woensdag 27 oktober 2010

de Achterhoek

een mooie herfstige zondag... Een paar weken geleden , op een regenachtige kille dag, ontdekte ik via via op het wereldwijde web een webwinkel vol met stoere sobere brocante! Het kostte me een paar keer een rustig uurtje om alles te bekijken, maar toen ging de eerste bestelling de deur uit...spannend, ik ben niet zo van het bestellen, wil graag alles goed bekijken en vasthouden voordat ik iets koop... Maar deze spullen leken helemaal te passen bij mijn stijl, dus ik waagde de gok :) Een paar dagen later, stond er een grote doos op me te wachten toen ik van m'n werk kwam.
En gelukkig..ik vind 'm helemaal goed deze prachtige simpele stoere lijst! Van de week kwam er een nieuwsbrief met het bericht dat er weer nieuw oud spul binnen was, even kijken dus... al koop je niks, je kunt er allicht leuke inspiratie op doen, toch??!! Maar o jee, daar stond DE kruk! We zoeken al zolang naar een stoere kruk, altijd handig om erbij te zetten als we bezoek hebben, in ons kleine huis kunnen we niet zoveel stoelen kwijt, dus dan zijn krukken heel handig. En nu was ie daar was.... even, heel even twijfel... maar toen toch gelijk gereserveerd met de mededeling dat we 'm zouden komen halen. Dat deden we zondag, een rustige rit naar de mooie Achterhoek. We komen er zelden, het is voor ons gevoel een beetje een uithoek, maar wat een prachtige huizen hebben we daar gezien en opvallend genoeg ziet alles er daar goed onderhouden uit, geen troeperige toestanden rond de huizen.. Daarbij was het een prachtige, zonnige herfstdag, dus nadat we de kruk hadden opgehaald in Doetinchem (hij was in het echt precies wat we bedoelden) zijn we via allerlei kleine landelijke dorpen teruggereden. Een heerlijke zondag samen!
Stoere kruk toch?? Deze foto laat gelijk een stukje zien van de klus waar 'we' nu mee bezig zijn...

33 opmerkingen:

Alle mooie dingen zei

wat een mooie kruk!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Romkje zei

Mooi blog kruk én blog heb je !
De snoetjes van jullie hondjes zijn om verliefd op de worden.

Ik vind het leuk om je te volgen!

Groetjes Romkje.

Home and Lifestyle zei

Hoi Corine,

Wat een leuke webwinkel...ik heb het meteen onder mijn favorieten gezet! En wat gaaf natuurlijk dat je een mooie lijst en jóúw kruk daar gevonden hebt, ik ben benieuwd waar je mee bezig bent!

Ook ben ik benieuwd welke route je terug genomen hebt! Ik heb in Doetinchem op school gezeten, dus ik ben in die omgeving redelijk bekend! Een binnendoorroute daar is inderdaad prachtig...zo landelijk ook!

Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

lia zei

Hoi Corine, dat is ook een mooie kruk. En ben je al begonnen met het nieuwe projekt?
Gaat vast heel mooi worden, en kun je alvast leuke spullen uit die web winkel kopen.
Zal ook eens even een kijkje nemen.
En een gezellige morgen.

liefs Lia

Claudia zei

Ik ga maar eens een kijkje nemen...

Nicole Orriëns zei

Hé, Doetinchem! Daar woon ik! Prachtige kruk zeg. Had ik dat nou maar geweten, dat er hier ergens zo'n mooie kruk stond...

Hannekie zei

gaaf zeg die kruk. helemaal jou ding. ik ga ook ff neuzen hoor. ben heel benieuwd waar je mee bezig bent..de vloer?????
gr hannie

Lina zei

dat valt dan weer mee he, die Achterhoek! De volgende keer kom je maar een bak koffie bij mij halen....... Welkom

Mayflower zei

Ik twijfel ook vaak of ik iets zal bestellen, maar jou aankopen zijn zeker geslaagd, wat staat de lijst mooi met de spuitflessen daarvoor, ik ben weg van lijsten, je kan er zulke mooie sfeerhoekjes van maken.
De Achterhoek is een prachtige omgeving en niet zoals de naam doet vermoeden...een achterhoek hihi.
Wat een stoere kruk heb je daar gekocht en altijd handig om er even bij te zetten.
Ik ben ook benieuwd naar jullie klusproject.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Rianne zei

Gaaf die kruk, ik moet me helaas inhouden, hebben geen plek meer voor meubels en probeer het qua inrichting wat rustiger te houden, maar helemaal niets meer kopen, gaat vast niet lukken. Deze winkel heeft inderdaad ook veel leuks.
Groetjes

queenieshome zei

Komt me erg bekend voor die kruk ,hadden ze die vroeger niet in het GroeneKruis Gebouwtje staan ? je weet wel ,waar je je prikjes moest halen ?brrrrr
Een echt oudje ,ja helemaal leuk
Veel plezier ermee
Gr Amy

Nostalchique zei

Het is inderdaad een mooie webwinkel, daar ga ik eens even de tijd voor nemen! Je hebt erg mooie spullen uitgezocht!

