maandag 26 juli 2010

simpel

De eerste vakantiedagen thuis...
net als op de camping proberen we zonder tijd te leven,
dat is thuis toch wat moeilijker, ook doordat Janiek gewoon werkt,
maar het lukt redelijk.
net als op de camping proberen we zoveel mogelijk buiten te eten, dat begint 's morgens dan met een kop thee in de eerste zonnestralen.
net als op de camping proberen we de dag relaxed in te vullen,
een poosje zitten met een boek afgewisseld met een wandeling (met de honden) en een uitstapje.
Dit weekend ging het allemaal gesmeerd,
maar helaas, vandaag is een regendag...
de kop ochtendthee dronk ik dus binnen op de bank en we hebben besloten dat vandaag een klusjesdag wordt.. dus ging het uitstapje vanmorgen richting de bouwmarkt :)) Terwijl Gert nu de schouw en de nieuwe keukenplank verft, rommel ik wat in huis..
Een paar weken geleden vonden we een simpele spuitfles op voet die perfect past bij het tweetal (niet op voet) dat we al hadden.
En het leuke is dat hij uit Zwolle komt, de stad waar wij vlakbij wonen..
Ook leuk is dat het bovenste dopje er nog op zit!
Ik had ze bij de vorige twee nog niet gemist (wist niet dat er nog iets op hoorde), maar dit nieuwe exemplaar heeft me dus weer wat wijzer gemaakt, waar zo'n brocante-aankoop al niet goed voor is :)
Gisteren was het nog heerlijk campingweer, genietend van een uurtje relaxen met een boek in de tuin, zag ik telkens een piepklein vogeltje voorbij komen met een omhoogstaand staartje, z'n snavel vol met insecten vloog ie af en aan...
Toen ik er op ging letten bleken het er twee te zijn en ze verdwenen in de klimop..
dus camera opgehaald en prompt kwamen ze niet meer, alsof ze het wisten!
Maar als een echte paperazzifotograaf heb ik heel geduldig zitten wachten :)
Even gegoogled, leuke rappe minivogeltjes, het zijn net muisjes en wat blijkt..
een winterkoninkje!
Wat een leerzame post dit keer :))
Tot slot nog een mooie foto van een uitgebloeide clematisbloem..
Genieten...van simpele dingen... op de camping of thuis, het maakt niet uit!

19 opmerkingen:

with love zei

Heerlijk om zo thuis ook te genieten toch! Even alles een tandje lager! Wat een mooie foto's vooral die laatste van die clematis, echt geweldig!
En je spuitflessen...zucht...super (hebbe hebbe haha)
Fijne vakantie en geniet van alles!
lieve groet, Erna

Logement it Foarhus zei

Op de camping regende het ook, heerlijk he, geen klam luchtbed, of slaapzak, niet door de regen naar de douche om nog natter te worden, oh en help de watertank is leeg.

Grapje, theeft ook z'n voordelen thuis. Lekker op je gemak aan modderen, dagje uit, lekker eten enzovoort,

Fijne vakantie en het wordt deze week weer zonnig,

Groetjes Pauline

@nne zei

Beetje zon, beetje regen ... het hoort gewoon bij het leven! Lieve groet, @nne

Berna zei

Thuis kun je ook genieten, dat zie je maar weer. Morgen schijnt het weer heel mooi te worden. Genieten dus.

G-style zei

Is toch heerlijk zoals jullie je dagen vullen , ik benijd je een beetje om de rust maar aan de andere kant is het hier ook heel gezellig hoor en heb ik vanmiddag even vrij omdat Erwin met de twee jongsten naar een "paardewinkel" gaat , de twee oudsten zitten in Walibi vandaag.

Ik ga na een bericht plaatsen straks toch maar even al dat zand hier uit huis zuigen en de dweil erdoor gooien want dat is echt nodig maar ondertussen kan ik lekker even rommelen en foto's maken.

