zondag 29 augustus 2010

koken en klussen

eten met vrienden...
Mijn vriendin A. en ik geven elkaar al een aantal jaren geen gewoon cadeau als we jarig zijn, maar we trakteren de ander op een lekkere, uitgebreide lunch liefst op een zonnig terras, met rustig de tijd om te kletsen over alles wat ons bezighoudt.
Dit jaar hadden Gert en ik bedacht dat we het iets anders gingen doen..
Gert is bij ons thuis de kok, van de gewone pot tot echt kokkerellen, hij vindt het leuk en wij vinden het lekker! A. vindt het net als ik altijd een hele klus om telkens wat lekkers op tafel te zetten, dus...Gert zou voor haar (en haar H.) koken, en gezellig...ik mocht er ook bij zijn:)

De tafel gedekt met een simpel linnen kleed en voor de versiering vond ik met veel moeite een paar zomerbloemetjes in de tuin die niet verregend waren.

Het menu: * hammousse met friszure komkommer
* vispakketje met meegegaarde groenten in combinatie met notenrijst
* zelfgemaakte tiramisu
Lekker eten met goede vrienden en m'n eigen topkok, een avond met een gouden randje!
Zaterdag stond er een klus op de planning...
op de begane grond en op de 1e verdieping is de achterste schoorsteen al jaren weg, maar op zolder en op het dak zat ie nog.
Begin van de vakantie had Gert 'm binnen al zover mogelijk weggebikt, maar het slopen op het dak, daar wilde hij hulp bij (hoogtevrees) en dit weekend was de buurman (met een eigen bouwbedrijf) beschikbaar.
Om half 8 in de ochtend scheen de zon... mooi... gauw aan de slag...
toch verschenen er al voor tienen donkere wolken..
die maakten dat er extra hard gewerkt werd
en ja net voor een pittige onweersbui was de boel dicht,
geen foto dus van buitenaf :)
Weer iets weggewerkt van de klussenlijst!
Nu krijgen we natuurlijk eerst een HEERLIJKE, ZOMERSE SEPTEMBERmaand, maar daarna...als het herfst wordt...dan gaan we weer verder met het isoleren en aftimmeren van de zolder, zodat we daar een logeerplek en een goed geordende bergruimte kunnen maken.

38 opmerkingen:

In den Uylenbal zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Rianne zei

mmmmmmmmm dat dessert. Helaas doen wij nog steeds aan koolhydraatvrij, maar het water loopt me in de mond. Hier staan de courgettetaartjes klaar voor vanavond, ik ben benieuwd! Liefs

In den Uylenbal zei

Hoi Corine, ik durf het bijna niet te vragen : Kan ik Gert een paar weekjes lenen ? hahaha... Heerlijk zo'n man die kookt én klust ! Ik ben zelf ook een kokert, maar door tijdgebrek en drukte vaak even een snelle hap. Wel verantwoord, maar lekker tafelen heeft mijn voorkeur. Mooie foto's en hopelijk gaat alles goed nu met je. Fijne zondag, Greetz Lejo (In den Uylenbal)

gewoon gezellig zei

Ziet er zo goed uit zeg, die Tiramisu!!
Ik hoop wel dat september beter weer gaat brengen, zodat we nog even lekker kunnen nazomeren, maar anders vier ik gewoon het begin van de herfst ;-))

Groetjes Hil

Berna zei

Uiteraard krijgen we een mooie septembermaand! Heb ik hoogstpersoonlijk besteld! Je etentje ziet er heerlijk uit en dan nog leuk gezelschap... wat wil een mens nog meer met deze regen.

It's me zei

Hoi Corine wat een heerlijk diner!!! yammie...en wat een klusser is die man van jouw.....echt.....nou geniet er maar heerlijk van van alles !! fijne avond liefs Ria...

Irma zei

dit is echt heeel gezellig en juist leuk om voor vrienden te koken het ziet er heerlijk uit en wat een gave bak heb je aan de muur hangen prachtig ding en die buurman ik heb er ook zo 1 handig he;-))
liefs en veel plezier Irma

Colinda zei

Wat lekker toch een kok in huis :-)
Vriendlief kan het wel, maar vindt dat ik het beter kan dus op zijn uitspattingen hoeven we hier niet teveel te rekenen. Fijn dat jouw Gert het wel leuk vindt.

En alweer een flinke klus aangepakt zeg. Ik duim met je mee dat het in september heerlijk weer wordt waardoor niemand tijd vrij maakt om te klussen. Oktober toch pas weer?

Groetjes,
Colinda

Yvonne zei

Wat een leuk idee om elkaar een etentje thuis te geven.

