woensdag 3 november 2010

bijna authentiek

een prachtige granieten vloer...
Ons huis heeft geen voordeur, ooit zat hij aan de zijkant, je kwam dan in een gang tussen de voorkamer en achterkamer/keuken binnen.
Maar lang geleden hebben vorige bewoners die gang ertussenuit gehaald zodat we nu een open kamer/keuken hebben.
De voordeur werd raam en de achterdeur is nu ook gelijk voordeur...
Op zich geen probleem want in de praktijk komt bij ons toch iedereen door de achterdeur hier binnen.
Maar aan de andere kant vind ik de entree van een huis altijd zo'n leuke binnenkomer, daar zie je al een glimp van hoe het huis er uit zal zien.
Dat is tenminste mijn idee erover, dus heb ik er jaren op zitten broeden hoe ons halletje er uit zou moeten zien.
In mijn hoofd zag ik een prachtige gegoten granieten vloer met zo'n donkere opstaande rand...
maar na voorzichtig informeren heb ik dat plaatje maar in de prullenbak gegooit!
Totdat we een weekendje Breda deden en er in 'onze' badkamer een mooie granieten vloer zat, maar dan van tegels :) Dé oplossing!!!
Dus gingen we in de zomervakantie op bezoek bij een tegelhandel en ja daar kochten we stoere dikke zware granieten tegels én een plinttegel met holling... doordat in de zomer de buitenklussen voorgaan bleef de boel nog wel even in de verpakking staan, bovendien is het zo'n lastige puzzelklus (de plinttegels moeten natuurlijk wel precies passen tussen de muur en de vloertegel) dat we daar een rustig moment voor wilden afwachten.
En dat was vorige week zaterdag...
Het was inderdaad een fikse klus, maar Gert gaf niet op :) na veel puzzelen, meten en zagen konden de eerste tegels erin en toen ging het eigenlijk best vlot, een paar dagen later werden de laatste plinttegels erin gelijmd, weer een dag later was het voegwerk aan de beurt en nu is het klaar!!!
Niet authentiek maar zó mooi!!!
Zoals dat gaat met klussen, uit de ene klus volgt weer de volgende klus...
deze week komt op de muren hier in de hal en op de radiator ook het Cape Codgrijs en het grenen kastje wordt geverfd... dus we zijn er nog niet, maar ik zie het al helemaal voor me!!
Binnenkomen in ons (t)huis wordt steeds leuker :)

38 opmerkingen:

marga zei

Wauwwwwwww.............ziet er héél mooi uit!

with love zei

Heel mooi Corine! Het lijkt net of het er altijd al lag!
Dat is heel leuk binnenkomen bij jullie!
groetjes Erna

Annelies zei

Echt schitterend! Zeker in combinatie met de plinttegel.
Wat een slim idee om je droomvloer op deze manier op te lossen. Geniet ervan!
Groetjes, Annelies

Nostalchique zei

Inderdaad erg mooi! Ik wist niet eens dat het bestond, het ziet er echt prachtig uit!!

Hoopvol zei

Heel erg mooi!!!!!!!!!!!!!!

Tierlantijn zei

Heel mooi!!!

Ook ik heb geen hal meer en ook bij mij is de achterdeur de voordeur geworden...!

Groetjes!!

jose zei

Prachtige vloer, heerlijk is dat als je iets hebt losgelaten en dan toch eindelijk vindt waar je naar op zoek bent.

groetjes Jose

Hannekie zei

ooo dit is echt geweldig. ik kan bijna niet geloven dat het nieuw is. lijkt echt graniet zo. echt helemaal super..
gr hannie

Kom Achterom zei

ooh dit is echt prachtig zeg!! wauw
mooi ook met je laarsen erop je gaat gewoon even terug in de tijd.
Fijne dag
Yolanda

De sfeer van ..... zei

Dat zal er vast prachtig uit zien! En het zal idd een gepuzzel geweest zijn! Ben natuurlijk benieuwd naar het totaalplaatje ;-) en heerlijk dat het huis steeds meer thuis wordt.

Groetjes van Petra

Colinda zei

In één woord; geweldig ... het oude sfeertje in een modern jasje en dat ziet er prachtig uit!

Angelique zei

Wow, wat mooi! Knap gedaan hoor! Geniet ervan (oké, tis nog nie klaar, maar het zal alleenmaar NOG mooier worden!)

Freekje -Buitenleven in de Binnenstad- zei

Hoi Corine,
dat ziet er geweldig uit! Wat goed dat je uiteindelijk tóch je graniet vloer hebt met donkere opstaande rand...
Het voldane gevoel is ook zo lekker, helemaal als je creatief hebt moeten zijn, op zoek naar een andere oplossing.
Het ziet er nogmaals erg mooi uit, stoer en nostalgisch... dat is de glimp die ik er van opvang ;)
Groetjes en fijne dag, Freekje

Collie-Collie zei

Wauw.... prachtig is het geworden. Die tegels zijn echt een uitkomst voor als je de sfeer van vroeger in je gang/keuken/badkamer wil hebben. Ik vind ze prachtig!!!

