maandag 16 augustus 2010

vakantiekluswerk

de afwerkklussenlijst...
Een paar weken geleden zei ik het al, deze vakantie zou er één zijn met twee lijsten, een lijst met af te werken klussen en een lijst met leuke dingen (lees uitjes).
De eerste week ging lekker, er konden allerlei klussen afgestreept worden én we zijn regelmatig op pad geweest :)
Het weer viel wat tegen, écht lekker warm zonnig was het niet en ja hoor, het ging kriebelen...
We hadden al eens gefantaseerd over een volgende klus en Gert dacht dat hij dat mooi kon realiseren in deze vakantie.
Ik heb het nog even tegengehouden, want ik wilde toch echt die afwerkklussenlijst in de papierbak kunnen mikken!
Maar ik hield het niet lang vol... samen bedachten we hoe het dan zou moeten worden en weg was ie al.. naar de houthandel voor materiaal....
En eerlijk is eerlijk, tussen het zagen, timmeren en verven door zijn we ook nog gezellige dagen met elkaar weggeweest, maar nu is ie af!!! We hebben een heuse veranda!!!
We kunnen er met z'n vieren onder zitten eten, tegenwoordig vinden we regen zelfs knus... wij zitten lekker droog :)
Binnen 2 weken alles geregeld, van plannen maken, materialen kopen en in elkaar zetten, tot verven en dakpannen leggen...
Die dakpannen dat was nog het lastigst, want wij wilden oude, gebruikte pannen (ja we zijn nu eenmaal zot van oud :) én ze zijn een stuk goedkoper!)
het was even zoeken, maar.. ook dat is gelukt..helemaal trots zijn we!
Het echte kluswerk is gedaan, oké de styling moet nog wat komen, maar ik was de laatste dagen plotseling geveld door een fikse kou (lees: keel, neus en holteproblemen), vandaag ga ik nog in de laagste versnelling, want morgen begint het werkende leven weer.
Het geraamte is geschilderd in off black en de plafondplanken zijn wit,
een mooie frisse en ook stoere combinatie.
Een koperen lamp uit m'n vorige huis als lichtpunt.. helemaal goed!

34 opmerkingen:

Tierlantijn zei

Wat leuk om zomaar spontaan even een veranda te gaan maken. Super zeg! Erg mooi geworden Corine!

Groetjes, Ilona

Manuela zei

ZO GAAF!!!!!!!!!

wat is ie leuk...dit staat ook op mijn wens lijstje...alleen is het hier niet realiseerbaar... dus geniet ik van jou foto's mee...
Lekker genieten!!!

groetjes manuela

Nieneke zei

Nou ja!!! Dit noemen ze nou een verrassingsaanval; allemaal berichtjes over leuke uitstapjes en dan...tadadada!!! een veranda!!!! Hij is helemaal super; wat zullen jullie daar heerlijke uurtjes onder beleven...
Ben je weer helemaal opgeknapt?? Zonde zo de laatste dagen van je vakantie..Werkse weer, Liefs, Nieneke

kienkele zei

Dat ziet er fantastisch uit Corine, prachtig bedacht en uitgevoerd! En die styling die komt wel joh, eerst maar even uitzieken. Ook ik heb het te pakken, voelde me zaterdagavond ineens niet lekker worden, en nu is het hoesten, niezen, snuffen, brrrr, voel me niet helemaal fit. Succes met werken morgen, groetjes, Tineke

It's me zei

Wat is ie mooi !!! echt goed geslaagd...welja maak zomaar even een veranda......pompidompidom....en hij staat !!! en gaaf dat ie is....mag ik.....mag ik...zeggen dat ik jaloers ben ....een beetje?? mag het???? geniet !! een heerlijke veranda tijd!!....liefs Ria....

Margot zei

Lekker genieten nu, en met dit hollands weer, blijf je toch lekker droog.
Groetjes, Margot

Room Seventeen zei

Mooi geworden Corine! Die rieten stoelen maken het een tikje romantisch, ik zie in gedachten al een mooie roos/wingerd/klimhortensia langs de palen omhoog groeien :-)
Groetjes Hennie

with love zei

Wow wat mooi!! En regen gezellig...;) ja bij jullie nu wel!
Dat lijkt me zo heerlijk zo'n veranda!
Mooie kleuren en heel gaaf met die dakpannetjes! Hopenlijk knap je snel weer op van die verkoudheid!
groetjes, Erna

lia zei

He Corine, wat is het leuk geworden. Gert heeft goed zijn best gedaan hoor. En het is heerlijk hoor zo'n veranda, wij zitten nog steeds iedere avond buiten. Daar krijg je geen spijt van.

Lieve groet Lia

English style zei

tssss, hier blijft het bij plannen maken en jullie realiseren het ff in 2 weken, wanneer komt Gert hier klussen haha
nee hoor, gekheid, vind je veranda supergaaf !!!
nu lekker lang in het najaar buiten onder de veranda relaxen, heerlijk !
beterschap met je "holte" problemen, hoop dat je snel weer wat opgeknapt bent
groeten Yvon

Home and Lifestyle zei

Ohh....wat gaaf zeg! Dat ziet er super uit!

