donderdag 11 november 2010

koffietijd

even batterijen halen…

Zaterdagavond, tegen zevenen, we zitten net aan tafel na een productieve klusdag. Ik ben moe en heb het koud, dus ik zet de thermostaat een graad hoger, gaat allemaal prima. Maar het ding vraagt wel om nieuwe batterijen… we vragen ons af hoelang deze dan nog meegaan? Morgen is het zondag, stel dat ze er dan halverwege de dag mee ophouden, dan zitten we in de kou! Jammer we gaan dus nog even niet zitten, eerst op pad naar de winkel met alle avonden koopavond, voor een voorraad batterijen…. die vinden we heel snel, direct bij de ingang liggen ze in grootverpakking, gaan we dan gelijk weer naar huis?? Nee, als we hier toch zijn halen we ook maar even de nodige inktpatronen, want er werden ook door deze apparaten al wat voorzichtige hints gegeven dat er binnenkort iets vervangen moest worden.

Met de roltrap naar beneden…daar ruikt het naar koffie… een tijdelijk presentatiepunt waar nespressomachines worden gedemonstreerd… ik ben de hoek al om op weg naar de computerafdeling(ik drink geen koffie) maar Gert is blijven hangen… Ik had het kunnen weten… hij is een fervent koffiedrinker. We hadden al eens gekeken naar een prachtig apparaat dat zelf de bonen maalt en heerlijke koffie produceert, maar helaas onze kleine keuken biedt geen plaats voor zo’n gevaarte. Dus staat er nog steeds een gemakkelijk Senseo apparaat, maar welke pads we ook proberen, echt lekkere koffie schijn je er niet uit te krijgen. Als ik terugloop is een jongeman al enthousiast bezig met uitleg van de verschillende mogelijkheden én nipt Gert al van een heerlijke cappuccino van lekker sterke koffie… na nog wat vragen van onze kant en (goede) antwoorden van de jongeman is het duidelijk…dit gaat hem worden…

EN720_M(1)

Eenmaal thuis, verschanst Gert zich achter z’n laptop, op zoek naar meer info over het apparaat en de 16 koffiesmaken waaruit gekozen kan worden… Af en toe komt er een enthousiaste mededeling mijn kant op, heerlijk zo’n man die zo kan genieten van deze onverwachte aankoop! En ik?? Ik zit op de bank met een heerlijke kop thee!! Maar wie weet ga ik binnenkort toch ook eens een cappuccino proberen…

30 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een mooi apparaat! Heerlijk voor Gert dat hij zich de komende winter dagelijks kan gaan (of laten) verwennen met zoveel verschillende smaken!

Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Lynda zei

oehhhhh dat ziet er veelbelovend uit!!! Een heerlijke kop verse capuccino is veel waard;)!!!
LEKKER!!!! En wat gaaf dat je zoveel smaken hebt he, ik ben dol op kiezen(kan het niet;))....net een snoepwinkel dan he ;)!!

GENIETEN!!

Liefs,
Lynda

Hannekie zei

ik drink ook geen koffie voor sommige mensen echt onbegrijpelijk. maar ik kan me wel voorstellen dat als je er echt van houd verliefd kan worden op zo een apparaat. bestaat er ook zo een ding voor chocolademelk....;-)
gr hannie

ZoutHout zei

Hahahah... jaah zo herkenbaar, ik ben hier ook stad&land afgelopen waaronder internetland hahahah.. voor een espresso. Drink misschien ook maar twee kopjes per dag maar dan wel lekkere. Succes met man&speurtocht.

liefs

La Flotte zei

Wat een mooi apparaat, ik zou er ook best 1 willen maar ik heb er geen plek voor.
Schijnt toch erg lekkere koffie te zijn..dat wordt genieten voor je mannetje!

groetjes Heidi

Margot zei

Ik senseo ook nog steeds, maar onze droom is...Tja, zo wil ik toch in de komende jaren een nieuwe keuken, dus misschien wordt het dan een inbouw, of niet...ik senseo dus nog even door.
Proost, Margot

John zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Irma allemaal kleurtjes zei

mmmmm lekker ik kom op de koffie:-))liefs Irma

Carla zei

Ik heb pas weer een nieuwe senseo gekocht...ik vind het prima koffie hoor.
Maar als je een echte koffiefan bent, zal het idd niet zo lekker smaken.
Ik vind die Nespresso geweldig, maar erg aan de prijs...ook de cupjes zijn niet goedkoop.
de cappuccino is er wel héél lekker van()heb ik al geproefd)
Als je veel koffie drinkt is hij het volgens mij wel waard hoor.

fijne dag enne...geniet van je bakkie thee.

liefs Carla.

Yvonne zei

Bij het lezen van dit bericht.
Neem ik toch nog maar een kopje koffie.

Mooi apperaat hoor.
Wij hebben een senseo, maar mijn man droomt ook van zo'n toestel.

Zoo duur he.....
Gr yvonne

Pink Princess zei

Ik hou het voorlopig maar lekker bij mijn heerlijke (ja echt hoor!!) Senseo. Tis idd ff zoeken naar de lekkerste, er zijn zoveel merken en soorten....die van jou (je man haha) lijkt me ook goed, maar de prijs houd me tegen. Ik drink heel veel (TE VEEL) koffie op een dag en dan schiet de prijs het plafond door :)

Geniet van je thee ♥

Colinda zei

Hoewel ik alleen thee drink, bij ons in huis ook een Senseo die overuren maakt voor mijn vriend. Hij droomde over een inbouwapparaat, tot vrienden (in bezit van zo'n heel duur geval) aangaven dat ze alle merken koffiebonen al geprobeerd hebben, maar nooit meer een inbouw willen omdat het "niet te zuipen" is.

