dinsdag 21 december 2010

kerst

de kortste dag…

Vandaag was/ben ik in een prima bui, want het is vandaag (zo hoorde ik vanochtend) de kortste dag van het jaar…. dat houdt dus in dat we nu weer de goede kant op gaan :-)Op naar het voorjaar en de zomer!!

Donderdag nog één dag werken en dan ben ik vrij om kerst te vieren. Gert doet de boodschappen voor de feestdagen :) Heerlijk, want als ik ergens niet wil zijn dan is dat in een supermarkt net voor de feestdagen, al die karrevrachten vol eten die ingeslagen worden…natuurlijk eten wij ook een lekker uitgebreide maaltijd met kerst, maar niet te overdreven! Wij hebben trouwens ons kerstdiner op kerstavond, zo kunnen de kinderen ook nog gezellig kerst vieren met hun vader en zijn vriendin en met de schoonfamilie. Gert gaat lekker voor ons koken (doet ie altijd al, maar nu nóg iets lekkerder)en mijn ouders komen ook meegenieten! Als het weer meezit, gaan we daarna om 23.00 uur naar de kerstnachtdienst bij de schaapskooi op de hei…het is er meestal berekoud, maar de sfeer van al die vreemde mensen bij elkaar die samen kerstliederen zingen…daar krijg ik kippenvel van!

oud en nieuw

Wij wensen iedereen gezellige feestdagen en een warm en liefdevol 2011!

33 opmerkingen:

Lynda zei

ik ga de inhoud van de eerste helft van je berichtje NIET onthouden hoor...lente en zomer...tsssssssssssss LET IT SNOW LET IT SNOW LET IT SNOW!!!!;)

Wat kklinkt dat goed, die kerstdienst....mag je foto's maken?

Liefs,
Lynda

THE BLACK BARN zei

IK WENS JE OOK EEN MOOIE FIJNE DAGEN TOE.
MAAR IK WENS VOOR KERST VEEL SNEEUW!!

LIEVE GROET,
MIRANDA

Mayflower zei

Ja.....nog even en dan gaan de dagen weer lengen lieve Corine. Maar niet te snel willen hoor, het gaat allemaal al zo snel.
Je heb een heerlijk vooruitzicht voor de feestdagen en wat heerlijk dat Gert voor jullie kookt. Ik neem iedere keer een beetje extra mee zodat ik ook de laatste dagen niet de deur uit hoef, behalve voor de verse produkten. Ik heb er ook een vreselijke hekel aan.
Ik wens jou en je gezin ook hele warme en gezellige Kerstdagen toe en al het goede voor het Nieuwe jaar.
Liefs, Mea

Claudia zei

Dit jaar zijn de meiden tijdens de kerst lekker bij mij...

Pink Princess zei

JAAAAAAAAAAAAAAAA de kortste dag is er weer dus...op naar de ZOMER hihihih

Tuur zei

Ja gelukkig maar.......hoe leuk sneeuw ook is...
Ik ga toch voor de lente en de zomer!
Heerlijk he als mannen koken...weet er alles van..:)

Carla zei

Heerlijk dat we weer de goede kant op gaan!!
Toch weer iets om naar uit te kijken.
Lijkt me geweldig die kerst nachtdienst!!

Ik wens je héle warme dagen toe met alle die je lief zijn.

liefs Carla.

almay`s home zei

Wat een heerlijk vooruitzicht al die leuke dingen! Een man die heerlijk voor je kookt en gezellig met familie naar de kerstviering! !

Een hele fijne tijd gewenst!!

Lieve groet,
Alma

Marieke Reintjes zei

Heerlijk, heb stiekum ook zin in dat die witte deken verdwijnt, weliswaar ná de kerst, want een witte kerst...daar ga ik voor!!!!
Ook fijne feestdagen voor jullie...
Lieve groet, Marieke

Home and Lifestyle zei

De zomer...een heerlijk vooruitzicht, al geniet ik ook van de winterse sfeer om ons huis hoor!

