vrijdag 14 januari 2011

to do list

liefde is…

Zoals het bij velen gaat, zo gaat het bij ons ook. Ik ben een kei in het verzinnen van klussen, groot of klein, praktisch of mooi, maakt niet uit. Meestal gooi ik m’n ideeën direct op tafel. Gert trekt dan een bedenkelijk gezicht en komt met allerlei mitsen en maren, waarop ik moet uitleggen dat het alleen nog maar een idee is en dat ik de praktische invulling nog niet echt overdacht heb. Met andere woorden….er zit iets in m’n hoofd maar hoe of wat.. dáár moet ik nog over denken. Wellicht zou het handiger zijn als ik de dingen pas voorstel als ik de uitwerking voor mezelf rond heb, maar aan de andere kant is het juist zo handig als Gert mee kan denken over de haalbaarheid van een nieuw idee :)

Ik woon nu met de meiden bijna 5 jaar in dit huis(je), destijds hebben we de basis goed gemaakt en verder weinig extra’s gedaan. Het ging erom dat we een rustplek hadden van waaruit we ons leven verder konden leven. In de tijd dat Gert bij ons is hebben we die basis uitgewerkt, mooie, warme grijzige tinten op de muren, een stoere granieten vloer, nieuwe/oude stoere meubels en ga zo maar door.

De basis was dus tóen al af, maar toch zijn we nog steeds niet klaar… we kunnen regelmatig wat van de to-do-list afstrepen, maar even zo vaak komen er weer nieuwe klussen bij!

Gelukkig worden we het na wat heen en weer gepraat altijd eens over de nieuwe plannen en dan gaat Gert weer enthousiast aan de gang, uiteraard moreel gesteund door mij. En nu kreeg ik van de week een mailtje van Gert…

vervelen

Helemaal goed toch?? Ik ga dus rustig door met bladeren in mooie woontijdschriften en -boeken en opgedane ideeën blijf ik ook gewoon direct spuien, blijkbaar verveel ik hem nog niet Rood hart!

29 opmerkingen:

Anderson cottage zei

ook een leuk ideetje, saampjes een campertje opknappen en gaan ......., genieten ,mooi die echte liefde, koesteren die gert van je, liefs marion

Claudia zei

Samen sta je sterk!

English style zei

Moet wel lachen om je post Corine, hier zijn er ook altijd ideetjes genoeg, maar de uitvoer ervoer ervan laat nog wel eens (lang) op zich wachten.
wij hebben gisteren op bed, het was nog maar 0.30 uur haha, dat we weer een to do list gaan maken, want dat werkte toen prima, als je maar af kan strepen
vanavond gaan we weer eens de zolder op, om eerst uit te zoeken wat weg kan, Arnoud zal er toch wel een keer willen gaan slapen voor hij het huis uit is :-)
Groetjes en klus ze!
Yvonne

Hannekie zei

ooo dit is zo geweldig. ik die nooit in mijn hele leven op iets jaloers ben geweest voel nu een klein steekje hahhahah
nee hoor ik gun je van harte zo een vreslijk lieve partner
liefs hannie

Home and Lifestyle zei

Hier gaat het al net zo...van mijn kant komen de klussen en van zijn kant het gefrons ha ha! En als ik het vervolgens niet in gang zet, gebeurt er verder niet veel. Wat lief dat Gert je dat mailde...we zien hier vast vanzelf wel wat jullie van het to do lijstje hebben kunnen wegstrepen.

Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Karin zei

Met jouw lijstjes krijgt hij de tijd niet om zich te vervelen ;) Een gouwe vent heb je!

Nieneke zei

Heeeeel herkenbaar! En dat mailtje is dan wel weer heel lief...

Collie-Collie zei

Hahaha, heel herkenbaar!! Alleen bij ons is het zo, dat ik spui een idee, Rem kijkt bedenkelijk en denkt "hellepie hoe gaan "we" dat doen". Vervolgens werk ik het in m'n hoofd of samen babbelend uit en ga ik het uiteindelijk doen. Hij is meer van de meubelsverschuifdienst en opschuren en ontvetten, maar dat is op zich ook een belangrijk deel van de klus, toch?

Ontzettend lief zo'n mailtje, kijk dat is toch het belangrijkste. Dat je elkaar lief hebt en elkaar niet verveelt en inspireert... Kom maar op met je ideetjes!!

