woensdag 15 september 2010

oude klepbank

afscheid van de zomer...
Ik heb het lang ontkend, maar ik kan er nu niet meer om heen, de zomer loopt echt op z'n eind.
Gelukkig mogen we af en toe tussendoor nog genieten van een lekkere zonnige dag, maar we hebben ook al flink wat herfstige windvlagen gevoeld!
We gingen zondag naar de (herfst)fair in Orvelte... een aanrader! Het dorp is een toplocatie en de diversiteit van de stands was groot, een goeie combinatie van leuke brocante en lekkere smakelijkheden :)
Terug naar huis reden we nog even de snelweg af bij Echten.. de Landgoedwinckel..een adres waar we graag even rondsnuffelen.
Het was meteen raak: er stond een klepbank op ons te wachten :)
We zochten al een tijdje naar een niet te grote bank, maar ik wilde er één met rechte armleuningen en de meeste banken hebben gekromde leuningen...
Dit exemplaar was precies goed! Niet te groot en met rechte leuningen!
Het is wel een opknapper.. de scharnieren van de klep zijn losgeroest en het schilderwerk is ook niet best meer.. maar voor rasechte klussers als wij is dat geen probleem!
Toch blijft ie voorlopig nog even zoals ie is, want eerst zijn we druk met het woonklaar maken van de villa van Rianne én morgen ga ik er met vriendin A. een paar dagen tussenuit, naar het zonnige zuiden van Frankrijk :)

37 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een gave klepbank...is zo ook al erg mooi hoor! En veel plezier in Frankrijk...nog even naar de zon :-)

Lieve groet, Ingrid

Dani zei

Die bank is prachtig zoals hij is! Ik zou tenminste niets meer aan het schilderwerk doen, mooi juist zo verweerd. Maar daar moet je natuurlijk van houden.
Wij zijn ook in Orvelte geweest, erg leuk weer!
Groetjes
Dani

Nieneke zei

Wat een vondst! Ik weet zeker dat ie prachtig wordt...Laat je straks ook nog wat foto's zien van de "villa"???
Veel plezier!
Nieneke

justwendy zei

Heerlijk even naar Frankrijk, wie wil dat nou niet. Veel plezier.

Vind je bank echt heel erg mooi, heeft veel charme zoals hij er nu uit ziet.

groetjes wendy

faire un songe zei

Je klepbank is super.....
En geniet van je vrije dagen in zuid Frankrijk..
In de herkansing en hopelijk heb je lekker weer.
Groetjes Hetty

kienkele zei

Prachtige bank hebben jullie gevonden Corine, en ik vind em zo eigenlijk al heel mooi.
Veel plezier in Frankrijk, geniet ervan!
Groeten, Tineke

Colinda zei

Super score, benieuwd hoe hij straks is als je hem even een "pimp" geeft. Heel veel plezier in Frankrijk.

À bientôt!

Groetjes,
Colinda

lantliv etc. zei

Mooie bank hoor, ik hou zelf ook van enkel en recht... snap heel goed dat je meteen op deze viel :) Fijne tijd!

lieve groet

Room Seventeen zei

Ha zomermaatje :-)
Leuk dat je ook naar de fair in Orvelte bent geweest, echt de moeite waard hé? Prachtige klepbank heb je gekocht, het lijkt wel een echte Zweedse. Vind dat verweerde juist erg mooi.
Groetjes Hennie

Mayflower zei

Ohhh....wat een plaatje Corine, ik wou dat ik er de ruimte voor had, ik vind die klepbanken zo mooi.
Jij bent dus ook druk aan het klussen bij je dochter, wat leuk om ze zo op weg te helpen.
Je heb een heerlijk vooruitzicht, hier kletterd op dit moment de regen tegen de ramen en nog even en dan geniet jij van de zon. Heerlijk meis, geniet ervan.
Lieve groet, Mea

Marja zei

Nou, we zijn het geloof ik allemaal met elkaar eens: de bank is mooi zoals ie is, een verweerde 'look' die toch heel charmant is, er zit vast een verhaal achter!

Lynda zei

ja joh, tuurlijk EN naar Frankrijk EN zo'n gave bank...anders nog iets????;) O ja veeeeeeeeeeeeeeeeel zon en plezier natuurlijk, het is je gegunt hoor.....

Liefs,
Lynda

Claudia zei

Geniet lekker van Frankrijk! Misschien zie je er een mooi kleur om je nieuwe klepbank mee op te knappen!

Liefs Claudia

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Oh, ik vind 'm fantastisch....en hij levert zulke prachtige plaatjes op....pure nostalgie en stijl!
Geweldig!

Groetjes, Veronique

Rozmeen zei

OO wat een prachtig vooruitzicht...frankrijk!
Je hebt weer mooie fotos gemaakt. Zo geniet ik het meest van Herfts met dit soort stillevens..