Hele fijne kerstdagen, geniet er lekker van, samen met Gert, je dochters en je familie!

Lieve groet, Ingrid

Anja zei

Ja de kortste dag hebben we bijna gehad. Na de kerst mag het lente worden, weer wroeten in de tuin heeerlijk. Al is dit ook een fijne maand.
Hele fijne feestdagen samen!
Groetjes Anja.

marian zei

Ook voor jou gezellige feestdagen gewenst!
Leuk dat je ons er even aan herinnerd dat vanaf nu de dagen weer langer worden. Joepie!
Hier moeten ook nog boodschappen gedaan worden, brrr, ook niets voor mij, zo net voor de feestdagen nog naar de winkel... Fijn voor jou dat je er zelf niet heen moet!
Groetjes,
Marian

Tierlantijn zei

Uitkijken naar de lente is ook wel weer leuk... Vreemd eigenlijk dat ik in het najaar zo'n zin in voorjaar heb en ik het voorjaar weer uitkijk naar het najaar..!

Groetjes! Ilona

Thuis bij Tjits zei

wat heerlijk een man die en de boodschappen doet en voor je kookt!!
ik heb ook zo'n hekel aan die overvolle winkels.. heb vanmiddag al veel boodschappen gedaan en dan eind van de week nog een keer voor de verse boodschappen.
en die kerstnachtdienst zal inderdaad wel heel mooi en indrukwekkend zijn!!
fijne feestdagen!

een kerstgroet van Tjitske

Miranda zei

Nog even een witte kerst en dan inderdaad op naar de lente...

De kerstnachtdienst klinkt erg sfeervol, wie weet zien we nog foto's...

Jullie ook heel gezellige feestdagen gewenst!

Groeten,
Miranda

Jeanette zei

Ook ik heb gistermiddag tezamen met mijn man de meeste kerstboodschappen gehaald, hij bood aan mij te helpen en daar zeg ik geen nee tegen. Vrijdag haal ik dan de laatste verse boodschappen. (waarschijnlijk gaan we dan met z'n drietjes) altijd leuk.

Groet,
Jeanette

It's me zei

Heerlijke tijd....geniet van alles ...maar vooral van elkaar........liefs van mij......xxxxx......xxxxxx.....

Servies en Brocante zei

Ohh ik word altijd zo happy van knoppen in de bomen, de eerste sneeuwklokjes en narcissen(ookal haat ik geel) dus ik geef je gelijk ik werd er ook hppy van toen ik het zag vandaag; de kortste dag van het jaar..
we gaan weer de goede kant op :)

Haikey zei

Ik wens jullie ook fijne dagen toe.
heerlijk genieten van het lekkere eten en van elkaar!

groetjes, Haikey

Bonjade zei

We zitten dus nu weer aan de juiste kant....
Thankx voor deze opkikker...geeft de burger weer moed.

Jullie allen ook hele fijne feestdagen gewenst en ik wens je een liefdevol maar vooral gezond nieuw fris jaar toe.
Liefs

G-style zei

Hoi Corine ,

Jaaa Sharon zei gisteren ook al dat het de kortste dag was , ik had er nog niet eens bij nagedacht, de winter duurt nog zo lang ....

Maar klinkt allemaal heerlijk, dat eten van jullie met kerst , heerlijk dat Gert nog even weer wat lekkerder kookt , Erwin is helaas alleen maar van de lasagne,spaghetti en oosterse wraps maar ook dat is al fijn hoor . We eten met kerst lekker bij mijn moeder en haar vriend en daar komen mijn oma, een oudtante en mijn zusje met haar gezin en dat is altijd erg gezellig .......

