zondag 8 augustus 2010

een paar dagen België

genieten... ik geniet, hij geniet, wij hebben genoten... Een paar dagen ertussen uit, wat is dat toch een heerlijkheid! Wij zijn net terug uit België. Vrijdag waren we via de prachtige provincie Limburg (waar we eigenlijk nooit komen) op weg naar onze zuiderburen. De reis vlotte lekker, dus er was tijd om een tussenstop te maken op een brocanteadres :)
Caatje Brocante in Heel, mooie oude spullen en een gastvrije ontvangst op de binnenplaats achter dit prachtige huis! (gezellig koffie/thee gedronken aan de lange tafel met franse bistrostoeltjes..)
Met een paar mooie oude aanwinsten in de kofferbak van de V70 (gelukkig waren we niet met de Mini) reden we door naar B & B 't Hemelhuys in Hasselt.
Eind vorig jaar stond er een reportage in de WLS en de sfeer was voor mij gelijk goed, dus het adres kwam op 'de lijst'.
In een smal pand een paar deuren van het woonhuis zitten 5 sfeervolle logeerkamers.
Het hele huis is geverfd met mooie verf in sobere tinten, sfeervol en rustig.
Beneden achter de trap is de woonkamer waar 's morgens een heerlijk ontbijt klaar staat met versgebakken brood..
Zaterdagochtend ontbeten we aan de grote ronde tafel, gezellig kletsend met andere gasten uit binnen-en buitenland.
Na een wandelronde door het sfeervolle stadje zijn we doorgereden naar Tongeren, waar we de beroemde zondagse antiekmarkt wilden bezoeken.
In de middag hebben we ook daar een ronde door de stad gemaakt, tjonge wat een verschil...Hasselt, zo netjes en goed onderhouden en Tongeren, rommelig en erg ouderwets.
(Al zijn er natuurlijk altijd wel wat fotogenieke hoekjes te vinden.)
Ons hotel daarentegen was hip..heeeel hip :)
Eén kleine foto voor het idee, de overgang van de vorige logeerplek naar hier had niet groter kunnen zijn...
Tijdens de wandeling door de stad hebben we bij de begijnen nog een goeie huishoudelijke tip opgedaan en vastgelegd:
(even op de foto klikken voor een vergroting)
Zondagmorgen 5 uur... de wekker...
niks voor mij, op die tijd ben ik niet op m'n best, nog even blijven liggen dus, daarna onder de hippe grote regendouche (waaruit zo'n zachte straal kwam dat ik'de shampo niet uitgespoeld kreeg) en om half 7 liepen we in de ochtendschemering naar buiten :(
Eerst onder het hotel de parkeergarage in, één van de verdiepingen is ook in gebruik als antiekhal op de zondag..
Daarna een ronde over de rest van de markt.. verbazingwekkend.. veel van de handelaren zijn bejaarden...oude, stramme mannen en vrouwen, druk doende met het uitpakken van tientallen bananendozen.
Nou ja.. druk doende... erg opschieten deden ze niet...
Deze meneer had z'n bus hélemaal vol met paspoppen, we zijn er 4x langs gelopen en na 2 uur had ie nog maar 4 dames staan...
Daar gingen we niet op wachten :( jammer ik had die hele verzameling (toch zeker 30 stuks) graag eens beter bekeken!!
Vlak voordat we thuis waren hebben we bij vliegveld Teuge op een zonnig terras het weekend samen afgesloten, met zicht op dappere parachutespringers..

26 opmerkingen:

Jeanette zei

Hoi Corine, wat leuk dat je bij Caatje bent geweest, dat staat ook nog op m`n lijstje. Naar zuid-limburg en een bezoekje aan Caatje en door naar belgie. Belgen zijn toch altijd weer vreemde mensen hè, kan je je handel verkopen laat je alles rustig in de wagen staan:-( Dat logeeradresje lijkt mij ook wel wat, ga het onthouden. Fijne week nog en volgens mij wordt het ietwat zonniger:-)

Liefs, Jeanette

Yvonne zei

Wat een lekker weekend zeg!!
Nou die van mij was ook heel fijn in Belgie.
HAHA, maar dan om te feesten.

Gr Yvonne

Bo Butiek zei

Wat een heerlijk weekend heb je gehad!

Liefs Claudia

Karin zei

Dat klinkt weer heerlijk. Jullie genieten zo te lezen volop samen. Ik ben wel benieuwd naar de naam & adres van dat B&B...
Fijne avond nog!

Home and Lifestyle zei

Je B&B was wel een heel bijzonder en sfeervol overnachtingsadres...ziet er prachtig uit zeg! Lekker zo'n weekend er tussenuit, maar eh...wat heb je eigenlijk gekocht? Laat je ons dat nog even weten, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar!

Lieve groet, Ingrid

Dani zei

't Hemelhuys ziet er echt geweldig uit. Mooie kleuren en sfeer.Jullie hebben het erg leuk gehad te zien aan de foto's.
Ach Teuge.. daar ben ik als kind vaak naartoe gefietst met mijn moeder om dan naar de vliegtuigjes te kijken. Een waar avontuur vond ik dat altijd.
Groetjes
Dani

kienkele zei

Hallo Corine, dat moet een heerlijk uitje zijn geweest! Ik geloof dat mijn voorkeur toch uitgegaan zou zijn naar het eerste adres, ziet er heel erg knus uit! Krijgen we je nieuwe aankopen nog te zien? Fijn dat jullie zo hebben GENOTEN! fijne avond, groetjes, Tineke

lia zei

Nou Corine, jij hebt dan toch ook een paar lekkere dagen gehad. En kon je niet even vragen of hij die dames wilde plaatsen voor ons.... Maar die B&B kan ik me herinneren uit de WLS (een feestje op zich). Maar heb je ook wat gekocht???

