vrijdag 3 december 2010

geen tijd

om te balen van de sneeuw en de kou…

Hèhè wat een week, errug druk op m’n werk dus drie volle dagen gewerkt, in de vrije uren ben ik bezig geweest met surprises en gedichten én natuurlijk met het opsnorren van de nodige kadootjes. En dan werd het ook nog ineens winter, écht winter! Voordeel van de drukte is dat ik (zomermens) dus nauwelijks tijd had om er van te balen…en na de winter van vorig jaar had ik een paar weken terug al winterbanden geregeld (want voor m’n werk moet ik toch 30 km tuffen)…en dat is fijn, heel fijn! Alleen het idee al dat ik meer grip heb (letterlijk en figuurlijk) als het winter is maakt het leven een stuk makkelijker :-)

In de vrije uren kroop ik af en toe tussen het dichten en knutselen door ook wel even op de bank met m’n laptop, lekker bij de warme houtkachel relaxen.. En zo stuitte ik op dit juweel van een cloche!

minicloche

Verweerd, simpel en klein…heel klein…

mini cloche

Een MINI cloche ;- )

Ach en hoewel geen sneeuwliefhebber, toch maar wat sneeuwfoto’s gemaakt vanmorgen, want foto’s maken dáár ben ik dan wel weer een liefhebber van!

sneeuw.sneeuw

28 opmerkingen:

Anderson cottage zei

wat is eigenlijk een cloche ? weet het echt niet, gek he? liefs marion

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige cloche en wat staat het mooi op de tafel bij het andere exemplaar! Tja...de winter is ook niet mijn favoriet, gisteren deed ik anderhalf uur over mijn ritje naar het werk waar ik normaal gesproken een kwartiertje over doe...maar eerlijk...het levert ook een aantal prachtige plaatjes op!

Een fijn weekend...veel plezier met het Sinterklaasfeest!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Leuke cloche !!..ik vind ook de paspoppen erg leuk achter je stoel staan !!!....geniet van een heerlijk weekend.......liefs Ria...

Colinda zei

Soms kom je zulke mooie dingen tegen, zoals je cloche, leuk! Genite van het sintweekend.

Groetjes,
Colinda

Colinda zei

Oeps te snel getypt, moet natuurlijk 'geniet' zijn!

with love zei

Wat een prachtige cloche! Staat mooi zo samen!
Oh en wij GENIETEN hier van de sneeuw...zo zie je maar ieder mens is verschillend! Maar..ik moet er vanmiddag ook nog op uit en dat vind ik dan weer wel om te ontzien hoor, maar rustig rijden maar!
Fijn sinterklaasweekend!
groetjes Erna

Thuis is waar ons huis staat ... zei

Mooie cloche inderdaad, maar dan ook een mooi huis zeg! Proficiat!

Eerlijk gezegd geniet ik dezer dagen ook van de sneeuw, maar alleen omdat ik thuis zit met een zieke zoon en de deur eigenlijk niet echt uit hoef! Het fileleed is me er ook wel teveel aan hoor !

Groetjes

Pink Princess zei

HAHA kan je de hand schudden: GEEN liefhebber van sneeuw, maar wel heel leuk om foto's van te maken :D Deed vandaag bijna 2 keer zo lang over de post ook, maar ja....dat is de winter (helaas)

Mooie cloche ♥

lia zei

Ja meid, voor ons is die winter helemaal niet leuk. Maar als je dat zeg, lijkt het wel of je niet goed wijs bent. Vandaag gaat het wel, maar ben gisteren foto's wezen maken in opdracht.. en koud!!!
Mooie cloche, ik ben net ook bezig geweest met mijn cloche. Even wat kleine veranderingen binnenshuis, lekker warm..

lieve groet Lia

Bonjade zei

Oh en die pracht cloche staat nu bij jou mooi sober te zijn......?
Maar goed, je hebt weer weekend voor de deur.
Het meeste is binnen dus.....genieten!
Fijn weekend
Liefs

Mayflower zei

Wat een prachtige aankoop lieve Corine. Gelukkig geef je een positieve draai als zomermens aan dit winterse weer en kan ik genieten van je mooie winterse plaatjes.
Fijne weekend.
Lieve groet, Mea

Mooi (Karin) zei

Hey Corine!
Het winterfeest was zeer geslaagd...vuurkorf (incl. marshmallows voor de kinderen), kerstlichtjes in de heg, erwtensoep (snert) met roggebrood en spek etc.
Nu ligt er wel wat meer sneeuw, maar hier ligt niet eens zoveel hoor.
Mooi cloche(je) heb je erbij zeg! Ja ik weet het je hebt een hekel aan verkleinwoorden, maar voor deze cloche is het een uitzondering toch?!
Fijn weekend en blijf maar lekker bij de kachel!

Wondelgijn zei

En komt er dan ook iets dampends onder vandaan als we hem oplichten? ;-) Iets warms? Iets lekkers???

