maandag 24 januari 2011

samen genieten

buitenlui in de stad…

Een paar dagen samen weg, dat doen Gert en ik regelmatig en graag. Vaak gaan we naar zee, soms kiezen we voor een (buitenlandse) stad als het Belgische Tongeren of Hasselt of het Franse Lille of Parijs. Deze keer kozen we voor Amsterdam. En toen begon het…want er is veel wat we willen zien en beleven, maar we gingen maar 2 dagen… een paar uurtjes surfen en zoeken leverden een mooie selectie te bezoeken of te beleven hoogtepunten op.

In ons dagelijks leven speelt stoer, oud spul een grote rol, dus gingen we zaterdag eerst naar Van Dijk en Ko en naar Neef Louis.

luikenkerkbanken

krukkenspuitflessen

Verzamelingen te kust en te keur :)

opstapplaats

grote familie

Heb je een grote familie, misschien is deze tafel dan groot genoeg?? Plaats voor 26, en dan heeft ieder ook nog een eigen laatje…. :))

‘s Middags doken we de stad in…met de tram richting de 9 straatjes… lopend ontdekten we de charme van de Jordaan.

westerkerk

We hadden voor het avondeten een tafeltje besproken in de kleine bistro van 2 rasechte Amsterdamse meiden waar puur Hollands wordt gekookt. Op het menu staan bijvoorbeeld “oma’s stoofpotje” of “m’n schoonmoeders sudderlapjes” en als toetje kun je onder andere kiezen voor een vlaflip of voor een advocaatje met slagroom… We hebben heerlijk gegeten in een puur Hollands, Amsterdamse sfeer…Bistro Bij Ons een echte aanrader (wel reserveren!)!

De volgende ochtend vertrokken we na een uitgebreid ontbijt richting het Vondelpark.

vondelpark

bloemenmarkt

manege

Mooie panden genoeg daar in het Amsterdamse, maar sommige springen er echt uit… aan de drukke overtoom….een manege…een prachtig gebouw.

doorgang

Ook mooi, een steeg door het universiteitsgebouw…

Tegen vieren bracht onze ‘kriskrasdoorAmsterdamtocht’ ons bij lunchcafé Gartine waar we een grote high tea bestelden. De enthousiaste eigenaren van dit gebeuren maken alles zelf klaar met spul uit éigen moestuin.. Wat een heerlijkheden kregen we hier voorgeschoteld!

Met een volle maag haastten we ons begin van de avond naar het De La Mar theater voor de musical “La Cage aux Folles” en het wordt misschien wat eentonig maar ook hier hebben we genoten, wat een geweldige voorstelling :), de lachspieren zijn weer goed getraind!

31 opmerkingen:

Carla zei

heerlijk van die weekendjes weg.
Ik moet ook nog wat gaan boeken, we hebben voor de Kerst van onze schoonzoon geld gekregen om een weekendje weg te gaan...dus dat gaan we zeker doen.

Ik wil ook richting zee....maar dan wil ik even ietje veter weer afwachten.

Dat eten bij de Bistro Bij Ons dat lijkt me nog weleens wat, dus ik ga eens even kijken op hun website.

fijne dag liefs Carla.

Pink Princess zei

"Amsterdam die mooie stad is gebouwd op palen

Ik woonde vroeger vlak bij Amsterdam en het was echt een uitje als we daar af en toe heengingen. ZO gezellig :) Ben er sinds ik in Ous Drenthe woon niet meer geweest......de afstand he hihi.Mooie foto's heb je :)

Liefs van Marian

Claudia zei

Wat een heerlijk post. Binnenkort ga ik een keertje met mijn vriendin. Ik kijk er nu al naar uit!

Franse Lelie zei

Wat een leuke adresjes, ik ga ze bewaren. De 9 straatjes en grachten bezoek ik ook meestal bij een bezoekje aan Adam. Jullie hebben genoten zo te lezen! Lieve groet

Miranda zei

Dat klinkt (en ziet eruit) als een heerlijk weekend! De adresjes ga ik even noteren, we gaan dit voorjaar ook nog de kant van Amsterdam op, wie weet zit er iets voor ons tussen ;-)

Fijne dag,
Miranda

with love zei

Zucht...heerlijk...!!! Wat fijn om lekker zo'n weekend samen er op uit te gaan!
fijne week, groetjes Erna

Inka en André. zei

Geweldig weekendje hebben jullie achter de rug,amsterdam een heerlijke stad,wij wonen er 10 min vandaan en dre is een geboren amsterdammer,broer en zussen wonen er nog dus regelmatig gaan we die kant op en,genieten van al het moois en gezelligheid.
Mooie foto’s,hoor,de manage is ook zo prachtig,he.