Jullie ook hele fijne kerstdagen gewenst !!
lieve groet Gea

ChoCho zei

Fijne Feesten xxx

Nieneke zei

Hihi, hoe jij je alweer zit te verheugen op de zon, langere dagen en lekker weer...
Maar je hebt het goed voor elkaar dat Gert dit op zich neemt! Ik vind het ook echt afschuwelijk die drukte in de winkels...Normaal gesproken ga ik niet eens op zaterdag de supermarkt in en nu dus helemaal niet!!!! Gelukkig hebben we thuis de taken wat herverdeeld (na het vertrek van onze schoonmaakster) en doet Jack tegenwoordig de boodschappen!
Ik wens je een hele fijne kerstavond en nacht; het klinkt alvast heel gezellig!

lia zei

He Corine,

Bedankt voor je mooie kaart. En ja de kortste dag is een feit, heerlijk nieuws hé, maar we zijn er nog niet hoor.....
En ik heb het deze kerst ook een keer makkelijk. Moet natuurlijk wel de boodschappen doen voor het gourmetten. En voor de maandag erna als er weer gewerkt moet worden door Rens. Maar je bent wel een echte bofkont met zo'n man hoor......

Fijne dagen
Liefs Lia

bijzonder-oud zei

Ik heb ook zo'n man die zo lekker kan koken, heerlijk he?

En ik kan me jouw kippenvelgevoel helemaal voorstellen, dat heb ik ook met zulk dingen...geniet er van!

Hele fijne feestdagen voor jullie!
Groetjes,
Yolanda

La Maison en Wonderboom zei

Moet je nagaan,ik krijg al kippenvel van het lezen over die schaapskooi, dat lijkt me zoooo mooi.
Geniet van je Kerstavond met allen die je lief zijn en fijne kerstdagen.

Lieve groet
Hermine

Colinda zei

Vanaf nu van lieverlee weer op weg naar langere dagen (liefst met zon!). Hele fijne, gezellige feestdagen ... en leuk dat Geert de boodschappen en het kerstdiner op zich neemt.

Lieve groet,
Colinda

Hannekie zei

wat heerlijk dat je zo verzorgd wordt. pff was behoorlijk druk al vandaag bij de supermarkt. en nu nog drinken halen wat dat was uitverkocht...jij hele fijne dagen geniet er lekker van. het klinkt echt heel gezellig
gr hannie

ZoutHout zei

Pas me helemaal aan jouw stukje aan, maar nu ik toch in Zweden zit, geniet ik nog maar even van de kou hahaah... maar het voorjaar zucht: Ik heb geduld, wat leuk zeg naar de hei op kerstavond, zou graag met je meegegaan zijn, dan voor het zingen hoor, hoewel ik natuurlijk geen maat kan houden, maar het samenzingen :)

liefs uit Zweden&fijne dagen

Kind An Huys zei

Voor jullie ook hele gezellige feestdagen en een mooi 2011!!
Wat zal dat mooi zijn met kerstavond bij de schaapskooi...geniet ervan.
Lieve groet, Anne.

Petra zei

dat klinkt idd bijzonder...de schaapskooi! Heerlijk dat we weer wat gaan lengen, vind ik ook alhoewel ik ook van die mooie witte wereld geniet. Fijne dagen! Groetjes, Petra

brocaatje zei

Vanuit een besneeuwd Assen wens ik je hele fijne kerstdagen,samen met de mensen die je lief hebt!
groetjes karin

faire un songe zei

Lieve Corine,
Dank voor de mooie kaart...
Gisteren na een barre tocht terug gekomen uit Vaals... We hebben besloten 's avonds te gaan rijden. omdat het weer zo bar en boos was en we geen zin hadden om de kerst in Limburg door te moeten brengen.
Vandaag de boodschappen ( nog maar een beetje.. ik heb al genoeg in huis en ook hier houden we het bescheiden en normaal.
maar nog even wat vers producten...
Geniet van de dagen samen met Gert en de kids.. En ik denk aan je als je op de hei staat te zingen....!!! ;-))
Lieve groetjes Hetty