vrijdag 24 september 2010

de villa

de eerste vliegt uit...
Een paar weken geleden kreeg Rianne de sleutel van een éénkamerappartement in een studentenflat.
Ze was al een jaar op zoek naar een 'eigen' plekje en nu is het zover!
Hoewel..nu (?)... haar geduld wordt wel op de proef gesteld...de staat van 'de villa' was niet bepaald perfect te noemen, laat staan hygiënisch ;(
Dus er moet geklust en geschrobt worden voordat ze erin kan.
En aangezien ze net begonnen is met een fulltime stage heeft ze daar zelf niet echt veel tijd voor...geen nood...mama en Gert (ervaren klussers) staan klaar om haar te helpen:))
Vorige week hebben Rianne en Gert (terwijl ik in zonnig Frankrijk zat) het sauswerk al gedaan.
Het groen op de muur is vervangen door greige en al het wit is fris overgewit!
Dat scheelt al een stuk!!
Opa heeft deze week het laminaat voorzien van plinten, ondertussen worden er thuis door mij op mijn niet-werk-dagen een paar kasten/kastjes voorzien van een friswitte verflaag en zo zijn we met vereende krachten enthousiast bezig met het woonklaar maken van 'de villa'.
Vandaag heb ik de linnenkast die ik thuis al gegrond had, afgelakt..en ik moet zeggen..ziet er strak uit :)
De raampartij is lekker groot, waardoor er flink veel daglicht binnenvalt en het geen donker hok is, nadeel is wel dat we dus meters stof nodig hebben om gordijnen van te maken..
Morgenvroeg gaan we naar Ikea, op jacht naar goedkope gordijnstof passend in het studentenbudget van Rianne.

En als we terug zijn gaan we verder met klussen en poetsen...

Eind volgende week wil ze verhuizen, m'n eerste kind vliegt uit !!!

33 opmerkingen:

Haikey zei

Ik weet hoe het is, mijn tweede is nu opzoek naar een kamer en nummer drie is de weekenden op vlieland te vinden om te werken en komt door de week thuis voor school.

Ze worden groot!

De kamer ziet er al lekker fris uit ;-)

fijn weekend!

groetjes, Haikey

Home and Lifestyle zei

Och...wat spannend...bij de eerste die uitvliegt is het allemaal nog wel heel erg nieuw! Maar ze krijgt een prachtplekje...ik ben benieuwd hoe alles er uit ziet als het klaar is! Succes!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

De sfeer van Toen zei

De eerste het huis uit. Wat lijkt mij dat bijzonder. De kamer ziet er iig prachtig uit. Heeft ze nou een eigen keukentje? Ik hoop dat ze zich daar thuis gaat voelen, aan de inrichting gaat het vast niet liggen. Succes met klussen.

Groetjes van Petra

Carina zei

Julie dochter krijgt een fijne plek om te wonen; iedereen helpt mee daar zal ze met plezier aan terudenken. Ze vliegt vast regelmatig weer even terug naar het haar ozo vertrouwde warme nestje.

Goed weekend, groetjes van Carina

Rianne zei

Vergeet niet dat het voor haar ook lastig is en dat ze net zo graag af en toe "thuis" komt, het is al even geleden dat ik 18 was en naar de andere kant van het land vertrok naar mijn studentenkamer. En die 2,5uur iedere keer in de trein had ik er zeker voor over om naar huis te gaan. Succes met het afmaken van haar paleisje.

Nostalchique zei

Oh wat spannend voor jou zeg! En helemaal voor je dochter! Maar die kamer wordt wel en paleisje zo te zien. Succes met de rest!

It's me zei

Tja mam kleintjes worden groot he....zo gaat dat....leuk dat je haar zo helpt....en het zal best wel mooi worden allemaal.....liefs fijn weekend Ria...

Alle mooie dingen zei

een nieuwe dimensie maar dat is toch ook leuk?
shoppen voor nieuwe gordijnen
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Colinda zei

Oef ... weer een nieuwe periode in je leven als je oudste uitvliegt, maar wel fijn om te zien dat ze niet op een kamer in één of ander groezelig studentenhuis komt maar in een eigen "huisje". Wordt vast een heel fijn plekje voor haar.