Gr van ons

Bonjade zei

Wat een verwennerij....heerlijk.......
Ook goed voor de romantiek ;0)
Maarre wat heb je voor moois allemaal gescoord, tja dat willen we weten natuurlijk.
Fijne week
Liefs

Kaatje zei

Wat een mooie foto's. Ik heb 10 jaar in Amsterdam gewoond, dan kijk je er toch heel anders naar. Nu zie ik hoe mooi de stad is!
Ik ben twee weken geleden naar La Cage geweest. Inderdaad echt geweldig. Niet alleen lachen maar ook heel ontroerend.
groetjes, Karin

Anja zei

Mooie foto's! Ik vind een weekendje Amsterdam ook zo leuk er is zoveel te zien en erg gezellig. Leuke post!
Groetjes Anja.

Margot zei

Het genot spat van je blog af..Maar A'dam is ook de uitgelezen plaats om van allerlei verschillende dingen te kunnen genieten.
Lach lekker verder, warme groetjes, Margot

Home and Lifestyle zei

Heerlijk...als de meiden wat ouder zijn, hopen we dit ook vaker te doen. De afgelopen paar jaar bleef het bij een weekend in september, als onze dochters op volleybalkamp zijn.

O, balen...bedenk ik mij net...de jongste zegt dat ze van volleybal af wil...dat wordt een logeeradresje zoeken :-)

Amsterdam is een superleuke stad om in een weekend te verkennen, heerlijk dat jullie zo hebben genoten!

Lieve groet, Ingrid

Hannekie zei

mm heerlijk. als echte amsterdammer heb ik in gedachten met je mee gelopen. die bistro ken ik nog niet. die ga ik zeker een keer bezoeken
liefs hannie

Joan Ottevanger zei

Heerlijk zeg zo'n weekendje weg je hebleukedingen gedaan en mooie dingen gezien zeg.

Mayflower zei

Wat heerlijk samen een paar dagen Amsterdam en het klinkt als een heerlijk weekend.
Heb je nog wat gekocht bij van Dijk en Ko en Neef Louis? Wat een spullen hebben ze daar.
Die musical lijkt me ook heel erg leuk en de 9 straatjes is altijd goed voor een geslaagde dag, zoveel leuke winkeltjes.
Een mooi weekend om op terug te kijken.
Lieve groet, Mea

Sonja zei

Je hebt echt een gezellig weekend gehad! Wat leuk, ik ben ook erg benieuwd naar die leuke bistro.
Enne, heb je nog wat leuks gekocht voor je mooie huis?

Groetjes, Sonja

Nostalchique zei

Genoten van je verhaal, heerlijk! En bedankt voor de super tip van Van Dijk en Co. Heel erg gaaf zeg, bedankt!

It's me zei

Wat een geweldige winkels!! heb je nog wat gekocht ??? heerlijk meis dat heb je weer gehad lekker genoten !! je kan er weer even tegen......liefs Ria....

yvet zei

Heerlijk, goed te zien dat jullie zo van het leven genieten! Door de drukte hier thuis komt het er niet vaak van maar als ik dit zo zie gaan wij er binnenkort ook weer op uit!
groetjes yvet

Alle mooie dingen zei

ohh dat klinkt inderdaad of jullie het heel erg naar je zin hebt gehad... ik ben ook nog niet zo lang geleden naar van Dijk en Ko/ Neef Louis geweest.
ik vond de kasten nogal prijzig...maar misschien ben ik een tuttebol?
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Ohh dat ziet er allemaal geweldig uit!
Volgens mij was dit een superdag!

Groetjes, Veronique

Nieneke zei

Het klinkt hemels!!!!!!!!

lia zei

Je hebt je dus opperbest vermaakt.
En is er nog wat aan je handen blijven plakken??

liefs Lia

wonen met brocante zei

Dat was echt een superweekend, heerlijk! Gr. Peggy

Petra zei

héérlijk en zó belangrijk om er af en toe samen op uit te gaan.Groetjes, Petra

Jeanette zei

Leuke uitspajes in A`dam. Wij doen dat dus echt te weinig hè, zijn alleen maar aan het klussen als we vrij zijn. De jordaan de 9 straatjes oo..zo leuk al die winkeltjes...jammer dat het weer wat grauw en grijs was maar volgens mij hebben jullie het verder prima naar de zin gehad. Bedankt voor deze trip!

Lieve groet, Jeanette

Jeanette zei

ehh..uitspajes moet natuurlijk uitstapjes zijn, het is nu net of ga je naar de bajes:-)

Colin zei

Oh wat heerlijk toch, ik moet de dagen dat ik heel af en toe in Amsterdam werk, toch eens anders gaan inplannen ... hotelletje nemen en dagje aan vast plakken ofzo.

Jeanette zei

Heerlijk een weekendje samen weg. Wij doen dit jaarlijks in december, we verheugen ons er altijd op en van te voren bereiden we ons erg goed voor. Aan de foto's te zien hebben jullie het heel fijn gehad.

Groet,
Jeanette

Tuinkamer zei

Leuk he zo'n weekendje en wat een bruisende creatieve stad is amsterdam he.
Zijn jullie nog naar atelier " Mooi" geweest van marcel wanders.

gr karin

Lina zei

Wat heerlijk! Ik krijg er ook gewoon zin in.
Gr. Lina