donderdag 29 juli 2010

brocante en thee

Een dagje op pad.. naar het midden van het land...
Met een cadeaubox voor een high-tea op zak gingen we woensdag richting Zeist, natuurlijk had ik van te voren gecheckt of er op onze 'daar willen we nog eens heen-adressenlijst' ook iets van brocante te zien was daar in de buurt.
En zo trokken we eind van de morgen welgemoed naar het midden van het land, eerste bestemming...Spoor 38 in Soest .
Een oude zuivelfabriek vol met stoere brocante, industriële lampen en oude stalen werkbanken gecombineerd met houten kasten, banken en tafels... Je kijkt je ogen uit!
..tolix-stoelen en jielde-lampen..Geweldig!!
en zoek je nog een krukje??
In de middag door naar de volgende bestemming...Zeist, waar we op het terras van de brasserie van het slot genoten van een verrassend lekkere high tea :)
Wandelend naar de auto móest ik deze foto maken, ik heb iets met poorten..
Terugrijdend naar huis (Tomtom ingesteld op 'snelwegen vermijden') komen we door Kootwijkerbroek.
En wat bleek.. Old Basics was toevallig open, vanwege een afspraak met een stylist,
wat een bof!
Oude en nieuwe kasten, hier en daar wat klein brocantegoed ertussen..
een prachtig sober sfeerhoekje..
nonchalant in een hoek een paar stoere oude lijsten..
en deze kast is mijn favoriet, veel te groot voor ons kleine huis, dus das jammer:(
Maar we hebben genoten van weer een heerlijke vakantiedag!

22 opmerkingen:

faire un songe zei

Hoi Corine, wat klinkt dit dagje leuk.. twee Brocante zaken niet eens zo ver uit de buurt en ik ben er nog nooit geweest,.. moet toch maar eens wat plannen.
En ik ben vandaag niet de stad ik geweest,... Ging allemaal niet lukken..
Volgende keer beter.
Heb je nog wel iets leuks gekocht,??

English style zei

Ik moest wel lachen Corine dat je door Kootwijkerbroek kwam rijden, das niet ver bij ons vandaan, maar dat Old basics hebben wij tot dus ver daar niet kunnen vinden, we weten waar het ongeveer moet zitten, maar de juiste plek dus niet :-(
in Soest ben ik ook nog nooit geweest, terwijl het toch maar een kippe eindje bij ons vandaan is
volgende week begint onze vakantie (althans die van Bram)
dus wie weet karren we een keer die kant op
ze zijn wel prijzig geloof ik he ?? of viel het wel mee ?
enne heb je nog wat leuks gekocht ??
groetjes Yvon

little sweet things zei

O wat heerlijk Corine zo'n brocante tour,maar je gaat me toch niet vertellen dat je niets gekocht hebt????
Morgen gaan wijk op vakantie, en de eerste tussen stop is Tricht, daar is antiek en brocante markt. Dan op zaterdag naar deventer daar is brocante aan de ijssel en op maandag ochtend naar de vlooienmarkt in nijmegen. Ik hoop dat ik net zulke mooie foto zal maken als die van jou.
Liefs Sas

Dani zei

Wat een leuke winkels! Die krukjes! Die tafels! Die kasten!
Poeh.. ik wil een geldboompje :-)
Groetjes
Dani

Home and Lifestyle zei

Die adresjes zijn super leuk, maar mij ook niet bekend....! Gelukkig, dit keer redelijk in de buurt, dus ik ga dit meteen ergens noteren!

Ook ik ben benieuwd of je ergens mee thuis gekomen bent! Het is dan in ieder geval kleiner dan de kast...in zulke gevallen wens je je soms een groter huis toe hè, dat heb ik tenminste wel!

In ieder geval geweldig dat je zo'n heerlijke dag hebt gehad en bedankt voor je adresjes!

