zaterdag 1 januari 2011

oud én nieuw

Gelukkig nieuw jaar…

Het is zo gemakkelijk gezegd, de hoofdredacteur van de regionale krant, schreef vandeweek in zijn column: “In deze dagen gunnen we iedereen het allerbeste, maar wat een kloof zit er tussen wat we anderen toewensen rond de feestdagen en hoe we anderen behandelen in de rest van het jaar… Veel geruzie, geharrewar, elkaar de zwarte piet toespelen als er iets fout gaat, felle (persoonlijke) aanvallen tijdens discussie, ‘respect’ lijkt een loze kreet geworden…”

Helaas hij heeft gelijk, maar ík zet ‘respect’ bovenaan m’n lijstje!!!

Dus: Ik wens je een jaar waarin je je gerespecteerd voelt én waarin je respectvol met de ander omgaat, dan komt het ‘geluk’ vanzelf!

favorietkant

De kerstboom is opgeruimd, de tere glazen ballen goed ingepakt in de doos gaan vandaag weer naar de zolder.

oud én nieuw

Oudjaarsavond was gezellig, de oliebollen en appelflappen in stoere, oude, hotelzilveren schalen, de poedersuiker in een prachtige, oude glazen strooier mét ster :) vandaag eten we de laatste bollen en flappen op en zo komt het nieuwe jaar al lekker op gang!

31 opmerkingen:

wonen bij de dijk... zei

lieve meid ik ben het zo helmaal met je eens..
met meer respect en aandacht voor de ander zou de wereld er anders uitzien..
ik wens jou en je familie alle goeds voor 2011..
groet, cobi

Tierlantijn zei

Ja, dat is zeker een waarheid!! Ik sluit me dan ook helemaal bij je aan!

Ik wens je heel veel geluk voor het nieuwe jaar en dat er heel veel goeds op je pad mag komen!

Groetjes, Ilona

Home and Lifestyle zei

Aan respect ontbreekt het inderdaad nog vaak, het zou mooi zijn als iedereen het boven aan het lijstje zou plaatsen!

Corine, voor jou en je gezin een sprankelend 2011 gewenst met heel veel geluk en gezondheid!!

***HAPPY NEW YEAR***

Lieve groet, Ingrid

faire un songe zei

Gelukkig Nieuwjaar Corine, voor jou Gert en de kinderen..
En verder ben ik het helemaal met je eens>>!!
Maak er een mooi jaar van.
Lieve groetjes Hetty

Pink Princess zei

Sluit me helemaal bij je aan. Een respectvol nieuwjaar :)

Floor zei

Mooi geschreven ! Ik wens je een respectvol maar vooral liefdevol jaar

Nieneke zei

Lieve Corine,
Ik wens je het allerbeste voor 2011! (met mijn respect voor anderen zit het denk ik wel goed, dus dan "mag"dit toch wel??)
Ik heb genoten van je mooie huis, je berichten en foto's daarvan en van je reacties in het afgelopen jaar!
Liefs, Nieneke

Geke zei

Helemaal waar. Jij ook een liefdevol en respectvol 2011.
Groetjes,
Geke

Lynda zei

goh, een soortgelijk stukje schreef de pastoor van ons dorp in het mededelingenblad.....en ik dacht alleen..."gats, ben ik er weer ingestonken'.....respect is voor mij zó vanzelfsprekend...maar ik doe met je mee...laten we er nóg wat meer op letten!!

Gelukkig 2011!

Liefs,
Lynda

Miranda zei

Wat een waarheid!

Een gelukkig, gezond en liefdevol 2011 gewenst...

Fijne dag,
Miranda

English style zei

Aan respect ontbreekt het nog wel eens ja, helaas...
wens jou en je gezin een mooi en liefdevol jaar toe in goede gezondheid
lieve groet Yvon

Wondelgijn zei

Het is waar.... ik ga proberen om iedereen elke dag een gelukkige dag toe te wensen...!
Fijne dag!! ;-)

It's me zei

Wat een mooie post !!....ik doe met je mee hoor.....!! we gaan voor een respectvol liefdevol gezellig gezond jaar !!...liefs Ria...xxxx...