Succes met klussen en alvast een fijn weekend!

Groetjes,
Colinda

Carla zei

Een speciaal moment in haar leven, maar ook dat van jou.
Ik weet nog goed dat mijn eerste het huis uit ging....ze woonde maar 5 minuten hier vandaan, maar wat was het anders.
Nu zijn ze allebei al een jaren de deur uit...de jongste is hier twee jaar geleden na een mislukte relatie hier weer een jaar in huis geweest....en dat was ook weer vreemd hoor.
Nu zit ze weer in haar eigen huisje, met haar eigen spulletjes en haar twee poezenkinders...en zo hoort het...het is goed zo.
Wens haar maar veel geluk in haar nieuwe huisje.

fijn weekend...liefs Carla.

Nieneke zei

Poeh! Spannend hoor, voor iedereen! Wel lekker licht, met al die ramen...(ondanks de vele meters stof...) Maar: wat voor plafond zit er nou in??
Ben benieuwd naar al je schilderkunsten!
Veel plezier en succes! Nieneke

Kom Achterom zei

OOh wat heerlijk voor haar!! een eigen plekje

voor jou zal het wel even moeten wennen net als voor mij vorig jaar!
nu is het anders maar niet minder leuk!!
heerlijk hoor als je volwassen dochter thuis komt en nog leuker om bij haar te worden uitgenodigd!
volgende week is ze jarig en gaan we daar naar toe! Ik heb er nu al zin in
Fijn weekend
genieten hoor allemaal!!
Yolanda

TureluurBellemietje zei

Een nieuw tijdperk...weer een stap van los laten...brr ik moet er nog even niet aandenken...alhoewel ik ze soms wel achter een laag dik behangplakken...

Maar Rianne haar kamer ziet er nu al super uit, gaat vast een heerlijk plekkie worden, heel veel succes en plezier!

Servies en Brocante zei

Hey Corine,
Heb al vaak je blog bekeken en volg je ook al een tijdje, leuk dat je mij nu komt volgen :)

Ik woon nu sinds 2 jaartjes op mezelf en alhoewel ik het heerlijk vind, ga meestal toch wel 2 a 3x per week bij paps en mams op visite haha.
Fijn weekend!

gewoon gezellig zei

wow, wat een gave "villa"...zal ze vast heel blij mee zijn!
Spannend hoor...dat ze uitvliegt!
Hier zijn we nog niet zover...de oudtste is net 15.
Fijn weekend!
Groetjes Hilde

brocaatje zei

Spannend dus de eerste die uit vliegt...
Ook hier 3 jaar geleden,en de 2e staat ingeschreven :-)
Zalig toch dat ze dan opeens zelfstandig zijn en hun eigen plekje hebben.
En jullie hebben flink geklust zie ik,succes met alles hoor!
groetjessss karin

Irma zei

ohhhh wat bijzonder dat zal wel een traantje kosten maar je hebnt haar toch maar mooi gebracht waar ze nu in het leven staat, een mooie lieve zelfstandige meid en weet je we blijven altijd mams en ze blijven altijd onze kleine meiden, liefs Irma

THE BLACK BARN zei

Wat erg leuk voor je dochter dat ze een eigen plekje heeft gevonden.
Een grootte stap in de wereld zo op je eigen,
Zonder jaar moeder. Maar ze weet toch wel dat haar moeder op bel afstand is, als ze je nodig heeft.
Haar plek wordt vast en zeker een plaatje.

Groetjes,
Miranda
( Ik ben nieuw op je blog)

Rozmeen zei

OO wat spannend..en kan me voorstellen dat je misschien ook een beetje zenuwachtig bent... zal vast een knus en mooie plekje worden. Succes!

Ik wens je een fijn weekend en liefs,
Rozmeen

Claudia zei

Ze gaat wel uitvliegen naar een heel mooi plekje!

Liefs Claudia

my day zei

Hoi Corine,
wat een bijzonder moment, zowel voor jou als voor haar. Ze krijgt wel een pracht plekje en fijn dat iedereen zo meehelpt om alles zo mooi te krijgen. Veel succes met klussen en gordijnen maken.
Lieve groetje, Ingrid.