Weer eens wat anders dan een verpakt kadotje.

faire un songe zei

Mmmmmmm......... klinkt allemaal even lekker...!!
Jij hebt ook echt een man met gouden handjes...!
Koester die....!!
Fijne zondag verder

Mayflower zei

Mmmmmmm.....ik krijg me opeens een trek, wat ziet dat er heerlijk uit en wat heb je alles mooi aangekleed Corine. Jullie boften maar met zo'n topkok.
Alhoewel ik ook niet mag klagen hoor, want manlief gaat hier zo ook in de keuken staan, hij kookt meestal in het weekend, maar ik heb er zelf ook geen hekel aan, alleen om iedere keer weer wat te bedenken is minder.
Wat heerlijk dat je weer wat heb kunnen wegstrepen van je kluslijst en voor die ZONNIGE septembermaand teken ik ook, bah....wat een z***weer, het komt weer met bakken uit de lucht.
Fijne avond nog en liefs, Mea

Collie-Collie zei

Wat een lekker eten, mjammie!! Ik wil ook wel zo'n kok met gouden handjes!! Hahaha!!

Zo die schoorsteen dat is geen klein klusje, fijn dat de buurman kwam helpen!! Ik ga ook voor een mooie SEPTEMBERMAAND !!! Nog even lekker nazomeren!!

Groetjes, Collie

Jeanette zei

Nou ja zeg...op elk blog waar ik kom is eten, eten en nog eens eten, ik krijg spontaan trek in eten als ik ook jouwn heerlijke lekkernijen zie. Hopen dat je rust is wedergekeerd en je er lekker van genoten hebt:-)

Lieve groet, Jeanette

Bo Butiek zei

Wat een heerlijke lunch zeg!

Liefs Claudia

Kom Achterom zei

Ha Corine wat heerlijk!! die tiramisu ooh om je vingers bij af te likken! wat een leuk idee om dat zo te doen. ennuh super hoor zo'n dakhaas als buurman. Hier de schoorsteen wel in gebruik en vanavond de houtkachel aan
het is kil vies en nat hier.
fijne avond
Yolanda

Jeanette zei

Heerlijk dat eten, ik kom gauw nog even langs. Heb je nog iets overgehouden, zal wel niet het ziet er zo lekker uit.

Fijn dat het etentje zo goed geslaagd is, fijne week toegewenst.

Groet,
Jeanette

lia zei

Die Gert toch, lekker kokkerellen. Gelukkig vind ik het zelf ook niet erg om in de keuken te staan. Want anders kreeg ik niet veel.
Maar we zijn dus alletwee weer aan het opruimen nadat onze mannen geklusd hebben. Gelukkig was je net klaar toen die bui overkwam. Vanmiddag was het hier ook alleen computeren, en lezen.
Nu gaan we even een film kijken.

fijne avond
liefs Lia

Cuttingwood Cottage zei

Knap hoor zoals jullie telkens een klus afhandelen, vaak lopen er diverse klusjes bij ons door elkaar heen en duurt alles dus veel langer ;-). Maar goed uiteindelijk komt alles goed en er is nooit een gebrek aan klusjes hebben we al gemerkt. Groetjes en fijne week. Sandra

La Maison en Wonderboom zei

Heerlijk zo'n alles kunnende man.
Mijn vriendin en ik geven elkaar ook altijd een etentje, gezellig en lekker.
Hopelijk blijft het nog maanden te warm om verder te klussen;)
Lieve groet
Hermine

Carina zei

Hmmm dat ziet er allemaal jammie uit zeg vooral de tiramisu.
Wat een klus "even" de schoorsteen weghalen.
Fijne zondagavond, groetjes van Carina

Michaja zei

Wat een leuk idee om je vriendin en haar man te trakteren op een etentje thuis. Het ziet er heerlijk uit.
En ja ik heb inderdaad wel een beetje een tassentic geloof ik :)
Groetjes Michaja

Bonjade zei

Zegge...wisselt je mannetje ook recepten uit?
Die hammousse ziet er toch jammie uit...dat moet ik toch echt eens proeven......
Een man naar mijn hart.;0)
Tja helaas heb ik natuurlijk René al......
Fijne week en liefs

Carla zei

Nou...da's toch geweldig hoe die man van jou kan koken!!
Die van mij komt niet verder dan gewoon aardappels,groenten en een stukkie vlees,ook lekker maar geen culinaire hoogstandjes hoor!
In ere houden die man van jou dus!!

liefs Carla.

Nieneke zei

Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad (en zo te zien heerlijk gegeten hebt), dat verzet je zinnen weer wat. En ook bij jullie gaat het klussen maar door..Fijn dat er weer wat weggestreept kan worden!
Lieve groet, Nieneke

Karin zei

Ik kan daar zo van genieten, een etentje met vrienden. En eigenlijk maakt het dan niet uit wat je op tafel zet, het hoeft geen culinair hoogstandje te zijn om er een geslaagde avond van te maken. De aankleding, sfeer en het goede gezelschap zijn eigenlijk al voldoende. Maar ja, wanneer je dan toch over een topkok beschikt....;)
Ik heb het recept van Tiramisu liggen, maar nog nooit zelf durven maken terwijl we er alledrie dol op zijn. Ik zal het och weer eens voor de dag halen!

