zaterdag 6 november 2010

ups en downs

down…

Vandeweek week was het weer raak, woensdag (m’n vrije dag) werd ik wakker met pijn in m’n bovenarm. Nu hoort pijn voor mij helaas bij m’n dagelijks leven, dus ik stond gewoon op en ging douchen en dat ging fout… ik viel bijna flauw en had acuut last van een hevige migraine-aanval.

Dus één van m’n zware pillen geslikt (is lastig als je kotsberoerd bent) en terug in bed. Gelukkig doet zo’n pil dan wel wat en na zo’n 4 uur klom ik m’n bed weer uit, hees me in m’n kleren en kroop op de bank met een slap kopje thee. In de tussentijd had ik met een scheel hoofd per sms een afspraak afgezegd (toen ik ‘m later terug las bleek ie vol met spelfouten) normaal gesproken duik ik onder met zo’n aanval en ben ik niet bereikbaar, maar deze keer ging mijn mobiel mee naar bed.

want…en dat is de up…

één van mijn zusjes (ik heb er 3) ging afgelopen dinsdag naar het ziekenhuis omdat hun tweede kind er aan zat te komen! Zusje is lang alleen geweest maar heeft sinds een paar jaar een lieve man, met wie ze graag kinderen wilde… Een dappere beslissing, want vanwege haar leeftijd en haar medicijngebruik is dat niet makkelijk. Gelukkig kregen ze 2 jaar geleden een prachtige dochter waar we allemaal stapelgek mee zijn !

lief

En nu was het dus zover dat nummer twee onderweg was…Goede reden dus om mijn mobiel mee te nemen naar bed! En niet voor niks…Ingrid belde zelf om trots te vertellen dat ze een zoon hebben gekregen! Wat zijn we dankbaar en blij met de geboorte van dit prachtige mensenkind én met de kracht die mijn zusje kreeg om ondanks de moeite en de risico’s vol vertrouwen hier doorheen te gaan!!

Zwaar geradbraakt door de hoofdpijn en een beetje groggy van de medicijnen ging ik natuurlijk met man en kinderen die avond nog even kort op kraambezoek en eerlijk waar (en ik ben niet zo’n vrouw die gek is op alle baby’s) die kleine man is echt een prachtjochie!

T.

Terwijl Gert vanmiddag verder klust in de hal, ging ik nog even bij ze langs, moeder en zoon zijn weer thuis, dus samen met vader en dochter zoeken ze nu een lekker ritme, een lieve, ervaren kraamverzorgster staat ze voorlopig daarin bij.

31 opmerkingen:

Alle mooie dingen zei

gefeliciteerd! en gaat het nu weer een beetje met je?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Lynda zei

Gefeliciteerd! weer een wereldwonder erbij!!!
Wat jammer dat het rotte gevoel zomaar opkomt! Hoop dat het inmiddels weg is en je lekker van je weekend kunt genieten!!!

Liefs,
Lynda

Home and Lifestyle zei

Gelukkig maar dat de downs van de hoofdpijn bestreden werden door de ups van de geboorte van je neefje! Ik heb gelukkig zelden die hoofdpijn zoals jij dat helaas veel te vaak hebt, maar ik weet dat je dan het liefst niemand om je heen hebt en ver onder de dekens wilt kruipen zonder licht en geluid...tot het weer overgaat! Vreselijk!!

Maar het neefje...telkens weer zo bijzonder! Welke naam heeft hij trouwens gekregen? Van harte gefeliciteerd...en een heel fijn weekend!

Lieve groet, Ingrid

Nieneke zei

Jeetje, wat heftig....ja, die pijn bedoel ik dan....
Maar ook van harte gefeliciteerd!

Stina zei

Gefeliciteerd met je neefje, en voor jou van harte beterschap!!

Kaatje zei

Van harte gefeliciteerd en wat goed van en voor je zus zeg!!!
Ik hoop dat je je wat beter voelt en zo'n aanval maar weer lekker lang weg mag blijven, zo vervelend...zo'n klein hummeltje is natuurlijk een heel goede afleiding, veel plezier!!

Jeanette zei

Ik ben ook iemand die met enige regelmaat last heeft van migraine, ik werk dan wel door maar vraag me niet hoe. Ik ben momenteel bezig met de huisarts om de juiste pijnstillers te vinden. Maar wat een mooi wondertje hebben jullie in de familie gekregen. Prachtig, je hoofdpijn zo op slag verdwijnen.

Fijne zondag,
Jeanette

Jeanette zei

gefeliciteerd met je neef! een prachtmanneke....wat zal je zus er trots op zijn vooral als het allemaal wat moeizaam ging. Jammer van je migraine, Ik heb vaak hoofdpijn wat uit m`n rug komt die vaak -op slot- zit, ook niet fijn maar daar kan je alles nog wel om blijven doen. Doe lekker rustig aan en zo maar hopen dat je weer snel op de been bent.

Lieve groet, Jeanette

katja-Mariska zei

In de eerste plaats gefeiciteerd!!!! Wat een mooi kindje zeg.
En naar dat je zo'n pijn hebt en had, dat blijven nare dingen.
Lieve groet Katja

It's me zei

Gefeliciteerd !! geweldig nieuws!! sterkte meis met alles....liefs Ria...

