maandag 6 september 2010

gewoon, maar niet saai

gewone cystes...
Een paar weken geleden kregen we het goede bericht dat de verdikking in mijn borst, 'gewone' cystes zijn, goedaardig...ze kunnen 'gewoon' blijven zitten.
Een rare week volgde...opluchting, maar ook spanning die er uit moest, huilbuien en moe, heel moe!
En opeens, vorige week... een grote zwelling en veel pijn...een spoedbezoek aan de huisarts die me direct doorstuurde naar de eerste hulp van het ziekenhuis... na bloedonderzoek, een echoscopie en veel medisch overleg, stonden we na 2eneenhalf uur weer buiten, zónder duidelijke diagnose, maar mét afspraak (na het weekend) bij de chirurg...
In de tussenliggende dagen leefde ik op paracetamol, na 3 dagen zakten de zwelling en de pijn gelukkig wel wat af.
Vanmiddag was het gesprek bij de chirurg...
"mevrouw ik zuig 'm even leeg, dan is de spanning eraf"
"nu direct?"-slik-
"ja hoor"
Ik ben geen held met naalden en had al een paar horrorverhalen over dikke naalden gehoord, dus pfff ... maar de man ging voortvarend te werk en binnen de kortste keren was het gebeurd...
met een dunne naald, dus niks pijnlijke toestanden!
Het voelt wel raar...zo loop je een week met een opgezette, vreselijk gespannen erg pijnlijke borst waarin een gezwel zit ter grootte van een halve tennisbal en een paar minuten later is alles weer 'gewoon'...!
Voor de goede orde wordt het goedje even nagekeken, maar volgens meneer de dokter zag het er heel 'gewoon' uit.
Ook vorige week...kreeg Rianne zicht op de felbegeerde studentenwoonruimte waar ze zo naar uit kijkt...
dus...intakegesprek...bezichtigingsafspraak voor de volgende dag...Gert en ik gingen natuurlijk mee...en het is top! Een 1kamerflatje met eigen douche/toilet en keukenblok... én een (super)klein balkonnetje (!)
Volgende week is de sleuteloverdracht, daarna 2 weken klussen en alle papierwerk regelen en dan gaat de dame op zichzelf........................

Op zich leiden we een redelijk burgerlijk leven, man en vrouw aan het werk, studerende kinderen... huisje, boompje, beestje(s)...heel 'gewoon'...

Maar wat kan er in een paar weken veel gebeuren, we zeggen het regelmatig tegen elkaar...ONS LEVEN IS NIET SAAI...

Tussendoor hebben we hier natuurlijk geprobeerd volop te genieten van de prachtige ZOMERSE dagen, natuurlijk zien wij ook dat de herfst in aantocht is, maar wat ons betreft mag het afscheid van de zomer heel lang duren :)

41 opmerkingen:

Gekakel zei

Ik wens jullie een heerlijk lange nazomer toe, vol warme zonnestralen om jullie aan te warmen. Tjonge, verre van saai, je zou bijna hopen op een saai leven. Hopelijk kom je in een wat rustiger vaarwater terecht!

Roelien zei

Lieve Corine, wat een spanning, wat een living hell en toch weer paradijs op aarde. Het is goed, het is nazomer en het wordt eem mooie herfst...ben blij voor je/jullie, liefs Roelien

The Old and the Beautiful zei

Lieve Corine, wat heb ik een hoop gemist bij je de laatste tijd merk ik! Wat een boel spanning. Ik snap best dat je even een beetje van het padje af bent.
Hopelijk is de uitslag ook goed van wat er weggezogen is en kun je het gewone leven weer oppakken.
En weet je...soms is een saai leven helemaal zo erg nog niet hoor!

Liefs en sterkte van
Gonda

lia zei

Nou inderdaad alles behalve saai.
Mail volgt.

lieve groet Lia

Collie-Collie zei

Inderdaad een heerlijke lange nazomer lijkt me zálig!! Zeker met het zonnetje, zoals vandaag erbij, er was wel een windje, maar als je een beetje beschut zit, wat het hemdjesweer!!

Was wel even schrikken voor je zo vlak voor het weekend (zal je altijd zien, moet je het weekend door met een miljoen vragen in je hoofd). Gelukkig heb je dat weer gehad, en is de pijn nu weg!!

En je dochter een fijne eenkamerflat, perfect hoor!! Wat gaat het toch allemaal hard... Denk ik tig keer bij mij kids ook, hoor!!, terwijl zie nog allemaal onder de 15 zijn, hahaha!!

Genietse!!

