zondag 10 oktober 2010

najaarsschoonmaak

druk in eigen huis...
Deze week had ik thuis het één en ander in te halen aan huishoudelijke klussen.
Op zich heb ik geen hekel aan dat poetswerk, maar m'n hobby is het ook niet echt :(
toch geeft het wel een heel voldaan gevoel als je flink bezig bent geweest en de boel straalt je dan weer tegemoet !!
De ramen zijn binnen en buiten gelapt, het antieke glaswerk is afgewassen, al het houtwerk heb ik afgenomen en de stoelen, de bank en de vloer zijn tot in de hoekjes gezogen...
En natuurlijk is er wat gerommeld en geschoven met accessoires...
Het voorste flesje van de flessenverzameling vond ik in de brocanteschuur in de buurt van St. Rémy, zo ook het bestekdoosje met het confiturelepeltje en het botermesje en ook het bruine kannetje hieronder heb ik persoonlijk uit la France meegenomen :)
Helemaal blij met m'n opgeruimde en blinkendschone huis heb ik vervolgens een pot muurverf gehaald want het was al een tijd de bedoeling een paar wanden een kleur te geven, maar er kwam telkens vanalles tussen.
Maar nu staat ie pontificaal op de keukentafel, mét een kwast en een roller, dus het gaat (hopelijk) binnenkort eindelijk gebeuren :))

30 opmerkingen:

Bonjade zei

Oh en welke kleur is het geworden......
René staat nu achter me de muur te kwasten eindelijk maar toch......;)
Enne heerlijk zeg alles weer spik en span...dat mag hier ook wel eens gebeuren.
Fijne zondag
Liefs

Servies en Brocante zei

Wauw wat een woonkamer, het lijkt wel uit de Vakre te komen!
Fijne zondag

faire un songe zei

Jij bent goed bezig geweest,......Schouderklopje verdiend...;-p
Nee gekheid.. het ziet er weer fris en opgeruimd uit.. dat geeft ook altijd, bij mij althans een opgeruimd hoofd.
Geniet er maar lekker van.. en die verf klus....ach dat komt wel goed denk ik.
Groetjes Hetty

Karin zei

Dat zie er keurig uit Corine, ben ook wel benieuwd naar de kleur die nog in de pot zit. Vandaag lekker genieten van een mooie dag!

Collie-Collie zei

Dat ziet er weer spik en span uit!! Mooi is het dan weer, alles weer strak en goed neergezet. De flesjes, een bloem in een vaasje en dat geeft een goed gevoel!!

Ik ben heel benieuwd wat voor kleur er in die verfpot zit...

Genietse..........

Groetjes, Collie

Jeanette zei

Dat geeft zeker een opgeruimd gevoel. Dat is bij mij nu anders aangezien we midden in de kastenklus zitten. Daarnaast gaan we de vloer ook nog een schoonmaakbeurt geven. Daarna hoop ik dat alles weer spik en span is.

Fijne zondag!

Groet,
Jeanette

Lynda zei

eerst poetsen dan kwasten????;) Ben benieuwd wat voor moois je uitgezocht heb! Heerlijk een schoon huis, het werkt aanstekelijk!!!

Fijne zondag!

Lynda

Rianne zei

Heel veel succes met de kwasten. Ik kom net uit de tuin, het was heerlijk en nu is het daar ook niet zo'n puinhoop meer. Ik kan vast morgen weer aan de gang met al die blaadjes, maar voor nu een heel voldaan gevoel.
Fijne zondag!

Home and Lifestyle zei

En je bent al zó druk geweest!! Wat goed van je dat je dan thuis ook nog zo hard aan de poets bent gegaan!

Hier ligt ook de kwast op het aanrecht! Gisteren heb ik een proefstukje op de muur aangebracht en dat is goedgekeurd door man & co (en ik vind het zelf ook erg mooi), dus volgende week in de herfstvakantie gaat de hele witte wand er aan! Ik ben benieuwd welke kleur jij gekozen hebt! Succes!

Lieve groet, Ingrid

Colinda zei

Poetsen is ook niet mijn hobby, maar als alle klusjes weer gedaan zijn, kan ik er ook wel van genieten. Benieuwd wel kleurtje je gaat "smeren".

Groetjes en fijne zondag,
Colinda

De sfeer van Toen zei

Heerlijk gevoel geeft dat altijd om het huis weer opgeruimd te hebben. Al is het ook niet mijn hobby, ik vind het niet erg om te doen.
Ben benieuwd welke kleur je gekozen hebt voor je muren!
Succes!

Groetjes van Petra

It's me zei

O Corine...wat heb je toch een heerlijk sfeertje in je huis !! leuk hoor...zo simpel klein detail in je keuken met die chrysant zo leuk......superrrr gedaan...fijne dag liefs Ria...

Petra zei

Ja ja ziet dat echt wel als je alles hebt gedaan.
Geweldige flesjes heb je.

