dinsdag 19 oktober 2010

jarige dochter

een moeilijke dag... Vandaag is de jongste dochter jarig, 16 wordt ze! Op zich een feestelijke dag, maar voor ons heeft ie een scherp randje... na de scheiding kwam ze om het weekend bij ons, er was af en toe wat moeite over en weer met het switchen omdat het leven bij haar moeder en het leven hier nogal anders is, maar dat loste zich in een gesprek altijd wel op. Totdat ze in augustus zei dat ze meer vader-dochtercontact wil en minder waarde hecht aan het gezinsleven. Dat kwam hard aan, bij ons is het gezinsleven de basis vanwaaruit we de meiden leren dat ze er mogen zijn én dat je omziet naar de ander en elkaar respecteert, dus dat wat belangrijk is in het leven. Helaas lukte het deze keer niet haar duidelijk te maken waarom we leven zoals we leven en zij kon ons niet concreet vertellen wat ze nu van haar vader verwacht, waarop ze tot ons verdriet besloot met de mededeling dat ze voorlopig niet meer kwam en dat ze wel contact zou leggen als ze er weer behoefte aan had.
Dat is ruim 2 maanden geleden...

45 opmerkingen:

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Dit is zo pijnlijk :(
hoe soepel een scheiding soms ook verloopt...dit soort dingen ben je niet op voorbereid...en doordringen tot een 15/16 jarige kan zo moeilijk zijn,
Dit is bijna zeker van tijdelijke aard...op die leeftijd kan je beslissingen nemen zonder te zien hoe pijn 't een ander doet..het is een leerproces maar hoe dan ook, het blijft pijnlijk...

Ik wens je sterkte...en ja, ik ken een gescheiden situatie met twee totaal verschillende levens, dat valt niet mee..voor de kinderen niet en voor ons niet..

Liefs, Veronique

Home and Lifestyle zei

Heel begijpelijk dat dit pijn doet! Gezien haar leeftijd kan het ook een fase zijn waarin zij zoekende is naar wat zij wil...maar dat maakt het voor jullie niet minder scherp! Sterkte er mee!

Lieve groet, Ingrid

Claudia zei

Mijn oudste dochter van 17 heeft een andere vader dan de jongste. Ze was destijds nog heel klein, net een jaar, toen ik mijn huidige man leerde kennen. Haar referentiekader is ons gezin. Het is de bedoeling dat ze elke twee weken een zondag naar haar vader gaat, dit is wat minder maar loopt verder goed. Het is bij hem niet te vergelijken met ons gezin. Nu ze wat groter wordt kan ze daar beter mee omgaan maar het blijft moeilijk. Nog steeds verwijt hij dit mij.

Deze kerst gaat hij trouwen….in Kaapverdië en na lang wikken en wegen heeft ze besloten om te gaan. Helemaal zeker is de zaak nog niet, graag wil ze haar eigen regels die hij “nog” niet wil inwilligen, het wordt tenslotte de eerste keer dat ze zolang samen zullen zijn…

Met alle verschillende normen en waarden is het al moeilijk genoeg en dan ook nog die pubertijd…

Hopelijk vind jullie dochter snel een manier om het contact weer te herstellen. Fijn dat je vandaag lekker op bezoek gaat, dat leidt een beetje af…

Tuinkamer zei

Weet uit ervaring hoe het voelt,helaas zijn er soms zoveel verschillen in waarden en normen en zijn ze al zo gevormd in het verleden dat het niet gaat,ik heb na veel verdriet en teleurstelling het geprobeerd los te laten.
Denk aan jullie,
Liefs karin

lia zei

He Corine,
Vandaag zullen jullie zeker aan haar denken. Het blijft een moeilijke situatie.