Groetjes, Collie

Prulletje zei

och wat zal de schrik je behoorlijk dwars hebben gezeten, wat gaat er dan een boel door je heen he...Thanx God dat het geluukig goed afliep.Rust nu maar even uit en geniet maar gewoon ;-)

justwendy zei

Hoi,

Ik weet wat je op zo'n moment door maakt.
En dat je even de weg kwijt bent is heel normaal. Hoop dat je snel goede uitslag krijgt van het ziekenhuis.

En verder kan ik alleen maar zeggen "pluk de dag" geniet van de kleine dingen om je heen.

groetjes wendy

Home and Lifestyle zei

Gelukkig maar dat je van die ellendige pijn afbent...je hebt inderdaad roerige weken achter de rug! En je dochter op zichzelf...dat lijkt me zo moeilijk, ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken!

Lieve groet, Ingrid

Yvonne zei

Hoi Wat je borst betreft.
Ik had het zelfde 2 cups groter!
Ontstoken borstklieren .
spuit eerin en weg was het weer.
En nog een keer een knobbel weggehaald ( goedaardig) maar ook met spanningen vooraf.

Nu is alles goed....
Ja en dan komt alles tegelijk he .
Kind uit huis enzenz.
Dat moet je dan even verwerken.

Maar er komen ook weer leuke dingen aan.
Let maar op !!

Gr Yvonne

gewoon gezellig zei

Pfff heavy hè...het drukt je met je neus op de feiten, of je nu wilt of niet.
Blij te horen dat het goed met je gaat, en doe maar lekker rustig aan!
Groetjes Hilde

G-style zei

Nou Corine ,
het is toch allemaal niet niks , wat een spanning elke keer , kan me dan ook voorstellen dat je daar moe van bent .
Gelukkig kon het "gewoon" uitgezogen worden , maar wat een ellende dat je dan eerst een week met zo'n zere borst rond moet lopen joh.....

Nou gelukkig was er het mooie weer , dat maakt het voor jou als rasecht zomermens denk ik wel wat draaglijker allemaal.
Een rustige week gewenst en feliciteer je dochter met de gekregen woonruimte , wat een geluk en leuk om zo'n kamer lekker gezellig te maken .
Ik zal zo de eindresultaten van Joelles kamer nog even op m'n blog zetten , die is ook helemaal blij met d'r nieuwe kamer en zo leuk dat het echt haar eigen smaak is .
fijne week verder , lieve groet Gea

Margot zei

Ik hoop dat de spanning er nu af is, letterlijk en figuurlijk. Maar waar komt dat vocht dan vandaan, en komt het weer terug.
Sorry dat ik dit vraag, maar bij mij komt er vocht uit mijn borst, maar weet nu dat het maandelijks is en met de hormoonhuishouding te maken heeft, maar vond het eerst ook spannend.
Laat het weten al je weet wat het is, en geniet van jullie "niet zo saaie"leventje.
Heerlijk om gewoon, gewoon te zijn, vooral in de zomer, toch!!!
Groetjes, Margot

faire un songe zei

Jeetje Corine... je schrijft het wel heel gewoon op... maar dat is het volgens mij niet...
Wat spannend allemaal...!!
En dat doe je toch niet één twee drie heel gewoon af...
Hoe gaat het nu verder...wordt er nog iets anders aan gedaan of was dit het..!!???

En wat leuk dat je dochter een leuke plek heeft gevonden.. . maar toch ook wel raar dat ze nu niet meer thuis woont.
Sterkte met alles... En zal ik binnenkort eens een bakkie bij je komen doen..??

jolanda zei

Wat een ellende voor je allemaal. Ik heb het één en ander gemist bij je zie ik, maar ik begrijp dat het hele spannende weken zijn geweest voor je/jullie.
Ik weet maar al te goed dat je leven van de één op de andere dag ineens helemaal veranderd kan zijn en pas dan besef je weer dat alles wat je als 'gewoon' beschouwt, eigenlijk helemaal zo gewoon niet is.
Gelukkig zag die arts het allemaal positief. Hij heeft daar natuurlijk ervaring in, dus hij zal het wel weten.
Sterkte met alles hoor, liefs jolanda

Tierlantijn zei

Jeetje wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig dat het goed afgelopen is!

Super dat je dochter een kamer heeft gekregen!

Groetjes! Ilona

Jeanette zei

Wat een toestanden allemaal weer, heel veel sterkte en ik hoop dat je alles weer een beetje op de rit krijgt.

Lieve groet,
Jeanette

It's me zei

Meisje toch en nu moet het stoppen hoor!! je hebt genoeg gehad nu,......tjee ik schrok er van !!...........wat naar..........ik hoop dat dit het was.......niks saai je bent toppie !!.....geniet van deze heerlijk nazomer ...dus toch ik zei het toch !!!! ik ben lekker vrij deze week......fijen week liefs Ria....

