woensdag 7 juli 2010

hortensia's

de zomertuin... Eind juni gaan de hortensia's bloeien, ik vind het elk jaar weer spannend. Vorig jaar waren er helaas veel knoppen bevroren, maar gelukkig (ondanks de koude winter) kan ik nu genieten van veel mooie bloemen. Onze achtertuin is pal op het zuiden, dus zonovergoten :) Voor de hortensia's is het wat té zonnig, maar met elke avond een flinke emmer water zetten ze hun beste beentje voor. Vanmorgen (voordat alles slap gaat hangen) heb ik diverse bloemen op de foto gezet. Ik verbaas me altijd over de verschillende kleuren... ik heb de tuin helemaal zelf opgezet en de hortensia's zijn allemaal exemplaren die ik als uitgebloeide kamerplant in de tuin heb gezet. Ze waren allemaal wit :) en nu.... veel rose, soms blauw en een enkele is nog wit. Hoe het kan?? Geen idee! Maar ik vind het een prachtige combi dus ik geniet! In de voortuin staan wel alleen witbloeiende soorten in de buxusvakken.

16 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

De hortensia is een prachtige plant, het enige nadeel is dat ze veel water nodig hebben! Hier beginnen de knoppen langzaamaan ook kleur te krijgen...een mooi gezicht, net als bij jou!

Bedankt voor je erg leuke reactie op mijn post!

Lieve groet, Ingrid

Bo Butiek zei

Mijn lieveling!

Groet, Claudia

Karin zei

O die van mij zijn nog niet zo ver. Beginnen net pas een beetje, en ja ze hebben veel water nodig (net als ik).

Margot zei

De meest dankbare bloem in de tuin.
Een bom van vrolijkheid.
Bij mij zijn ze dit jaar heel er gesnoeid, dus weinig bloem.
Zo kan ik er via jou toch nog van genieten.
Groetjes, Margot

Lynda zei

niet 1 oranje???!?!?!??!?!??!?!? :D

Groetjes
Lynda

Room Seventeen zei

Ook bij mij staan de hortensia's in bloei. Ik heb er net als jij een aantal in de zon, en daar houden ze inderdaad niet van. Straks in het najaar kun je ze weer plukken en drogen ;-)
groetjes Hennie

Carla zei

Wat zijn ze och mooi hè!!!
Ik heb weleens gehoord dat ze verkleuren door de zuurgraad in de grond (maar of dat waar is???)

groetjes Carla.

Kom Achterom zei

Wat zijn ze mooi hé en ja het klopt het licht aan de zuurgrond wat je kunt doen is kalk geven dan veranderen ze van kleur en worden blauw!
Het werkt echt hoor
Fijne zonnige week
Yolanda

Logement it Foarhus zei

Ook hier beginnen de hortensia,s kleur te krijgen, dat is altijd weer een belevenis.

Je waant je even in Fr..., nee Holland, echt thuis,

groetjes Pauline

Floor zei

Prachtig !!!!

lia zei

Ja, ik verbaas me steeds weer dat ze toch weer zo snel opknappen als de zon eenmaal weg is. Hier zitten ze ook weer bommetje vol, terwijl er veel takken gesneuveld zijn door de zware sneeuw van afgelopen winter.
Maar het blijft een bloem om van te genieten.

fijne avond, lia

Jeanette zei

Hortensia behoort ook tot mijn favorieten. Je hebt ze mooi op de foto gezet.
Grappige planten ze kunnen je leuk voor de gek houden. De icon die bij mijn naam staat is een hortensia uit mijn tuin.

Groet,
Jeanette

Bonjade zei

Prachtig...van alles wat dus......
Heerlijk om hiervan een grote bos vol op tafel te zetten......
Heb je ook veel last van blinde vliegen.....
bah...bah...die hebben wij hier errugh veel.
Fijne avond

The Old and the Beautiful zei

Ik zie overal de hortensia's al in bloei staan maar die van mij zitten nog allemaal in de knop.
Nou ja,dan hou ik het nog even tegoed zullen we maar zeggen.
En ook bij mij zijn et allemaal kamerplanten geweest. Leuk is dat he?

Fijne dagen nog en groetjes,
Gonda

It's me zei

En of ze prachtig zijn !!! .........zo mooi !!! fijne dag morgen ..liefs Ria.....

gewoon gezellig zei

De ene bloeit (maar eerlijk gezegt -nog- niet zo mooi) en de andere 2 zitten vol knoppen, we wachten het af.
Het zijn prachtige bloemen!
Groetjes Hilde