donderdag 23 september 2010

een toptrip (3)

ons logeeradres...
een paradijs in het Zuid-franse Saint Rémy-de-Provence,
De poort is open, kom maar verder....
Wij woonden in het achterste appartement, onderweg kom je dit leuke doorkijkje tegen, een binnenplaats vanwaar je door kunt lopen naar de zomerkeuken en van daaruit via de schuifpui naar het terras, de olijfboomgaard en het zwembad,
we lopen gewoon door,
naar óns appartement :)
als we er aan de achterkant (via de openslaande deuren) weer uit lopen, kun je wandelen of relaxen op de diverse zitjes in de olijfboomgaard...
of (als je iets naar rechts gaat) bij het zwembad op de heerlijke zonnebedden...
natuurlijk wonen er in het paradijs ook engelen :)
Bij het zwembad is het grote buitenterras (achterin zit vriendin A. de ochtendkrant te lezen voordat het ontbijt 'doorkomt').
De dag wordt goed begonnen... met een flinke dosis vitaminen,
even later gevolgd door een uitgebreid, lekker gezond ontbijt, geserveerd op een heuse franse plank (die menig brocanteliefhebber ook in huis heeft :))
hoewel ik thuis amper aan ontbijt..een bakje yoghurt of een cracker is meer dan genoeg... zaten we hier gewoon anderhalf uur heel relaxed volop te smullen :)
Dit is wat ze noemen de zomerkeuken, hier konden de gasten die dat wilden genieten van een huisgemaakte maaltijd, met het vuur brandend in de openhaard vlogen de uren voorbij..
en natuurlijk ontbrak de franse kaasplank niet... vaste prik, na het hoofdgerecht en voor het toetje.
De gastheer 'zit' hier nu 12 jaar en de meeste gasten komen elk jaar terug...volkomen logisch...dat is niet meer dan normaal, als je hier eenmaal geweest bent, genietend van de plek, de gastvrijheid, de rust, het weer... van alles...dan ben je verkocht!
Lex...zullen we vast boeken?? En o...Gert wil dit ook wel eens meemaken....
ik vind het helemaal goed... Zuid-Frankrijk, ik voel me er heerlijk!!!
(alleen die taal...ik versta het aardig als ze niet te rap praten, maar zodra ik zelf iets wil zeggen stapt mijn brein over op engels...en dat verstaat/spreekt de fransman niet)

26 opmerkingen:

THE BLACK BARN zei

Wat een top locatie.
wat een heerlijke plek om vakantie te houden.
dan THUIS te komen zonder stres.

Groetjes Miranda

Karin zei

Wat heerlijk weer om met dit verhaaltje de dag te beginnen! Ik krijg er echt zin in, gelukkig is het vandaag hier ook nog voornamelijk mooi weer.
Het is wel duidelijk dat jullie genoten hebben.
Ben je nu wel toe aan een beetje herfstsfeer in huis?
Lieve groet,
Karin

Irma zei

in 1 woord waanzinnig!!!!!!nou zo'n ontbijtje had ik vanmorgen niet hoor mmmmmm, liefs Irma

English style zei

Het lijkt me heerlijk om daar te gaan relaxen, prachtige foto's !!!
groeten Yvonne

TureluurBellemietje zei

Ooh wat een super plekje...jullie zijn vast heerlijk uitgerust terug gekomen.
Gelukkig schijnt nu hier de zon...maar je zou toch zo weer terug gaan...

Hannekie zei

wat een geweldige plek is dit toch. helemaal genieten dat kun je zien. je zult spontaan heimwee krijgen naar frankrijk..
gr hannie

Alle mooie dingen zei

het is inderdaad een toplocatie
ik wil ook wel
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Kom Achterom zei

ooh wat een keuken!!!! super!! ennuh wat een heerlijk reis! Je hebt toch wel dat kleine klokje meegenomen hé! hihih wat gaaf!!
fijne dag
Yolanda

Claudia zei

Wat een geweldig ontbijt, net gegegeten nu alweer trek. Wat ziet er daar schitterend uit!

