maandag 4 oktober 2010

zonnige zondag

na een drukke tijd...
Een paar keer per jaar organiseert Peet een open schuur bij haar thuis in Noord-Holland.
Zo ook afgelopen zondag, het stond al een paar weken in de agenda, maar door de drukte van de afgelopen weken was het nog niet duidelijk of we er wel of niet heen zouden gaan.
Ik was ( en ben) erg moe, maar het mooie weer maakte het toch erg aanlokkelijk om een eindje te gaan toeren, dus we gingen!
Het blijft een heerlijke bezigheid om tussen allerlei brocante rond te snuffelen en het is extra leuk als er dan iemand (Anne) op je afstapt die zegt: "Jij bent Corine, van THUIS?"
Natuurlijk weet je dat je blog gelezen wordt door onbekenden, waarvan een relatief klein aantal je echt volgt en daarvan is er weer een klein aantal dat ook regelmatig een reactie achterlaat...
Maar dat er dan iemand op je afstapt omdat ze het leuk vind je eens te ontmoeten, dat blijf ik toch wel heel bijzonder vinden.
Ik schrijf mijn posten puur voor mijzelf, ik krijg rust als ik de dingen zo lekker van me af kan tikken, dat er meelevende reacties op komen van lezers maakt het extra waardevol, en als met zo'n ontmoeting blijkt dat mensen echt belangstellend je blog volgen, dan word ik daar toch wel warm van!
Daar tussen al het moois wat Peet had uitgestald hebben we even gezellig gekletst, met Anne dus en met Saskia (Little sweet things) en met een volger zonder blog (ik weet niet meer hoe ze heet) en we dronken gezellig koffie en thee met Peet en Peet in hun heerlijke woonkeuken.
Op ons gemak zijn we via de dijk Enkhuizen-Lelystad terug gereden naar de Veluwe, halverwege de dijk hebben we genietend van zon, water en wind nog heerlijk op het terras gezeten met koffie en gebak én aan het eind van de dijk aten we nog een bakje kibbeling...
met uitzicht op het pasgeplaatste kunstwerk daar...
(volgens de kinderen lijkt het verdraaid veel op een poepend mens :))
Al met al hebben we er een heerlijk relaxte dag van kunnen maken, en als je dan naar zo'n verkoop gaat, dan kom je niet met lege handen thuis....
De eerste kan is apart en toch simpel, vierkant en toch rond...
en die andere, die is wat gewoner, maar met wat simpele grassen erin, zo samen met de eerste is het een mooi geheel!

18 opmerkingen:

It's me zei

Hoi Corine..wat een heerlijke dag heb je gehad!,...en ik zie het bloggen ook als een deel voor mezelf ik ben er trots op al die mooie post en foto's......ik geniet er nog steeds van ,maar ook berichten achterlaten vind ik erg leuk...en blogdames ontmoeten is ook heel leuk!!...fijne week liefs Ria....mooie kannen !!

lia zei

Hoi Corine,
En als je nu net wat gepost hebt op je blog, kun je het niet nalaten om steeds even naar de reacties te kijken. Want dat is toch altijd leuk. Leuk zijn ook de kannen die je gekocht hebt.

lieve groet Lia

Inge zei

Jah heerlijk he zo snuffelen tussen de oude spulletjes.. En helemaal als je onbekende bekende je herkennen..
Ik weet niet waar Peet is maar t'kan nooit ver bij mij vandaan geweest zijn. Ik woon nl vlak bij Medemblik..
En wat de betreft die meneer/mevrouw ,, Ben ik het helemaal met je kinderen eens hoor..
Het lijkt er idd erg op. haha..
Leuk dat je mee doet met m,n Give away..
Gr Inge

Alle mooie dingen zei

en jij bent ook al geweest......ik ga de volgende keer echt
wat leuk dat je mensen IRL ontmoet.. maar ook wel eng vind je niet.. of heb ik dat alleen=
ik vind je kannetje heel leuk!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

THE BLACK BARN zei

Jij was heel dicht bij mijn in de buurt.
Ik woon er dichtbij.

