dinsdag 18 januari 2011

hoop

winterdepressie te lijf…

Na weken van vrieskou, (prachtige) sneeuw maar ook spiegelgladde wegen, genieten we nu van wat lente-achtige temperaturen, waar de natuur direct op reageert! Tussen de wat trieste hortensiastruiken bloeit dapper dit prachtige sneeuwklokje…

sneeuwklokje

een goed teken, dat geeft hoop… ik begin vast met genieten van de lente die écht komt.Het wordt dubbel genieten als we het voorjaar ook ín huis halen :)

voorjaar1

Witte druifjes in mooie hotelzilveren schalen.

voorjaar2voorjaar3

Op de Warme Winter Brocante in Oosterbeek vonden we een paar maanden geleden een mooie hotelzilveren schaal, simpel en sober. Tussen kerst en oud-en nieuw vonden we bij De Potstal een identieke schaal in een maatje groter, dat zijn leuke vondsten! Thuis bleken ze in elkaar te passen, leeg staat het prachtig, maar zo gevuld met zomerbolletjes is het ook een heerlijke sfeermaker.

wit

31 opmerkingen:

Claudia zei

Het blijft altijd zo'n bijzonder gevoel, het eerste sneeuwklokje dat buiten bloeit...

Ambiente nostalgia zei

JA idd dat eerste sneeuwklokje is toch altijd de voorbode van de lente.
En de blauwe druifjes vind ik toch altijd zooooo schattig.
Ik loop straks ook eens mijn tuin in , kijken of ik ergens een sneeuwvlokje kan ontdekken.

Groetjes Dorine

Ambiente nostalgia zei

Hi hi, ik bedoel natuurlijk een sneeuwklokje!!!!

It's me zei

Oliebollen eruit.....bolletjes erin ...toch ???....leuk hoor!! en ja het is toch heerlijk voorjaarsbolletjes in huis.......!! kan er zo van genieten ......fijne dag ! liefs van mij....xxx....

katja-Mariska zei

Ik vind het zo mooi de druifjes in de zilveren schaal.
Liefs Katja

ChoCho zei

Leuk, zo de lente in huis :-)

Franse Lelie zei

Mooie combinatie, bollen zijn altijd mooi, in de knop met het frisse groen en straks de bloemetjes...geniet ervan!

bijzonder-oud zei

Sneeuwklokjes zijn zo leuk, en inderdaad echt een voorbode van de lente!

Jouw schalen zijn ook prachtig! mooie foto's heb je er ook van gemaakt.

groetjes en een fijne dag nog,
Yolanda

Colin zei

Als ik naar buiten kijk vandaag, roept dat bijna een blue-monday-gevoel op, maar gelukkig zijn er dan de blogs waar ik heel blij van word ... al is het maar van één sneeuwklokje!

Servies en Brocante zei

Wat een geluk soms he.. zucht ik hoop dik met je mee want ik wil ook lente..zondagmiddag was zooo fijn! Ramen open beddengoed buiten..als we met zn allen nou flink hopen hihi

lia zei

Van jouw post word ik iets vrolijker dan wanneer ik nu naar buiten kijk. Want die regen.....brrrr

liefs Lia

Miranda zei

Prachtig het sneeuwklokje; een fijne voorbode voor wat er weer aankomt, alhoewel het er hier vandaag niet echt op lijkt; het regent...

Erg mooi de schalen met bolletjes; zulke vondsten zijn altijd leuk!

Fijne dag,
Miranda

Mayflower zei

Wat heerlijk zo'n voorbode van de Lente in je tuin te ontdekken Corine.
En je heb de prachtige schalen binnen ook mooi gevulde met voorjaarsbloeiers.
Met zo'n mooie dag als afgelopen zondag is het echt genieten, je voelt je gelijk een ander mens....tenminste bij mij werkt het zo hihi.
Fijne dag.
Lieve groet, Mea

All Seasons zei

Wat heerlijk toch, dat kleine beetje Lente-gevoel naar binnen te halen. Ik ga hier straks ook eens buiten kijken of de sneeuw klokjes er al door komen..
Fijne dag vandaag ☼
Lieve groet,
Patricia

Lynda zei

Oke, hier wil ik wel naar kijken(maar dan alleen omdat ze nog niet bloeien hoor ;)))))).
Prachtige plaatjes zo....en als je het nodig hebt, zeker doen, jezelf kietelen met wat opwekkends!!!!!