Kom Achterom zei

Ha Corine, Jeetje mineetje ze moeten je wel hebben hoor!! wat een vervelende toestand allemaal!! en weet je alles gaat eromheen dan ook gewoon door en dat is dan wel moeilijk hé
Gelukkig is alles goed afgelopen en met als mooie afsluiting een geweldige kamer voor je dochter!
Nou meid ik wens je de komende tijd zoals ze in twente zeggen alle geluk in tuk (broekzak)
lieve groetjes en een dikke knuffel
Yolanda

lantliv etc. zei

OOOch lieverd, alles behalve saai, je schrikt je toch rot, ik leef met je mee, wat een toestanden of niet. Hoop dat je, je nu heel wat beter voelt en dat die stomme cystes gewoon wegblijven hoor.

Hele dikke Cyberknuff uit Zweden.

Colinda zei

Jeetje, dacht je net dat alles achter de rug was, kwam deze pijnlijke tennisbal om het hoekje kijken. Hopelijk blijft alles nu rustig, gaat je dochter genieten op haar nieuwe stekkie en hebben jullie nog een paar mooie nazomerse momenten.

Groetjes,
Colinda

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Tjonge Corine, ik schik ervan! Wat een spanning heb je de laatste paar weken te verduren. Ook al is het niet kwaadaardig, er gaat dan toch van alles door je heen....pffff. Ik hoop dat de zon nog heel lang voor je mag schijnen!

Spannend dat je dochter op zichzelf gaat, weer een stap verder...

Liefs van Petra

Franse Lelie zei

Lieve Corine,
wat een heftig verhaal, wat een spanning...en dan het wachten: wat is het, gaat het wel goed.... gelukkig gaat het nu goed....de spanning weer wat gezakt en even herstellen want dat is nodig. Emoties en spanning vreten energie en je wordt figuurlijk erdoor leeggezogen.
Mooi nieuws voor je dochter, ook die gevoelens ken ik....Loslaten, maar dat gaat vast goed komen, toch?!
Sterkte met alles en ik denk aan je,
Lieve groetjes Jolanda

Dani zei

Jemig wat een heen en weer geslinger van emoties voor jou! Hopelijk is het inderdaad "gewoon" en ben je voorlopig van die zwellingen af.
Groetjes
Dani

Verrassend Goed! zei

Dit is zo herkenbaar!!!
Geloof in je eigen kracht en koester wat je hebt.
Geniet van alle positieve dingen om je heen.
Ik ga duimen voor een goede uitslag.

warme groet,
Marianne

Lynda zei

op zichzelf???? *SLIK*...en ik zit te piepen over meisje 1 die morgen voor het eerst naar "de grote school"gaat.....12 is ze;)!

meid wat fijn voor je dat die "bult" nu gewoon leeg is.....dat moet een opluchting zijn, maar emotioneel een achtbaan lijkt me! Hoe kun je toch zo moet zijn vraag je je af;)))))

Enne....laten we gepast afscheid nemen van de zomer.....door er tot de laatste straal van te genieten;)

Liefs,
Lynda

with love zei

Stjonge wat een schrik weer! Hopenlijk een goede uitslag en wordt het allemaal wat rustiger
En je dochter al zichzelf, dat is ook een hele stap. Klinkt wel goed met een klein balkonnetje!
Wat een verschil he, onze jongens zijn gisteren begonnen in groep 3 en 5 en de jongste gaat nog niet eens naar de peuterspeelzaal...op kamers..dat is nog heel ver weg voor ons (gelukkig ;-))
lieve groet,Erna

Claudia zei

Jeetjemina zeg, als ik het zo lees is het al niet wat zeg, maar het dan ook nog allemaal doorstaan. Meid hopelijk kun je het allemaal een plaatsje gaan geven.

Heel veel liefs Claudia

Passione Helena zei

Oooh wat fijn voor je, dat het op deze manier afloopt. Het laat je toch niet los eer je weet wat het is, dan pas heb je echt rust. Deze spanningen zetten idd alles op zijn kop, dan verlang je extra naar "saai". Het maakt je tevens bewust, dat het morgen zomaar helemaal anders kan zijn.
Gelukkig heeft de arst goede vertrouwen en hoop ik dat je dan eindelijk rust vind om op adem te komen.
En je dochter op eigen benen..wat een verandering lijkt me dat. Dan worden ze echt volwassen! Weer een fase die je afsluit. Hopelijk komt ze s'weekends wel met een volle tas wasgoed thuis! De was & strijk zal dan met liefde gedaan worden;-)hihi

Ik duim met je mee voor een goede uitslag!
Fijne week,lieve groetjes Helena

Carla zei

Alles behalve saai dus...jeetje....dat is schrikken!!
Gelukkig dat die spanning er nu af is.
Wat heerlijk dat je dochter op zichzelf gaat...zo gaat alles steeds een stapje verder.
En wat de herfst betreft....laat die maar "gewoon" nog even wachten hoor!!

fijne dag...liefs Carla.