Fijne dag en liefs,
Rozmeen

THE BLACK BARN zei

Corine,

Dat is een mooie bank.
Zonder op te geknappen is het ook een mooie bank.
Zo iets zoek ik ook nog.

groetjes,
Miranda

Irma zei

wat een gave bank ik vind hem zoals hij nu in de verf zit ook geweldig, een heerlijkie vakantie en .....foto's natuurlijk;-))
liefs Irma

Kom Achterom zei

Mooie bank hoor!! ennuh super veel plezier in Frankrijk!! heerlijk!!
fijne tijd
Yolanda

G-style zei

Heb al veel gehoord over de fair in Orvelte , misschien ook maar even voor volgend jaar op de agenda zetten........zo zijn er wel meer dingen.
Prachtige bank hebben jullie gekocht , staat zeker onder het afdakje ?

En meid , heerlijk dat je er even tussen uit gaat , ik wens je heerlijke dagen toe !
lieve groet Gea

Yentl zei

Geweldige bank!!

Carla zei

Wat een mooie bank....en als hij straks opgeknapt is, is hij helemaal super!!
Leuk als je dan eindelijk DE bank gevonden hebt, waar je zo lang naar op zoek geweest bent.
Ik wens je straks veel plezier in Frankrijk!!

voor nu een fijne dag...liefs Carla.

It's me zei

Ja tuurlijk...ga gewoon even naar Frankrijk !! geniet !!! hahahahah!!..mooie bank zeg !! leuk hoor.......fijne dag liefs Ria....

Hannekie zei

tjee wat een geweldige bank zeg. als ik klaar ben met onze geplande verbouwing ga ik ook op zoek. veel plezier in frankrijk( zeg ik enigzins met een zucht)...
gr hannie

Inge zei

wat een heerlijk vooruitzicht even weg! en naar de zon nog wel..
Veel plezier he, En die bank?? Niets aan doen. die is zo mooi zoals ze nu is..
Lieve gr Inge

lia zei

Nou, je zult inmiddels al vertrokken zijn. Wilde je nog een goede reis wensen, maar lag al vroeg op bed. Laat je even weten hoe het was.

lieve groet Lia

Bonjade zei

Oh vind hem zo ook al prachtig zeg......
En gaaf zeg...je bent om:
Leve de herfst
Enne mooi herfst boeket staat er al op je bankje.
Fijne dagen
Liefs

LiLi M. zei

Mooie aanwinst! Een goede reis, rust lekker uit, geniet van de zon en vergeet vooral niet voor ons een klein beetje zon mee terug te nemen.

Alle mooie dingen zei

leuke bank... en weet je al waar je hem gaat zetten?
veel plezier op je reis(je)
en tot gauw
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Servies en Brocante zei

NIET VERVEN NIET VERVEN ZO LATEN!!!!

le ciel flamand zei

Een prachtstuk! Wat een mooie aanwinst, die krijgt vast en zeker een leuke plek in jullie huis!
Veel plezier in Saint-Rémy!
Annelies

Jeanette zei

Wat een geweldige bank, ik heb er zelf een aan de keukentafel staan. Goede keuze. Enne, heel veel plezier in Frankrijk hoop dat de zon nog lekker schijnt.

Groet,
Jeanette

my day zei

Hoi Corine,
wauw wat een mooie klepbank, weet je zeker dat je hem gaat verven? hij is zo mooi nu.
Fijne dagen in Frankrijk, liefs Ingrid.

Karin zei

Ik vind het wel iets hebben, zo'n geleefde bank. Hij hoort niet strak in de lak denk ik dan en ja, vind ik ook, dat rechte past ook meer bij mij.
Wel ja, wrijf het er maar in. ZONNIGE Frankrijk ;) Geniet ervan Corine, en tank maar lekker even bij, zal je beslist goed doen.
Knuf!

Nicole Orriëns zei

Mooi zeg. Ik zat laatst op marktplaats te zoeken naar een klepband, maar haakte af door de prijzen. Helaas, want ze zijn prachtig!

Haikey zei

Leuke website heb je. Ga je meteen volgen

groetjes, Haikey

Karin zei

Ik lees nu pas je post, maar des al niet te min hoop ik dat je geniet in Frankrijk. Heerlijk zonnestralen pakken! Neem maar wat mee naar nederland ;-)
Laat je een foto zien van de bank als jullie hem hebben opgeknapt?
Lieve groet,
Karin

English style zei

Prachtig die klepbank !!
en wat lekker dat je er een paar daagjes tussen uit bent (misschien ben je alweer terug ??)
had het even gemist, maar hoop dat je het fijn hebt daar!!
Lieve groet Yvonne