Groetjes, Collie

Irma allemaal kleurtjes zei

hihihi echte liefde IrmaXXX
een heel fijn weekend

Lynda zei

ooooh die gert, gaat spijt krijgen van zijn mailtje!!!!;)


Liefs,
Lynda

ChoCho zei

Joepie ! op naar de volgende klus :-)

kienkele zei

Zo leuk om te lezen Corine, volgens mij gaat het overal een beetje op dezelfde manier: ideeen spuien, fronzende wenkbrauwen en een bedenkelijk gezicht aan de andere kant van de tafel......maar uiteindelijk komt alles zoals we het bedacht hadden!
Fijn weekend alvast, lieve groet, Tineke

Carla zei

Ik heb hier altijd de ideeën in het hoofd...weet voor mezelf ook al precies hoe het moet of gemaakt moet worden.
Manlief maakt het liefst eerst een bouwtekening(waar hij het liefst een week over doet) dus daar heb ik dan nooit geduld voor en pak zelf het gereedschap en ga aan de gang.
Dus...ik ben in de loop der jaren héél handig geworden.
Als ik aan de klus ben...is manlief aan de was ((-;
Lief dat mailtje wat je kreeg.....heerlijk dat hij er zo over denkt...toch!!

fijne dag...liefs Carla.

Petra zei

wat een lief mailtje! blijf maar lekker wie je bent...het gefrons hoort er gewoon bij maar hij zou het ws maar saai vinden als dit niet meer zo was...dat blijkt wel uit zijn mailtje. Groetjes, Petra

Alberta zei

Wat een mooie blog heb je! Ik ga je volgen, het ziet er prachtig uit binnen.. En geniet van je mannetje ;-)

It's me zei

Kijk nou !! lief !! dat heet dus echte liefde ......het bestaat !!!....fijn weekend van mij....xxx....

faire un songe zei

Wat een schat...... heerlijk als je ervaart wat echte liefde is,.....
Koester het......
En moet ik je helpen verzinnen... '-)
Nee gekheid....!!
Fijn weekend...
Liefs Hetty

Carina zei

Romantisch en twee rechterhanden, meid je hebt een lieverd gevonden hoor, nog heel veel geluk saampjes.

Lieve groet, Carina

lia zei

Oh, Gert kan zijn borst natmaken.....
Wat ben je allemaal nog van plan. Maar leuk dat je dat samen kunt doen toch...
Ik heb deze week ook wel weer het een en ander bedacht, en nu het ons huis is weet ik nog veel meer haha.....

liefs Lia

Miranda zei

Echte liefde... Dus succes met de woontijdschriften. Al hoewel ik gisteravond zelf heb mogen zien dat je schitterend woont; de spulletjes hebben inmiddels een mooi plekje gevonden; nogmaals bedankt!

Fijn weekend,
Miranda

Jeanette zei

Ik ben ook degene die met de ideeen komt en mijn man ondersteunt deze (gelukkig) altijd. Ik ondervind weinig weerstand, hij is erg blij met de wijzigingen die onze woonkamer sinds vorig jaar oktober heeft doorgemaakt.

Groet,
Jeanette

Bonjade zei

Bedenk jij maar heerlijk verder hoor....
Deze liefde is nog lang niet uitgebloeid....
fijn weekend
Liefs

Colin zei

Geweldig zo'n klusman in huis ... hoe lang is 'zijn' to-do-lijstje inmiddels :-)
Groetjes, Colinda

Margot zei

Liefde is...GERT!!!!
Warme groetjes, Margot

marian zei

Hahaha, zo enorm onherkenbaar maar heel fijn natuurlijk, zo'n SUPERman! Prachtig team, prachtig huis! Benieuwd al naar jullie nieuwe projecten!
Groetjes,
Marian

Michaja zei

Oh wat een ontzettend lief mailtje kreeg jij van Gert! Super zo samen werken!
Karin is al een heel poosje geleden gestopt met bloggen, ergens in augustus meen ik mij te herinneren. Ze had het gewoon te druk en kwam er niet meer aan toe om te bloggen. Het gaat goed met haar, het huis vordert aardig en zoals het er nu uitziet kunnen ze er in april in!
Fijne zondag vanuit een zonnig en heerlijk Zuid Frankrijk :)
Groetjes
Michaja

Juul zei

Zo gaat het bij veel mensen denk ik, in elk geval wel bij ons. Ik lever de ideetjes en manlief voert ze uit, al dan niet met behulp van zijn vader. Prima toch? Lief mailtje trouwens.... van je man.
groet,
Juul

Petra zei

Haha, wat leuk. Ik vind nog weleens oude lijstjes met "klusjes voor Gerrit" dan denk ik toen ook al? De laatste 2 jaar is er hier niet veel gebeurd (lijstjes heb ik helemaal opgegeven) op dat gebied en dat mis ik zooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!! Maar ik heb goede moed dat we de draad weer oppikken.
Zal het plaatje i.i.g. downloaden, altijd handig;-)

Groeten,
Petra

Wondelgijn zei

Heerlijk!! Als dát geen liefde is...!? Klinkt als... wij! :-)