MOODZ zei

Oh.. stond mijn naam er niet op?..te mooi.. zou ook een keer zo graag...een mooi cloche(je)
vinden.
fijn weekend,
Tamara

Marieke Reintjes zei

Mooi Corine, prachtige cloche hoor, zeker zo naast die andere..
Ik moet zeggen, even vind ik de sneeuw mooi, maar verlang al snel naar de lente..
Fijn weekend, Hartelijke groet, marieke

katja-Mariska zei

Wat een schatje die cloche van je.
En heel verstandig die winterbanden (mijn man zou goedkeurend knikken, hij heeft een garagebedrijf)
dat helpt echt met dit weer.
Ik ga je toch ondanks het koude weer een gezellig en warm weekend toewensen.
Lieve groet Katja

Room Seventeen zei

Ja, z'on cloche is natuurlijk véél leuker dan sneeuw. Ik hoor het al Corine, jij bent net als ik geen wintermens. Sneeuw en kou, ik zie de lol er niet van in. Nou, we peppen elkaar gewoon lekker op deze winter, okee?
Groetjes Hennie

Carla zei

prachtig die twee zo naast elkaar op het tafeltje!!
Je bent niet de enige die niet van sneeuw houd hoor!!
En winterbanden..die moet ik ook maar eens aan schaffen...moet ook zo'n eind naar het werk....toch veiliger!!

fijn weekend...liefs Carla.

Hannekie zei

ik ben wat dat betreft wel blij dat ik nu niet naar mijn werk op en neer hoef. kan ook zijn voordelen hebben werkeloos te zijn ....
prachtig sfeertje zo zeg met je cloche
heel mooi
gr hannie

G-style zei

Ja , iedereen is druk bezig met sinterklaas , jij dus ook en zal ik je wat vertellen.....ik moet nog steeds een aantal kadootjes kopen en twee gedichten maken , echt erg hoe laat ik ben dit jaar .

Ik vond je vorige post ook verrassend te lezen , ik wist dat je chronisch vermooeid was maar dat je nog steeds last hebt van hyperventilatie en dat voeding daar zo'n invloed op heeft was ik me niet bewust.

Ik eet ook teveel zoet en door jouw stukje besef ik weer eens te meer dat dat niet goed is en hopelijk stimuleert het me om er wat meer van af te blijven ...........

nou fijne sinterklaasavond gewenst met Gert, de meiden en aanhang.
lieve groet van Gea

Margot zei

Een mooi cadeau voor jezelf...groot gelijk, en hij is prachtig...
Heel fijn weekend,
Warme groetjes, van een mede zomermens, Margot

La Maison en Wonderboom zei

Oh Corine,wat is hij mooi. Ik heb al een paar keer geschreven dat ik steeds val op de foto van je cloche, en nu is er een bij gekomen, kreun kreun.
Maar hoewel ik een beetje (stik)jaloers ben; staan ze bij jou vast mooier dan bij mij ;).

Lieve groet
Hermine

Nieneke zei

Hoi Corine,
Slim hoor die winterbanden! Ik wil ze (zeker na zo'n jaar als vorig jaar) ook graag! Maar wat zijn die dingen duur zeg......Ik ben gek op mijn auto (jij ook hè..?) maar winterbanden - neuh- vin ik niks aan...
Toch wel een heel veilig idee....
Dus we trekken de knip maar weer open...
(hebben we nog niet genoeg gedaan de laatste tijd- ahum_)
Veel plezier met Sint!

Gerreke zei

De sneeuwfoto's zijn wel mooi geworden!

Marja zei

Sfeervolle foto's.... geen woorden nodig!

queenieshomerh zei

ja ook hier geen sneeuwtypje
Geef mij maar de lente
T is niet anders ,we maken er binnen maar wat van ........

Jeanette zei

Zo verschillend dat mensen kunnen zijn hè, ik kan juist zo genieten van de winter, ik heb net nog een half uur hardgelopen in de sneeuw...echt het was heerlijk met je neus in de frisse wind. Jij bent echt een zomermens en die tijd komt ook wel weer. ik heb je vorige post nog even gelezen en vervelend al die kwalen, waar je mee moet leven maar wat wel heel lastig kan zijn. Suiker is idd heel slecht vooral als je veel last hebt van de hormoonhuishouding. ik ga ook proberen om minder suiker te nemen want als je 1x suiker neemt dan wil je telkens meer en als je er niet aan komt dan heb je ook de behoefte niet. Het is wat dat betreft net een drug:-)

lieve groet, Jeanette

THORNWOODS AT HOME zei

Drukte is een heerlijke afleiding, ik ben ook niet zo van de winter.... heb zonlicht nodig, maar sneeuw weerkaatst dat altijd wel heel mooi, dus daar geniet ik ondanks de rommel die het ook weer geeft en extra werk altijd wel weer van.

Leuke sinterklaas toegewenst.

Groetjes van Monique