Ik zit een beetje uit te buiken van een etentje.
fijne avond, lia

Wondelgijn zei

Wat een ontzettend sfeervol huis!! Ik zit helemaal te genieten hier!! (en ideetjes op te doen, ik geef het toe... ;-) )

faire un songe zei

Heerlijk,... ziet er top uit, kan me voorstellen dat jullie hebben genoten..!!
ik heb even genoten van de foto's,..mooi interieur ..
Nog even lekker nagenieten

De Nostalgische Nonnevot zei

Wat is dat leuk geweest, zo te zien.
geweldig leef contrast laat je zien in di verblijven, top!
Tongeren, ik woon er nog niet eens een half uur vandaan, erg he.Misschien is die tijd, die je op moet staan, hihi.
of de gek die met me gaat.
Fijne avond nog, Nicole

Kom Achterom zei

Ha Corine, Wat heerlijk dat je je prikken lekker hebt opgevolgd!! en wat een schitterend b&b zeg,
super. Geniet en geniet nog even na hoor
fijne avond Yolanda

Carina zei

Hoi Corine, jullie hebben een prima week achter rug, geniet nog lekker na. De B&B is om te onthouden.

Groetjes en een fijne week, Carina

Nieneke zei

Wat een goed idee om die adresjes op te schrijven en zo je route uit te stippelen...Ooit...ooit...als de kleintjes groters zijn geworden....
Ik hou niet van tentjes en vreemde beddden maar een B&B lijkt me toch wel heerlijk..
Laat je ook nog zien wat er allemaal die Volvo in gegaan is???
Lieve groet, Nieneke

Sylvia zei

Kom via via op je blog terecht, je titel 'een paar dagen in België' trok mijn aandacht.
Wij wonen in een dorp dicht bij Hasselt en vandaag zijn we nog in Tongeren geweest, er was een boekenmarkt in het Begijnhof.
Fijn dat je hebt genoten !
Groetjes,
Sylvia

It's me zei

Wat een heerlijk weekend heb jij achter de rug !! zo leuk !!! heerlijk er even tussen uit niet dan??? wat een leuke b&b ...mooie foto's fijne week liefs Ria.....

almay`s home zei

Hoi Corine,

Wat een heerlijk uitje! Vooral die B&B vond ik erg mooi! Echt uit zo'n folder! Leuk om even mee te reizen met je!

Groetjes en een fijne week!
Alma

Franse Lelie zei

Toch nog lekker even weg, en dan zo'n B &B. Wat goed dat je dat soort adresjes opschrijft. Ik neem t me ook voor maar meestal komt t er niet van.
Die huishoudelijke tip vind ik wel een goede, ik heb een vale linnen zwarte broek liggen. Goed om te proberen, moet ik de tip wel opschrijven:)

Lynda zei

wat zei ik je???? Altijd leuk bij Caatje toch??? Had het even gezegd, had ik bij je komen zitten, gezellig!!!!! Hoop dat je Ca wel de groeten van me hebt gedaan, altijd goed voor een extra kop koffie;)!
Wat een wonderschoon B&B....die ga ik morgen *gaap* eens van dichtbij bekijken!!!

Liefs,
Lynda

@nne zei

In Tongeren moet je soms wat geduld hebben! Het duurt soms een tijdje voor alles is uitgestald, maar ik vind er altijd "mijn goesting". Groetjes, @nne

Lina zei

Oh, wat een heerlijk weekendje weg! Ik krijg er ook helemaal zin in als ik dat zie. Geweldig! Mag ik die logeeradresjes van je? Mijn man en ik knijpen er af en toe ook eens een weekendje tussenuit en dan is het altijd prettig om al wat adresjes te hebben.
lieve groetjes Ineke

Room Seventeen zei

Hallo Corine, wat een leuk weekend heb je gehad , mooie Bed and Breakfast ook. Wij gaan binnenkort ook een paar dagen richting België, maar dan richting Brugge,Gent.
Groetjes Hennie

Bonjade zei

Ha zie ik jou nu in de lucht vliegen....?
Nee...bonnie...lezen.....'zicht op'staat er...
;0)
Je weekend was in ieder geval op en top genieten......hemels.......
Ah toch......vandaar die laatste foto.
Liefs

G-style zei

Dat eerste adres heb ik ook ooit eens gezien op internet , prachtig gewoon , daar zou je toch zo willen wonen !
Het tweede adres is dan inderdaad een wereld van verschil , ook leuk om een nacht in door te brengen maar ik zou er niet in kunnen wonen, mij te modern en kleurrijk.

Je hebt leuke dagen gehad, lees ik uit je post , ik vroeg het ook al in de mail maar ben benieuwd of je nog wat gekocht hebt.........

Fijn week verder , lieve groet Gea

Jeanette zei

Heel leuk adresje die B&B, herken het vanuit WLS. Ook ik ben nieuwsgierig naar wat je hebt gekocht. Prettig om op een paar leuke daagjes uit te kunnen terugkijken.

Fijne week,
Jeanette

Berna zei

Heerlijk zo even eruit! Het eerste hotel gaat zeker op mijn lijstje van wensen. Ben erg benieuwd wat je buit van dit leuke weekend is.