dinsdag 28 december 2010

intermezzo

tussen kerst en oud-en-nieuw…

Wat mij betreft mag de kerstversiering al weer opgeruimd, ik heb na drukke dagen altijd een verhoogde behoefte aan rust in huis (en hoofd), maar daar maak ik hier geen vrienden mee, dus ik moet het nog even volhouden (tot nieuwjaarsdag).

grijsglasgrijsstaal

We genieten hier van een rustige we-hebben-lekker-vrij-week! Niet dat we niks doen… het spul op zolder is opnieuw geordend, we zijn op pad geweest voor een nieuw horloge voor Gert en we hebben een auto vol troep naar de stort gebracht!

Woensdag gaan we samen een dag weg, in ieder geval binnenkijken bij onze favoriete Potstal en verder zien we wel. Donderdag mag ik een dag werken en vrijdag is de week/het jaar al weer voorbij.

Wij hebben geen wilde plannen voor oudjaarsavond/nacht, de meiden zijn tot een uur of tien THUIS, we gaan het dobbelspel doen, altijd goed voor een uurtje lachen en lol hebben! Na tienen gaan ze op pad, eerst met vrienden wat drinken en dan na twaalven de stad in…ze hebben er nu al zin in :)

24 opmerkingen:

ZoutHout zei

Hahahah... ooh ik beken ik heb gisteren de kerstboom opgeruimd, die ging zo vlak bij de houtkachel naalden loslaten :) Volgend jaar weer hoor hahahah..

Wens je een fijne jaarwisseling&eneenheelgelukkig2011

liefs uit Zweden

Claudia zei

Heerlijk zo'n weekje van bezinning...

Nieneke zei

Wij hebben ook heerlijk samen vrij. Woensdag is onze jongste jarig en eigenlijk vind ik de kerstversiering dan niet zo passen...Maar toch, alle lichtjes mis ik wel na het opruimen van de kerstboom, zeker als we hier met een (klein) groepje mensen oud en nieuw vieren....Elk jaar is het weer twijfelen...wel of niet....
Ik wens je een heerlijke week en een gezellige jaarwisseling!

Jeanette zei

Ik loop met dezelfde gedachte en ik denk dat ik in de komende dagen een aantal kerstaccessoires reeds ga opruimen. Dan hoef ik de boom alleen nog a.s. zondag op te ruimen. Maar dan volgt een nieuwe klus hoe kleed ik dan mijn huis aan, je huis lijkt dan wel twee keer zo groot. Maar dat is dan ook wel weer een uitdaging.
Prettige jaarwisseling voor jou en je familie.

Groet,
Jeanette

faire un songe zei

Wat mij betreft mag al dat gedoe van kerst echt het huis weer uit...pfff...Ik ben ook niet van het alles vol....mag het ietsjes minder...;-))
Viktor moet deze week gewoon werken.. alleen oudjaarsdag is hij vrij, maar dat dan ook omdat hij moet weken van oud op nieuw... hier komen een paar vrienden van ons over de vloer...
Altijd gezellig...
Ik wens je een rustige week en een relaxed oud op nieuw...
En een super nieuw jaar.... tot snel.
Liefs Hetty

Colinda zei

Ik ben dit jaar zo blij met mijn inieminie boompje en de rust in huis als het gaat om kerstversieringen ... het is zo opgeruimd en dat is precies wat ik 2 januari ga doen. Ik rek het een weekje voor de pubers, niet voor mezelf :-)

Geniet nog even van je tussen-de-feestdagen-weekje. Groetjes, Colinda

lia zei

Haha....ik ben al bezig met opruimen hoor.....
Overal troep in huis, en ben het zo zat. Jan is twee dagen naar mijn zus, dus leef me even uit (op het huis dan hé) en dat geeft me zo'n goed gevoel.
Wij vieren het altijd met vrienden, en s'middags gaan we altijd even naar ons plaatselijke café. En dan gaan onze jongens ook altijd mee. Een echt dorps gebeuren...

Geniet nog even heerlijk van je vrije dagen en je dagje uit morgen.
En een heel fijn jaar.
Liefs Lia

It's me zei

Ja ik moet eerlijk zegen geniet nog van al het kerst in huis......heb er voor die tijd niet veel van gezien.......hoop gewerkt......en nu zijn we heerlijk vrij......nog even bloggen en dan heerlijk lezen........ik doe niks vandaag........echt !!! geniet van een heerlijke jaarwisseling........liefs van mij.....

Tierlantijn zei

Het hele huis is hier nog in kerstsfeer. Staat me eigenlijk ook nog niet in de weg maar dit verschilt nog wel eens per jaar..!

