vrijdag 9 juli 2010

vrij zijn

vakantie...vrij...
Vandaag is het op de scholen hier de laatste schooldag, de zomervakantie gaat beginnen.
Eerlijk gezegd vond ik het toen de kinderen nog klein waren een zware tijd,
ik mocht het natuurlijk niet hardop zeggen, maar ik was blij als het nieuwe schooljaar weer begon.
Tuurlijk heb ik de kinderen graag in m'n buurt, maar na 6 weken was het niet meer zo gezellig en ontspannen..
Mijn meiden en ik functioneren het best in een bepaald ritme :)
Tegenwoordig gaat het anders, beter,
de wekenlange zomervakantie wordt nu gevuld met een mengeling van werken, shoppen en ontspannen..
dat werkt veel beter, dus kom maar op met de zomervakantie... wij zijn er klaar voor!!
Met dit prachtige weer leven we veel buiten, (eigenlijk gaan we alleen voor een voetbalwedstrijd naar binnen) maar vandeweek heb ik toch de ramen weer eens fris gezeemd.
En in één moeite door gelijk (een deel van) mijn favoriete glaswerk gepoetst...

21 opmerkingen:

Carla zei

Nou...voel je maar niet schuldig hoor...ik vond die 6 weken vroeger ook altijd véél te lang!!
Op een gegeven moment weten ze toch ook niet meer wat ze doen moeten.
En met dit weer gaat het dan nog, maar heb ook wel verregende vakantie's mee gemaakt hoor...en dan duren die weken echt lang.
Nu zijn ze al lang de deur uit en heb ik van mijn eigen kindjes geen "last" meer.
Nu de buurkinders....die ervan houden om te voetballen...in de tuin.
Die de bal elke keer zó hard tegen de schutting aan trappen dat de schutting ervan staat te schudden.
Of de bal er met een noodgang overheen schoppen...zodat mijn planten aan gort liggen.
Dus....heb laatst gezegd dat als hij zijn bal weer over het hek schopt,hij zijn bal kwijt is...erg hè...zo'n buuf...maar ben het zó zat!!
Er staat een vermogen aan planten hier.
Maar goed...voor de rest kan ik het wel hebben hoor....denk dat hun moeder nog blijer is als de weken weer om zijn!!
fijne dag..en geniet maar van die 6 weken vakantie dan!!

liefs Carla.

Verrassend Goed! zei

Geniet lekker van de 6 weken vakantie. Ik werk deze zomer (het zij met een aangepast rooster) gewoon door. Het toeristenseizoen is nu helemaal van start gegaan in Haarlem. Dus laat al die shoppers maar komen.

Prachtige foto's trouwens van je stillevens.
Wens je een hele gezellige tijd met veel zon, liefde en gezelligheid.

warme groet,
Marianne

Inka en Andre. zei

Lekker genieten van de weken die nu gaan komen.

Een hele fijne vakantie gewenst,geniet ervan.

Groetjes inka en andre

Nicole Orriëns zei

Grote vakanties worden inderdaad makkelijker als kinderen ouder worden. Maar toch mis ik soms stiekem het normale ritme een beetje.

with love zei

Pfff.. nou om eerlijk te zijn zie ik best een beetje op tegen die 6 weken thuis met de drie "bavianen"! Mn mannetje heeft de drukste tijd nu op zn werk dus zelfs een dagje vrij zit er niet in en mag ik ze "alleen" 6 weken bezig houden! Hopenlijk hebben we goed weer zodat ze lekker buiten kunnen spelen dat scheelt al enorm!
Leuke foto's van je glazen stolpjes en heel lief met die kinderschoentjes!
Fijn weekend, zondagavond moet dan toch nog even naar binnen...
groetjes, Erna

Yvonne zei

Nou ik vond het maar niks mijn kind op school.
Kan ik makkelijk zeggen heb er maar 1.HAHA

Dus vakantietijd vond ik leuk.
En de schooltijden keek ik ook om.
HE... gelukkig het is weer half 4
Lekker samen keutelen..
Moet zeggen ik had ook niks anders om handen.
Nu zou ik het niet zo geslaagd vinden. Druk druk met van alles en nog wat.

