dinsdag 5 oktober 2010

verhuisperikelen (1)

van verhuizen komt verhuizen...
Vorige week is Rianne met haar spullen officieel verhuisd, een rare gewaarwording...
Aan de ene kant zijn we allemaal enthousiast dat ze de zo fel begeerde zelfstandige woonruimte heeft gevonden, maar aan de andere kant is dit wel een hele grote stap in het loslaat-proces!
Nou ben ik nooit een moeder geweest die de kinderen graag klein hield, ik heb ze juist altijd gestimuleerd veel zelf te doen en te regelen, onafhankelijk te zijn van anderen, hun dromen waar te maken...
En dat is blijkbaar gelukt, Rianne ziet het helemaal zitten om haar eigen leven te gaan leiden, gelukkig wel in de buurt, want samen een kop thee drinken en je verhaal vertellen is en blijft voor ons wel heel belangrijk..
de woon/slaapkamer...
de keukenhoek...
en natuurlijk haar kamergenoot, mevrouw paspop :))
Lieve Rianne, leef je eigen leven meis en neem je eigen beslissingen, geniet van het wonen in je villa, het is je van harte gegund! En je weet dat ons hart, onze oren en ons huis, altijd voor je open staan!!
Rianne had hier thuis een mooie ruime kamer in ons achterhuis en Janiek ziet het natuurlijk wel zitten om daar nu in te trekken....
dus...wordt vervolgd...

25 opmerkingen:

Colinda zei

Wat een ontzettend leuke villa hebben jullie er van gemaakt zeg, hier droomt toch elke uit-huis-gaan-kind van! Wat een verschil met al die uitgeleefde krotjes waar merendeel terecht komt. Super gedaan!

Groetjes,
Colinda

Home and Lifestyle zei

Dit ziet er heel gaaf uit zeg! Een prachtige start in een heel mooi ingerichte villa! Gelukkig dat ze niet al te ver bij jullie vandaan zit, zodat het loslaten nog een heel klein beetje te doen is!

Lieve groet, Ingrid

lia zei

Ziet er leuk en gezellig uit hoor, en ze zal best wel vaak even overwaaien. En zei het al hé, dat janiek nu wel dat trapje op wil.

lieve groet Lia

Tuinkamer zei

Wat een mooi stekkie, moeilijk he loslaten mijn dochter woont in haarlem erg ver weg voor een knuffel.

groetjes karin

Carina zei

Voor jou ook een fijn gevoel dat Rianne een gezellige woonplek heeft. Ze wil jou vast als eerste op bezoek hebben voor thee met koek.

Lieve groet, Carina

Joan Ottevanger zei

Kan helemaal met je meevoelen.Mijn dochters zijn 3 jaar geleden uitgevlogen hadden een dag na elkaar een flat gekregen.Was heel erg wennen hoor.Maar zou nu niet meer terug willen naar toen dit heeft ook wel wat zo weer met z'n tweeen.Groetjes Joan.

Collie-Collie zei

Oeps, het is wel helemaal echt, nu hè! Haar kamer is prachtig geworden. Lekker licht en ruim + mevrouw paspop!!

Fijn dat ze wel lekker in de buurt woont om een bakkie thee te komen leuten!

Groetjes, Collie

Lynda zei

Go RIanne!!!!Live life to the fullest!!!!!
Ooo Corine, ik voel klus twee al aankomen geloof ik, wéér een verhuizing;)

Liefs,
Lynda

It's me zei

Wat is het mooi geworden !! prachtig....en ja loslaten lieverdje.....moeilijk maar tis goed zo toch??..en de volgende klus komt eraan..........liefs welterusten Ria....

Yvonne zei

Mooie woning.
Mooie start ook.
Heel speciaal om op jezelf te gaan wonen.
En natuurlijk altijd even moeilijk dat loslaten.
Je raakt ze niet kwijt hoor....
Fijn dat ze dichtbij woont.

Gr yvonne

THE BLACK BARN zei

Wat een verandering voor haar en voor jullie als ouders.
Maar ze heeft wel een mooie kamer als begin van haar eigen leven op eigen benen staan.
Ik wens haar een mooie tijd op haar eigen stekkie. Ik hoop dat jij niet te veel last krijgt van lege nest syndroom.

Lieve groet,

Miranda

Carla zei

Wat een prachtig paleisje heeft ze daar!!
Ja....loslaten valt niet altijd mee hè!!
Maar gelukig woont ze in de buurt....kunnen jullie toch nog steeds de belangrijke dingen met elkaar delen.
En als zij zo'n mooie kamer achter gelaten heeft, snap ik Janiek wel ;-)

fijne dag...lieve groetjes Carla.

