vrijdag 10 december 2010

overwinteren

als ik later groot ben…

De winter begon vroeg dit jaar, sneeuw en gladheid is aan de orde van de dag.

tuindametuindame.

De hofdames in de tuin staan er een beetje triest bij, ik kan me er iets bij voorstellen… vroeger riep ik altijd: ‘later als ik groot ben ga ik overwinteren in een warm land!’ Maar wanneer ben je eigenlijk groot? En eerlijk gezegd moet ik toegeven dat het leven toch wel lekker z’n gangetje gaat op wat lichamelijke ongemakken na. Zo heb ik samen met Janiek haar fiets gepimpt met de van Sinterklaas gekregen kadoos, een flitsende knalroze joekel van een dingdong-fietsbel en een stoer bagagerek.

fietsbel

De oude fietsbel was al niet meer erg functioneel, behalve dan als fotografeerobject…

Overwinteren doen we (voorlopig) dus toch maar gewoon genietend van en op ons eigen landgoed!

16 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een paar weken naar een zonnig oord zou mij best trekken, maar overwinteren en een paar maanden hier alles moeten missen wordt al een heel ander verhaal. Dan maar de ongemakken voor lief nemen en genieten van de mooie dingen die de winter ook te bieden heeft!

Ik wens je een fijn weekend op het landgoed :-)

Lieve groet, Ingrid

Bonjade zei

Zo is het maar net.....
Eigen haard is goud waard ;)
Liefs

Kari zei

tja het plaatje van overwinter lijkt leuk,,,maar blijf toch ook liever hier,,,kerst hoort niet in de zon...
lekker genieten van je huis zalig..
groetjes Kari

Colinda zei

De hofdames in de tuin hebben toch maar mooi een mutsje op ... maanden overwinteren zou niks voor mij zijn, maar zo ergens na de feestdagen een paar weken naar de zon, dat lijkt me toch wel heerlijk :-)

It's me zei

Fijn weekend meis !! liefs Ria...

Rozmeen zei

Home sweet home zou ik zeggen..

Liefs en een fijn weekend,
Rozmeen

Franse Lelie zei

Nu niet weg maar zo straks in januari....zou ik toch wel voor een tijdje naar de zon willen...even bijtanken, maar eerst genieten van de winter en het heerlijke decembersfeertje, lieve groet

Anderson cottage zei

vind de seizoenen juist zo leuk, geniet ervan , liefs marion

Cynthia zei

Persoonlijk hou ik van alle seizoenen maar ik kan je mening ook wel goed voorstellen.

Fijn weekend.

Gr cynthia

Nieneke zei

Ach, Corine,
Ik dacht dat dat ZEKER wat voor jou zou zijn, jij met je sterke behoefte aan zonnestralen...Maar toch; als puntje bij paaltje komt..
Fijn weekend!
Nieneke

Mayflower zei

Ohhh......overwinteren....ik ben een echte huismus, zou niet zolang van huis kunnen. Maar gelukkig heb ik geen hekel aan de winter. Hou wel van de seizoenen. Maar wat jij bij de winter heb Corine heb ik bij de zomer als je van die dagen heb dat het zo benauwd en klam aanvoelt, dan voel ik mij altijd beroerd.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

De Nostalgische Nonnevot zei

Ja, goed idee. Ik ben ook wel van het overwinteren in een warm oord! Maar dan wel met veel spulletjes van thuis, ach, dromen mag je...Fijn weekend Nicole

Room Seventeen zei

Nou, haha, ik lijk wel een beetje op je hofdames Corine, want zo sta ik er 'sochtends ook bij als ik m'n autoruiten moet krabben,en het slot moet open wurmen.
Handschoenen kwijt, de anti vries spray weer eens leeg, en glibberen op de oprit.
Nee, bah, ik begrijp niet wat er zo leuk is aan de winter.

katja-Mariska zei

Toch zien ze er mooi uit je hofdames zo in de sneeuw.
Fijn weekend!
Lieve groet,
Katja

Anja zei

Ik vind je hofdames er prachtig bij staan!
Maar geef mij na de kerst ook maar weer voorjaar, we moeten nog even wachten helaas.
Fijn weekend groetjes Anja.

lia zei

Overwinteren, nee ik blijf dan toch liever hier met de ongemakken van sneeuw, en kou.
En de lichamelijke ongemakken nemen we er maar gewoon bij.

fijn weekend, lia