maandag 6 december 2010

sinterklaas

feest van het licht… :)

Terugkijkend op een gezellige pakjesavond zit ik hier glimlachend na te genieten. We begonnen de avond met gourmetten, heerlijk… maar gevolg is wel dat ik vanmorgen al bijtijds alle ramen open gooide en alles heb gezeemd om de bak-en braadluchtjes te laten verdwijnen. Ach we hebben een leuke avond gehad met prachtige surprises en lachwekkende gedichten, dus het was het zeker waard!

Bij ons thuis worden er veel kaarsen gebrand, altijd wel zo’n stuk of 6. Een dikke op de tafel voor de bank, een enkele op de theetafel voor de spiegel en een groepje in verzilverde kandelaars op de eettafel.

dikke kaars

mangelbak

Dus ik vroeg aan Sinterklaas kaarsen… En die heb ik gekregen…

surprise

Rianne maakte voor mij een prachtige stoere kandelaar mét brandende kaars(een waxinelichtje op batterijen). Erbij een lief gedicht, waar ik warm van wordt.. Ze heeft nogal wat tegenslag te verduren en als moeder zoek je dan een modus tussen loslaten en er voor haar zijn, dat is best lastig maar gelukkig gaat het tussen ons heel goed en dat werd in het gedicht nog even benadrukt! Zo lief!

22 opmerkingen:

THE BLACK BARN zei

DIE KAARS SURPRISE VIND IK ERG LEUK.
ZONDE OM OPEN TE MAKEN.

LIEVE GROET,
MIRANDA

Sannepan zei

Hoi, ik kom net voor het eerst op je blog! Wat mooi!! Volgend jaar gaan we de benedenverdieping verbouwen en ik ben al een poosje op zoek naar een "nieuw" sfeertje en ik ben gevallen voor brocant, maar dan de wat stoerdere variant. Dus ik kan hier m'n hartje ophalen! Ik ga je volgen! P.s. ik las dat je naar een markt was geweest, gericht op brocante spullen. Aangezien ik ook op de Veluwe woon vroeg ik me af of je misschien wilt vertellen wanneer er weer eens zoiets is. Of heb je soms een site waar ik het kan opzoeken? Ik ga nog lekker even verder lezen op je blog!

Anja zei

Jij hebt een heerlijke avond gehad dat is te merken aan je warme post. Je bent lekker verwend, mooie suprise!
Geniet nog even lekker na, en je hebt ook direct het huis schoon hi..hi!
Groetjes Anja.

Home and Lifestyle zei

We hebben hier gisteren ook gegourmet, dus ik snap je precies wat de luchtjes betreft! Wat leuk dat jullie zo'n gezellige avond hebben gehad en zo'n lief gedicht van je dochter doet altijd goed!

Lieve groet, Ingrid

with love zei

Wat een leuke surprise! Ze weet wel wat je mooi vindt je lieve dochter!
groetjes, Erna

Lynda zei

wat kan jou die kaars schelen als het gedichtje zo mooi en lief is ;)!!!

Groetjes
Lynda

Tierlantijn zei

Wat leuk die kaars. Erg leuk bedacht van haar!

Groetjes, Ilona

Margot zei

Door zo'n mooie surprise en gedicht, wordt de band nog sterker...als dat al mogelijk is.
Geef ze een knuffel, maar dat komt vast wel goed.
Warme wintergroetjes, Margot

It's me zei

Heerlijk dat je het zo fijn hebt gehad Corine.......en ja wat stinkt je huis daarna dan he???....maar het is nu weer netjes en schoon...geniet van je kaarssen en een heerlijke week ! liefs Ria....

La Maison en Wonderboom zei

Dit zijn avonden die je steeds weer terug in je geest kunt halen als het even niet mee zit.
Dingen met liefde uitgekozen en gemaakt zijn de mooiste cadeaus die je kunt krijgen en zo'n lief gedicht is iets om te bewaren (voor later).
Fijne week

Hermine

Mayflower zei

Wat mooi gemaakt die kandelaar en kaars en dan ook nog een lief gedicht erbij dat is toch genieten, genieten omdat ze je ook laten blijken dat je het goed doet.
Jij kan voorlopig de kaarsen aansteken met zo'n voorraad, die komen altijd goed van pas.
Ik wens je een fijne week.
Lieve groet, Mea

lia zei

Vaak komen gedachten in een gedicht ook veel mooier over dan wanneer je zo maar even uit zou spreken.
Maar ja, het is ook een lieve meid. Die weet dat haat moeder er altijd is voor haar.

liefs Lia

Colinda zei

Wat lief van haar, met een rijm kun je vaak zoveel meer zeggen, nu lekker nagenieten!

Mooi (Karin) zei

Wat heerlijk dat een gedicht dan de juiste woorden kan bevatten die jou als moeder net dat geven om positief geëmotioneerd van te worden!
En ja...gourmetten is leuk en kaarsen ook, maar de geur de dag er na is niet leuk! En met ramen wassen heb je wel eer van je werk als al dat zwarte water naar beneden loopt ;-)
Geniet toch maar lekker van al dat gezellige kaarslicht (goede vervanging van de zon dit jaargetijde haha)
Groet Karin

Jeanette zei

jullie Sinterklaasfeest zag er zo uit als hier. OOk hier hebben we gegourmet en die geur hing er vanochtend nog:-) Vanavond hebben we de restjes nog gegeten. Fijn dat je gedicht de juiste woorden bevat, dat is ook het leuke vasn gedichten. Ik ben zelf ook een mens van weinig woorden als het om gevoelens gaat maar in een gedicht heb ik er geen moeite mee en dan laat ik me vaak ook gaan, ook leuk voor de ontvanger. ik heb stiekem m`n kaarsen gisteren geteld en het waren er 17 waarvan 15 waxinelichtjes:-)

Fijne week Corine en lieve groet, Jeanette

Nieneke zei

Hoi Corine,
Dat klinkt als een zeer geslaagde avond en wat ontzettend leuk dat je dochter op deze manier haar gevoelens deelt!

Karin zei

Ben er van overtuigd dat er veel gelachen en genoten is. Ik vind gourmetten ook altijd zo gezellig en neem een paar uurtjes luchten dan maar voor lief ;)

almay`s home zei

Gezellig eerst samen gourmetten. De luchtjes neem je daarna wel voor lief (huis weer lekker gepoetst ;)
Mooie surpise heeft je dochter voor je gemaakt. In gedichten kun je ook weer veel kwijt!

Groetjes
Alma

Joan Ottevanger zei

Wat een leuke suprise zeg en ja zo'n gedicht maak je helemaal blij.

English style zei

wat leuk gemaakt die kaars !
en wat lief dat ze in een gedicht nog eens tot uitdrukking laat komen dat de band tussen jullie sterk is... WAARDEVOLLE momenten !
groetjes Yvonne

Judith zei

Wat een ontzettend lief kado van je dochter!
En ja, die rug zit ff niet mee zo net voor een stedentrip, maar ik doe het bewust superrustig aan hoor, dus ik hoop dat ik dan weer wat minder pijn heb:-)
Parijs vind jij dus een stuk leuker dan Londen... Grappig dat mensen zo'n steden helemaal anders ervaren, want ik vond Parijs dus niet zo geweldig en ben DOL op Londen haha.
Fijne avond Corine, groetjes Judith

Karin zei

Ik heb de sneeuw opgeruimd! :)