Tot morgen
liefs Lia

Bonjade zei

Oh lieverd....dat is idd een behoorlijk scherp randje.....Paps zal het er ook vast heel moeilijk mee hebben.......
Toch weet ik zeker dat de basis die ze al heeft altijd weer boven komt drijven en al hebben jullie er nu niets aan maar vroeg of laat staat ze weer bij haar lieve vader en ook 'mams' op de stoep.
Misschien kan ie haar toch even bellen, als puber zal ze misschien mopperen maar o zo blij zijn met een telefoontje of kaartje.
(hoop ik....)
Sterkte vandaag en liefs

THE BLACK BARN zei

Het is een meisje met veel tegen strijdige gevoelens.
Ze wil diep in haar hart jullie helemaal geen verdriet doen.
Maar haar eigen gevoel ligt in de war. Jullie denken aan haar, maar zij ook aan jullie.
Deze dag doet pijn.
Maar wat jullie allemaal voor haar hebben gedaan, zal ze niet vergeten.
Ook jou liefde voor haar niet.
Ze komt echt weer bij jullie terug, als ze alles in haar hoofd weer op orde heeft.

Ik wens je veel sterkte toe deze dag en ook voor de vader.
Maar ondanks alles toch een leuke dag van.

Hele lieve groet toegewenst,

Miranda

ZoutHout zei

Wat een scherprandje, 16 jarigen zijn niet altijd makkelijk in de omgang er hobbelen hier twee pubers rond ;) Hoop dat haar vader haar vandaag toch gaat bezoeken of bellen omdat ze jarig is. Gewoon laten weten dat jullie er zijn voor haar.

sterkte&liefs

Lien zei

Dat is hopeloos. We zijn gelukkig niet gescheiden maar hebben wel ook een dochter van 16 jaar die er allemaal heel anders over denkt dan wij en nu ook even bij een vriendin woont. Heel moeilijk allemaal dus ik snap je helemaal. Veel succes en laten we maar hopen dat het bij jou en ons allemaal weer goed zal komen. Liefs vanuit New Zealand

English style zei

Hoi Corine en Gert,

inderdaad een moeilijke dag voor jullie, maar denk ook wel voor "jullie" dochter...
Hoop voor haar dat ze ondanks alles toch een fijne dag mag hebben, en voor jullie dat ze tot inkeer komt en jullie niet kan missen, waardoor het contact hersteld zal worden
de tijd zal het leren, maar moeilijk blijft het
Sterkte vandaag !
Lieve groetjes yvon

bijzonder-oud zei

Hallo Corine,

Ik weet niet uit ervaring hoe het is, dus echt voelen wat jullie voelen kan ik niet, maar het lijkt me heel erg moeilijk!!

Ik hoop dat het goedkomt, dat ze haar gedachten weer op orde krijgt en terug gaat komen.

Veel sterkte,
lieve groet,
Yolanda

Alle mooie dingen zei

ohh dat is echt heel erg...
Ik heb ook een scheiding meegemaakt en mijn dochter wilde op een gegeven moment niet meer naar haar vader... toch heb ik er op aangedrongen.. ze was ongeveer dezelfde leeftijd als jouw dochter dat ze contact hield met haar vader.. dus af en toe even zeggen dat ze weer eens moest bellen.. een kopje koffie bij hem drinken.. nu is er vanuit haar kant ze wordt straks 19 af en toe contact en hoef ik het niet meer te zeggen.. jammer dat het niet altijd zo kan.
Ik heb nooit enige druk op haar uitgeoefend maar wel het warm gehouden zeg maar
Kan je niet met je ex praten hierover?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Carla zei

Ik kan me voorstellen dat zo'n beslissing pijn doet.
Toch weet ik zeker dat ze als ze wat ouder is het allemaal wel goed komt.
Maar dat neemt het gevoel nu niet weg.
Pubers zijn niet de gemakkelijkste...dat zien ze later zelf gelukkig ook vaak in.