ENJOY!

Liefs,
Lynda

with love zei

Het is altijd weer leuk die tijd van bolletjes! ZE staan erg mooi in die schalen! Leuk dat je er twee van verschillende maten hebt gevonden!
Ik heb vanmorgen op de markt magnolia takken gekocht..ik ben benieuwd of ze ook open gaan, maar de takken alleen zijn al prachtig met die knoppen! Heerlijke tijd het voorjaar maar...buiten lijkt het nog lang niet op voorjaar!
groetjes Erna

le ciel flamand zei

Oooo, jij hebt al sneeuwklokjes! Ik ga straks ook eens kijken of ik er al kan vinden. En je hebt de lente ook al in huis binnengebracht, wat heerlijk! Nu nog wat zon...

Groetjes, Annelies

Margot zei

Witte druifjes ja...die moet ik gaan zoeken...helaas heb ik niet zulke prachtige schalen, maar dat komt wel goed.
Geweldig weer...
Warme groetjes, Margot

Home and Lifestyle zei

Heerlijk Corine...doe mij het voorjaar maar! Wat heb je mooie schalen gescoord...ik ga binnenkort ook weer naar de Potstal, kijken of er nog iets moois voor me staat :-)

Lieve groet, Ingrid

t brocante sfeertje zei

Jahha voorjaar hier branden de lantaarnpalen al werdt net helemaal donker.Mooi je schalen met de bolletjes heb er ook n aantal in de winkel gevuld met bolletjes,maar nog geen wit druifje te bekennen in mn favoriete bloemenwinkels!Groetjes,Ingrid

Jeanette zei

Helemaal goed, niets meer aan veranderen!

Groet,
Jeanette

Room Seventeen zei

Nou, laat het voorjaar maar komen. Moet er niet aan denken dat er weer pak sneeuw gaat vallen, pffffff.

Madelief zei

*Gaat nu de tuin in om te kijken of die 150 bollen al boven de grond uitpiepen die ik in november gepland heb.....*

Carla zei

Laat maar komen die lente...ik ben er klaar voor.
heb al die kou wel gehad hoor!!

liefs Carla.

faire un songe zei

Altijd heerlijk de eerste sneeuwklokjes... laat die lente maar komen.. ik ben het nu ook wel zat..

Groetjes Hetty

Anja zei

Prachtige schalen! Laat die lente maar komen, zondag dacht ik dat het al bijna zover was. Heerlijk weer echt genieten!
Groetjes Anja.

Nieneke zei

Witte druifjes.......ja!
Lente...ja!

Petra zei

Mooi die schaal! en dan zo met die bolletjes...laat maar komen die lieve lente!! Groetjes, Petra

kienkele zei

Geniet van het dappere sneeuwklokje en de mooie witte druifjes in de schalen Corine. En echt.....het voorjaar komt binnenkort, vast!
Hele fijne dag, lieve groet, TIneke

Roelien zei

Ik heb ook hyacintjes, blauwe druifjes en narcissen ins chalen staan (niet van die mooie hotelzilveren als jij hebt, maar ja), maar een sneeuwklokje heb ik nog niet gezien. Prachtig hoor!!!!

Mayflower zei

Sssttt.....niet verder vertellen hoor, maar dat is idd een winkel. The House of ...
Ik heb al jaren de web- of schuilnaam Mayflower, toen ik nog hyves had gebruikte ik die al en toen ik mijn blog begon wilde ik het The house of Mayflower noemen, maar idd er was toen ook die winkel hihi. Maar het bleef kriebelen die naam, vandaar dat ik dat nu ook gewoon in mijn headerfoto vermeld. Dit is Blog en dat is een winkel.
Leuk trouwens dat je het opmerkte.
Lieve groet, Mea