Liefs Claudia

Marina zei

Wat ziet dit er geweldig uit. De afgelopen 3 jaar hebben we al 3 verschillende adresjes geboekt in St. Remy. Maar deze lijkt mij ook geweldig. Zou je mij de website van deze accommodatie kunnen geven. Je kunt een berichtje achterlaten in mijn berichtenalbum http://picasaweb.google.com/bernerrover.
Alvast bedankt.
Gr, Marina

with love zei

Dat ziet er echt top uit zeg! Heerlijk die sfeer! Stja en die taal... dat lijkt me dus ook het grootste struikelblok in Frankrijk..
fijne dag, groetjes Erna

Servies en Brocante zei

Verrukkelijk, ik krijg direct honger en zin in de zon!!

lia zei

Wat een geweldige plak hadden jullie gevonden zeg....
En die taal, maar heb toch ook sterk de indruk dat ze het vertikken om engels te praten.
Maar goed meestal kun je je wel redden.

fijne dag
lieve groet Lia

Inge zei

Wow dit ziet er super uit zeg!!
Als ik je vraag om het adres ben ik dan heel brutaal?? Ik snap het helemaal hoor als je dit plekje voor jezelf wilt houden..
Lieve gr Inge

Corina zei

Wat een super plek!
Wat een heerlijke vakantie moeten jullie gehad hebben, prachtige sfeervolle foto's!
Groetjes Corina

Colinda zei

Absoluut een paradijsje dus niet gek dat iedereen daar elk jaar terug naar toe wil. Geweldig gewoon!

Groetjes,
Colinda

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat ziet 't er geweldig uit zeg...hmmm vooral de foto kan die kaasjes kan me op 't moment heel erg bekoren!!
Tijd om te gaan koken hihi

Heerlijk dat jullie zo'n fijne tijd gehad hebben!

Groetjes, Veronique

Margot zei

Oké, nu ben ik zeker weer aan wat zomerzon toe, zeg ik met loopneus en snottekop.
En bedankt hoor, maar.... Het was puur genieten zo te zien....
Wanneer gaan we???
Au revoir, Margot

Jeanette zei

Wat een geweldige locatie, eentje om er te onthouden.

Groet,
Jeanette

Home and Lifestyle zei

Elke dag probeer ik de herfst te accepteren, maar telkens als ik bij jou kom voel ik de zomer weer helemaal vanuit mijn tenen naar boven komen hi hi....wat een TOP lokatie is dit Corine!! Het ziet er geweldig uit...vond je het niet te kort, die paar dagen? Hier zou je toch minstens twee weken willen zitten :-)

Lieve groet, Ingrid

Tuinkamer zei

Wat een heerlijke plek , dat was genieten.
Kun je weer een tijdje mee de herfst door.


groetjes karin

Jeanette zei

Wat gezellig dat je er even tussenuit bent en wat een heerlijk plek hebben jullie gekozen. Wat ziet dat eten er ook allemaal heerlijk uit zeg ik kan heel goed begrijpen dat je daar wel een hele ochtend over doen kan:-) mooie foto`s....

Lieve groet, Jeanette

Floor zei

Adres graag of website
Ik wil ook
Oh ik wil ook
Ik mis Fr zoooooooo

Karin zei

Heb je mijn mailtje gekregen?

Nieneke zei

Je weet het hè...ik blijf altijd liever thuis, maar na jouw 3 heerlijke posten, met deze als afsluiter ben ik om...Oh... het ziet er heerlijk uit!!! (gatsiedarrie wat een vreselijk lekkere dingen op die enorme kaasplanken..)

De sfeer van Toen zei

oooo Corine, ik zit je foto`s van je vakantie te bekijken.. Wat een zalige plek!!
Heerlijk om zo vakantie te mogen vieren..
Wat zul je genoten hebben!

Groetjes van Petra