Wij hadden gisteren een verjaardag, waarbij het behoorlijk hooste. Aldaar was ook een mooie (en waterdichte!) overkapping, waar we toch al die uren buiten hebben kunnen zitten! Vond het heerlijk, dus zeker weten dat dit jullie ook gaat bevallen!

Beterschap...ik hoop dat je snel weer de oude bent!

Lieve groet, Ingrid

faire un songe zei

GEWELDIG........... wat een handige harry ehhh ik bedoel Gerrit heb jij toch ook thuis rond lopen..
Het is echt super geworden.. daar kun je heerlijk heel veel uurtjes zitten..echt TOP...!! Groot compliment.
Geniet ervan.
Lieve groetjes Hetty

Carina zei

Leuke aanwinst is dit zeg, een heerlijk plekje hebben jullie daar super gemaakt. En afstrepen maar ... to-do lijstje wordt alsmaar korter ;-)
en dan is het goed toeven op de nieuwe veranda.

Fijne dag, groetjes Carina

Floor zei

gaaaaaaaaaafffffffffffffffff

Marja zei

Oh... heerlijk zeg! Nu nog een luie stoel en een goed boek :)

Kom Achterom zei

oooh jij hebt dikke mazzel zeg!! Wat prachtig!!!!
Ik vind dit zooooo moooooooi!!!!!!
fijne avond
Yolanda

Irma zei

dit vind ik echt heeeel gaaf!!!!!

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat een superleuke veranda hebben jullie samen gemaakt!
Er gaat niks boven een plekje waar je heerlijk droog toch buiten kan zitten, geniet er maar lekker van, het ziet er super uit!

Groetjes, Veronique

G-style zei

Hoi Corine,
wat een heerlijk plekje hebben jullie erbij gekregen zeg !
Gert is ook zo handig he, plannen in het hoofd worden gewoon in no time uitgevoerd , knap hoor ......
Geniet ervan , lieve groet Gea

Bonjade zei

Sprakeloos.........
Ik heb ook wel zo'n lijstje....maar ja.....het zal eerst wel bij dromen blijven......
Echt een eye-cather.
Liefs

Bo Butiek zei

GEWELDIG! Meer woorden zijn niet nodig!

Liefs Claudia

le ciel flamand zei

Jij hebt duidelijk een man die van aanpakken weet! Mijn man begint aan dertien klussen tegelijk waardoor niets afgewerkt geraakt :o(
WAt een geweldig resultaat, en nu maar hopen dat er toch nog enkele mooie zomeravonden komen om gezellig na te genieten van al die (afgewerkte!) klussen...
Groetjes, Annelies

peet zei

Hoi Corinne
Wat zijn jij en Ger toch een super klus team !!
Je veranda is superrr !!
Ohhh ik droom er al jaren van , ik blijf dromen !!
De kleuren zijn erg mooi , echt jullie style .

Geniet er samen van !!
Groetjes peet

De Nostalgische Nonnevot zei

Wat mooi en goed, om dit samen aan te pakken.
Complimenten...zeer gezellig is het nu al...laat staan de regen en de styling.
Fijne Avond, geniet ervan, Nicole

Dani zei

Leuk geworden! En praktisch een veranda... wij hebben nog geen enkele keer binnen gegeten ook al regent het!
Veel plezier ervan!
Groetjes
Dani

Jeanette zei

Wat leuk gedaan, ik ben benieuwd naar de vervolgfoto's.

Groet,
Jeanette

Karin zei

Hallo Corine,

Wat is het mooi zeg! Ik zou dit zo willen, maar hier past het niet echt. Plus dat mijn mannetje helaas niet zo handig is..haha. Ik hoop dat je er nog heel wat zonnestralen mag vangen, ook dit jaar nog! Geniet ervan, het is een superplek.
Lieve groetjes van Karin

Mayflower zei

Ohhh....wat super een veranda en wat is ie mooi geworden Corine. Daaronder kunnen jullie nog een hele poos genieten van het buitenleven.
Bah....wat vervelend een bijholte ontsteking, beterschap meis.
Lieve groet, Mea

Karin zei

Nou dat doen ze dan maar even poe poe!
Is dit klusteam ook in te huren, voor weinig wel te verstaan, ik heb ook nog een lijstje liggen nl. en wij zijn zo niet handig!
Corine, tis prachtig! (ik geef het toe,ik ben stikjaloers)

Colinda zei

Wauw ... super zeg die veranda; vast net even leuker om te doen dan die afstreeplijst met klusjes :-)

Geniet ervan!

Groetjes,
Colinda

Granny's Place zei

Ooh wat leuk een echte veranda. wat ziet dit er leuk uit joh!!!!
Groetjes en een fijne week,
Madelon

Cuttingwood Cottage zei

Volgens mij hebben jullie al met al een geweldige vakantie gehad! Heerlijk het idee dat bijna alle klusjes gedaan zijn en meer! Op naar de realiteit van werken en de vakantie van volgend jaar plannen. Groetjes Sandra

lantliv etc. zei

Hoop dat je weer beter bent hoor, niet vervelender dan ziek beginnen met werken, maar als ik die veranda zo zie heb je daar de afgelopen dagen heerlijk van kunnen geniet, hij is prachtig geworden.

liefs Marion

@nne zei

en nu maar hopen op een heerlijke "été indien"! Lieve groet, @nne