Freekje -Buitenleven in de Binnenstad- zei

Hoi Corine,
het is inderdaad een stoere kruk! Ik ben er ook naar op zoek, lees regelmatig dat Combitex ze te koop heeft, een winkel vol stoere spullen... dar wil ik echt een keer gaan kijken! Nu de Tweede Lente maar eens bekijken vanuit mijn luie stoel ;)
Bedankt voor de tip, en succes met klussen!
Groetjes Freekje

All Seasons zei

Ik geef eerlijk toe dat ik ook niet gauw iets bestel, wil het graag even vasthouden en voelen of ik het echt wel wil hebben. Wat klikt dat vreemd hè. Maar je kruk is erg mooi, pas helemaal in jouw sfeerje.
Ik ga eens even een bezoekje brengen aan de site die je hier doorgeeft.
Fijne dag,
Lieve groet,
Patricia

Thamar zei

hoi corine
Gaaf hoor. ik vind de spuitflessen zoooo leuk. Ik ben naar lille geweest in de hoop er eentje te kopen maar helaas ze waren ergggg duur dus mischien een volgende keer.
Wat heb je het allemaal weer gezellig geweldig
gr Thamar

TureluurBellemietje zei

Gaaf! niet verkeerd.
Prima omgeving om te komen, maar deze winkel kende ik nog niet....

THE BLACK BARN zei

Dat is een leuk oudje.
Mooie stoere kruk.
Ik ga maar even een kijkje nemen op die site.

lieve groet,
miranda

Angelique zei

Prachtige lijst!! Het krukje doet mij denken aan het handenarbeidlokaal van vroeger op school. Prachtig!

brocaatje zei

Mooie stoere kruk,en lijst.
Daar zal zeker veel plezier aan hebben :-)

faire un songe zei

Zowel de lijst als de kruk.. in één woord super.. ik ga snel even kijken op de site... altijd leuk om een goed tip te krijgen.... toch..!!!
Groetjes Hetty

Karin zei

Oooo die kruk is helemaal mijn ding, nou ja jouw ding nu dan, maar toch heerlijk stoer!
de klus???? Ik zie hem niet hoor, of kijk ik niet goed. En Corine, ga maar liggen hoor morgen (als TNT 't wil) ;)

It's me zei

Die kruk !!! is geweldig !!! echt zo gaaf !!!.......leuk !! fijne avond liefs Ria...

Lynda zei

Lieverd, ik vindt je kruk helemaal begerenswaardig en je lijst is helemaal gaaf, maar ik mis 1 ding.............de link????? *zucht*.....bloggen=delen!!!!;)

Liefs,
Lynda

Lynda zei

SORRY SORY SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!.......:)

Carina zei

O die webwinkels zo verslavend en gemakkelijk vanachter de compu; je ziet de leukste dingen voorbijkomen, moet mezelf soms echt bedwingen.
Jij bent weer goed geslaagd en een leuke route rijker.

Fijne avond, groetjes van Carina

Hoopvol zei

Die kruk is leuk maar de vloer waar de kruk op staat is geweldig!!!

Carla zei

Is dat niet zo'n ziekenhuis kruk??
Stoer ding hoor!!

Veel plezier ermee....liefs Carla.

Vrouwe Papenborg zei

Mooi in de Achterhoek he. En wij wonen er, hi, hi. En kun je zien dat je daar hele mooie dingen kunt halen!!!
Lees al een heeeeele tijd heel graag je blogs.
Groet'n uut 't Oost'n, Monica.

Bonjade zei

Oh ja zij verkoopt mooie spullen, mag er ook graag rondneuzen....
Mooie aankoop hoor enne is het de badkamer waar je klust....?
Fijne avond
Liefs

Michaja zei

Ik ben soms toch wel blij dat ik niet in NL meer woon want ik zou er nog meer spullen kopen als dat ik nu al doe :)
Zowel je lijst en kruk zijn erg mooi! Ben benieuwd naar je klus. En moest vandaag nog aan je denken want ik was in St Remy de Provence :)

La Maison en Wonderboom zei

Echt een stoere kruk, kan hij omhoog draaien>
Ik heb vroeger bij een tante weleens op zoiets gezeten en draaide dan maar rond en rond;)

Lieve groet
Hermine

kienkele zei

Mooie dingen heb je gekocht Corine, en ik heb meteen ook maar even een kijkje genomen in die webwinkel. Ze verkoopt inderdaad prachtige spullen! Hele fijne dag verder, lieve groet, Tineke

Jeanette zei

Wat leuk om te lezen dat je bij mij in de buurt bent geweest, Doetinchem ligt op 20 min rijden van mijn huis. Als wij naar de stad gaan, gaan we naar Doetinchem. Heb ook gelijk even gekeken naar die webshop en heb hem onder mijn favorieten gezet. Leuk zo'n winkeltje in de buurt, altijd handig. Leuk spulletjes heb je gekocht.

Fijn weekend,
Jeanette