woensdag 8 september 2010

soorten (en maten)

van twee dezelfde naar meer verschillende...
Er was een tijd, toen had/wilde ik van alles twee dezelfde,
twee dezelfde stoelen tegenover de bank
twee dezelfde kandelaars op de schouw, twee dezelfde bloempotten in de vensterbank,
twee dezelfde lantaarns op de tuintafel
en ga zo maar door.
Die tijd is voorbij, nu is het van alles verschillende soorten en maten :)
drie verschillende spuitflessen op de tv-kast,
vier verschillende stolpen op de vensterbank,
een heleboel verschillende oude glaasjes in de kast,
drie verschillende stopflessen op m'n theetafel,
twee verschillende maten kistjes op de plank in de keuken,
meer verschillende kristallen flesjes met zilveren dop tussen de strooiers, zes verschillende spoelkommen gestapeld op het aanrecht
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Meerdere items van één soort en dan allemaal nèt even anders, ik vind het super!
Elke nieuwe/oude aankoop is nu gerechtvaardigd, want : "deze had ik nog niet" :))
Het is vandaag woensdag, mijn vrije dag, het is grijs en nat buiten en daar kan ik slecht tegen, ik gedij op warmte en zon... ik wil best van alles maar ik doe eigenlijk niks...behalve wat rondlummelen en bloggen...en dat mét de cv aan, het was hier in huis 17 graden, da's toch geen temperatuur voor een lekkere vrije dag?!

31 opmerkingen:

Karin zei

Haha, dat had ik ook. "Tweelingstukjes" die zorgden voor de juiste balans. Miscchien hadden we dat toen nodig Corine en voelen we ons inmiddels prettiger in een (welliswaar goed georganiseerde)warboel, waar van alles wat een plaatsje krijgt.

Kom Achterom zei

haaahhhh jij snapt het ook!!! Veel van het zelfde geeft ook rust!! dat is mijn lijfspreuk! en dan ook bij elkaar!!
Ik heb nooit zo 2 van alles gehad komt ook omdat ik alleen maar oude meuk heb!! hihii
dat weglaten is niets voor mij daar wordt ik nou juist onrustig van! ooit geprobeerd maar binnen 2 weken stond de tent weer vol hihih
Prachtige post!! hier hou ik dus echt van!!
en ik ben gelukkig niet de enige
Fijne dag ook met regen hoor lekker kaarsjes aan cake in de oven of appeltaart hmmm ik ben schuimgebak aan het maken ben morgen jarig hihih
lieve groetjes
Yolanda

Mayflower zei

Ohhhh.....wat herkenbaar, twee van elk hihi. Ik moet eerlijk bekennen dat ik op mijn vensterbank daar nog steeds niet van afgestapt ben, twee bloempotten, twee lantaarns....erg hè, ik kan als ik eenmaal iets naar mijn zin heb neergezet dit heel moeilijk veranderen en soms blijft het jaren zo staan (een vervelende tic).
Ik kijk daarom altijd met bewondering naar al die prachtige stillevens die hier voorbij komen. De stolpjes en je flesjesverzameling, ze staan echt prachtig.
Lieve groet, Mea

Colinda zei

Ha Corine, we zijn op onze vrije woensdag allebei in dezelfde stemming ... hoewel het hier in huis toch echt nog 22 graden zonder CV is. Ik neem Guusje nu bij elk zonnestraaltje even mee naar buiten onder de noemer "zindelijkheidstraining" (niet eens nodig want Guus doet alles braaf buiten) maar dan word ik tenminste tussen de buien door nog een beetje opgewarmd.

Volgens mij ben ik nog altijd van het setje-gedoe, hoewel niet altijd met 2 ... vaak toch nog wel, maar als ik dan naar jouw foto's kijk , bedenk ik me dat zelfs een "groepje" net-niet-dezelfden nog net zoveel rust uitstraalt. Hmm ... iets om over na te denken!

Groetjes,
Colinda

Carla zei

Van twee dezelfde ben ik al een tijd af!!
Voor mij hoefde het ook nooit zo nodig, maar als ik dan wat kreeg waren het er altijd twee.
gelukkig...dat tijdperk hebben we ook weer achter de rug...hahaha.

Gaaf hoor al die....soorten en maten!!

fijne avond...liefs Carla.

Claudia zei

Enne 't is ook nog een stuk voordeliger!