Karin zei

Hoe bijzonder. Je doet me denken aan het klussen wat ik samen met mijn moeder deed in mijn eerste villa. Dierbare herinneringen zijn dat. Succes met klussen en met weer een moment van loslaten.

Jeanette zei

Gelukkig zit ik (nog) niet in die fase. Mijn zoon is bijna 8 dus dat duurt nog even. Maar ik kan me jouw gevoelens wel voorstellen.

Groet,
Jeanette

lia zei

Ja meid, zo gaat dat. Het is even wennen maar ook zo leuk. En jullie maken het met liefde voor haar en met haar klaar. Het word vast een heel leuk paradijsje. En dan kun je een keer op de koffie bij je kind, ook heel apart....

fijn weekend, lia

Collie-Collie zei

Wat een mooie ruime kamer en een berg licht komt er door dat raam binnen. En wat een verbetering die muren, zeg!! Mooie plintjes en de ruimte wordt gelijk mooi "recht". Zal wel vreemd zijn als de eerste uitvliegt. Weer een fase voorbij....

Ik ben vandaag ook naar de volgende fase gegaan, hahahaha mijn jongste heeft vandaag haar laatste C-diploma gehaald... het is een inieminie-fase, maar voor mijn gevoel wordt ze al weer zó groot, hahaha. Gek, hè!!

Fijn weekend!

Groetjes, Collie

Hannekie zei

lijkt me zo bijzonder met het huis van je kind bezig te zijn. en ik moet zeggen dat ze wel een geweldig plekje heeft zeg. daar gaat ze vast heel gelukkig worden
gr hannie

Bonjade zei

Oh wat zal het wennen zijn....
Maar opent ook deuren voor een hele bijzondere band (die er natuurlijk al lang is) Maar nu lekker bij elkaar op visite straks en heerlijk bijkletsen....met echt tijd voor elkaar.
Maar eerst natuurlijk nog klussen, verhuizen etc.....
Gaat wennen hoor, let maar op.

Oh ja moed inspreken kan ik over een paar jaar bij mezelf doen....haha.........
Nu nog even onder mams vleugels allemaal.
Liefs

Karin zei

Bijzonder dat je 'kleine meisje' op zich zelf gaat wonen. Zo te zien krijgt ze wel een hele fijne plek en ook dat is voor moeders wel prettig! Zijn jullie geslaagd bij Ikea?
Fijn weekend nog!

almay`s home zei

Weer een nieuwe fase in je leven. Er wordt wel veel werk verzet. Wat zal het een mooie kamer worden (nog even door de zure appel heen bijten)

Veel succes en nog een fijne zondag!

Groetjes
Alma

Berna zei

Heel spannend maar het ziet er leuk uit. Het zal een dubbel gevoel geven. Inderdaad spannend maar ook iets van weemoed over een periode die voorbij is. Sterkte.

Wondelgijn zei

O jongens, wat zal dat spannend en vreemd zijn...!!! Ik wnes je veel wen'plezier' toe!!

Brigitta zei

Sterkte!! Mijn eerste en enige kind is vorig jaar al uitgevlogen en zit momenteel voor 4 maanden in Canada. Het is even wennen maar het is zoals het hoort en het is goed ;-)

Groetjes
Brigitta

Mayflower zei

Ohhh....heb ik bijna deze post van je gemist Corine. Jullie zijn ook druk aan het klussen bij kindlief, wat heeft ze een ruim apartement. De wand heeft ook een mooie kleur gekregen. Ik ben benieuwd hoe haar kamer er straks uitziet.
Wij zijn ook nog steeds druk bezig, het is nieuwbouw, maar er moet evengoed nog veel aan gedaan worden. Ik denk dat het wel eind oktober wordt voordat hij daar gaat wonen.
Gelukkig heb ik er (nog) geen last van dat hij het huis uitgaat, maar hij komt heerlijk dichtbij wonen, misschien dat dit scheelt.
Lieve groet, Mea