dinsdag 14 december 2010

kerstsfeer

sobere versiering…

Ons huis is klein en daardoor gauw vol, ik hou niet van vol, dus is er weinig prullaria te vinden hier. Toch wil ik met kerst wel wat decoreren, een echte (kleine) kerstboom staat al buiten te wachten tot ie naar binnen mag.

boom

Maar door drukte op het werk, het afscheid van Jip en zo nog wat gedoe, kan ik er nog niet echt toe komen...

In onze kerstboom hangen elk jaar behalve een streng kaarslampjes enkel glazen ‘ballen’. Verzameld in de loop van zo’n 10 jaar, ik probeer er elk jaar een nieuw exemplaar bij te vinden, maar het wordt steeds lastiger, transparant glazen boomdecoratie is blijkbaar niet hip ;) Toch heb ik vorige week een nieuwe kerstboomhanger gevonden…

kerstboomglas

De doos met de rest van de glazen boomversiering is al verhuisd van de zolder naar de overloop, dus deze week zal ook ons thuis in kerstsfeer worden gedompeld, maar dan wel op onze eigen sobere manier..weinig drukte, veel rust! Een echte vrede-op-aarde- sfeer, zeg maar...

23 opmerkingen:

It's me zei

Heerlijk rust...........gaat het een beetje ???? liefs van mij......xxx.....xxx....

Home and Lifestyle zei

Mooi dat je voor sober gaat...dat probeer ik dit jaar ook door te voeren! En wat een prachtige kerstboomhanger...deze heb ik nog nooit gezien!

Lieve groet, Ingrid

Lynda zei

weinig drukte, veel rust....wat heerlijk ...we maken gewoon onze eigen perfecte wereld he ;)!

Liefs,
Lynda

Jeanette zei

Ik heb het al vaker in een reactie weergegeven, less is more.

Groet,
Jeanette

lia zei

Het gaat je vast lukken, om er gewoon je eigen sfeertje in te brengen.
En een boom brengt (hoe je hem ook versiert) toch gezelligheid. Waar komt hij te staan, of laat je het nog even zien.....

liefs Lia

Kaatje zei

Ria houdt ook erg van glazen versiering. Haar viel het ook al op dat glazen ballen zeldzaam aan het worden zijn. Zeker niet hip?? Jij hebt wel een prachtig exemplaar gevonden!
liefs, Karin

Kom Achterom zei

Ik ben heel benieuwd naar je transparante boomversiering deze 2 zijn alvast erg mooi!
fijne avond
Yolanda

Miranda zei

Wat een lief glazen boompje!

Fijne avond,
Miranda

Colinda zei

Vind je 'glazen' vondst wel helemaal geweldig enne dat boompje komt vanzelf in huis, vast nog voor de kerst, gewoon op een moment dat jij er even aan toe bent.

Mayflower zei

Wat een lief glazen kerstornamentje Corine, het zal vast prachtig staan al die glazen kerstversiering. Laat je de boom og zien als hij staat te pronken in al z'n eenvoud.
Lieve groet, Mea

marian zei

Het kerstboompje voor de kerstboom vind ik een heel mooie aanwinst! Leuk!
Groetjes,
Marian

Lina zei

weer even lekker bijgelezen op je blog. ik heb veel gemist zeg! Wat verdrietig dat jullie Jip moesten laten inslapen. Mijn ouders hadden netzo'n hondje, een heerlijk eigenwijs beestje was dat. Die is gelukkig wel oud geworden.
Ik ben benieuwd naar je kerstboom! Er komt toch wel een foto van....

Nieneke zei

Toevallig zag ik bij tuincentrum De Boet in Hoogwoud ook een hoekje met wat glazen versiering...
Ben benieuwd naar je boompje als ie staat!

katja-Mariska zei

Heerlijk RUST.
Lieve groet,
Katja

Jeanette zei

Rust en soberheid past gewoon bij jouw en wat vervelend kan het dan zijn dat je geen versieringen kan vinden die je echt mooi vindt, zoals transparante versieringen. Je kerstboom is een leukerd hoor! Ik heb het ook een paar jaar gehad dat ik geen oudroze ballen kon krijgen maar er komt een jaar dan kan je het krijgen hoor. Dat zal ook zo met transparant zijn:-)

Lieve groet, Jeanette

Servies en Brocante zei

Laat je eens een voorbeeld zien als je klaar bent? Ben erg benieuwd geworden hoe dat in zijn totaliteit eruit ziet.
Groetjesss

La Maison en Wonderboom zei

Wat mooi die nieuwe kerstversiering. Ik heb een tak hangen met enkel glazen ballen, ik vind het net zeepbellen zo mooi.
Ik ben benieuwd naar jouw boom.
Lieve groet

Hermine

Bonjade zei

Oh.....schrok ervan....het nieuws van Jip....
Ongelofelijk.........om even stil van te zijn.
Je kunt je het niet voorstellen.....depressief?
Kan dat ook bij honden.......?
Wat sneu zeg.....het arme beestje.....
Wat zullen jullie hem missen.......
Denk aan je.......


En ben benieuwd hoe je boom er uit gaat zien..
Prachtig dat transparante glas.....
Heb je ook een glazen piek???

Heel veel liefs en een dikke knuf.

Margot zei

Rust om je heen= rust in je hoofd....
Laat je zelf gewoon gaan, en doen waar je op dat moment zin in hebt.
Maar het zal vast prachtig worden...
Dikke knuffel, Margot

Anja zei

Gewoon doen wat je mooi vind. Met wat dennegroen doe je ook al heel wat. Weet zeker dat het goed komt met je versiering. Leuk boompje dat staat te wachten.
Lieve groet Anja.

Claudia zei

Ook ik moet aan de slag maar voorlopig ben jij al verder!

kienkele zei

Het gaat ook niet om de overdaad Corine, daar hou ik ook helemaal niet van, hoewel ik het bij iemand anders best prachtig kan vinden..... ik word er altijd zo onrustig van. Je nieuwe glazen vondst is prachtig, en dat zal de boom ongetwijfeld ook worden, op je eigen, ingetogen manier! Hele fijne avond nog, lieve groet, Tineke

Wondelgijn zei

En als jij dan gisteravond ook nog naar die heerlijke kerstfilm hebt gekeken op RTL5, dan kon jouw dag vast helemaal niet meer stuk! Ik heb hem samen met jongste zitten kijken en we gingen echt met een zucht van een geluksgevoel naar bed... ;-)