Jullie nog heerlijke dagen gewenst en klusze vandaag .
lieve groet Gea

Home and Lifestyle zei

Je kunt je inderdaad beter maar niet al te druk maken over het weer...dan stoor je je er het minst aan! De dag bombarderen tot klusjesdag is dan ook een goede oplossing!

Leuk je aankoop! Ik heb sinds een kort een spuitfles, heb er dus ook een zwak voor en hoop er nog eens een paar te scoren! Dat is jou gelukt zie ik!

Geniet lekker van alles...zoals je zegt: zo simpel kan het zijn!

Lieve groet, Ingrid

Nostalchique zei

Lekker hoor zo lekker thuis een beetje rommelen, alleen beetje jammer van het weer. En die laatste foto van de clematis is echt mooi!

nieneke zei

Goh, jij bent ook lekker aan het rommelen...En dat levert weer prachtige plaatjes op!
Lieve groet, Nieneke

It's me zei

Leuke foto's ..........!! echt die vogeltjes zo schattig en de uitgebloeide bloem.prachtig.......geniet van een heerlijke vakantie lekker in huis.....hele fijne week....liefs Ria......

Carla zei

Een voordeel van niet op de camping maar gewoon thuis is....dat je lekker in een droog bed kunt slapen.
Dat je lekker je kop thee op de bank kunt drinken en niet op een campingstoeltje onder je luifel.
Oeps....is het duidelijk dat ik helemaal niet van kamperen houd ;-)
De zon schijnt hier inmiddels weer even.....zo'n zonnetje brengt het vakantie gevoel wel naar boven hoor.

Wat zijn die uitgebloeide clematissen mooi hè...zo heb je er twee keer plezier van

lieve groet Carla.

Room Seventeen zei

Mooi zeg die spuitflessen. Je ziet ze ook veel in het groen en aquablauw, maar ik vind de heldere variant toch het mooiste. De uitgebloeide clematis ziet er ook bijzonder uit.
Groetjes Hennie

gewoon gezellig zei

Wat een mooie spuitfles, ik wist ook niet dat er zo'n dopje op hoorde ;-) Heb je 'm gekocht bij "de oude bank" in Zwolle?
Wij wonen er ook vlakbij (man werkt er, dochter zit er op school). Dus ls je nog leuke adresjes hebt?? Misschien ken ik ze nog niet..
Groetjes Hilde

Lynda zei

ooo tjeee ooo tjee...het zal toch geen voorbode zijn....dat WINTERkoninkje???;)

GRoetjes
Lynda

Kom Achterom zei

Wat zijn ze leuk hé die winterkoninkjes dat staartje helemaal leuk!!
En je spuitfles is een toppertje
Fijne dagen hoor
groetjes Yolanda

lia zei

Onze weken lijken wel op elkaar. Ook hier doen we het heel rustig aan. En Rens is vandaag weer gaan werken dus wil je natuurlijk wel wat rekening mee houden, maar dat is hier ook goed te doen. En een foto van jou lijkt weer veel op een foto van mij in mijn laatste post.
Heel apart toch...

fijne week, lia

ZoutHout zei

Heerlijk, wij genieten ook thuis, dit jaar wasenis alles onzeker en geen 4 maar 2 weken vakantie, als we al naar Nld. gaan doen we dit toch altijd in het voorofna jaar.... relax wat klussen alles binnen handbereikt.

Geniet nog maar even lekker :)

Kari zei

Het allerleukste wat er is, het genieten van de simpelste dingen,,,
Xx Kari

wonenbijdedijk... zei

als je me zoekt..
ik heb een andere blognaam..
groet Cobi

Jeanette zei

Prachtige flessen, ik zag ze laatst al een keer en nu blijven ze toch wel heel erg hangen. Ik ga toch maar eens op zoek naar een verkoopadresje van dit soort flessen.

Geniet ze nog ff!

Groet,
Jeanette