zondag 26 december 2010

leidraad

Wat maakt dat je leeft zoals je leeft, waar word je door gestuurd, geleid…

Voor mij is dat de liefde, alle moois en goeds komt voort uit liefde, liefde voor je dierbaren, voor je vrienden, maar ook voor de ‘gewone’ medemens, liefde voor de natuur, voor de schepping in z’n geheel, je hoeft niet eens zo heel goed te kijken om te kunnen zien dat de wereld mooi is ondanks alle ellende en narigheid… die liefde daar probeer ik uit te leven! Uit die liefde komt… zorgen voor en meeleven met, maar ook genieten van…

En het mooie is dat er vanuit die instelling ook onvoorstelbaar veel terugkomt, een gebaar, een kaart, een glimlach of een mail (soms uit onverwachte hoek). En juist die kleine dingen maken dat ik het leven aankan, ook als ik gekwetst, verdrietig en teleurgesteld het even heel moeilijk heb.

liefde

Kerst…de geboorte van het kindje Jezus… Jezus leefde ook vanuit liefde voor de mensen en de wereld.

16 opmerkingen:

Thuis bij Tjits zei

mooi.. heel mooi.. vanuit deze instelling probeer ik ook te leven.. en vind het geluk in de kleine dingen.. en ook de kracht om door te gaan als het even tegenzit..

lieve kerstgroet van Tjitske

Lina zei

Mooi!

Karin zei

Prachtig gezegd! Fijne dag nog. xxx

Colinda zei

Sjucht ... wat een ontzettend mooie kerstblog!

It's me zei

Lieve Corinne....wat mooi gezegd !.....kerstfeest betekent voor mij ook meer dan twee dagen gezelligheid met familie of vrienden.......gelukkig mag ik in die gedachten ook leven.....fijne dag verder ......dikke knuffel van mij....
x
xxx
xxxxx
xxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx
||
||

wonen bij de dijk... zei

kerst...
ik vond het raar dit jaar..
we hebben een moeilijk jaar achter de rug, deze kerst heeft een grijs randje door het overlijden van de vader van een vriendin, vrienden die geen vrienden meer zijn door de dingen die gebeuren, en waar ze niet mee overweg kunnen..
en toch hebben we het fijn gehad, gisteren en vandaag.
lekker eten, leuke film, een wandeling en de kerstboom aan..
geniet nog maar even , morgen is het weer over..
lieve groet, Cobi

Haikey zei

Mooi!

Petra zei

Je bent een mooi mens van buiten én van binnen!
Je sneeuwfoto's zijn trouwens ook meer dan geweldig.

Fijne avond nog!
Groeten,
Petra

Janet zei

Mooi!!

Groetjes, Janet

almay`s home zei

Heel mooi verwoord!

Lieve groet
Alma

Claudia zei

Mooie gedachten in mooie woorden...

Floor zei

Mooi gezegd !!!en waar

Lynda zei

*huiver*........niks meer aan toe te voegen!!

X

Margot zei

Veel liefs....
Margot

Petra zei

dat heb je mooi gezegd, zo voel ik het ook. En idd...als je zo leeft krijg je veel terug. Groetjes, Petra

Wondelgijn zei

Amen.... (komt goed, meissie! *knuf*)