Alvast een hele fijne jaarwisseling!!

Groetjes, Ilona

Carla zei

Heerlijk straks zo'n opgeruimd huis...ik had even de gedachte vandaag...maar aangezien mijn rug al weer rottig doet sinds 1ste kerstdag heb ik die gedachte maar opzij geschoven.
Nog even 2.5 dag werken en met O&N gaan we naar de broer van onze schoonzoon...met z'n allen bij elkaar...elk jaar en héél gezellig.

Fijne dag...liefs Carla.

queenieshome zei

Hier ook al de kersttroep al weg ,rust in de tent ,heerlijk !
Maak er een fijne oudejaarsavond van met elkaar
Gr Amy

Tuur zei

Oooh nee...ik kan nog zo heerlijk genieten van mijn lichtjes....hier blijft die nog even staan ....

Alle mooie dingen zei

ik betrapte me vanmiddag er ook op dat ik al zat te bedenken wat er in de plaats van mijn kerstboompjes zal komen...
ik wacht nog even hoor
veel plezier oudjaarsavond en een goed 2011 gewenst
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

La Maison en Wonderboom zei

Hier staat alles nog gewoon kerst te zijn, opruimen komt volgend jaar wel ;)

Ik wens jullie een gezellige jaarwisseling en een goed begin.

Lieve groet
Hermine

brocante roos zei

Ooh, ik ga mijn boom wel missen hoor, ik vind het 's avonds zo gezellig met de lichtjes....maar ik kan mij toch ook goed voorstellen dat je er voor nu weer klaar mee bent. Straks als alles is opgeruimd even heerlijk soppen, is alles weer fris en schoon. Ik wens jou en jouw dierbaren een heel gelukkig en gezond 2011.

Lieve groet Marjan

Karin zei

Ik kan er nog geen afscheid van nemen hoor, van de kerstsfeer in huis. Deze week is een gewone werkweek, maar ik ben volgende week lekker vrij. Tijd om te rommelen en dan zal er dus ook geruimd moeten gaan worden, met pijn in mijn hart. Ik vind het altijd ineens zo kaal, maar wat je zegt klopt ook weer wel. Het brengt ook meteen weer rust. Ach we zien wel hoe het loopt. Geniet nog maar even van de vakantie (en de kerstboom haha)

with love zei

Ik moet zeggen er is dit jaar weinig van kerstsfeer in huis, wel hier en daar wat kleinigheidjes maar ik moet me ook echt inhouden om het nu niet op te ruimen!
Ik wens jullie een gezellige oudejaarsavond en een heel gelukkig en een gezond 2011!
groetjes Erna

Margot zei

Volhouden hoor, het is maar zo kort...
Maar je klinkt heel relaxed, en hier is het niet anders..
Gisteren naar "We will rock you", geweest in Utrecht, maar dat zal ook de grootste uitspatting zijn van deze week. Was wel errug leuk.
Warme groetjes, Margot

Anderson cottage zei

straks mag je lekker alles opruimen , geniet er nog maar even van , een zorgeloos jaar toegewenst, liefs marion

do-re-mi zei

Hoi Corine,
Kerst en ook oud en nieuw is voor mij behalve feest ook tijd voor bezinning, terug- en vooruit kijken en opladen. Soms lukt dat niet in een vol huis! Voor de kinderen laat ik alles staan tot 1 of 2 januari en nu gaat er af en toe al iets de kerstdoos in.
Ik ben meestal een stille volger maar plaats nu dit berichtje om ook jou een fijne jaarwisseling en een goed 2011 wensen!

Rozmeen zei

Ik wens je alvast een gelukkig en gezond 2011!!

liefs,
Rozmeen

Petra zei

hier ook hoor...rust in huis is idd rust in je hoofd! Heerlijk...maandag ga ik aan de slag. Groetjes, Petra

Bonjade zei

Wat een mooie geldkistjes.......
Pssst....zit er een boel in...? ;0)
Kom nog even met je proosten...op een heel nieuw jaar en ik wens je alle goeds toe, maar vooral gezondheid en weg met de migraine.
Heel veel liefs en een dikke knuf

Servies en Brocante zei

Haha, ik heb ook alle kerstspullen behalve mn antieke glaskralenslingers er alweer uit..heeerlijk! Verde eucalyptus en gipskruid op de plek terug en het ruikt hier weer heerlijk :)
Een heel fijn 2011 gewenst met zo weinig mogelijk migraine.
Daar hoop ik voor mezelf ook op!