maandag 1 november 2010

kleurexplosie

sobere tinten…

Bij ons thuis is het kleurgebruik sober, naturellen en grijstinten voeren de boventoon. Daar hou ik van, ik vind het heerlijk rustig en het geeft een brocante sfeer!

Buiten op ons landgoed is in deze periode het kleurenpalet behoorlijk heftig…. geel, oranje en rood, waar het groen normaal gesproken alleen wordt vergezeld van roze, wit en blauw…

herfsthaag

Het leuke is dat nu de warme dagen voorbij zijn de tuin ons op een andere manier weer heel veel warmte biedt… met warm geel, oranje en rood….tuurlijk vind ik deze warmte ook prachtig, maar toch…

herfstroos

kijk van zo’n toegift , daar wordt ik écht warm van ! Glimlach

herfst dawnherfstdawn

Deze new dawn roos bloeit nog wonderbaarlijk mooi, en ook deze bloem mag er nog zijn….

late bloei

Dat zijn voor mij kleine kadootjes in een verder toch echt herfstige tuin met z’n warme kleurexplosie.

herfsthortensiaschoenlappersplant

hout

Ach en vind ik het buiten echt te koud worden, dan halen we de warmte toch gewoon naar binnen!!

21 opmerkingen:

Alle mooie dingen zei

wat een heerlijke plaatjes en die bloem? dat is de verbena bonariensis die bloeit lekker door
heerlijk!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Prachtig ja die metamorfose in de tuin qua kleuren...heel rustgevend...zoals de herfst is.
Prachtige foto's!

Veel groetjes, Veronique

Margot zei

Zelfs ik vind de kleuren nu mooi, zoalng ze maar buiten blijven.
Maar zo'n roze opkikkertje is altijd leuk.
Groetjes, Margot

G-style zei

Ja wat een kleuren buiten he, ik ga dan meer voor de roze tinten dan voor het geel en oranje maar ik begrijp dat jij dat ook vind....
Prachtig die rozen , je zou zeggen dat het hoogzomer is en niet al november, lekker genieten nog.
Fijne week en misschien kan de kachel wel aan alhoewel ze het weer nog als heel zacht beschouwen, de kou blijft nog even weg en daar zou ik nou best zin aan hebben.....(ik weet het daar maak ik jou niet blij mee)
lieve groet Gea

Lynda zei

jaaaaaaa die New Dawn...die geeft 'm hier ook nog van Jetje!! wat klinkt dat trouwens decadent..."ons landgoed"!;)
De natuur is nu ZO mooi, dat is niet in een schilderij of op een foto te vangen.....dat moet je VOELEN en zelf zien!!!

GENIET

Liefs,
Lynda

La Maison en Wonderboom zei

Mooie foto's van jouw landgoed. De herfst geeft altijd wel mooie kleuren maar is toch niet mijn favorite jaargetijde.
Als ik uit mijn raam kijk zie ik een rij bomen staan met okergeel blad en dat is toch wel heel vrolijk.

Lieve groet
Hermine

Carla zei

Dat is nu weer het mooie van de herfst hè....heb je allerlei kleuren in één keer.

De natuur is echt prachtig nu....en jouw binnen kleurem...daar houd ik ook wel van.
Heb ooit eens lime-groene kussentjes en assecoires geprobeerd....maar het past gewoon niet bij mij.
Mooi...maar voor bij een ander.

fijne dag ...liefs Carla.

Bonjade zei

Zo is het maar net heerlijk warmpjes bij de kachel....wat wil een mens nog meer ;)
Fijne week
Liefs

Claudia zei

Niet verkeerd om een beetje buiten naar binnen te halen...

Home and Lifestyle zei

Hoewel hier ook de herfstkleuren in de tuin toeslaan, is het meeste blad nog behoorlijk groen! De warmte moet in huis nog aantrekken, ik kom net uit mijn werk dus zit nog een beetje te bibberen achter mijn pc!

Bedankt voor je lieve felicitaties voor de verjaardag van mijn dochter! Lieve groet, Ingrid

kienkele zei

Prachtige is het he Corine, al die mooie kleuren nu buiten! Heb vanochtend de hele ochtend in "de bladeren gezeten", even wat opruimwerk gedaan, want er valt wat naar beneden, en ik weet het, morgen ligt het er waarschijnlijk weer, maar WEG is WEG!
Hoewel grijs was het heerlijk om buiten wat te doen, en geen wind, da's een groot voordeel als je bladeren wilt ruimen!
Fijne dag nog, lieve groet, Tineke

lia zei

Ja hoor, zolang je het binnen maar comfortabel warm hebt. En het kleurenpalet buiten is nu wel erg mooi, maar de blaadjes vallen wel erg snel van de bomen nu.
Ik heb nu al wel wat licht aan, want het is natuurlijk weer eerder donker. Maar ook wel weer gezellig.

liefs Lia

t brocante sfeertje zei

heerlijk he van die prachtige kleuren.Er zijn idd. veel toegiften deze herfst bij mij hangt er nog 1 aardbei rood en groot te hangen.Koester t vruchtje als n baby dus iedere vogel wordt er vandaan gejaagd en als ie nog rijper wordt mmmmmm.Groetjes,Ingrid

Marieke Reintjes zei

Prachtig hoor al die herfstkleuren...
Buiten genieten van de warme kleuren, binnen van de warmte van de kachel en de plaids..mmm
groetjes en fijn week, Marieke!

Colinda zei

Mooi die herfstkleuren ... vooral buiten toch ... voor mijn deur ligt het sinds gister echt vol met blaadjes die nu wel heel snel van de bomen af willen.

En stiekem vind ik zo'n roze roosje toch echt mooier dan bijv. oranje bloemen.

marga zei

Zo mooi hé...........die herfstkleuren!

Mayflower zei

Ja wat een prachtige kleurenpracht hè Corine. Ik was het weekend ook met de camera de tuin in gegaan.
Wat een prachtige toegift van de New Dawn.
Heerlijk die jaargetijden, ik kan daar zo van genieten.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Hannekie zei

prachtige kleuren zo. ik vind het toch zo mooi op het moment. zoveel mooie kleuren. grappig dat je dan een roze roosje ertussen ziet. mooi!!!
gr hannie

Jeanette zei

Mijn babyroosjes staan ook nog in volle bloei, als toegift. Een klein kadootje van de natuur.

Groet,
Jeanette

Rozmeen zei

Mooie fotos en heerlijk toch dat je je huis kunt decoreren met free gifts van de natuur...mooi kleurenpalet.

Liefs en een fijne week,
Rozmeen

TureluurBellemietje zei

tja...ik hou niet van de herfst...nat,koud,...bleeeeh
maar de kleuren zijn wel heel mooi!
en de foto's nog mooier