maandag 14 februari 2011

gevoelsmens

beroerd gevoelig…

Er gebeurt van alles in ons leven, op zich moet een mens daar mee leren omgaan, maar bij mij als hsp-er komt het allemaal dubbel hard aan en dan kan het zomaar zijn dat ik er opeens echt helemaal doorheen zit. Dat is beroerd voor mijzelf, maar zeker ook voor mijn gezin, want wat ze ook zeggen of doen, het is me téveel dus reageer ik té fel…dat weet ik en toch gebeurt het, waar ik dan hypergevoelig weer vreselijk van baal en vreselijk verdrietig van word! Het handigst voor hen is het dan, me gewoon alleen te laten…maar complex als het is, geeft dat mij dan wel weer een eenzaam gevoel…

Zondag was het weer zover.. gelukkig waren de kinderen niet thuis, maar daardoor was Gert de pineut…en zakte ik vervolgens in elkaar.

Zo’n wegzakaanval (ik val dan flauw en het duurt uren voor ik weer op krachten ben) komt nooit gelegen, maar deze keer was het heel vervelend. Gert zou koken voor vrienden die kwamen eten en dát ging ik niet trekken..na wat overleg heeft hij alle spullen bij elkaar gepakt en heeft hij alles bij hén thuis klaargemaakt. Niet leuk dat ik er niet bij kon zijn, maar tegelijkertijd had ik zo wel de broodnodige uren rust om bij te komen.

Die uren tikken voorbij, gewoon liggend op de bank, niet lezen, niet computeren, niet denken, gewoon niks… na verloop van tijd voel ik dan heel langzaam de energie terugkomen in mijn lichaam. Zo kon ik op een gegeven moment heel even met m’n camera een paar foto’s maken.

klimhortensia

hortensia

Ondanks alle drukte in mijn (gevoels)leven die zich nestelt in mijn hoofd, komt er nu een klein beetje rust over me… het zal een paar dagen duren voordat mijn tempo weer als vanouds is, tot die tijd leef ik in slow motion.

34 opmerkingen:

Room Seventeen zei

Wat ellendig voor je Corine......ik hoop dat je snel weer opknapt. Uit ervaring weet ik hoe vervelend het is als je gezondheid je in de steek laat...

Claudia zei

Jeetjemina wat schrik ik hiervan. Lieve Corine neem je tijd om lekker weer op te knappen...

Bonjade zei

Tjonge wat naar........
Even helemaal niets dus...en op het moment dat dat mag van jezelf.....en dat je je er aan over geeft zul je vast zien dat het beter gaat.......
Maar tja zo moeilijk.
Wens je een liefdevolle valentijns dag.....
Strooi je wat hartjes toe.
Liefs

Rozmeen zei

Wat vervelend Corine..je verhaal lezend kan ik me zo voorstellen hoe jeje voelt..je wilt je niet zo voelen maar het overkomt je..
Ik hoop dat je snel opknapt..

Liefs,
Rozmeen

Miranda zei

Wat een heftig bericht. Neem even rustig de tijd voor jezelf, zodat je weer kunt genieten van alle lieve mensen en mooie dingen om je heen!

Liefs,
Miranda

It's me zei

Wat naar Corine...hoop dat je je gauw weer beter voelt! dikke knuffel van mij....xxx...

Jeanette zei

Wat vervelend, en ja..je zal altijd zien dat het op momenten komt dat het helemaal niet past. Onbewust ben je daarvan toch bewust. Daarom is een beetje zon voor jou ook zo belangrijk daar krijg jij energie van, van dit weer raak je alleen maar verder in depressie. Ik hoop voor je dat het voorjaar snel aanbreekt en tot die tijd doe jij maar slow-motion want je moet goed op jezelf passen hoor. lekker gaan lopen, echt dat helpt:-)

Beterschap! sterkte en veel liefs,
Jeanette

lia zei

Ik had al een of ander vermoeden.....
Mail je nog even
liefs Lia

Carina zei

Lieve Corine, langzaam aan dan blijft het lijntje heel.

Warme groet, Carina

Margot zei

Heftig zeg....ook al weet je wat het is en hoe je er mee om moet gaan, dan nog....
En dan toch nog mooie foto's voor ons maken...je bent een lieverd...
Knuf, margot

bijzonder-oud zei

Lieve Corine,
Wat ontzettend vervelend voor jou, doe rustig aan, wees lief voor jezelf en ik hoop dat je je snel weer beter voelt!
Lieve groet,
Yolanda

Sonja zei

Hoi Corine,

Wat naar voor je zeg! Zoiets komt nooit gelegen... Maar wanneer zou iets wel gelegen komen? Heel veel sterkte en lekker rustig aan doen. Wat lief dat je toch nog een beetje rust vindt in het maken van mooie foto's voor ons...

Groetjes en fijne valentijsndag! Sonja

Vosje zei

Ach wat jammer is dit toch he?
Ik weet wat het is ik heb daar ook last van ik val dan niet flauw, maar kan er even niet meer tegen en wil dan alleen rust, rust in mijn hoofd.
Ik wens je beterschap en doe rustig aan dan komt het wel weer goed toch?
Lieve groet Truus

Judith zei

Sterkte en ik hoop dat je je verdiende rust mag/kunt pakken Corine!
Lieve groet Judith

Tuur zei

Een hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele...

