zondag 24 oktober 2010

blogvriendschap

gedeelde passie...
Vanuit een bepaalde onrust in mijzelf begon ik begin 2009 een blog,
eerst onwennig, het computergebruik was me niet zo eigen laat staan het bloggebeuren... maar al doende word ik er steeds handiger in, ga ik het steeds leuker vinden en kan ik er veel onrust in kwijt.
Nog leuker wordt het als je gelijkgestemden 'ontdekt', mensen waarmee je op één of andere manier een 'klik' hebt, qua persoon of qua interieurstijl of beiden...
Woensdag was ik bij Lia, een blogvriendin met eenzelfde woonpassie als ik. Die gedeelde passie schept al een band, maar ook over andere dingen raken we niet uitgepraat als we elkaar spreken, dus die klik...dat zit helemaal goed :)
We begonnen onze dag bij De Potstal (Valburg), na de nodige aankopen te hebben gedaan hebben we in haar gezellige, sobere, stoere huis een leuke middag gehad, met lekkere broodjes, koffie en thee en heel veel gespreksstof, de uren vlogen voorbij!
Donderdag was een werkdag, maar vrijdag ben ik druk bezig geweest met stofzuiger en sopdoek om daarna extra te kunnen genieten van de sfeer bij ons thuis.
De kruk die ik woensdag kocht, hóórt gewoon naast de bank..
en is helemaal mijn stijl.
In de loop van de jaren word je steeds kritischer in het aanschaffen van nieuwe/oude aanwinsten, maar soms zie je iets en dan voelt het gelijk goed, geen twijfel..zal ik wel of zal ik niet... zo ging het ook bij deze terrine :)
Lia, het was gezellig! Volgende keer bij mij hè?!

38 opmerkingen:

Colinda zei

Wat ontzettend leuk dat jullie door je eigen ding te doen in Blogland een "klik" hebben ontdekt.

En ja, dat krukje, alsof het gemaakt is om naast je bank te staan, gaaf!

Groetjes,
Colinda

La Maison en Wonderboom zei

Mooi krukje en die soepterrine is ook prachtig.
Ik smul altijd zo van je foto's.
En die klik tussen jou en Lia, om te koesteren.

Lieve groet
Hermine

katja-Mariska zei

Ik volg je al een tijdje en Lia ook omdat ik jullie inrichting heel erg mooi vind.
Leuk is het dat er via de blogs vriendschappen onstaan.
Dat krukje staat daar erg leuk.
Fijne avond!
Groetjes Katja

Nostalchique zei

Leuk dat jullie een dagje samen doorhebben gebracht! Jullie inrichting is dan ook helemaal super, ik ben van jullie beide een groot fan. En het krukje is erg gaaf!

Servies en Brocante zei

super leuk krukje! ook mijn ding moet ik zeggen haha..leuk dat je op den duur precies weet wat je ding is :)
fijne zondagavond

Claudia zei

Vrienden voor het leven!

Miranda zei

Wat leuk dat het je op zo'n manier iemand vindt, waar je een klik mee hebt!

Vind vooral je soepterrine erg leuk (en de kommetjes ernaast vind ik ook erg mooi)

Nog een fijne avond,
Miranda

lia zei

Ja, het was een super leuke dag. En ik kom de volgende keer graag die kant op.
Het krukje staat daar gewoon op zijn plaats.

fijne avond saampjes
liefs Lia

Lynda zei

OOOOOOO geweldig die kruk!!!! alsof die er altijd stond, supergaaf!!!! Wat leuk dat je zo weer nieuwe mensen leert kennen, dat zijn contacten die goud waard zijn!!! Gezellig meiden ;)...

Groetjes
Lynda

It's me zei

Tja leuk he?? ...ik las er al eerder over!! fijn hoor....zilke vriendschappen........wat een leuk krukje zeg !! ...en een heerlijk sfeertje in je huis !! genieten..........fijne avond liefs Ria.....