Ik zou haar zeker even bellen vandaag...gewoon om te laten weten dat je aan haar denkt.
Dat zal ze ongetwijfeld ook aan jullie doen.
Geef het wat tijd...tijd heelt alle wonden zeggen ze.
Sterkte vandaag vrouwtje!!

liefs Carla.

It's me zei

Pfffff...heftig.en het lijkt me heel moeilijk..........ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt ...blijf daarop vertrouwen......dikke knuffel van mij........sterkte....

Colinda zei

Wat ontzettend moeilijk en verdrietig is dit; wij hakken bij ons thuis met 2 soortgelijke en toch haaks op elkaar staande bijltjes.

Ik hoop dat er een moment komt dat ze gaat inzien dat jullie gezin een warm nest is waar ze "thuis" is en tot die tijd kun je weinig meer dan laten weten dat je er voor haar bent en afwachten.

Voor vandaag even een extra dikke weliswaar virtuele knuffel, blijven moeilijke dagen!

Lieve groet,
Colinda

faire un songe zei

He bah wat een verdrietig bericht....Iedereen heeft ook zo zijn rugzakje vol dat blijkt maar weer....
Moeilijk voor jullie dat ze deze beslissing heeft genomen.. Ze zal vandaag ongetwijfeld ook aan jullie denken.
Ik hoop voor jullie dat het in de toekomst anders gaat worden...
Maar dat je vandaag niet zo in de MOOD ben kan ik me heel goed voorstellen...!!
Sterkte meisje.. heb vertrouwen in de toekomst...!! Positief blijven..!!
Liefs Hetty

De sfeer van Toen zei

Tjeetje, dat lijkt mij zo verschikkelijk moeilijk. Ik hoop dat ze ooit gaat inzien wat voor een verdriet je daar als vader van kan hebben....
Sterkte vandaag!

Liefs van petra

Carina zei

Hi Corine,
Wat zullen jullie het vandaag allemaal moeilijk hebben; misschien een idee en om dichtbij 'n 16-jarige dochter te blijven, stuur een felicitatie SMSje.
Jullie warme nest vergeet ze niet hoor, heeft tijd nodig.

Liefs en een warme knuffel van Carina

TureluurBellemietje zei

pubers en regels...ze schoppen zo hard dat ze niet horen dat iemand anders AU zegt.
maar weet zeker dat ze in haar hartje dolblij is als ze wel iets van jullie hoort...
heel veel stertke vandaag

Miranda zei

Heftig verhaal... Wens je des ondanks toch een heel fijne dag toe en sterkte gewenst.

Groeten Miranda

Joan Ottevanger zei

Jeetje wat moeilijk voor je.Hopelijk is het een fase en komt ze snel weer genieten van de huiselijke sfeer.Maar dat het zeer doet kan ik me heel goed voorstellen. Groetjes Joan.

brocaatje zei

Wat een vervelende situatie voor jullie,en voor haar...
Weet uit eigen ervaring dat kinderen soms dingen beslissen waar je als (andere) ouder niet blij mee bent.
Mijn meiden hebben ook na lang wikken en wegen en veel heel veel toestanden besloten hun vader niet meer te bezoeken dat was ook rond die leeftijd,daar doe je helaas niets aan..
Daar tegenover staat dat mijn man na lange tijd wel weer contact heeft met zijn zoon,dus tja het kan alle kanten opgaan.
Hopelijk komt het bij jullie allemaal na een periode van rust weer goed.
Zou zo wie zo wel haar feliciteren,dat doet haar vast goed,sterkte ermee.

Wendy zei

Ik ken je pijn......ik wacht nu al een jaar. Toch heb ik voor mezelf en voor jou het vertrouwen er in dat het weer goed komt! Geduld is een schone ( en pijnlijke) zaak.