Hoopvol zei

Gefeliciteerd Corine met je prachtige neefje!
Voor jou veel sterkte en ik hoop voor in de toekomst wat minder van deze moeilijke dagen.
lieve groet van Peet

Hannekie zei

hoi corine
wat erg voor je, valt niet mee af en toe denk ik. maar wat een prachtig einde van de dag. wat een beeldschoon mannetje
gefeliciteerd
gr hannie

TureluurBellemietje zei

Ooh balen stomme pijn...

van harte gefeliciteerd wat een liefmannetje...wat zal zijn zus (en papa en mama) super blij met hem zijn

lia zei

Gefeliciteerd Tante Corine,

Toch leuk zo'n baby..... haha.
Vervelend die pijn hé. Tja, weer zo'n ding wat we samen delen. EN deze week kwamen er bij mij ineens weer die op....vliegers bij, ook zo leuk.

Nou ja, een heel fijn weekend en een betere week.
Liefs Lia

Haikey zei

Heerlijk zo'n kleintje. Dat maakt toch weer veel goed!

Geniet er met z'n alleen lekker van.

Bonjade zei

Van harte met dit prachtneefje......
Bah vervelend zeg...hoop dat je ondertussen weer veel beter voelt. Echt balen dat je dit overkomt.
Veel liefs en rustig aan hoor.
Knuf

Passione Helena zei

Gelukkig is je down geen echte downdag geworden en veranderd in een up!

Van harte gefeliciteerd tante!
Wat een pracht-ventje! Wat zal je trots zijn, op je zus en haar geluk!
Geniet maar fijn mee..

Ik hoop dat het inmiddels weer beter met je gaat.

Een fijne dag!
Liefs Helena

Karin zei

Gefeliciteerd met deze nieuwe wereldburger. Ik hoop dat je weer bent opgeknapt Corine!

G-style zei

Gefeliciteerd met je nieuwe tantezegger, het is inderdaad een prachtventje,ziet er blakend uit, weer iets om dankbaar voor te zijn.

Ik hoop dat je hoofdpijn voorbij is zodat je weer volop
kunt genieten van de dag,
fijne zondag verder, lieve groet Gea

Carina zei

Wat een lief manneke, gefelciteerd hoor.
Meiss rustig aan, laat je vertroetelen totdat je je weer wat beter voelt. Misschien een schrale troost als je richting overgang gaat worden de aanvallen van migraine minder heftig en sowieso minder. Om met Cruyff te spreken "ieder nadeel heb z'n voordeel"
Lieve groet van Carina

Karin zei

Als eerst van harte gefeliciteerd 'tante'! En ook ik vind baby's vaak niet geweldig...maar dit is een mooi ventje.
Gedeelte smart is halve smart zeggen ze en ik weet je hebt er niks aan...maar ook ik leef met dagelijkse pijn...door een auto ongeluk bijna 8 jaar geleden. Soms denk ik ook wel eens...pff..wou dat ik net als vele anderen dat niet had en nooit hoofdpijn heb etc. Maar gelukkig relativeer ik het dan weer en weet ik ook dat ik (we) niet de enigen zijn, maar op de momenten dat het heftig raak is dan heb ik er heel veel voor over om of een nieuw hoofd of een nieuwe nek etc. te kunnen kopen ;-)

Hopelijk voel je je nu weer beter en kan je lekker van je kleine neefje genieten.
Liefs,
Karin

brocaatje zei

Gefeliciteerd hoor!
En al weer wat opgeknapt,hoop het voor je.
Fijne zondag!

Mayflower zei

Ohhhh.....wat een heerlijk ventje en wat fijn dat alles goed is gegaan. Van harte lieve Corine.
Wat akelig dat je zoveel pijn had aan je schouder, hopelijk ben je weer wat opgeknapt.
Fijne zondag.
Lieve groet, Mea

Collie-Collie zei

Gefeliciteerd met je prachtige neefje!!! Fijn dat alles goed is gegaan en ze nu gezellig met z'n viertjes aan het genieten zijn (samen met de hulp van een kraamhulp, want daar kan je in het begin niet zonder!!)

P.S. ik hoop dat je snel weer opknapt en die zware pillen in het kastje kan laten staan!!

Groetjes, Collie

Rianne zei

Wat heftig om je zo beroerd te voelen. Ik hoop dat je snel opknapt. Wel van harte gefeliciteerd met je nieuwe neefje!!
Fijne week

kienkele zei

Hoi Corine, van harte gefeliciteerd met de nieuwe wereldburger, en wat fijn dat alles goed is gegaan. Ik hoop dat het met jezelf intussen ook weer wat beter gaat! Doe je´t een beetje rustig aan? Lieve groet, Tineke

Colinda zei

Gefeliciteerd met dit kleine hummel-neefje en balen dat letterlijk onderuit gaat van de pijn, hopelijk gaat het nu weer wat beter!

Kind An Huys zei

Gefeliciteerd, wat een mooi mannetje!! Geniet ervan, en ik hoop dat je snel een beetje opgeknapt bent, want o, wat kan je beroerd zijn van migraine!!
Lieve groet, Anne.

almay`s home zei

Gefeliciteerd met je neefje. Wat naar dat je je zo naar voelt maar heerlijk dat dit nieuwe leven er gezond en wel is!

Groetjes en sterkte weer in de komende week!

Alma

Joan Ottevanger zei

Hoop dat je nu weer wat helder op je benen staat.Gefeliciteerd met zo'n prachtig neefje.Lieve groet Joan.

Madelief zei

Gefeliciteerd met je kleine neefje! Wat een wonder weer en wat fijn voor je zus en haar man! Is je migraine inmiddels weer weg want ik weet uit ervaring dat dat soms dagen kan duren voordat je echt weer de 'oude' bent.