Floor zei

Jee wat een verhaal , die spanningen die komen er dus ook weer uit na de uitslag ......
Jee en je dochter het huis uit dat lijkt me ook doodeng dat loslaten....

bijzonder-oud zei

Tjonge jonge, wat een schrik zeg! kan me voorstellen dat je je rotschrok! Ik wens je heel veel sterkte er mee, het is niet niks wat je even voor je kiezen krijgt zeg.

En jullie dochters op zichzelf, spannend allemaal, het is bij mijn nog een ver van mijn bed show, maar het lijkt me best moeilijk!
Lieve groet en een fijne dag,
Yolanda

Mayflower zei

Soms komt je leven opeens in wilder vaarwater. Wat een roerige week was dit voor lieve Corine, zoiets gaat niet in je kouwe kleren zitten. Gelukkig is de spanning er nu vanaf (wat je borst betreft), dat lijkt me een hele opluchting en nu hopen dat de uitslag ook niet lang op zich laat wachten, want zoiets blijft je toch bezig houden.
Wat leuk dat je dochter een flatje voor haar zelf heeft gevonden. Een nieuwe levensfase voor jullie beiden. Hier begin ik me ook al in te stellen op dat onze zoon straks de deur uitgaat. Wij gaan volgende week daar aan het klussen.
Sterkte met alles.
Liefs, Mea

Michaja zei

Oh Corinne wat een ellendige week heb jij achter de rug. Eerst de spanning of de cystes en dan opeens een zwelling hebben. Gelukkig is alles goed maar de stress die het je opleverd is niet niets!
Wel goed nieuws voor je dochter dus.
Hopelijk een iets rustiger weekje deze week.
Groetjes Michaja

Bonjade zei

Dan hoop ik nu dat je vanaf heden kunt roepen:
Mijn leven is heerlijk gewoon en saai......
Tjonge wat een verhaal.......
Wens je veel liefs en ik denk aan je....
Knuf

queenieshome zei

Je krijgt de laatste tijd wel erg veel om te verwerken
Ik vindt namate je ouder wordt kan je alles moeilijker verwerken lijkt het wel (of alles gaat te snel misschien?)
Heel veel sterkte ,ik hou je verhaal in de gaten
Gr Amy

kienkele zei

dag Corine, het lijkt me dat je liever even een saai leven hebt dan dit, bah, wat een narigheid en spanning weer. Maar we gaan ervan uit dat alles in orde is, toch.
En dan je dochter die het nest gaat verlaten, ook dat lijkt me wel even slikken...
Sterkte me alles, enneh, rustigjes aan doen hoor! Lieve groet, Tineke

La Maison en Wonderboom zei

Jeetje wat een enge dingen kunnen er toch met je gebeuren.
nee een saai leven heb je zeker niet.

Lieve groet
Hermine

Servies en Brocante zei

Jeetje wat heftig, je schrikt natuurlijk wel! Weetje wat raar is je komt maar niet in mn dashboard en daardoor mis ik steeds je berichten..enne een beetje burgerlijk mag is juist gezellig :P

Nieneke zei

Poeh- wat een spanning weer! Gelukkig maar dat je van te voren niet wist dat hij meteen ging "opereren" die dokter Bibber,anders had je daar OOK nog over in de rats gezeten..en fijn dat alles weer "gewoon" is. Graag "gewoon" blijven ook , hoor, gatsie, wat een spanning.....
En wat leuk voor Rianne, maar ook WEER spannend...Ik hoop leuke spanning!
Veel succes met alle voorbereidingen en het geregel. (en het loslaten)
Liefs, Nieneke

my day zei

Hoi Corine,
tjonge wat een spanning, dit is niet niks zeg. Gelukkig ben je nu van de pijn af en hopelijk zijn alle uitslagen in orde.
Wat geweldig dat je dochter een eigen plekjje heeft gevonden, voor jullie allemaal een nieuwe fase, geniet er maar van en hopelijk komen de nazomerdagen weer gauw terug want het regent hier nu pijpestelen.
Liefs, Ingrid.

Hannekie zei

tjee zeg. het zit jou ook niet mee. iedere keer die spanning. ik hoop voor jullie dat de rest van het jaar wat rustiger mag verlopen.
gr hannie