dinsdag 29 juni 2010

trots

m'n oudste kind... 27 juni 1991, een rustige dag, totdat het in de middag gaat onweren... letterlijk en figuurlijk... Om 16.00 wordt Rianne geboren, een meisje.. (dat had ik stiekum ook gehoopt) 27 juni 2010, een warme dag, veel zon en gezellig bezoek voor de verjaardag van datzelfde meisje..19 jaar!! Aan mijn hand werd ze groot en zelfstandig, moeizaam neem ik wat afstand, ze kan het zelf, al stoot ze af en toe haar hoofd, ik zie het aankomen, maar voel de pijn mee als er een blauwe plek verschijnt. Ik volg haar reis naar de volwassenheid, geef raad als ze mijn mening vraagt, trek me terug als ze mijn mening niet deelt of niet wíl delen. Ik erger me als ze de dingen voor zich uit schuift en als ze zichzelf daardoor elke keer tegenkomt, dan luister ik en zetten we samen de boel weer op een rij. Ik geniet van haar enthousiasme en haar levenslust, trots kijk ik van een afstandje naar haar... mijn grote oudste dochter, eigenwijs, enthousiast, genietend van de leuke dingen in het leven, bijna volwassen, maar nog steeds mijn kínd!

38 opmerkingen:

waddenhout zei

Kwart over zeven op zondagmorgen
Hoor ik een stem die heel zachtjes aan me vraagt
Ben je al wakker pap?
Kom je gezellig mee naar beneden?
Moet je straks werken of ben je vrij vandaag?
En ga je dan even met mij op stap?

Ooooh wat gaat de tijd toch snel
Gisteren nog zag ik haar voor het eerst
Lag ze hier in m’n armen
Wat is ze mooi
En wat staat de tijd haar goed
Ik knipper m’n ogen en zie hoe ze steeds
Weer een beetje veranderd is
Maar hoe groot ze ook mag zijn
In mijn ogen blijft ze altijd klein

Kwart over zeven op zondagmorgen
Hoor ik de voordeur heel zachtjes open gaan
En val ik gerust in slaap
Ze is thuis
Ik was 'r veel liever op gaan halen
Maar ze had me gevraagd of ik er niet wilde gaan staan
Ze vindt nu inmiddels haar weg naar huis

En oooh wat gaat de tijd toch snel
Gisteren nog zag ik haar voor het eerst
Lag ze hier in m’n armen
Wat is ze mooi
Wat staat de tijd haar goed
Ik knipper m’n ogen en zie hoe ze steeds
Weer een beetje veranderd is
Maar hoe groot ze ook mag zijn
In mijn ogen blijft ze altijd klein

En soms ..
Wanneer ik m’n ogen sluit
Lopen we samen op het strand
Haar handje in de mijne
En dan ..
Zet ze de tijd even stil
Is het weer even net als toen
En heeft ze mij weer nodig
Ik hou haar vast
Zoals ze was
Ik hou haar vast

Kwart over zeven op zondagmorgen
Hoort ze mijn stem die haar zachtjes wakker maakt
Vandaag is je grote dag

Wat is ze mooi
En wat staat de tijd haar goed
Ik knipper m’n ogen en zie hoe haar hart
Nu voorgoed van een ander is
Maar waar ze ook mag zijn
In gedachte is ze hier bij mij
In mijn ogen blijft ze altijd klein

van harte..
cobi

Lynda zei

*SLIK*........ook al was mn post van vandaag van een iets andere toon.....natuurlijk hou ik van mijn meisje...onvoorwaardelijk....tot de hemel en terug....en net dat beetje meer, no matter what......en dat lees ik ook bij jou!
Heb ik het droog gehouden tot het einde, komt Cobi met die songtekst....dat liedje raakt me elke keer recht in mn hart, en dan moet ik vreselijk slikken om het droog te houden(dank je Cobi;))........Wat een mooie griet, een griet van 19, een jarige griet...VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!:)
WAt een voorrecht dat wij mee mogen op hun pad he, oke...een stukje dan, dan staan we aan de zijlijn en juichen :D!