Gr Yvonne

Karin zei

Nog twee weken en dan is het hier ook zover. Ik heb er zin in hoor, even niets meer op uur en tijd, heerlijk.
En je glaswerk staat me daar toch te blinken. Zijn dat jouw schoentjes geweest?
Fijne vakantie!

Home and Lifestyle zei

Ik snap precies wat je bedoelt, al heb ik het zelf nooit zo ervaren! Na de vakantie voelde ik altijd wel de behoefte om even een dag iets voor mijzelf te gaan doen...even geen "mam, mag ik..." en "mam, zullen we..."! Dat had ik altijd wel even nodig!

Geniet lekker van jullie vakantie!! Lieve groet, Ingrid

Margot zei

Mooie schoentjes ja, je wordt toch besmet hè, waar je mee omgaat.
Maar, ontSPANJE.
6 Weken geen wekker, ik hoor hem nog 2 weken, brrrr.....
Jij hebt in ieder geval weer een heldere doorkijk.
Groetjes, Margot

Room Seventeen zei

Wat een mooie stolpjes Corine! Zomers en toch een beetje koel dat heldere glas, heel mooi!
Groetjes Hennie

It's me zei

Wat heerlijk vakantie !! 6 weken............wij hebben nu ook vakantie....we vonden het vandaag echt te warmmmmm om weg te gaan........zit moet te verzamelen om boodschappen te gaan doen............pffff...........maar we hebben nog een week hierna dus..........heerlijk genieten..liefs Ria..........

Bonjade zei

Nou knap zeg...alles schoon en blinkend ondanks de warmte....pfff....ik wil wel...maar het lukt me niet......tja en nu is alles hier dus niet zo blinkend als bij jou.....pffff...
Ik wil wel hoor.......
Fijne vakantie met de meiden, geniet ze.

lia zei

Ja als de kinderen groter worden heb je het steeds minder in de gaten wanneer ze vakantie hebben. Nu heb ik alleen de jongste nog maar thuis en die werkt veel als hij vrij is. En normaal ook ieder weekend. Maar moet zeggen dat ik soms die drukte weleens kan missen hoor. Vond het altijd zo leuk en gezellig, nu zit je soms hele dagen alleen.
En ik heb gister avond de ramen gezeemd, met al die vliegen kun je aan de gang blijven.
Nog een fijne lange avond saampjes of met zijn vieren of zessen.........

Logement it Foarhus zei

Heerlijk de vakantie voor de deur. Zelf ervaarde ik de vakantie met de kinderen als heel plezierig. Een druk gezin, met drie zonen met een 1,5 jaar leeftijdsverschil er tussen. Zij konden zich goed vermaken en ik vond het heerlijk dat we ons eigen tempo konden bepalen.

Bovendien gingen we in de vakantie met mijn man mee richting het westen voor zijn werk. Hans werken en wij een dagje toerist uithangen in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag. Ja en dan weg met de tent, naar zeeland en veel later naar het buitenland. Soms kan ik er nog heel erg naar verlangen.

Schuldig moet je je niet voelen, iedereen ervaart het op zijn eigen manier, en zoals jijzelf al zegt jij, hullie hadden het ritme juist weer nodig. Grappig is dat,

Hele fijne vakantieweken, we horen en zien het wel,

groetjes Pauline

jolanda zei

Oooooh ja, ik weet precies wat je bedoelt! Vroeger zag ik er ook gewoon tegenop wanneer de zomervakantie begon. Dan kon ik mensen niet begrijpen die er vreselijk naar uitkeken en voelde ik me best schuldig dat ik het helemaal niet zo leuk vond.
Maar ja, de hele dag met lamlendige kinderen te zitten die steeds maar ruziemaken ís toch ook niet leuk???
Nu gaat het gelukkig véél beter nu ze ouder zijn en vind ik het juist supergezellig om ze zo'n tijd lekker om me heen te hebben!
Veel plezier tijdens jullie vakantie hoor! groetjes jolanda

