met een mooi mandje thuis komen natuurlijk.

fijne dag, lia

It's me zei

Wat een leuke mand heb je gevonden...........en die pioenen zijn werkelijk prachtig...mooie foto's !!

Fijne week..............liefs Ria

Hannekie zei

oo heerlijk lijkt me dat..weer lekker snuffelen tussen brocante. je mand is super
gr hannie

Bonjade zei

Kijk dat moet ik nu nog leren.....mezelf in bedwang houden....;))
Maar ja alles is zo mooi, maar zoals je weet oefen ik ook om minder van meer te hebben.
Mooie aankoop en heerlijke pioenen...zalig.

Enne, hij is onderweg hoor.
Fijne week

Lynda zei

WAUW!!!!! toffe mand!!! En je pioenen zijn natuurlijk prachtig!! Mooi duo zo!
Die schuren vindt je hier in de buurt niet hoor...jammer.....

Groetjes
Lynda

Jeanette zei

Altijd leuk zo`n vriendinnenmoment. mooie plukmand heb je gekocht en die rozen oohhh...wat mooi en dat in je eigen tuin. Ik heb topt 3x aan toe ook deze roos gekocht voor in de tuin maar tot 3x aan toe is het toch de hardroze? Hmm...niet leuk hoor dat er een verkeerd kaartje in de pot zit. Ik koop nu alleen nog bloeiende pioenen zodat ik zeker weet dat ik de juiste heb:-)

Lieve groet, Jeanette...

Home and Lifestyle zei

Een vriendinnedag is altijd leuk...en al helemaal als je naar zo'n leuk adresje gaat! En wat goed dat je je zo ingehouden hebt...ik weet niet of mij dat gelukt was hoor! Je aankoop is super leuk, staat geweldig met die mooie pioenen er in!

Lieve groet, Ingrid

Janet zei

Hoi Corine,

Wat goed dat je je zo hebt kunnen beheersen, ik moet zeggen, het lukt mij ook steeds beter hoor..Je kunt nou eenmaal niet altijd alles kopen,al is het alleen maar wegens ruimtegebrek.Maar uuh van die Pioenrozen word je toch ook helemaal vrolijk en blij.
Fijne week!!
Groetjes,Janet

Mayflower zei

Prachtig je oogstmand Corine en zo mooi als de Pioenen erin liggen.
Prachtplaatjes.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

Kind An Huys zei

Gezellig zo'n dag uit met een vriendin! Wat goed dat je die schuur dan toch gevonden hebt, en nog een leuke aankoop hebt kunnen doen!
Mooi zo met pioenen uit eigen tuin...
Groetjes, Anne.

kienkele zei

Jaaaa, vol is vol he Corine, ook ik begin wat kieskeuriger te worden in de aanschaf van dingen, maar ik vind zoveel leueuk!
Je oogstmand is prachtig, evenals de pioenrozen uit eigen tuin. Volgens mij hebben alle medebloggers ze op dit moment op de vaas staan, ze zijn zeer geliefd en terecht, want het is een prachtige bloem. Ik heb ze helaas niet in de tuin, en ook daarvoor geldt: mijn borders zijn stampvol, wat er nu nog bij moet, zal in potten moeten, en ook daar heb ik er al vele van!
Fijne avond nog, groetjes, Tineke

nieneke zei

Keurig ingehouden!!! En goede score! (om maar even in de sfeer te blijven...)
Enne, g=fijn hè zo'n dagje met vriendin op stap!
Lieve groet, Nieneke

Floor zei

oh die pioenrozen , uit eigen tuin nog wel...mooooiiii

Anita zei

Wat een dicipline zeg om niet te zwichten voor al die leuke spulletjes!Maar wat je wel gekocht hebt is erg leuk en natuurlijk praktisch!En pioenen uit eigen tuin.....ben ik jaloers op ik heb die van mij ooit een keer verzet en bloeit sinsdien niet meer!
Groetjes,Anita

gewoon gezellig zei

Prachtige mand, en leuk is dat, als je weer zo'n superadres gevonden hebt!
En qua prijzen goed te doen?
Wie weet gaan wij er ook es heen ;-)
groetjes Hilde

faire un songe zei

Wat een prachtige mand heb je ...en dat superadres wil ik binnenkort ook verblijden met een bezoekje.. Het ontbreekt me nu alleen aan tijd.
Over 3 weekjes gaan we al op vakantie en ik heb nog niets gedaan..
Eerst vandaag de uitslag maar eens afwachten, dan feesten en dan richten we onze pijlen weer op morgen...weer met Eva naar het WKZ..ik denk de laatste keer en dan weekend...en nog steeds ben ik verkouden en niet fit..gek hé hoe zou dat nu komen..haha..;-p maar goed nog even volhouden..
Geniet van de mooie dag,..