maandag 8 november 2010

schoenen en laarzen

een schoenentic….

Ik ben niet wat je noemt een gemiddelde vrouw Glimlach dat weet ik zelf en dat zullen mijn echtgenoot, kinderen en zelfs wat vagere bekenden zeker beamen!

Ik ben bijvoorbeeld niet gek op baby’s, ik ga ze eigenlijk pas leuk vinden als je er wat mee kunt ondernemen, ik hou absoluut niet van onzinnig geteut, (hekgesprekken noemen wij dat, van die praatjes bij het hek van het schoolplein), mij doe je ook geen plezier met vaak shoppen en ik hou niet van kant en roezels, niet aan m’n kleding en ook niet in het interieur! En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Maar aan de andere kant ben ik toch wél echt vrouw… ik zie er graag verzorgd en hip uit (als je altijd moe bent en pijn hebt moet je daar wel wat extra moeite voor doen) en hoewel ik dus niet van het echte vrouwelijke spul hou, wil ik wel óp een stoere manier mijn vrouwelijke lijnen benadrukken. Verder vind ik het heerlijk om met een vriendin onder het genot van een kop thee en wat lekkers het leven door te nemen en ben ik er graag als de kinderen thuiskomen met hun verhalen.

Maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat ik (geen) last heb van het typisch vrouwelijk fenomeen:

schoenentic

de schoenentic (en ja ook een tassentic, maar daar ga ik het nu niet over hebben).

Schoenen en vooral laarzen heb ik in allerlei stijlen, modellen en kleuren…

schoenen

3.1graniet

én dat zie je ook terug in ons interieur…

Op kledinggebied kan ik slecht weerstand bieden aan de verleiding van (vooral) laarzen,met als gevolg een flinke verzameling…(en ik draag ze ook echt allemaal!) maar op interieurvlak kan ik me redelijk inhouden, want ik hou niet van vol en druk, dus hier maar één paar hoge laarzen, één paar enkellaarsjes (helemaal hip dit seizoen) en zo’n 3 paar schoenen.

Prachtig toch al die verschillende modellen in stoere natuurlijke materialen ??!!

32 opmerkingen:

Inge zei

ha ik zie hier links bij jou ook allerlei mooie flesjes.. Helemaal mijn ding hoor,,
En volgens mij ook super vrouwelijk. hihi.
Fijne dag he.
Lieve gr Inge

Inge zei

links moet rechts zijn natuurlijk..

faire un songe zei

Geweldig vind ik ze.....
Over mijn laarzen tik hebben we het woensdag wel.. ;-))

Logement it Foarhus zei

Ja die schoenentic en laarzentic, heel herkenbaar, ben ook een groot verzamelaar. Ziet het er mooi uit he,

groetjes Pauline

Carla zei

Ik heb ook wel 5 paar laarzen en over de schoenen wil ik het nog maar niet eens hebben...daar heb ik geloof ik wel 20 paar van.

Aan de andere kant geef ik weer niks om juwelen...kan met het grooste gemak een juwelierszaak voorbij lopen...dat doet me niks.
Ik heb om wat ik al jaren om heb...dezelfde oorbellen blijven zo een jaar zitten hoor.

Dus tja...je moet toch iets hebben...jij hebt dus laarzen...niks mis mee.

fijne dag...liefs Carla.

Miranda zei

Wat een prachtige verzameling (en je moet toch iets hebben waar je je geld aan kunt spenderen ;-))

Nog een fijne dag,
Miranda

Margot zei

Pompompom.....
Maar deze zijn errug mooi hoor...
Groetjes, MArgot

Colinda zei

Ontzettend mooi die schoenen- en laarzenleesten. Ik heb een kindermaatje staan en vind die ook zo leuk.

