woensdag 14 juli 2010

antiekmarkt

brocante...
Als liefhebbers van sober oud spul, gaan wij graag naar brocantemarkten.
Vooral die in Frankrijk zijn favoriet. Tijdens onze vakanties daar struinen we graag over de plaatselijke pleinen, maar natuurlijk staan ook de grote markten in Lille, Luik, Brugge en Tongeren op ons lijstje!
Vorig jaar hebben we een weekendtrip gemaakt naar Hof ter Heebeke in Stavele
met als hoogtepunt dé markt in Lille. Dit jaar wilden we graag een keer naar de Brugse zandfeesten,
maar alledrie de data kwamen ons niet goed uit, het ging niet lukken.
Tongeren dan...dat is elke zondag... dus na wat gepuzzel ,want we combineren het natuurlijk met een nacht in een mooie B & B (waar we ook een lijst van hebben)..en na wat heen en weer mailen is het nu geboekt!
Over een paar weken gaan we naar dé markt in Tongeren!
én we logeren weer in een prachtig huis..
Ik geniet :) alleen de voorpret is al heerlijk!!

21 opmerkingen:

waddenhout zei

heb je nog ruimte in je koffer???
mag ik mee??
Heel veel plezier..
cobi

Lynda zei

o nou...uhm, kijk....het lijkt me handig als je MIJ meeneemt...ik ben er al eens geweest...TOngeren...kan ik je een beetje de weg wijzen...ook naar een koffieadresje met het lekkerste gebak....heus....NIET uit eigen belang hoor....maar voor jullie.......echt......geen moeite voor mij, wanneer pik je me op???*GRIJNS*


HAVE FUN!

Groetjes
Lynda

Yvonne zei

Leuk naar Tongeren!

Wie weet ga ik ook.

Home and Lifestyle zei

Dat is een weekend om naar uit te kijken, het ziet er allemaal super uit! In Tongeren ben ik nog nooit geweest, maar ik hoop er ooit nog eens een bezoek aan te mogen brengen! Voor die tijd lezen we op je blog vast nog wel hoe het bevallen is!

Heel veel plezier in ieder geval, maar dat gaat vast lukken!

Hartelijke groet, Ingrid

Nancy Dooren ~ Nans zei

Ohhh! Da's super! Naar Tongeren! Ik ben erg benieuwd wat voor mooie dingen je daar gaat vinden! Heel veel plezier! Groetjes van Nans

Karin zei

Dat wordt genieten! En ja, de voorpret is vaak zeker zo lekker ;) Genietze!

lia zei

Leuk om even te speuren naar leuke spullen, hoop dat ik straks ook kan. En dat B&B ziet er leuk uit..

groet Lia

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Oh dat lijkt me ook zo leuk naar Tongeren! Ik heb dat volgens mij een tijd geleden eens in de Ariadne zien staan....toen lonkte ik al naar mijn vriend zo van "is dat wat? wij saampjes?" :) Haha, 't leek 'm wel wat!

Maarre....ik wens jullie alvast superveel plezier daar, België is zo heerlijk qua markten en struinen, ben blij dat ik zo dicht aan de grens woon, zelfs de Aldi is leuker in Bels! :)

Veel groetjes, Veronique

with love zei

Dat wordt vast genieten! En wat een superleuk B&B ziet dat eruit! Veel plezier en geniet ervan!
groetjes, Erna

Margot zei

Heb je een vrachtwagentje???
Wij hebben de mooiste deuren uit Tongeren gehaald, terwijl we ze toen nog helemaal niet nodig hadden.
Inmiddels hebben we er een huis omheen gekocht en zijn ze super.
En B&B, geweldig...
Wij hebben in België, Frankrijk en Luxenberg de meest fantastische adresjes al mogen bezoeken.
Ook in Engeland is dit de leukste manier om te verblijven.
Zie je, ik geniet alweer van mijn herinneringen,
Ga jij ook maar lekker genieten.
Groetjes, Margot

Tureluur-Bellemietje zei

ooh gaaf, ooit als ik groot ben ga ik ook....
maar uuuh de b&b heb je een adres voor mij...
ik word soms gek van google..blijf maar zoeken...

Logement it Foarhus zei

Wat een leuk vooruitzicht en een prachtige B&B. Heerlijk dat je dan ook Tongeren aandoet. Flink onderhandelen, dat lukt daar nog wel.

Al ga je maar een paar dagen het voelt vaak als een hele vakantie. Met een vriendin ga ik ook wel eens een weekendje weg en het liefst ook naar rommelmarkten op struin naar... leuke dingen.
Nog een paar weekjes voorpret,

groetjes Pauline

Room Seventeen zei

Lijkt me erg leuk die markt in Tongeren! Mooie B&B heb je geboekt!
groetjes Hennie

It's me zei

Heerlijk genieten Corine...............ben benieuwd wat je weer allemaal vind.....liefs Ria...

Tuinkamer zei

Dat is inderdaad een leuke markt en mooie omgeving, zaterdag is er een markt bij de veemarkthallen in sint truiden (ongeveer 10 km van tongeren en de plaats zelf is ook erg gezellig.
Wist je trouwens ( ik kan helaas niet )dat er morgen een hele grote mooie brocante markt in apeldoorn is.

Veel plezier karin

Bo Butiek zei

Ooit hoop ik er ook de tijd voor te kunnen vrijmaken.

Liefs Claudia

Jeanette zei

Ik heb nog nooit een dergelijke markt bezocht maar raak nu wel erg nieuwsgierig hoe dit er aan toe gaat. Lijkt me leuk om zo iets af te struinen. Misschien binnenkort in mijn vakantie.

Groet,
Jeanette

nieneke zei

Tja, klinkt super....Ik ben van plan met een vriendin dit jaar naar Lille te gaan. Heb jij dat adresje daar in de buurt nog???
Lieve groet, Nieneke

Hannekie zei

ooo wat gaaf....dat wil ik ook zo graag. helaas heb ik niemand om met mij mee te gaan. misschien kan ik een van mijn zussen zo ver krijgen. lijk me echt helemaal geweldig. hoor graag hoe het daar is natuurlijk. gr hannie

bianca zei

een moje huisje.
Bianca

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Als ik die B&B zie dan gaat dat een prachtig weekend worden, denk je niet? En Tongeren, ik ben er nog nooit geweest. Mischien toch maar eens doen....Wens je veel plezier!

Groetjes van Petra