woensdag 2 juni 2010

geluk

Nog even terug naar mijn vorige post..
In zo'n kort schrijfsel kon ik natuurlijk niet echt diep gaan, maar ergens hielden deze gedachtespinsels me zo bezig dat ik er toch íets over kwijt wilde.
Uit de reacties blijkt wel dat ik niet de enige ben die er over nadenkt..
Ja ik ben blij dat ik nu kan zeggen 'ik mag er zijn'!
Mijn leven was/is niet alleen rozegeur en maneschijn, ik ben ook door dalen gegaan, maar ik ben er (met hulp) uit geklommen.
En als ik af en toe terug dreig te zakken, doordat ik me in mezelf terugtrek als het niet lekker gaat, dan is er m'n gezin dat ondanks dat van me houdt!
Vorige week waren onze buren 50 jaar getrouwd, ons werd verzocht een wens of gedicht in de wensboom te hangen.
Zo moeilijk.. wij komen allebei uit een verbroken huwelijk en dan moeten wij iets zinnigs zeggen tegen een gouden bruidspaar??
Geluk zit in kleine dingen... een bloem, een gebaar, een blik,
het grootste geluk is liefde...
liefhebben en geliefd zijn!
En dat sluit weer mooi aan op mijn grote ideaal, het allerbelangrijkste in het leven, liefde kunnen geven en liefde ontvangen! Er 'zijn' voor elkaar!
_______________________________________________
En dan nu... de honden... het is zo moeilijk om de beesten samen op de foto te krijgen, tijdens hun spel racen ze door huis en tuin :)
maar ik heb er één!
Het gaat prima samen, Jip laat verbazingwekkend veel toe, hij was altijd behoorlijk dominant, maar Finn krijgt veel voor elkaar.
Nou moet ik wel zeggen dat Finn nergens bang voor is :)
Hij springt er gewoon bovenop als hij de bal wil die Jip heeft, even een beet in z'n oor en Jip laat los, missie geslaagd!
En ondertussen houdt hij vanuit z'n ooghoeken alles in de gaten!!

22 opmerkingen:

lia zei

Ik moet opeens weer denken aan die morgen bij jou aan de keukentafel. Hoe gezellig we zo ineens zaten te kletsen over persoonlijke dingen. En heb even gekeken naar je vorige reacties, wat mij opvalt is dat er bij deze dames zoveel zijn die "iets" mankeren hé [zoals wij]. Zouden we elkaar daarom zo goed begrijpen, en zou het veranderen als we elkaar persoonlijk kenden.
Je had ook een mooie boodschap voor de buurtjes. En 50 jaar hebben mijn ouders ook nog meegemaakt.

Leuke foto's van de honden.

Fijne zonnige dag, lia

lia zei

Ik bedoel natuurlijk buren....hihi

Kom Achterom zei

Ha Corine,
Ik kan er nu even niets op zeggen!
Wij vechten er op dit moment voor met ons hele gezin!! Liefde Vooral al er 1 is die het nooit heeft gehad!
Jou gezin komt niets te kort je bent een pracht mens!!!

Home and Lifestyle zei

Geluk zit hem zo in hele kleine dingen...als je daar voor openstaat en warme mensen om je heen hebt, kom je al heel ver!

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met je honden en ja hoor...ze staan er samen op! Erg leuk zoals je beschrijft hoe ze met elkaar omgaan!

Geniet lekker...jouw zonnetje schijnt!

Lieve groet, Ingrid

Karin zei

Je bent een (on)wijs lief mens!

Hannekie zei

hoi corine
volgens mij ben jij een heel leuk leif mens. zo kom je in ieder geval op mij over!!

wat een leuke hondjes heb je. echt schatjes.

nog even over de franse frieze...hahha..ik heb het woord uit de JDl waar ze deze dingen ook veel gebruiken en ze hangen altijd bovenaan.
gr hannie

THORNWOODS AT HOME zei

Hoi Corine,

Kan me voorstellen dat dat moeilijk is een wens doen voor mensen die 50 jaar getrouwd zijn. Maar ben blij voor je dat je weer een nieuwe liefde hebt gevonden in je leven!

Als ik om me heen kijk is dat niet altijd vanzelf sprekend. Mijn schoonzusje is al weer jaren alleen.... ze wordt af en toe best cynisch, dan denk je wat zou het leuk zijn voor haar...

Dus geniet van de liefde!!! Het leven is te kort om niet te hebben lief gehad.

Wat schattig Jip en Finn, wat groeit hij alweer!!

Kom snel de stambomen brengen. Heb ze binnen, maar vind het zelf altijd wat leuker als ze nog wat groter zijn.

Lieve groet,

Monique

Carla zei

Ondanks dat je het moeilijk vond...heb je er toch iets mooi's van gemaakt voor je buren.
Zoalang je maar beseft dat het om de kleine dingen gaat...dat ene gebaar...da's meer waard dan alle rijkdom op de wereld.