Liefs Claudia

English style zei

ohh die tijd heb ik ook al lang gehad ja haha
en planten heb ik al jaren niet meer in huis, want die tijd heb ik ook gehad (ze gaan bij mij toch altijd dood)
inmiddels schijnt hier de zon volop, heerlijk! dus hoop bij jou ook, dat je nog even kan genieten op je vrije dag!
ik las trouwens dat je weer zorg had gehad, is het nu helemaal verholpen, of moet je nog onder controle blijven ??
Onrustig is het dan ineens he,soms denk ik wel eens, laat mijn leven maar een poosje saai zijn, zonder hoogte, en dieptepunten, gewoon lekker saai :-)
Betreschap hoor
Lieve groetjes Yvonne

Margot zei

Helemaal hetzelfde, maar soms betrap ik me er nog weleens op...
Na fase symetrie, hb ik nog even, 3 dezelfde gehad, maar dat liep zo op in de kosten.
Groetjes, Margot

Collie-Collie zei

Wat herkenbaar... Ik had voorheen ook alles in twee-voud... En eigenlijk sinds ik een blog heb en véél inspiratie opdoe bij andere blogs en zie dat het eigenlijk veel sfeervoller is om het niet zo strak twee aan twee te hebben. Ik ben nu meer te groeperen her en der, in plaats van 1 links en 1 rechts of 2 in het midden... hahaha. Ik gebruik nu meer fantasie en kijk naar wat glas bij elkaar doet en zo. Of allerlei oude doosjes waarin, onderzettertjes, lepeltjes e.d. in gezeten hebben...

En ik vind het ontzettend leuk en mooi staan... dat glaswerk en die kommetjes in elkaar gestapeld...

Groetjes, Collie

wonen bij de dijk... zei

Het is net mijn vensterbank,met al die stolpen.
Ik had ook veel 2 x maar ben er ook op terug gekomen.
ik zal ook eens van dit soort foto's maken, erg mooi..
groet, cobi

It's me zei

Nou ik heb hier de deuren open de zon schijnt en het is warmmmm echt hoor.....het is broeierig buiten....en heerlijk.......sorry.....ik kan er niks aan doen......en ook ik ben vrij vandaag....ik heb dat nooit zo gehad het twee gedoe zeg maar......kijk nog even om me heen.....nee meer 6 gedoe....alle 6 de kleuren van mijn servies willen hebben dat wel.......erughhhh he??...liefs Ria....

Nieneke zei

Grappige post en leuke reacties er al op...Nou laat ik dan ook maar even vertellen hoe het er hier aan toe gaat.... Ik kijk even om me heen...en zie:
Sommige items zijn "alleen" niet krachtig genoeg en hebben een "maatje" nodig..(zoals 2 eenvoudige houten kandelaars en 2 houten poes-achtige beelden), zo versterken ze elkaar. Een aantal items doen het in hun uppie prachtig en dan zou 2 tuttig worden. (zoals een prachtige kandelaar, een enorme bierpul) en weer andere items doen het heel goed in 2 maten, dus een grote en een kleine (2 mega "bidons", grote met een kleinere vaas) ten slotte heb ik ook een aantal verzamelingen staan van, alles in verschillende soorten en maten (een dienblad met veel, heel veel waxinelichthouders en een vensterbank vol stolpen)
En dat alles gaat op gevoel. Maar precies zoals het staat klopt het...(tja, vind IK dan hè..)

Lynda zei

MEID....jij bent TRENDY!!!!! Ik heb toevallig net de trends voor 2011 gelezen en wat jij doet is helemaal HOT....het is zelfs uit om overal twee dezelfde van te nemen...de groepjes spullen blijven, maar de vormen mogen allemaal anders zijn, als er maar een bindende factor is, dus bv kleur, materiaal etc.
Wist je niet he!!???;))))
Keicool man!

Groetjes
Lynda

bijzonder-oud zei

Wat een leuke post dit, ik ben ook wel een beetje van twee dezelfde geweest lang geleden, maar dan gemixed met "oude zooi" zoals mijn man het noemt :-).

Ik vind de foto's ook prachtig, vooral de laatste, die apothekersfles met etiket en die grote achteraan....super!
groetjes,
Yolanda

Berna zei

Je hebt gelijk. Geef nog maar een paar zomerdagen anders duurt die winter veel te lang. Mooie plaatjes van je verschillende-maten-verzameling zo.

faire un songe zei

Maar het was een ook IN...om van alles twee te hebben..en kijk maar eens om je heen nog heel veel mensen hebben twee de zelfde artikelen in de vensterbank staan...
Ik ga ook voor 1.. een mooi object heft niet per twee.. een groepje van gelijksoortige is vaak veel mooier..
Leuk onderwerp..!!

En we spreken in Oktober iets af..gezellig.!!

Karin zei

Nee je vergist je, 't is echt wel mijn gevel uhhh die van m'n huis bedoel ik dus maar dat snapte je natuurlijk wel ;)

Marijke van Ooijen zei

Hay Corine,

Wat een mooie flesjes en stooiers met zilveren dop..geweldig..mooie foto ook!
Een heleboel van hetzelfde bijelkaar vind ik zo'n fraai gezicht zo rijk op de één of andere manier.
Glas en oud zilver bijelkaar is subliem!