FIjne avond!

Liefs,
Lynda

Carla zei

Ja...kleine meisjes worden groot!!
Maar wat een prachtige griet is het !!
Van harte Gefeliciteerd met je grote dochter.

En...houden van is loslaten...één van de moeilijkste dingen vond ik.

Mijn oudste word in augustus alweer 31....m'n jonste is op vaderdag 28 geworden.
Maar....het blijven mijn meisjes!!

Liefs Carla.

Franse Lelie zei

Gefeliciteerd allemaal, en een hele gezellige dag. Mooie leeftijd vind ik het, alles wat je er ooit in hebt gestopt zie je er nu uit komen!!! Het worden prachtige mensen, heerlijk toch om te ervaren als moeder?!
Lieve groetjes

bijzonder-oud zei

Heel hartelijk gefeliciteerd nog met jouw prachtige dochter!!

groetjes, Yolanda

Yvonne zei

Wat heb je dat mooi op papier gezet.
En wat een leuke dochter heb je.

En natuurlijk de felicitaties met de jarige Jet.

Janet zei

Gewoon mooi!!

Groetjes, Janet

little sweet things zei

Gefeliciteerd met je mooie meid.
1 sept 1991 werd mijn oudste geboren, ook toen was het nog bloed heet.
Ik heb inmiddels ook wel gemerkt dat vast houden geen zit heeft. Voorheen moest ze me bellen als ze niet thuis at, tegenwoordig belt ze me als ze wel thuis eet.
Gezellige avond en groetjes Sas

Home and Lifestyle zei

Van harte gefeliciteerd met je prachtige dochter...en al ga ik soms ook zuchtend met twee dochters langs dezelfde weg naar volwassenheid, ik vind het nog steeds een grote eer om hun moeder te zijn! Ik lees datzelfde in jouw woorden!

Je hebt een prachtige meid...iets om heel trots op te zijn! Lieve groet, Ingrid

Inka en Andre. zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter,een mooie meid.

Groetjes van ons,inka

zouthout zei

Zucht, zo mooi verwoord, wat zal ze ook trots op jouw zijn omdat je haar lieve ik ben er altijd voor jouw mama bent :)

Gefeliciteerd met je mooie dochter.

Lieve groet.

Gekakel zei

Gefeliciteerd! Wat heb je een prachtige, ontroerende blog geschreven!

nieneke zei

Hoi Corine,
Van harte gefeliciteerd met je dochter en wat heb je het mooi verwoord!
Ik heb wel eens gehoord (en altijd onthouden) "wanneer je ze loslaat heb je 2 handen vrij om ze op te vangen" Sluit mooi aan , toch??
Lieve groet, Nieneke

Berna zei

Van harte gefeliciteerd nog met de verjaardag van je dochter die op dezelfde dag jarig is als de mijne en eveneens met een donderslag ter wereld kwam. Niet in 1991 maar in 1985. Blijkbaar toch te tijd van onweersbuien?

LiLi M. zei

Van harte gefeliciteerd Rianne! Met je 19de verjaardag natuurlijk, maar ook met zo'n moeder! Mooie post, heel herkenbaar, ik heb ervan genoten. En jullie natuurlijk allemaal gefeliciteerd met de verjaardag van Rianne, geniet ervan!

Ilse zei

En ze lijkt op haar moeder !
Gefeliciteerd !!!

Ilse zei

zoek me rot naar die tuniek , helaas overal uitverkocht , als je er nog eentje vind in XL mag je hem kopen voor me :)

Collie-Collie zei

Van harte gefeliciteerd met je grote mooie dochter!! Mooie post, heel herkenbaar, loslaten begint al vroeg.... helaas. En ik ben er nog niet zo denderend in, maar ik heb nog tijd zat om te oefenen eer ze 'echt' groot zijn....