Wat een heerlijk stel...die honden van jullie.
gezellig hoor...honden..wij hebben 3 katten, die ik voor geen geld kwijt zou willen, maar een hond is toch anders.
Als ik hier thuis kom kijken ze eens op van...ach..daar heb je haar ook weer.
Onze honden waren vroeger altijd blij...al kwam ik maar van boven.
genieten met een grote G !!

liefs Carla.

with love zei

Wat een mooi gedichtje! Meer woorden zijn niet nodig toch! En wat een leuke foto van de honden!
fijne avond, lieve groet erna

Mayflower zei

Door dat prachtige gedichtje heb je juist heel veel zinnigs gezegd lieve Corine.
Wat heerlijk dat het zo goed gaat met de hondjes onder elkaar, je heb er mooie foto's van gemaakt. Ohhh...als je in die oogjes kijkt dan smelt je toch.
Geniet van het heerlijke weer.
Lieve groet, Mea

gewoon gezellig zei

Mooi gedichtje, en dat jij dat uitgezocht hebt, zegt ook iets over jou, en hoe je in het leven staat, mooi toch?!
Heerlijk de honden zo samen te zien, geweldig!
Lieve groet, Hilde

kienkele zei

Oooh, wat komen hier weer herkenbare dingen voorbij, in jouw post, maar ook in de reacties daarop. Ook ik heb vaak mijn twijfels over of ik het allemaal wel goed doe. Maar na veel piekeren en peinzen zeg ik altijd weer tegen P.: zolang wij samen zijn en het fijn hebben met elkaar, kan ik de hele wereld aan!!!
Fijne avond, lieve groet, Tineke

kienkele zei

Vergeet ik de honden helemaal Corine, de foto´s zijn geweldig, echt genieten!
Nogmaals groetjes, Tineke

Lien zei

Wat knap van je om zo over jezelf te svhrijven. Ik heb ook altijd het zinnetje in mijn hoofd van later doen we dit en later doen we dat. Maar nu mijn moeder zo ziek is en snel zal overlijden (ze is pas 65) leef ik veel meer vandaag, want later is allang begonnen!
Liefs jacoline

almay`s home zei

Prachtig gedichtje Corine... 50 jaar wat moet je daar dan nog aan toevoegen. Mooi verwoord!
Wat kun jij de dingen goed beschrijven.

Leuke foto's van de honden!

Groetjes
Alma

G-style zei

Zo is dat Corine , als je maar mensen om je heen hebt die van je houden dat is toch zo belangrijk , je geliefd voelen .
Maar zoals je in je vorige post al schreef is het minstens zoveel waard als je van jezelf kunt houden en kunt zeggen" ik mag er zijn !"

Heb ik ook moeten leren ..........tien anderen hebben toch tien meningen over je en als je zelf maar het gevoel hebt dat je het goed doet en er op jouw manier probeert te zijn voor je medemens dan loop je op het juiste pad .

geniet van het zomerweer , doe ik ook vanaf nu .........lieve groet Gea

bijzonder-oud zei

Hallo corine,

Ik kom via via op jou blog terecht en ik heb genoten van de foto's en van de stukjes die jij schrijft, ze spreken me erg aan!!

Ik ga me gelijk aan melden als volger, kan ik lekker bij blijven :-).

groetjes en een fijne, zonnige dag nog,
Yolanda

Lynda zei

Hallo Corine,

Wat gezellig dat je bij me op bezoek was! Nu niet meer zwijgend weggaan hoor ;)...gezellig meebeppen, dat vinden we allemaal leuk!

Op je berichtje van vandaag en gisteren.......ik vindt dat je een treffend gedichtje voor je buren hebt gekozen.....EIGENLIJK kan het zo simpel zijn he.....verder wil ik er(nog?) niet teveel over kwijt......ik ben nog onderweg(met hulp)....en eens zal ook ik daar aankomen.....HET punt.....dat IK goed genoeg ben ;)

groetjes
Lynda

Wondelgijn zei

Wat lief! Ook wij komen beiden uit een 'gebroken' huwelijk... en het geluk voor mij zit hem in het feit dat ik nog niet vergeten ben wat het is om liefde te geven en te ontvangen. Dus nu zijn we al 10 jaar gelukkig samen. Wat een geluk..! :-D

Maison le Bonheur zei

Hoi Corine,
wat leuk dat je me ook gaat volgen!

De foto van de panda was mijn eerste auto, in 1983. Wat was ik trots!!
Nu heb ik zelf een Renault Twingo. Een klein schattig autootje. Mijn dochter vind de Twingo ook helemaal geweldig en neemt hem het liefst elke dag mee. Maar helaas voor haar...dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Als moeders hem nodig heeft dan heeft zij pech..haha!!

Prachtig gedichtje trouwens die je hebt gemaakt voor je buren.
Liefde...daar kan geen mens zonder!!

Fijne zondag verder,
Anita

Marja Visscher zei

Dag Corine,
Wat een heerlijke foto's van die twee rakkers!! En...eh geniet van de liefde, niets mooier en inspirerender dan dat!
Fijne avond nog en lieve groet, Marja

Karin zei

Hallo Corine,

Een mooi verhaal, want liefde zit in de kleine dingen. Juist als je e.e.a. mee hebt gemaakt kan je uiteindelijk weer van die kleine dingen genieten. Zelf ga ik binnenkort trouwen met de liefde van mijn leven. Maar onze relatie heeft ook eerst de mount everest moeten beklimmen. Ik hoop dat dat onze portie dan is geweest, maar je weet het nooit in het leven.
Je blog werkt heel inspirerend voor mij; je schrijft erg leuk en je gezin komt heel warm en gezellig over.
Ga zo door!
Wacht met belangstelling weer op je nieuwe blog.
Groetjes,
Karin