Sterkte vandaag, liefs Wendy

Judith zei

Ach gos Corine... wat een verhaal zeg. Ik hoop dat jullie deze dag toch positief doorkomen. Sterkte, liefs Judith

Wondelgijn zei

O lieverd, o lieverd... ik zit spontaan te huilen! Het klinkt misschien raar, maar niet alleen van verdriet... ook van opluchting. Omdat ik dus blijkbaar niet de enige ben die zo met deze vragen zit. Die zo vol verdriet zit. Die zou willen dat alles anders was...
Ik sla mijn twee armen om je heen en kom heel eventjes naast je zitten. Alleen maar zitten. Je hoeft niets te zeggen. Ik weet wat je voelt.
Samen zitten is even genoeg...
Als je wilt mag je me mailen. Misschien helpt het om erover te praten met iemand die precies hetzelfde meemaakt... ik dus...
*knuffel*

Mayflower zei

Och lieve Corine, wat een moeilijke dag moet dit voor jullie zijn, ik hoop van harte voor jullie en voor haar dat zij de weg naar jullie weer weet te vinden en ontdekt hoe belangrijk zo'n warm nest is.
Sterkte met dit alles en een dikke knuffel, Mea

Dani zei

Wat een lastige situatie en wat een moeilijke dag zal dit voor jullie zijn. Veel sterkte!
Dani

kienkele zei

Au, dat moet verschrikkelijk veel pijn hebben gedaan Corine, als ik het lees, moet ik er al bijna van huilen. Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid toe en ik hoop van harte dat ze de weg naar jullie warme gezin terug zal vinden!
Een lieve groet, Tineke

wonen bij de dijk... zei

och, dat doet pijn, en nu is ze ook nog jarig..
je wilt het beste voor iedereen, maar iedereen is het daar blijkbaar niet altijd mee eens..
moeilijk hoor.
Wat brengt gescheiden zijn en kinderen hebben dan veel met zich mee..
Ik wens je veel sterkte toe, vandaag en de komende tijd..
groet, cobi

franca zei

Wat moet dat pijn doen.Ik hoop dat ze een klein berichtje op haar verjaardag toch kan waarderen, en dat je volgend jaar samen haar verjaardag weer mag vieren. Voor nu: zowel proficiat als sterkte!
lieve groet, Franca.

Passione Helena zei

Lieve Corine,
Wat moet dit een vreselijke moeilijke dag voor je zijn!
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat het meer met de puberleeftijd te maken heeft als met jullie. Ik hoop dat ze tot inzicht komt, dat dit niet de juiste oplossing is en in ieder geval contact gaat onderhouden. Je hebt het allerbeste met haar voor en ik denk niet dat ze zich beseft hoeveel pijn ze hiermee aanricht.

Ik wil je toch feliciteren maar je tegelijkertijd ontzettend veel sterkte toewensen!

Een dikke knuf, Helena

brocantezussen zei

Wat verdrietig zeg. Om ons heen ook al heel wat moeilijke scheidingen meegemaakt. Het blijft zoeken naar een goede weg. Veel sterkte en hoop op een betere toekomst.
liefs Annebeth

Marieke Reintjes zei

Hoi Corine,
Zeker op zo`n dag als vandaag zal je aan haar denken en wordt het verdriet extra versterkt...
Veel sterkte toegewenst, toch maar blijven hopen op misschien volgend jaar een verjaardag samen..
Sterkte, groetjes Marieke

Kaatje zei

Ach lieverd, wat pijnlijk voor jullie. Ik weet niet of eht al eerder gezegd is, maar 16 jarigen zijn zo alleen met zichzelf bezig en hebben geen flauw benul van wat het met een ander doet. Ze al vast wel terug komen...Ik vind het héééél sterk van jullie dat jullie haar deze ruimte geven.
heel veel sterkte, knuffels en positieve energie... Je kunt het...
groetjes, toch nog van harte en heel veel liefs, Karin

Lina zei

Dat is een moeilijke en pijnlijke situatie. Ik hoop voor jullie alledrie dat daar snel positieve verandering in komt.
Evengoed gefeliciteerd met jongste.