Groetjes, Collie

Judith zei

Hélemaal geweldig die nieuwe vloer van jullie! Ben benieuwd naar het uiteindelijke complete plaatje, want jou kennende zal dat ook wel adembenemend zijn! Grtjs Judith

Marieke Reintjes zei

Hartstikke mooi, nu al...ben benieuwd naar het eindresultaat.
Succes, groeten Marieke

lia zei

Oh, dat is een sfeervolle binnenkomer geworden.
Als het gesausd is, even een totaal plaatje hé.

liefs Lia

Karin zei

Mooi hoor, da's pas THUISkomen!
Nog bedankt voor je lieve kaartje, wordt zeer gewaardeerd. X

Lynda zei

IK WIL OOK!!!!! wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!!!

SUCCES

Liefs,
Lynda

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige vloer...en al is ie niet authentiek, zo ziet ie er wel uit hoor! Wat een goed idee om het zo op te lossen, al was het wel een gepuzzel!

En wat leuk dat je in de hal ook Cape Cod op de muren aan gaat brengen! Moest ik hier in het begin nog even wennen...ik ben helemaal om en ben er zo blij mee!! Het is wel wat donkerder in de woonkamer...vooral merkbaar op grijze en natte dagen, maar het staat zo sfeervol. Afgelopen zondag met de verjaardag van mijn dochter veel leuke reakties gehad, waar ik uiteraard heel blij mee was!

Succes met de hal...ik ben hééél benieuwd!

Lieve groet, Ingrid

kienkele zei

Moooiiiii Corine, en je zou zeggen dat ie wel origineel is, prachtig gedaan. Kan me zo voorstellen dat je daar heel blij mee bent!
Hele fijne dag nog, lieve groet, Tineke

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wauw, dat wordt gaaf!! Veel succes met al het werk, ben erg benieuwd naar 't eindresultaat!

Veel groetjes, Veronique

Nieneke zei

Hoi Corine,
Wat een prachtig alternatief! Ik kan me voorstellen dat je je bedacht hebt, want de prijs van granito is echt niet normaal...Wij hebben het in de woonkeuken en het was echt een rib uit ons lijf (ben helaas niet zo goed in loslaten...) Uiteindelijk hebben we zelfs de verbouwing van de badkamer uitgesteld. Dat stemmetje:(ikwiltikwiltikwiltikwilt,) was niet tot zwijgen te brengen.....maar hier valt ie even stil van...

Alle mooie dingen zei

ohh maar dit is wel een heel mooi alternatief!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

It's me zei

Wat prachtig Corine !! echt thuiskomen heerlijk......liefs Ria...

Franse Lelie zei

Wat mooi! Nog nooit gezien maar echt prachtig, succes nog verder, lieve groet

Carla zei

Super die vloer!!!
En met wat je nog van plan bent, kan het alleen nog maar mooier worden.
ben dan ook wel een beetje benieuwd naar het eind resultaat .

fijne avond lieve groetjes Carla.

Jeanette zei

Wat een mooie oplossing. Ben net zoals de anderen heel benieuwd naar het eindresultaat. Wel foto's maken hoor.

Groet,
Jeanett

G-style zei

Wat een prachtige vloer Corine !! Echt een super mooie oplossing om toch het sfeertje te krijgen wat je zo graag wilde.
Je laarzenmallen zijn ook heel mooi trouwens .......
Nou veel succes met verder klussen, lieve groet Gea

TureluurBellemietje zei

oooh gaaf!
Ik wil ook mijn voordeur terug...alleen al voordit...maakt me niet uit of de hele kamer..de hele tuin...alles alles verbouwd moet worden ...ik wil ook zo'n randje ....:)

English style zei

Ik wist niet eens dat zoiets bestond, vind hem hartstikke mooi zeg !
leuke laarzenmallen :-)
groetjes Yvon

La Maison en Wonderboom zei

Ja, jij weet wel wat mooi is, en wij genieten mee van jouw foto's.

Liefs
Hermine

Mayflower zei

Wauw......Corine, wat een prachtige oplossing. Ik ben er helemaal weg van. Hou het idee even vast.......misschien ooit eens een pracht-oplossing voor onze bijkeuken.
Bij jou is het nu een heerlijk binnenkomen.
Lieve groet, Mea

THE BLACK BARN zei

Prachtig die vloer.
Ik heb hem al vaker gezien.
Kennis van mijn, heeft deze vloer in haar nieuwe badkamer gedaan met een bad op pootjes.

lieve groet,
miranda

Wondelgijn zei

Wat een goed idee, en dat brengt mij op ideeën... Voor onze badkamer... ;-)

Anja zei

Wauw dat is mooi!! Ziet er echt oud uit, kan me voorstellen dat je helemaal happy bent!!
Groetjes Anja

le ciel flamand zei

Het ziet er in elk geval wel authentiek uit! Vooral die gebogen plinten maken het helemaal af. Ik wist niet dat die nog 'nieuw' te verkrijgen zijn. Wij hebben in de keuken en in het waskot ook zo'n vloer, oerdegelijk en makkelijk te onderhouden!

Groetjes, Annelies

PS nog een pluim voor die geweldige klusser die altijd alles zo mooi voor elkaar krijgt!

Renske zei

Ik ben opzoek naar plinttegels. Graag hoor ik waar je deze hebt gevonden.