Ja het is toch al koud en grijs weer hé?
Er is niks aan...ik wil ook zon...lekker warm.
Maar het is nu al herfst..en daar maken we dan maar het beste van...maar, leuk is het niet!

Liefs,
Marijke

Room Seventeen zei

Ha Corine, ook al geen herfst/wintermens lees ik. De herfst is nog tot aan daar toe, maar de winter....Geef mij maar vier seizoenen in de volgorde:Lente/zomer/lente/zomer. Lijkt me heerlijk. Heb nog even je vorige post gelezen ( had hem gemist), wat een nare toestand met die zwelling, ik hoop dat alles nu weer in orde is met je.
groetjes Hennie

lia zei

Ja hoor, helemaal goed. Maar al denkend moet ik zeggen dat ik eigenlijk nooit 2 van iets heb gehad. En 17 graden is toch niet echt lekker om te rommelen in huis. Ik ben vanmorgen weer heerlijk terug naar bed gegaan toen Jan om half zeven weg ging. Het was me te vroeg op mijn vrije dag.

lieve groet Lia

La Maison en Wonderboom zei

Er zijn wel dingen waar ik er twee van heb, b.v. de lampjes voor mijn raam. Verder heb ik veel van alles wat. Ik kijk met plezier naar al die spullen maar echt vol is het hier niet.
Ach het gaat om gevoel toch?
En de herfst en winter mogen van mij nog lang wegblijven.

Lieve groet
Hermine

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Ohh wat een leuke post! Hoe je toch kan veranderen he...bij mij was 't vroeger drie dezelfde dingen...en alles moest symmetrisch staan, nu vind ik 't juist leuk als iets niet past of afwijkt, die stolpjes zijn zo leuk en de kommen, wauw!
Hier was 't ook koud in huis, ik heb 'm ook aangezet hoor...ik verheug me stiekem al op een blokje hout in de kachel ;)

Veel groetjes, Veronique

Janet zei

Hoi Corine,
Haha,maar die saaie dag heeft wel voor een paar mooie foto`s gezorgd vind ik.
Ik ben het helemaal met je eens ,overal 2 van te hebben word wel heel erg saai,dit is veel speelser.
Mooi gedaan hoor!!
Enne ik ben niet de enige die glazen stolpen mooi vind zie ik...

Groetjes, Janet

Home and Lifestyle zei

Naar mijn weten komt die '2' van onze grote vriend Jan des Bouvrie vandaan, die dat jaren terug introduceerde, want alles moest toen symmetrisch! Ik heb het hier en daar nog wel, maar eigenlijk gebeurt dat niet bewust! En aangezien mijn verzamelwoede nog niet over is, zullen de tweetjes hier vermoed ik ook snel drietjes, viertjes etc. worden :-)

Lieve groet, Ingrid

Jeanette zei

Ja...ik ben ook heel erg van het groeperen, maar symetrie hou ik er ook in, dat schept toch rust in een best wel aanwezig interieur:-)

Ik hoop voor je en voor mij dat morgen het zonnetje weer wat gaat schijnen...

Lieve groet, Jeanette

Bonjade zei

Heerlijke post....en heerlijke groepjes.
Mooie verzamelingen. Ben ook van een paar groepjes bijelkaar en verder tracht ik nog steeds less is more in te brengen......
Maar dat valt nog niet mee.
Fijne dag
Liefs

peet zei

Hoi Hoi Corine

2 van alles , ik heb het ook geprobeert , maar het lukte niet erg ..Het lukt ook niet met die "ouwe zooi "die ik spaar ..
Maar bij jou zie je dat meerdere in de zelfde style ook rust uitstraalt !! Je hebt prachtige hoekjes gemaakt .
Liefs peet

gewoon gezellig zei

Ik heb het ook gehad, twee dezelde bloempotten in de vensterbank, en dat was het ;-))
Zo'n dag...er komt maar niets uit mijn handen...heb ik vandaag.
Ik weet ook wel hoe het komt hoor, ik moet strkas naar de tandarts, alias bekkenbeuler...ik heb er zoooo geen zin in...dus ik zit maar wat te niksen. Toch zometeen maar even douchen en de honden uitlaten. Na het tandartsbezoek mezelf maar even belonen met een bezoekje aan de kringloop!
Groetjes Hil
Mooie foto's...mooie spulletjes!!

Servies en Brocante zei

Ik heb nooit wat gehad met symmetrie, prachtige foto's.. ik zet straks nog wat op mijn site wat prachtig bij jou glazen potjes/flesjes/strooiertjes past dnek ik :P

Wondelgijn zei

ABSOLUUT geen temperatuur voor een vrije dag! Tenzij... het herfst is! (is dat het al?? Nee toch...)

Karin zei

Ook niet dat 'ie een lekker kontje heeft?