Carla zei

Mooie post zo op de eerste dag van een gloed nieuw jaar!!
Ook voor jou de allerbeste wensen voor een mooi 2011.

liefs Carla.

Collie-Collie zei

Ik sluit me er helemaal bij aan!! en ook wens ik ieder elke dag een gelukkige dag dit nieuwe jaar!!!

Groetjes, Collie

Tuur zei

Zo waar en het is zo'n kleine moeite ...respect voor anderen....
Mag er nog eentje bij? wat ik de laatste tijd vooral merk is dat het "gunfactor" en het licht in iemand anders ogen mooi laten schijnen" soms ver te zoeken is...

Voor jou en je gezinnetje een bijzonder gezond gelukkig jaar!
En hopelijk komen we elkaar nog vaak tegen in blogland
dikke knuf

lia zei

Ja mooie woorden. Maar dat respect is helaas soms ver te zoeken. (heb het in het oude jaar jammer genoeg nog op de valreep ondervonden)
Ben blij dat het allemaal weer voorbij is.
Enne Gelukkig Nieuwjaar....

liefs Lia

Claudia zei

Geef een ander wat je ook voor jezelf wenst!

queenieshome zei

klopt helemaal wat je schrijft ,als je dan al dat vreseljke nieuws weer leest (oude vrouw 2x overreden )dan denk ik toch ,wat een wereld is dit toch ? ongelooflijk !
Maar toch wens ik je alle goeds en een heel gezond 2011 !
Liefs Amy

Jeanette zei

Mooie woorden Corine, ik ben het er helemaal mee eens! naast respect ook voor jou en je gezin een mooi en liefdevol 2011!

Lieve groet van Jeanette

Marieke Reintjes zei

Ja Corine, zeker waar!!
Hoop dat jij en je gezin een fijn en liefdevol jaar krijgen...lekker binnenkort naar Amsterdam!!
Lieve groet,Marieke

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

~ ook een heel gezond, gelukkig én respectvol Nieuwjaar voor jou! ~

Veel groetjes, Veronique

Anderson cottage zei

so true, wish you all the best, love marion

bijzonder-oud zei

Hallo Corine,
Ik ben het helemaal met je eens, heel belangrijk om respect voor elkaar te hebben en daarin zelf het goede voorbeeld te geven, zeker als je kinderen hebt vind ik,ik vind het heel belangrijk dat ook zij leren respect te hebben voor de mensen,dieren en natuur om ons heen.

Ik wens jou en jouw gezin een heel mooi, liefdevol, gelukkig en gezond 2011!

Lieve groet,
Yolanda

Judith zei

En gelijk heb je... Ik zeg ook altijd tegen mijn kinderen: "Behandel mensen zoals je zelf behandeld wilt worden. Doe dingen zoals je liefst ziet dat anderen ze zouden doen" En als mensen dat in hun achterhoofd houden, zou de wereld er stukken beter uitzien (maar goed, we gaan ALLEMAAL wel eens de fout is... ook ik met m'n goede adviezen haha).

Voor jullie ook alle goeds voor 2011!!! Liefs Judith

Colinda zei

Gelukkig, geweldig en respectvol tweeduizend&elf!

Jeanette zei

Ik sluit me aan bij jou en alle blogdames die reageren, behandel je naaste zoals jezelf behandeld wil worden, o.a. met respect.

Alle goeds voor jou en je familie en heel veel gezondheid.

Groet,
Jeanette

brocante roos zei

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het volledig met jou eens ben. Ik wens jou een heel gezond en gelukkig 2011.

Lieve groet Marjan

Karin zei

Ook voor jou de allerbeste wensen voor 2011 en natuurlijk veel respect en blogplezier ;)

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Voor jou een heel gezond, gelukkig en inspirerend 2011!
 
★ ☆ Op naar een nieuw blogjaar! ☆ ★

Groetjes, Veronique

Michaja zei

Ik ben het er helemaal mee eens. Meer respect voor andere en laat de ander, een ander zijn!
Ook voor jou de beste wensen!
Lieve groet Michaja