Heel mooi blogberichtje!!

Groetjes, Collie

gewoon gezellig zei

Van harte!!!!
Tsjonge, 19 al, en een mooie meid!
Moeilijk hè, dat loslaten, maar als ik het bij mijn dochter (15) doe zoals mijn moeder het bij mij heeft gedaan en hoe ze nu is, dan komt het helemaal goed ;-))

It's me zei

Wat een prachtmeid!!! mooi geschreven....recht uit je hart.........mooi !!! liefs Ria.....

jojo's wereld zei

Van harte en wat prachtig geschreven.

@nne zei

Een mooie tekst voor een prachtige dochter! Lieve groet, @nne

Weerspiegeling zei

Hoi Corine,
nog van harte gefeliciteerd met je mooie dochter! Daar zul je zeker trots op zijn.
Mooie blog heb je ervan gemaakt.
Groetjes,
Anita

Margot zei

Wat een jongedame, van harte gefeliciteerd.
Ben bij je gekomen via je tuniekje.
Moest toch zien waar ik naar op zoek moest....
Stuk over je strandweekend was ook heerlijk en mooi om te lezen, dus ik ga je volgen,hoor...
Groetjes, Margot

Roelien zei

Wat mooi! Je mag met recht trots zijn.
Ik ben er stil van ook na het lezen van al die lieve reacties...

lia zei

Hoi Corine van Harte gefeliciteerd met je lieve dochter. En feliciteer Rianne ook even van mij. Je hebt echt een pracht van een dochter, mooi van buiten en mooi van binnen.

En we moeten steeds iets meer loslaten hé.
Lieve groet Lia

Corina zei

Van harte gefeliciteerd met je prachtige dochter, loslaten is moeilijk maar dat gaat ook met kliene stapjes!
Groetjes Corina

Ineke zei

Hartelijk gefeliciteerd met je mooie dochter!

Bonjade zei

Nog van harte!!!
En wat een plaatje...ze lijkt op je zie ik....
Wat zul je trots op haar zijn en terecht....
Fijne dag

Karin zei

Wat een mooie dochter en wat een prachtige leeftijd. Het lijkt nog zo kort geleden dat we zelf 19 jaar waren, maar dat is niet zo ;(
Nog gefeliciteerd, dat je er nog heeeeel wat jaren van mag genieten.

Mayflower zei

Wat heb je dit prachtig verwoord Corine, een dochter om TROTS op te zijn.
Wat een prachtige meid. Gefeliciteerd.
Lieve groet, Mea

Jeanette zei

Hier past maar 1 reactie, van harte gefeliciteerd met je prachtige dochter. Ik kan me ook heel goed voorstellen hoe je je voelt, ik heb een (grote) kanjer van 7 en die moet je ook al loslaten op bepaalde momenten. Voor mij niet makkelijk, soms wens je dat hij nog wat jonger was en hij nog meer op je leunde. Maar ja, kleine kindjes worden groot en dat is maar goed ook.

Genietze!

Groet,
Jeanette

kienkele zei

Van harte met je prachtige dochter Corine, en je hebt prachtige woorden geschreven!
Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

faire un songe zei

Mooi............!!!
Van harte gefeliciteerd met je mooie kleine grote meid...!!

THORNWOODS AT HOME zei

Wat een mooie woorden voor je mooie meissie!!

Van harte nog!

Groetjes van Monique

Logement it Foarhus zei

Hallo Corine,

Iets later vanwege het mooie weer, maar gefeliciteerd, ja en wat moet ik nog toevoegen, alles is al gezegd.

Blijf van elkaar genieten, Pauline

Floor zei

www.viamio.nl daar staat de grijze ook !

Floor zei

Hee heb je mijn reactie gelezen ? ik heb je al adres erbij gezet van tunieken ...welke maat heb jij ? ben nu al bang dat ze misschien heel klein uitvallen