Ik vind de keuze van Ger al een plaatje om te zien, die zou best bij mij op het aanrecht mogen! Die zal ik eens in gedachten houden voor onze koffieverslaafde :-)

with love zei

Voor mij ook geen koffie helaas...maar dit is geen straf in de keuken, het is een prachtig apparaat! Nou misschien ga je ook overstag!
Voorlopig geniet jou man en jij misschien wel van de geur van verse koffie, dat is dan weer wel lekker (vind ik..).
groetjes, Erna

lia zei

Ja, heerlijk...... heb nog steeds het oude eenvoudige model, maar de koffie is hetzelfde. En die is lekker........ Maar wil toch ook deze een keer hebben, soms krijg ik weleens een bon voor korting, dus daar wacht ik maar op.

liefs lia

It's me zei

Ziet er goed uit hoor....en zo lekker!!...wij hebben een Illy apparaat....zulke lekkere koffie ook !!....probeer het ! wieweet................liefs Ria...

La Maison en Wonderboom zei

Koffie drink ik alleen 's morgens, en ouderwets gezet. Verder lekker thee.
Jullie nieuwe aanwinst ziet er wel heel mooi uit, en als dan de koffie ook nog lekker is, mmmmmm.
We dure batterijen op deze manier ;)).
Groeten
Hermine

Prulletje zei

mmmmmm wat is het toch dat Gert mij heel veel doet denken aan manlief ;-) Ook manlief is bezeten van zo'n apperaat..en ik vrees dat wij er binnenkort ook een hebben...tja ...als dat een man gelukkig maakt ;-) Ik moet teogeven, het is heerlijke koffie...en de latte machiato liegt er ook niet om ;-) Heb je er nu een waar je ook kokend water voor je thee uithaald? da's dan wel weer heel handig , dat scheelt dan weer een waterkoker..kijk als het meer ruimte geeft..ben ik ook om ;-) Gefeliciteerd met jullie aanwinst !

Jeanette zei

Ik drink eigenlijk geen koffie, ik haal altijd mijn thee bij de Pelikaan in Zutphen een echte thee- e koffiebranderij. Toch vind ik zo'n apparaat altijd wel wat hebben en dan die diverse smaken, een capucino sla ik dan niet over.

Groet,
Jeanette

Bonjade zei

Oh heerlijk luxe zeg....
Je moet echt overstag gaan hoor. Wat zul je hier van gaan genieten....let maar op.
Fijne avond
liefs

kienkele zei

Prachtig apparaat Corine, daar zul je veel plezier aan beleven, nou ja.....Gert dan!
Zelf heb ik een eenvoudiger versie, zonder opschuimgebeuren zeg maar, want ik hou absoluut niet van koffie met melk!
En mijn liefje wil eigenlijk alleen filterkoffie, dus zo'n apparaat hebben we ook nog!
Fijne dag verder, lieve groeten, Tineke

Kleurrijk zei

Ik moest lachen dat het verhaal eindigt met een heerlijke kop thee. Ik ben ook een theeleut, heerlijk.

almay`s home zei

Herkenbaar...je gaat op pad voor een kleine boodschap en je komt enthousiast met iets anders thuis!
Heerlijk nespresso!

Groetjes
Alma

faire un songe zei

Die Gert van jou heeft dit goed bedacht.. de koffie was heerlijk.....
Groetjes Hetty

Mayflower zei

Ik kom even bij je om de koffie hoor lieve Corine, ben ook een echte koffieleut.
Wij hebben ook een Nespresso gehad, maar manlief, ook een leut, wilde zo'n grote machine die zelf de bonen maalt en die staat nu, behoorlijk in de weg, op mijn kleine aanrecht hihi.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

queenieshome zei

Ik heb mn cappucino apparaat al 10jr ,heb nooit geen moment spijt gehad ,ik geniet iedere dag weer van die heerlijke zelfgemaalde koffiebonen en dan die plop opgeschuimde melk erop ,jammie!!
Stiekem zou ik wel weer es een nieuwe willen ,wie weet kunnen die nieuwe apparaten wel meer ?

Tierlantijn zei

Ook ik ben geen koffie drinken. Maar gewoon voor de mooi zou ik al wel een Nespresso apparaat op het aanrecht willen hebben staan...;)

Groetjes! Ilona

Marianne zei

Ik heb laatst een latte gehad bij vrienden, heerlijk! Maar uh! We dure batterijen!
Grapje, geniet er van !

Servies en Brocante zei

Hallo,
Dat staat niet standaard in de instellingen, Anton heeft dat voor mij geregeld. Dat is een code die hij via een andere site erin heeft gekopieerd, heel technisch verhaal..sorry ,,
Fijn weekend!!

Hannekie zei

hoi
ik heb geen idee of het de moeite waard is om naar de veemarkthallen te gaan. ik ga eigenlijk alleen maar als het luikse markt is. maar ik had gewoon even zin om er ff tussenuit te gaan. je hoort zeker nog hoe het was
fijn weekend
gr hannie

arianne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.