Rozmeen zei

Wat is het gezellig geworden en die paspop, leuk! Heerlijk dat ze dichtbij woont en dat jullie nog lekker samen kunnen afspreken. Want die moeder-dochter momenten wil je toch niet missen.

Liefs,
Rozmeen

peet zei

Hoi Corinne
We hadden het er afgelopen zondag al over , maar wat een leuk huisje/ kamer/ villa heeft Rianne !!!Daar zal ze heerlijk d`r eigen eigen ding kunnen doen .
En nu ??!! Het volgende project voor Janiek ??!! Ik ben benieuwd ..
Ik vond het zondag gezellig om even te babbelen met jullie , leuk dat jullie er waren ! Thanks .
Peet

Weerspiegeling zei

Wat een prachtige kamer zeg, heel gezellig gemaakt! Daar zal Rianne zich snel thuisvoelen.
Fijn dat het contact tussen jullie zo goed is en ze lekker in de buurt blijft wonen.
En die andere kamer die in de planning zit? Ik ben benieuwd!!
Groetjes, Anita

brocaatje zei

Wat een prachtig eigen plekkie heeft ze gekregen!
En zo fijn dat ze zo dicht in de buurt woont...mijn oudste woont hier anderhalf uur vandaan,dus ff gauw een bakkie zit de niet in..
Maar kinderen moeten hun eigen leven leven dus ik vind het prima :-)
Succes met klussen!

Alle mooie dingen zei

ojee.. ik zie weer een verhuizing aankomen...loslaten ja dat is niet eenvoudig maar wat is het toch leuk om te zien dat je kind het leuk en naar zijn/haar zin heeft in zijn nieuwe woonstek.
Ik kan er elke keer weer blij van worden als ik onze zoon in zijn huisje zie zitten. Helaas niet dichtbij maar ja het is niet anders.
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Ingrid zei

Hoi Corine,
wat is het mooi geworden en wat zal ze ervan genieten. Gelukkig niet te ver uit de buurt. Toen ik het huis uitging was het wel iets verder van mijn ouders vandaan (100 km), en even op de fiets naar mijn ouders voor een kopje thee...tja na 20 jaar uit huis mis ik dat nog steeds wel.
Lieve groetjes, Ingrid.

Hannekie zei

wat een geweldige plek om te beginnen. ze heeft het ook prachtig ingericht
ze gaat het vast geweldig hebben
gr hannie

Bonjade zei

Ha dat wordt weer klussen en verven dus...
Maarre de ander heeft een top locatie en toch dicht in de buurt...hoe rijk kun je zijn.
Fijne dag
Liefs

oma leentje zei

Prachtige ode aan je dochter.Die kan het leven wel aan zo te horen En eerlijk is eerlijk je zal allemaal zo'n paleisje krijgen als je uit huis gaat. En ik begrijp dat er nu weer geklust gaat worden in het achterhuis. Ach wat zou het leven saai zijn zonder kinderen. Groetjes Leni

Claudia zei

Je weet opvoeden is loslaten maar als dat loslaat moment dan daar is...

Je hebt haar in ieder geval geholpen aan een heel mooi begin voor deze nieuwe fase in haar leven.

Zojuist ook ven je oudere posten gelezen. Wat leuk zeg om blogdames in het echt tegen het lijf te lopen!

Graag wil ik je ook nog bedanken voor je lieve woorden.

Heel veel liefs Claudia

Roelien zei

Spannend hoor voor jullie!

Lijkt me een prachtige kamer voor Rianne, poe niet te vergelijken met mijn studentenhok annex bezemkast.

La Flotte zei

Wat een geweldige stek om mee te beginnen en helemaal eigen gemaakt, súper!
Zoiets had ik vroeger ook wel gewild!

groetjes Heidi

Judith zei

ZUCHT Heb ik net een heel verhaal zitten tikken, gooit ie me eruit....
Maar ik heb je blog net pas ontdekt: mooi!
Ik heb enorm zitten genieten van je vakantieverblijf. Ziet er aanlokkelijk uit (wie weet vraag ik je ooit nog eens om de gegevens:-))
En je meiden zitten er mooi bij. Wat fijn dat ze oude spulletjes op waarde weten te schatten!


Ik ga je volgen,
Groetjes Judith