Hannekie zei

leuk zeg. ik volg jullie beide en ik vond jullie al zo bij elkaar pasen qua stijl. leuk hoor zulke vriendschappen. prachtige kruk ook
gr hannie

Dani zei

Wat leuk dat jullie in "real life" zo goed met elkaar op kunnen schieten!
Ohw die terrine is echt een schitterende...! En dat krukje, ook helemaal leuk.
Groetjes
Dani

Mayflower zei

Hoi lieve Corine, ik las van de week al bij Lia dat je bij haar op visite zou komen. Wat leuk dat er door het bloggen zomaar een mooie vriendschap ontstaat.
Wat heb je een prachtige aankopen gedaan, de terrine vind ik heel mooi, die staat bij mij ook nog op het lijstje.
En je heb bij je leesstoel een prachtig drietal staan, wat een mooie aanwinst de paspop met haar jaloersmakende wespentaille hihi.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

All Seasons zei

Wat leuk die klik met Lia, kwa interieur klopt het helemaal, het is net een eenheid.
Leuke dingen heb je gescoord, helaas kan ik de kruk niet zien, de foto's kom niet goed door, maar van wat ik zie staan naast de bank is het een gaaf krukje!
Fijne avond ☼
Lieve groet,
Patricia

All Seasons zei

Die foto hieronder, dat ben jij dus.
Weet je dat ik een heel ander gezicht bij dit blog had verwacht. Grappig hè.
Leuk je eens te zien :-D
Liefs

Marieke Reintjes zei

Hoi Corine,
Hartstikke leuk die kruk naast de bank..heb iets soort gelijks, naast een stoel..helemaal op z`n plek! Leuk ook de potstal, de laatste keer dat ik er was met mijn vriendin mochten we ook in haar huis kijken, erg mooi. Fijn he zo`n vriendin met dezelfde passie!!
Leuke foto`s weer.
groeten en een fijne week! Marieke

Jeanette zei

Wat leuk dat jullie zo`n leuke band hebben, dat jullie dezelfdee smaak hebben dat is wel te zien maar dat de karakters ook goed passen is wel heel bijzonder hoor. Ik heb vaak hele leuke contacten met blogmeiden maar ik woon altijd overal zover vandaan en kan niet zomaar even een bakje doen. Leuk dat jullie een fijne dag gehad hebben en je hebt mooie dingen gekocht, vooral de kruk....`k ben er weg van!

Fijne week en lieve groet, Jeanette

wonen bij de dijk... zei

Binnenkort heb ik een brocante zaterdag met een stel meiden uit blogland.
Ik ben gevraagd door gea(G style) en heb daar zo'n zin in.
Een stel meiden met dezelfde passie voor wonen, inrichting en schrijven.
Ik hoop dat mijn/onze dag net zo gezellig wordt, dan dat die van jullie is geweest..
En ik hoop dat je mij nu wel weer kunt volgen, eigenlijk wel raar..
geniet van je krukje..
en een fijne avond..
Cobi

Passione Helena zei

Wat geweldig, dat jullie zo'n klik met elkaar hebben gevonden..heel bijzonder. Via lotgenoten via internet, ben ik in contact gekomen met twee meiden, die samen ook nog weer eens een klik hebben. Eén heb ik al eens gezien en zij heeft de ander nu ook gezien. We gaan nu voor een ontmoeting met z'n drietjes..hartsvriendinnen via het net. Nooit kunnen bedenken, maar het kan echt.

Koester deze vriendschap, heerlijk om zoveel passie die jullie met elkaar gemeen hebben, te kunnen delen.

Het krukje is prachtig en staat daar alsof het daar gewoon hoort.

Fijne avond,
Lieve groetjes Helena

Home and Lifestyle zei

Geweldig dat je via het bloggen elkaar tegen bent gekomen en dat het zo klikt!!

De Potstal is één van mijn favoriete winkels, niet goedkoop maar zo mooi en sfeervol! Heb je daar ook het krukje vandaan? Ben je trouwens nog bij Noveau Vivre geweest dat daar om de hoek zit...dat is ook de moeite waard hoor!

Je terrine is een plaatje!