Hannekie zei

hier is ook de vakantie begonnen. ik ben nu natuurlijk voor het eerst sinds jaren de hele zomer vakantie thuis. ik verheug me er erg op. maar ik zie wel op tegen het feit dat ik waarschijnlijk geen 5 min. meer alleen ben. het is hier altijd een zoete inval. maar ook wel gezellig hoor
fijn weekend
gr hannie

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Ervaring heeft geleerd dat ik de eerste week geniet van de zomervakantie. Daarna gaat hier vrij snel het ritme er weer in. Hier werkt het ook het beste om een ritme te hebben, en ik kan gewoon niet goed stil zitten... Gelukkig weet ik sind een paar jaar hoe ik dat moet aanpakken, en dat scheelt meer dan de helft. Nu kan ik echt genieten van het samen zijn.

Ik wens je iig een fijne vakantie toe, lekker winkelen! Je stolpen zijn prachtig, mooi met dat geslepen glas.

Groetjes van petra

bijzonder-oud zei

Hier hebben ze al een week vakantie er op zitten, het gaat zo snel.....gelukkig hebben we mooi weer, dus lekker naar het zwembad of thuis het zwembad op en 's avonds lekker buiten eten..

Ik vind het altijd heerlijk als de kinderen vakantie hebben, even niet op de klok kijken, gewoon alles rustig aan. Maar ik kan me ook voorstellen dat je af en toe verlangt naar regelmaat en tijd voor jezelf, ik heb drie kinderen (11,9 en 7 jaar) en het is niet alle dagen feest, er wordt ook wel eens flink geruzied :-).

Wat een mooie stolpen heb je trouwens staan zeg, echt prachtig! en die schoentjes, lief!

groetjes, een fijn weekend,
Yolanda

Jeanette zei

Ik vind het een heerlijke tijd de zomervakantie, niets moet alles mag. Mijn man heeft nu al vrij dus die zorgt voor onze zoon en ik kan rustig werken, zij vermaken zich beide thuis.
Mooie stolpjes, ga ook maar eens op zoek naar zo iets.

Groet,
Jeanette

nieneke zei

O Corine, wat een schitterende stolpjes!!
En wat grappig al die verschillende reacties op jouw vakantieverhaal; zo zie je maar weer; ieder mens is anders!
Dit jaar heeft mijn man voor het eerst ook 4 weken vakantie en ik zie daar erg naar uit....
Voorgaande jaren vond ik het ook best pittig; hele dagen thuis(want te lang voor alleen maar genieten, maar te kort om er echt een ritme in te krijgen...)Ik ben benieuwd hoe we het dit jaar weer gaan ervaren...
Nu heb ik vooral veel behoefte aan even niets moeten...
(haha en ZEKER geen ramen lappen in deze hitte!)

English style zei

Hier zit er al weer een week vakantie op, en normaal moeten ze altijd heel erg wennen en kunnen ze de draai niet vinden, maar moet zeggen dat de week is omgevlogen, heb ze ook (bijna) niet gehoord, lekker in het water spelen maakt een boel goed :-)
maar zelf vind ik het gewone ritme ook wel weer fijn, alleen dat heen en weer gecross naar school scheelt mij niet zoveel...
op het moment is het echt noodweer hier, maar als je de berichten mag geloven is het mooie weer voorlopig nog niet afgelopen, dus genieten maar (al vind ik dit wel erg warm, kan er niet heel goed tegen, dus voor mij is het lekker binnen zitten in de middag, hier staat de hele middag de zon op de achterkant pfffff bloedje heet)
Groetjes Yvon