La Belle Vie zei

Wat heerlijk een kok in huis. En wat zalig dat het klussenlijstje korter wordt bij ons op dit moment alleen maar langer. Misschien toch eens gaan beginnen;).
Fijne week en groetjes Nicole

Hannekie zei

wat leuk dat het etentje zo een succes was. ziet er wel erg lekker uit moet ik zeggen...
wat een klus zeg die schoorsteen. maar wel fijn dat je weer wat weg kan strepen. lucht lekker op zal ik maar zeggen. mijn lijst schiet nu niet meer zo op maar ja dat komt wel weer
fijne week
gr hannie

Marja zei

Wow... da's inderdaad geen alledaags menu. Wat een leuk idee trouwens om dat voor elkaars verjaardag te doen zeg!

@nne zei

Dat is een heerlijk etentje ... en je hebt er weer prachtige plaatjes van geschoten. Fijn dat we mee mochten aanschuiven. Lieve groet uit Kreta, @nne

Margot zei

Mmmmm, het eten lijkt me heerlijk en met de fijne sfeer eromheen,is het helemaal af.
Gaat bij jullie het dak er af??? altijd gezellig....
Groetjes, Margot

Karin zei

Wat heerlijk zeg dat je man zo goed (en lekker lijkt mij) kan koken! (ik ben blij met die van mij maar dit is niet aan hem besteed helaas)
Het ziet er heel professioneel uit.
Voor jou ook goed, even weer een periode 'afsluiten' en gedachten op wat anders tijdens een heerlijk avondje met vrienden.
Zelf geven mijn vriendin en ik elkaar ook geen cadeautjes meer en gaan dan samen uit eten. Voor haar verjaardag betaal ik en voor mijn verjaardag betaalt zij. Gezellige avondjes met lekker eten zijn altijd leuk!
Heb je vandaag al wat zonnestraaltjes kunnen pakken (weet niet zeker of dinsdag nou je werkdag is)?
Lieve groetjes,
Karin

Wondelgijn zei

Wat een bof dat jij ook mocht aanschuiven aan dat dinertje dat manlief had gekookt! Klinkt tenminste allemaal goed, zeg.... Jammie!
En dat klussen...? Jullie gaan goed!!

Het Witte Luik zei

dankjewel voor je bezoek! lijkt me een hele goede raad om de vloer lekker met rust te laten. Ik vind de combi ook mooi zo. Trouwens, ik moet er toch niet aan denken hoe zo'n witte vloer er uit ziet nadat de hele kudde (lees: 2 jongens en huisdieren) eroverheen gebanjerd zijn hahaha. groetjes Marjo

Passione Helena zei

Hallo Corine,

Ik ontdek vandaag pas je blog en heb me meteen aangemeld als volger. Je pakte me meteen met het verhaal van "luchtbel". Ik weet wat je ermee bedoeld, en ook na goed nieuws, heeft het even tijd nodig, om de emotie die er flink ingehakt heeft,een plekje te geven. Ik hoop dat de rust weer een beetje terug is gekeert.
Verder zie ik hier mooie foto's, en een super-verwen-avondje..heerlijk zeg zo'n huiskok!

Fijne week,
Lieve groet, Helena

le ciel flamand zei

Ik geloof dat er toch al heel wat weggestreept is op jullie klussenlijst! Leuk, zo'n man die van aanpakken weet, zo gaat het goed vooruit.
Je man is dus niet alleen een goede klusser, maar ook nog topkok! Ik kan me voorstellen dat jullie een heerlijke avond gehad hebben!
Groetjes, Annelies

queenieshomerh zei

nou jou man had nog geluk dat het droog bleef
Mijn man heeft vorig jaar hier de schoorsteen verwijderd ,ze hadden droog weer op gegeven maar halverwege kwam er een vreselijke hoosbui en aangezien er dakpannen verwijderd waren gutste het water naar binnen
Hij riep nog iets vanaf het dak maar dat kan ik hier niet herhalen ...........

Prulletje zei

Ik kan met je mee praten weet er alles van! Mijn manlief kookt ook graag, en daar geniet ik dan met volle teugen van, heerlijk he. Mocht je man nog naar recepten op zoek zijn, manlief heeft alles op zijn blog staan www.deruijsbroekjes.nl
Leuk gedaan in het wijnglas, ziet er gelikt uit!

Roelien zei

Hi Corine... voor het afdrukken van je blog in boekvorm, kijk op www.sharedbook.com en dan bij blog2print, veel succes!

Groet Roelien