Lieve groetjes, Ingrid

Karin zei

Wat een leuk dagje zo te lezen en getroffen met het weer in Zeist. Weer wat zonnestraaltjes kunnen vangen onder het genot van heerlijke lekkernijen..wat wil je nog meer?! Fijn weekend alvast.
Groetjes,
Karin

De Nostalgische Nonnevot zei

Wat een leuke dag, klink als muziek in mijn oren. De foto's zijn erg mooi alleen dat al.
En dat is Zeist...ver van me vandaan, wie weet...groetjes Nicole

It's me zei

Wat leuk zeg...ik ben er nog nooit geweest in Kootwijkerbroek......wel in Soest en dat vond ik erg tegen vallen wat een prijzen ook !!! nee ik vond het niks daar...maar dat andere adresje ga ik zeker een kijkje nemen ooit !! wel leuk he?? al dit soort winkels afstruinen......fijne vakantie verder......liefs Ria..

G-style zei

Hoi Corine ,

wat een prachtige zaken lijken me die twee , als we ooit eens in die buurt komen dan staan ze zeker op m'n lijstje .
Volgens mij is veel van wat daar staat mijn smaak , helemaal dat stoer en sober spreekt mij aan in combinatie industriele items.

Bedankt voor je mooie foto's , fijne vakantie verder ,
lieve groet Gea

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Jee, jullie hebben 2 hele interessante bezoekjes gebracht, echt prachtige winkels!

Ooit ben ik één keer in Kootwijkerbroek geweest, met mijn moeder, toen kreeg ik een nieuwe jas hihi
Mooie foto's!

Groetjes, Veronique

THORNWOODS AT HOME zei

Mooie winkels, heb je je in kunnen houden bij al dit moois?

Groetjes van Monique

nieneke zei

Dat ziet er uit als een heerlijke dag uit...En wat een geweldige spullen staan daar, zeg....

Lynda zei

o man o man, wat een plaatjes allemaal!!!!! daat zijn adresjes waar ik toch ook nog weleens zou willen gaan aaien!!! OEI OEI OEI!!!!
GRoetjes
Lynda

Laura @ 52 FLEA zei

Hi Corine,
Just look at all those wonderful treasures! I love that blue piece with those big wheels!
;)

wonen bij de dijk... zei

enne mooi al die foto's en spullen, en idd die grote kast is mooi voor in een grote kamer, helaas dus ook niet bij ons....
groet, cobi

wonen bij de dijk... zei

Als je mij zoekt... naar dashbord gaan, lijst met blogs selecteren om te bewerken, mij toevoegen, en het boeltje opslaan...
groet, cobi

lia zei

He Corine, je hebt er een mooi positief verslag van gemaakt. En heb je de strooier al een plaatsje gegeven. Weet je, hoe dichter we gisteren naar huis reden hoe beter het weer werd. En bij thuiskomst meteen alles weer open gezet en buiten gegeten en lekker de hele avond buiten gezeten. Viel het weer daar later ook mee?? De fles viel bij thuiskomst een beetje tegen. Niet de fles maar er schijnt een groen licht door. Jammer, dus weet nog niet waar die komt....

fijn weekend, lia

Bonjade zei

Ha daar is ze weer........
Heerlijke winkels zeg....zie zoveel moois op je foto's.......hoezo hebberig....???
Enne de hamvraag is natuurlijk,....wat heb je allemaal gescoord.......
Tja, dit vraagt om een vervolg.
Fijn weekend

Room Seventeen zei

Wat een leuk uitje, en wat een superleuke adresjes!
Groetjes Hennie

ZoutHout zei

Wat super leuk, en wat goed dat ik nou in Zweden woon, had daar gelijkt een bestelbus geparkeerd en me waarschijnlijk niet in kunnen houden hahaah... stampertje was in me naar boven gekomen!

Hier moeten we km rijden om zoveel moois te kunnen bemachtigen:Zucht ik kom terug :)

Dank je voor je mooie foto's hier.

liefs

Irma zei

Heej Corine wat een heerlijke dag en wat zie ik veel moois en ik denk dat ik dit uitje ook maar op mijn doe lijstje zet want het ziet er wel heeeel erg gezellig uit een heerliojk weekend liefs Irma

Jeanette zei

Ik schrijf de adresjes onmiddellijk op mijn lijstje voor mijn volgende brocante tocht. Ik ben helemaal besmet met het "virus".

Groet,
Jeanette