En ben ook geen fan van een hekgesprek, langs-de-lijn-gebabbel of wat dan ook ...

lia zei

Die schoenmallen zijn echt mooi. Wist eigenlijk niet dat je er zoveel had.
En echte laatzen daar ga ik ook voor. Zag er pas een stel zo leuk..... tot ik de prijs zag. Dat was toch echt boven mijn budget.

fijne week
liefs Lia

Tierlantijn zei

Laarzen; ook echt mij tic! Ik kan er niet genoeg paar hebben!

Groetjes!

Judith zei

Haha... ja, herkenbaar een schoenentik... maar dít is wel een hele bijzondere schoenentik; mooi!!!
En wat die 'last' betreft... ook ik heb er géén last van:-) Gisteren toevallig nog 2 enkellaarsjes gekocht en een paar prachtige rode laarzen. Tja, je moet een vrouw met verdriet niet alleen naar een mooie schoenenzaak laten gaan, want dát kost geld hè haha...

Fijne week, lieve groetjes Judith

Alle mooie dingen zei

ik heb daar en tegen geen schoenen/tassen tic maar een kantje (niet te veel) mag best
zo zie je.......allemaal vrouwen maar gelukkig net even anders
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Home and Lifestyle zei

Ik heb niet echt een schoenentic maar zorg wel regelmatig voor nieuwe aanvoer. Gisteren op koopzondag nog een enkellaarsje in de hand gehad, mijn dochters vinden die laarsjes maar niets maar ik vind ze erg leuk. Ik heb zelfs in de stad nog iemand aangeschoten die ik niet kende, maar wel héle leuke enkellaarsjes aan had! Moest even weten waar ze die gekocht had ha ha!

Dus binnenkort ga ik er maar eens voor op pad!

Je schoenmallen zijn trouwens super..en je smiley is veel leuker dan die van mij hi hi!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Owwwwww Corine ze zijn prachtig........ik heb niet een paar,,......maar als ik er tegen aan loop dan is ie voor mij....zag laatst wel een paar maar die hadden ze wit geschilderd......zo zonde !! ...fijne gezellige week echte vrouw !! hahahhah!! liefs Ria...

Haikey zei

Ha, het bovenste stuk kon ik wel hebben geschreven :-)

Je schoenmallen zijn in iedergeval prachtig!

Bonjade zei

Oh leuk...en krijgen we ook nog je echte laarzen te zien......?
Ben gek op mallen modellen en echte modelletjes...;)
Fijne week
Liefs

Anja zei

Ik vind wat je schrijft toch heel erg vrouwelijk hoor...!! De mallen zijn prachtig.
Zo ben ik weer niet van de ingewikkelde bloemboeketten doe maar simpel daar geniet ik veel meer van. Tja en laarzen met hak niet te stoer en zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan ahum..... gr Anja

almay`s home zei

Heerlijk niet zo standaard! Maar je modellen zijn prachtig en zeg nou zelf....bij iedere outfit toch weer een ander modelletje ;)

Groetjes
Alma

Mayflower zei

Wat een prachtige collectie schoenenmallen heb je Corine.
Ik ben ook dol op schoenen en laarzen, vooral met een hak, maar daar kan ik helaas al jaren niet meer op lopen.
Fijne avond.
Lieve groet, Mea

Karin zei

haha...Corine, wat ben je toch ook een leuk mens! En dat van die baby's deelde ik al met je en dat geklets om het geklets (ik noem het vaak kapstergeklets) dat benoem ik ook altijd als niet mijn ding. Dus wederom herkenbaar!
Maar wat een prachtige collectie mallen heb je! Die enkellaarsmodellen heb ik nog nooit gezien en die laarzen zijn ook geweldig.
Daar kunnen al mijn laarzen in de kast niet tegenop ;-) Want ook ik heb onder in de kledingkasten allemaal laarzen staan en zwicht nog iedere keer als ik weer een prachtig paar zie..zo zou ik nu wel lichte taupe kleur willen.
En een lade vol tassen, maar sinds een jaar heb ik een mooie van Fred en die gebruik ik nu bijna altijd.