Dikke knuffel!

Brigitta zei

Jeetje Corine, wat heftig zeg. Ik hoop dat je gauw weer op krachten bent.

Groetjes
Brigitta

Mayflower zei

Wat lijkt me dit ontzettend angstig voor jou, maar ook voor Gert als je zo'n aanval krijgt en wegzakt. Gelukkig weet jij dat dit even zijn tijd nodig heeft en je langzaam bijt beetje weer opkrabbelt. Lieve meis gun jezelf en je lichaam die tijd en denk goed om jezelf zodat je je snel weer beterder voelt.
Ik stuur met dit berichtje veel positieve energie naar je toe.
Liefs, Mea

Wanda zei

Wat lijkt me dat vervelend, HSP, ik heb er nog nooit van gehoord (en maar goed ook, als ik je verhaal zo lees). Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hoop dat je je snel weer fijn voelt!

Lieve groetjes,
Wanda

Lynda zei

oo jee Corine!!! Dat is op zn zachtst gezegd vervelend!!!! Maar er zit niks anders op dan jezelf in acht nemen, luisteren naar je lichaam.....het zij zo!!!!
Hoop dat je je snel weer fit voelt!

Liefs,
Lynda

Franse Lelie zei

Sterkte en dikke knuffel, luister goed naar jezelf...lieve groetjes

Home and Lifestyle zei

Al vermoedde ik al wel waar hsp voor stond, toch heb ik op internet even gekeken naar meer. Heftig hoor Corine...het lijkt me zo erg dat je even helemaal geen controle meer hebt over jezelf en ook "geen knopje in de buurt" hebt dat je om kunt zetten!

Veel sterkte...ik hoop dat je energie weer snel op het gewenste niveau terugkomt!

Lieve groet, Ingrid

Gerreke zei

Oh wat is jou verhaal herkenbaar! Tijd hé, tijd om weer tot jezelf te komen en jezelf de broodnodige rust te gunnen ook!

Ik herken het en leef met je mee!

Romkje zei

Oh wat ontzettend vervelend ....heel veel strekte ermee .....en neem de tijd om je batterij weer opteladen.

groetjes Romkje.

Wondelgijn zei

Joh, gekkie.... doe alsjeblieft rustig aan!! Een hele dikke knuffel voor jou!!

yvet zei

Lieve Corine,
Ik lees dat je het momenteel heel moeilijk hebt.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer tot rust komt.
Dikke knuffel,
Yvet

Tierlantijn zei

Klinkt erg heavy! Gelukkig dat je man er zo goed mee omgaat en je heeft ontlast. Zal eens even googlen op HSP want ben niet echt op de hoogte wat et precies is...! Hoop dat je snel weer wat energieker voelt. Tot dan lekker je rust nemen!!

Agnes zei

Hallo Corine, wat naar nou dat je je zo voelt.
Gewoon lekker tot rust komen hoor. Hoop dat dit bloggen je veel goed doet. Fijne avond,
Groetjes,
Agnes

La Maison en Wonderboom zei

Wat lijkt me dit verschrikkelijk voor je.
Ik stuur je heel veel liefs en ook veel positieve
gedachten.
Heel moeilijk voor je allemaal.
Je hebt wel hele mooie foto's gemaakt Corine.

Liefs
Hermine

wonen met brocante zei

Wat een rotbericht. Doe rustig aan en denk aan jezelf. Groetjes Peggy

Jeanette zei

Ik wens je heel veel kracht en sterkte om weer de oude te worden.

Groet,
Jeanette

Tuinkamer zei

Hoop dat je je gauw weer beter voelt.

liefs karin

Anita zei

Deze foto's zeggen zoveel meer dan duizend woorden !!!
Op deze Valentijnsdag stuur ik je een hartverwarmende knuffel. Gewoon omdat JIJ hem wel kan gebruiken: KOMTIE xxx
Pas goed op jezelf meis en henig an zeggen we hier op z'n twents ;-)
Lieve groet, Anita

Servies en Brocante zei

Komt me bekend voor, kan ook weinig hebben, tikkende klok..bewegend been..buiten geluiden..het liefst rust of een rustig muziekje..maar er zijn zoveel kleine dingetjes waar ik me aan kan ergeren. Mama heeft dit ook..gelukkig begint mijn kerel het te begrijpen..en drukt niet meer 10x per minuut de knop van een pen in..of tikt met zn schoen tegen de tafel..

pas goed op jezelf en doe rustig aan!

Janet zei

Hoi Corine,

Misschien wat laat deze reactie,maar wat een herkenning zeg.Ik val dan nog net niet flauw,maar raak wel zo in mezelf gekeerd als het teveel word,dat echt alles bij me langs gaat.Ik weet niet hoe het bij jou is maar ik ken niet veel mensen die zo ingewikkeld in elkaar zitten en dat vind ik soms erg lastig.Ik merk de laatst tijd wel dat het goed voor me is om heel duidelijk mijn grenzen aan te geven...en ook de broodnodige rust is heel belangrijk om mijn energie op pijl te houden.Ik wilde je laten weten dat je niet de enige bent en dat ik heel goed snap hoe je je soms kunt voelen....
Groetjes, Janet