little sweet things zei

Lieve corine, wat een vervelende situatie.
Maar geloof me, ik was ook zo'n kind dat met bijna 17 jaar dacht zelf wel te weten wat goed voor me was. Zette me tegen alles en iedereen af en ging samen wonen in het appartementje van mijn Ex(vriend) weken heb ik thuis niets van me laten horen. Maar langzaam aan begon dat toch te knagen en leek het wel of ik een stukje van mezelf miste.
Hoe harder jij nee zegt, hoe verder ze weg wil. Proberen te accepteren is het beste, maar wel het moeilijkste.
He gats wat klink ik beleerderig!
Even goed wil je van harte feliciteren met de verjaardag van je dochter.
Lieve groetjes, Sas

Servies en Brocante zei

Ik ken het van de andere kant, ruzie na ruzie, mijn vader en ik hebben hetzelfde karakter en dat ging niet langer samen. Uiteindelijk ben ik bij mijn schoonouders gaan wonen en na nog drie maanden op mezelf.
Er zijn fouten van zijn kant en mijn kant, maar uiteindelijk lost het zichzelf op, het komt goed.. als 16jarige denk je dat je alles weet en dat je de hele wereld aan kan, totdat je je ouders gaat missen, bij gebeurtenissen waar je ze bij wilt hebben..t komt goed, geef het tijd!

La Maison en Wonderboom zei

Laat wel weten en merken dat je van haar houdt en aan haar denkt. Uiteindelijk zal ze dan weer graag bij jullie in het gezin komen.
Ik denk aan jullie.
Liefs
Hermine

G-style zei

Ik geloof vast dat het goed komt, ze weet dat ze bij jullie welkom is.....
voor nu is dat natuurlijk maar een schrale troost.
Sterkte met dit alles, lieve groet van Gea

almay`s home zei

Het is inderdaad een verjaardag met een zwart randje. Heel veel sterkte en je hebt een goede basis gelegd. Nu is het wachten totdat ze dat ook inziet. Maar dat is juist zo moeilijk.

Lieve groeten
Alma

Jeanette zei

Ohh..wat verdrietig Corine, vooral zo`n dag dat ze 16 wordt daar wil je toch ook graag bij zijn. Hebben Gert en z`n ex ook niet zo`n contact dat hij en jij natuurlijk daar ook welkom zijn om samen toch haar verjaardag te vieren? of..ligt het allemaal wat gecompliceeerd? Ik denk net als Gea dat het wel goed komt, ze zal vanzelf inzien dat een gezin toch wel heel fijn is dan alleen vader/dochter contact.....maar daar zal ze zelf achter moeten komen, houd moed en en veel sterkte voor jullie...

Lieve groet, Jeanette

Haikey zei

Hoi Corine, Inderdaad een dag met een scherp randje. Ik hoop voor jullie dat het randje snel verdwijnt en dat dochter lief weer contact opneemt. Wel fijn dat je het met ons wilt delen.
Ik wens jullie heel veel sterkte!

lieve groet, Haikey

Karin zei

Hoi Corine,

Ik lees nu pas je post en wil toch nog even reageren.
Dit is zo moeilijk en pijnlijk, vooral op dit soort dagen. Wij kennen het ook als geen ander. De jongste van Richard zien wij nu sinds 7 maanden niet meer en ook bij ons huwelijk was ze er niet bij. Dat zijn altijd de scherpe randjes op vooral dat soort dagen.
Het meisje is nog maar 6 jaar en het besluit komt vooral van haar moeder, dat maakt je als vader helemaal machteloos.
Ik hoop dat er voor jullie sneller iets veranderd dan bij ons het geval is!
Lieve groet,
Karin

Karin zei

Wat moet dit pijnlijk voor jullie zijn maar je kunt niet anders dan haar mening respecteren. Ik hoop dat het ooit weer anders wordt, liefst snel. X

(ps was het gezellig met Lia?)

Karin zei

Kom je even bij me langs? suprise!