Fijne avond nog en vooral ook een fijne week!
Lfs

Judith zei

... hondje heb ik afgelopen weekend al weggebracht Corine... plannen waren gewijzigd! Dus die zware en moeilijke dag heb ik al achter de rug en vandaar dat ik gisteren dus lekker wat schoeisel bij elkaar geshopt heb én met de meubels los ben gegaan haha...
Fijne avond, X Judith

Marieke Reintjes zei

Hoi Corinne,
Prachtige foto`s hoor...
Tassen, schoenen...tja, waar heb ik geen tik in???
Ook in het interieur moet het niet te freubelig zijn, stoer met hier en daar een klein romantisch tintje, maar ik vind het al snel te...
Hartelijke groet, Marieke

"Een sneller kloppend hart ♥" zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Apart dat iedereen 't weer anders bekijkt...ik denk bij hekgesprekken op 't schoolplein juist aan vrouwen die soms juist blij zijn iemand te spreken omdat ze eigenlijk behoorlijk geïsoleerd zijn soms...waar ik niet van hou is al dat oppervlakkige gepraat (omdat er verder niets te bespreken valt) ja heel even dan.. maar daarna wil ik weg ;)
Met schoenen heb ik juist weer niet veel ...maar mijn vriend des te meer pfff, daar ben ik al honderden schoenenwinkels mee in geweest en hij blijft maar kijken hihi

Die schoenmallen zijn wel gaaf...lekker ervan genieten!

Groetjes, Veronique

Mijn vorige bericht even weggehaald, wat dat woord daar nu ineens deed haha! kweet ook nie!

Hoopvol zei

Zo leuk om steeds iets meer te weten over de vrouwen achter een blog.
Langzaam vormt zich een heel goed beeld.
En dan zie je toch weer hoe verschillend we allemaal zijn!!

La Maison en Wonderboom zei

Waar zou een vrouw zijn zonder schoenen en laarzen, en liefst zo veel mogelijk.
Mooie mallen ook.

Liefs
Hermine

Karin zei

Ik herken heel veel in je verhaal. Huilende babys, schoolpleinklets, roesjes en friemeltjes IIEEEK, ook allemaal niet mijn ding.
Tsja en dan die laarzen...waarom denk je dat ik met een schoenenboer ben getrouwd ;)))

THE BLACK BARN zei

Wat een mooie verzammeling houten schoenen en laarzen heb jij.
Nou die tik wil ik ook wel.
Ze zijn prachtig!!

Lieve groet,
Miranda

Ingrid zei

Hoi Corine,
wat een geweldige verzameling heb je zeg, heerlijk hoor zo'n schoenen en laarzen tic.
Ik heb niets van deze houten soort en maar twee paar laarzen en twee paar schoenen,valt best mee toch. Ben meer van kijken en passen en dan toch niet kopen hahaha.
Lieve groetjes, Ingrid.

Jeanette zei

Wat een geweldige verzameling mallen. Ik heb toch wel een schoenen/laarzen tik. Heerlijk om de schoenenwinkels af te struinen naar dat ene paar. Ik heb nu weer een paar op het oog, ik ben al twee keer langs het winkelraam gelopen, ze staan er nog wel maar ik weet niet of ze er nog in mijn maat zijn.

Groet,
Jeanette

kienkele zei

Dag Corine, je moet maar denken, iedereen heeft wel een tic, of, zoals de vader van mijn vriendin vroeger altijd zei: iedere gek heeft zijn gebrek...... Ik heb bepaald geen schoenentic, omdat het erg moeilijk is om schoenen en laarzen te vinden die me echt lekker zitten. Heb nu wel (al voor het derde jaar) een paar laarzen van walk in the park, en daar woon ik bijna in. Fijne avond, lieve groeten, Tineke

Hannekie zei

ik heb geen tassen tic maar schoenen...oei oei...
prachtige fotos hoor..en weer die maaie vloer. dat is toch geweldig
gr hannie