Het moment kiezen van schilderen kost bij mij altijd meer tijd dan het schilderen zelf!

Succes, ik ben benieuwd. Vergeet niet een voor/na foto te maken voor ons.

Fijne zondag!

TureluurBellemietje zei

Heerlijk he als het dan weer schoon is..ziet er echt super uit.
Ik ben hier door frustie ook ff flink bezig geweest, helaas moet ik het vandaag bezeuren..
Maar ja kan ik heerlijk bij jou binnen kijken.
Echt super genieten, dank je wel voor deze heerlijke foto's

Carla zei

Ik heb net de voortuin gedaan....en mag nu van mezelf even zitten...pffffff
Manlief hangt eindelijk de lamp op die ik voor buiten gekocht had...yeah!!!!


heerlijk gevoel hè...als je zo'n lekker opgeruimd huis hebt!!
Ben benieuwd naar je kleurtje!!

Die pot en kwasten zouden hier waarschijnlijk blijven staan totdat ik hem zelf open maakte en de kwast ter hand nam ((-;

fijne zondag...liefs Carla.

lia zei

Heerlijk om af en toe eens grondig te reinigen. En lekker te schuiven, Al zal manlief zeggen dat het toch goed stond....haha
En ben benieuwd wat voor kleur het nu gaat worden.

fijne dag, wij zijn net weer terug van een heerlijke wandeling.

lieve groet Lia

Carina zei

Jij hebt de najaarsschoonmaak al achter de rug; ik beken dat ik de afgelopen week meer in de tuin dan binnen bezig ben geweest. Volgende week zal ik ook maar weer eens flink huishoudelijk worden.
Fijne zondagmiddag, Carina

Claudia zei

Heerlijk genieten in een schoon huis...

Nog even wachten met verven hoor, anders heb je het voor niets gedaan!

Liefs Claudia

THE BLACK BARN zei

HET IS EVEN PLOETEREN EN BOENEN, MAAR DAN IS ALLES WEER LEKKER AAN DE KANT.
NIET ALLEEN IN JE HUIS MAAR OOK IN JE HOOFD.
EN HET RUIKT DAN WEER LEKKER IN HUIS ALS ALLES WEER SCHOON IS.

LIEVE GROET,

MIRANDA

Claudia. zei

Hé hoi, waar heb je die mooie broodplank vandaan, mooi hoekje.
Claudia.

Kom Achterom zei

OOh heerlijk huis zeg!! en ik ben super benieuwd naar je kleur!!
fijne avond
Yolanda

almay`s home zei

Wat geeft dat een lucht hè wanneer alles weer lekker gepoetst is en opgeruimd. Weer ruimte voor andere dingen. Ben benieuwd naar je nieuwe kleur!!

Groetjes
Alma

Haikey zei

echt weer genieten hier!

Groetjes, Haikey

Jeanette zei

Ja....bij mij net zo poetsen niet mijn hobby maar als alles weer schoon is kan ik wel weer genieten en....m`n creatieve geest komt vaak tot uiting als ik aan het poetsen ben, dan zie ik soms hele mooie dingen voor me:-) je huis ziet er weer tip top uit Corine....

Fijne week en lieve groet,
Jeanette

English style zei

Ik deel je gevoel, hier is de afgelopen dagen de keuken flink onderhanden genomen, we zouden het alleen sauzen, maar uiteindelijk is er veel met hout betimmerd, en alles is van zijn plek geweest, dus die blinkt nu ook heerlijk (nu de rest van het huis nog haha)
ben benieuwd wat voor kleur je op de muur ga doen
groetjes Yvonne

bijzonder-oud zei

Wat een heerlijke kamer hebben jullie, heel warm! Heerlijk is dat he? als alles weer lekker blinkend schoon is, ik heb er ook niet altijd zin in,maar als je dan klaar bent, kun je echt genieten!

groetjes,
yolanda

Ingrid zei

Hoi Corine,
heerlijk hoor alles weer schoon, ben ook begonnen met de ramen te lappen. Als het mooi weer is buiten heb ik geen hekel aan poetsen maar met regen kruip ik liever op de bank hihi. Het belooft de hele week mooi weer te worden dus aan het einde van de week is hier ook alles weer spik en span denk ik. Ben ook benieuwd naar de nieuwe kleur van de muur, er wachten hier nog wat behangklussen.
Fijne week,lieve groetjes Ingrid,

brocaatje zei

Heerlijk alles weer schoon!
(ben ook niet zo'n poets miep,gelukkig heb ik mijn kaboutertje elke week :-) )
Maar het ziet er prachtig uit,mooie kleuren!

groetjes karin

Hannekie zei

wat heb je toch een prachtig huis. ben benieuwd wat voor een kleur muur je gaat maken. ik ben ook druk zoekende. de kamer van je dochter is echt een plaatje hoor.
gr hannie

Anita zei

Lekker bezig hoor!Nu nog even doorzetten met het wandje doen!!
Groetjes Anita