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

kienkele zei

Leuk hoor, dat jullie zo'n gezellige dag hebben gehad, en wat ik net ook al bij Mea schreef, de warmte en het begrip die je hier krijgt, ervaar ook ik als heel bijzonder.
Je krukje is prachtig, het staat daar inderdaad alsof het nooit anders is geweest!
Fijne avond nog, een lieve groet, TIneke

Carla zei

Het blijft maar een bijzonder gedoetje dat internet, en al die blogs en web-logs.
Ik heb sinds 2004 een web-log bij gehouden....en sinds april dit jaar een Blog.
Mijn web-log ben ik mee gestopt inmiddels....ik laat hem wel on line, want er staan zoveel dierbare herinneringen op.
Maar bij Blogger voel ik me toch meer thuis...mede omdat hier mensen zitten die dezelfde passie delen.
Maar via mijn web-log heb ik ook bijzondere mensen ontmoet.
Leuk als je die klik hebt met iemand hoor!!

liefs Carla.

Petra zei

Ja als je dezelfde smaak hebt heb je meestal al een klik. Superleuk krukje en een geweldige terrine. Ik ben ook benieuwd naar je muur!

Groetjes Petra

Franse Lelie zei

Wat mooi zo'n www vriendschap. En als het dan klikt in reallife is dat helemaal super, geniet er van samen. En je huisje ziet er weer prachtig uit!
Lieve groet

almay`s home zei

Bijzonder hoe dingen kunnen lopen! Leuk hoor jullie vriendschap! Mooie overzichtsfoto van je kamer. Gezellig!

Groetjes
Alma

Karin zei

Wat gezellig zeg zo een dagje samen! En..nog een leuke aankoop ook, alsof hij er al stond.
Op een mooie vriendschap!
Lieve groet,
Karin

Wondelgijn zei

Thanx voor je lieve mail! Ik ga je heel snel terug mailen, hoor! Beloof ik!!
Ondertussen geniet ik even van je mooie foto's... We hebben dezelfde smaak, hè? ;-)

Judith zei

Geweldig die kruk zeg en wat heerlijk dat je in Lia 'een maatje' gevonden hebt, want die heb je nooit te veel hè?!
Ennuh... die oude schoentjes van me hè, mag het ook zelfgekregen zijn haha:-)
Fijne week, X Judith

English style zei

Leuk al die "vriendschappen" die ontstaan door een blog of picasa album
Bij Lia voel je, je vast gelijk op je gemak, dat geloof ik direct !
leuke kruk heb je gekocht, en je terrine is Prachtig!
Groetjes Yvonne

Margot zei

Wat leuk zeg, een blogvriendschap.
Toch iets anders dan een internetdate, lijkt me... Leuk dat het met kliken, klikt, haha...
En die kruk...is geweldig....
Groetjes, Margot

@nne zei

Leuk, om je blogvriendinnen "live" te leren kennen. Je hebt trouwens weer prachtige aankopen gedaan! Lieve groet, @nne

Bonjade zei

Wat leuk zeg je nieuwe aanwinsten...... helemaal jij en passend bij je.
En gezellig zeg zo'n nieuwe vriendin erbij.
Fijne week
Liefs

brocaatje zei

wat gezellig zo'n dagje samen!
Zo zie je maar weer dat er vriendschappen ontstaan in blog land,leuk!
Geniet van je nieuwe aanwinsten.
groetjes karin

THE BLACK BARN zei

Wat leuk zo'n blogvriendschap en dan ook nog een klik met de zelfde woonstyl.
Altijd leuk en gezellig om bij jullie op de blog te neuzen.
Lieve groet,
Miranda

ZoutHout zei

Wat een heerlijk peper&zout setje zijn jullie toch ;) het klopt dat ik jullie nog wel eens door elkaar heb gehaald in het begin hahah.... maar goed ik ben ook half blond haha..

ik laat de kou lekker hier, ik heb toch al warme wanten :)

liefs

t brocante sfeertje zei

Hai,mooi verhaal over jullie 2tjes leuk!Mooi krukje ook.Dan je vraag over mn 2e blog misschien op mn profiel???Ben al de hele avond bezig om n link erop te krijgen ben n pc ramp
echt waar.Groetjes,Ingrid

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat een heerlijk middag zullen jullie gehad hebben!
Erg aangenaam om je dag te delen met iemand die 'matcht' met je, daar hou je altijd heel veel voldoening aan over...en dát is ook een onderdeel van genieten van 't leven

Veel groetjes, Veronique

Karin zei

Nog even aan het rondkijken...hebben jij en Lia bijna het zelfde schilderij??
Of ben ik in de war.