Je heb mooi dingen geshopt bij peet.
groetjes,
Miranda

Lynda zei

het was een bonusdag gisteren!!(en vandaag hier ook weer) Wat leuk dat je weer nieuwe mensen hebt ontmoet, ik moet daar steeds even aan wennen, alsof je naam op je voorhoofd staat ;).....wel grappig!


Liefs,
Lynda

Colinda zei

Dit klinkt als een heerlijke zondag, met leuke mensen en geweldige aanwinsten ... zo zouden alle zondagen moeten zijn :-)

Groetjes,
Colinda

Carla zei

Wat leuk is dat dan hè!!
Heerlijk hoor het weer deed inderdaad goed zijn best...ik heb er weinig van mee gekregen want ik heb gewerkt....maar goed...vandaag is ook niet slecht.
Ik woon bijna om de hoek bij het kunstwerk, en ik heb het nog niet gezien...tja...ik kom die kant bijna niet op.
Je kids hebben wel een beetje gelijk hoor ;-)

Leuke kannetjes heb je gekocht!!

fijne dag vandaag...lieve groetjes Carla.

English style zei

Hoi Corine,

dan zijn jullie vast vlak na ons geweest ??
Anne kwam ons nog achteraan rennen, toen wij al bij de auto waren, vond het wel heel leuk dat ze zich even bekend maakte
wij zijn ook over Enkhuizen terug gereden, en dus langs de kibbeling kar gekomen, maar dat hele "kunstwerk" hebben wij dus niet gezien hihi
vind je kannen trouwens erg mooi !!
Groeten Yvon

Home and Lifestyle zei

Wat heb je een leuke aankopen gedaan...ik ben gek op zulke kannetjes! Gezellig dat je andere bloggers tegen bent gekomen...dat lijkt mij zo bijzonder!!

Geniet van je aankopen! Lieve groet, Ingrid

Hannekie zei

hoi
leuk zeg. ik las al meer berichten van mensen die geweest waren. jammer dat het zo ver is maar ja wie weet waag ik het er een keer op. ik vind je kannen prachtig en ik lees altijd met veel plezier je blog.
gr hannie

Bonjade zei

Een bijzondere dag dus...en even heerlijk relaxen....super.....
Tja een vreemd idee dat nog veel meer mensen je blog lezen dan alleen mede blogsters.....
Prachtig begin van een mooie verzameling je kannen.
Fijne avond
Liefs

Nieneke zei

Peet is dus echt vlak bij mij.
Met Pasen ben ik er ook geweest, ik blogte toen nog maar net en durtfe niks te zeggen...
En Nu? Ik ben niet geweest...durfde niet zo goed: Stom hè?

almay`s home zei

Wat leuk dat je bij Peet bent geweest. Het is inderdaad leuk om blogdames te ontmoeten. Ik vind de sfeer altijd zo goed op de blogs en mensen leven echt met elkaar mee!
Mooie kan heb je gescoord. Je hebt een leuk dagje gehad!

Groetjes
Alma

Jeanette zei

Bijzonder is dat hè dat je een bepaalde band voelt terwijl je elkaar helemaal niet kent. Gelukkig zijn er ook mensen die niet schromen en gewoon op hun doel af stappen. Ik ben zelf ook altijd wat op de achtergrond en zal nooit zeggen dat ik blog met Just Jeanette....Ik vind je kannetje een schatje.

Lieve groet, Jeanette

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wat ontzettend leuk om dit mee te maken he....dat maakt het allemaal extra bijzonder, 'vreemden' van elkaar en toch een verbondenheid...
Wat zal jij een fijn gevoel gehad hebben toen je weer THUIS kwam!

Groetjes, Veronique

Kind An Huys zei

Zo te lezen hebben jullie er toch nog een gezellig dagje van gemaakt ondanks je vermoeidheid, en het was zulk prachtig weer!!
Ik vond het erg leuk om jullie te ontmoeten, is toch wel leuk om diegene achter een blog in het echt te ontmoeten...
Leuke kannen heb je gekocht!
Groetjes,Anne.

Anita zei

Dat klinkt als de perfecte dag!Ondanks je vermoeidheid.Heel erg leuk om zo'n enthousiast respons op je blog'live'te krijgen van iemand.
Groetjes Anita