donderdag 3 februari 2011

kleur

sfeer zonder kleur…

Ons huis is gekleurd met zandkleur, grijzen en witten. Neutrale tinten die elkaar versterken en toch een rustige basis vormen voor ons, drukke bewoners :) Ook bloemen zie je bij ons niet vaak in bonte kleuren, (behalve dan als ik van een goedbedoelende bezoeker een kleurige bos heb gekregen) meestal hou ik het bij wit.. en dan het liefst een bos waarvan het lijkt alsof je ‘m zelf geplukt hebt!

Maar ergens voor de kerst kwam er toch wat kleur in huis… bij de bloemist kreeg ik een paar takjes mini rozebottels…Rozebottels?? Ja die RODE vruchten van een rozenstruik…

Op de tv-kast staan een paar oude glazen stopflesjes die meestal gewoon leeg zijn, de grootste vulde ik met een paar van de takjes... En ik vond het mooí! Nu ken ik mezelf en dus vroeg ik me in stilte af hoelang dat zou duren en het is ongelooflijk maar waar, ze staan er nog steeds!!! En ik vind het nog steeds mooi :)

rozebottels

rozebotteltjes

Ze zijn ondertussen mooi ingedroogd, wellicht zet ik ze binnenkort éven weg want ik zag dat er al bloemsemtakken te krijgen zijn, maar ze komen vast terug! Rood in óns huis…ongelooflijk :))

21 opmerkingen:

Claudia zei

Niets zo veranderlijk als de mens!

Home and Lifestyle zei

Je smaak is blijkbaar toch veranderlijk...al had je dat zelf totaal niet verwacht. Zelf ben ik ook naturel, maar aangestoken door al die vrolijke foto's op andere blogs denk ik deze zomer in de tuin om te gaan met mijn accessoires...kleurrijk dus!

Mooie foto's!

Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Kom Achterom zei

Ha Corine
Mooi hoor en ik denk dat de vorm van moeder natuur de kleur overwint.
Mooi zeg!
en je les in de vorige post dat is echt een hele wijze, ik ga dus nu even aan de koffie!
Fijne dag
Yolanda

with love zei

Prachtig die rode vruchten hoor! Maar bloesemtakken zijn ook mooi, lekker voorjaarsachtig!
Fijne dag, groetjes Erna

Margot zei

Het moet niet gekker worden..haha..
Maar wel mooi hoor en heel subtiel...
Warme groetjes, Margot

It's me zei

Yep !! er is alweer volop bloesem !!! leuk hoor.....mooi deze takjes...staan prachtig,....liefs fijne dag van mij....xxx...

Ingrid zei

Hoi Corine,
wat leuk die rode bottels in je huis en bloesemtakken heb ik nog niet in huis, zag alleen de forshytia takken maar die hebben gele bloemen en daar hou ik helemaal niet van. Even wachten dus. Je vorige post heb ik net gelezen , hele mooie wijze les om te onthouden.
Liefs, Ingrid.

Miranda zei

Grappig hoe je dan toch van mening kunt veranderen (al is het dan maar een héél klein beetje rood ;-))

Fijne dag,
Miranda

Inge... zei

Hoi Corine,

Ook ik ben niet van de felle kleuren...
Maar dat rood staat idd wel heel mooi!

Ik heb je spulletjes op mn blog geplaatst dus kun je stiekum, nou ja stiekum even kijken.
Ben er héél blij mee!!

Knappe wisseltruc hebben we toch maar gedaan haha.

Fijne zonnige dag vandaag!
Héérlijk hè!!

Groetjes Inge...

MOODZ zei

Rood of niet,
als het jou maar je
"thuis"gevoel geeft
is het goed toch?

fijne zonnestaal(tjes) vangdag vandaag
Tamara

Tuur zei

Prachtig prachtig!
mooi rood is niet lelijk..
Slik mijn bank ik rood...
en dit zit heerlijk...
fijne dag

Lynda zei

hahahaa je blijft jezelf verbazen!!!;)

faire un songe zei

Kijk soms heb je kanten die je zelf nog niet wist... heerlijk om ze te ontdekken.. ;-)
Hoe dan ook geniet er maar van...
Fijn weekend.

Mayflower zei

Wat is dat ontzettend leuk hè dat je iets krijgt wat je zelfs niet zo gauw zal kopen en dan vindt je het onverwacht mooi.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Alberta zei

Prachtig die natuurlijke kleur zo, geniet er nog maar even van, hier staan de takken van de tulpenboom alweer op tafel.

lieve groet,
Alberta

wonen met brocante zei

Staat mooi hoor. Heb zelf al bloesemtakken staan. Gr. Peggy

Colin zei

Het is een kleuraccentje, mooi rood (niet dat schreeuwerige) en blijkbaar kan dat dus best!

Karin zei

Maar het is subtiel he, dat doet 't 'm ;) Ik ga pas echt schrikken zodra ik een hele gele of rode wand bij je tegen kom, haha.

Marja zei

Ik vind het prachtig hoor, laten we het droog rood noemen....

lia zei

Oh dit is het postje waar je over vertelde. Deze zijn wel roder. Ik wilde vandaag tulpen met bloesemtakken. Alleen zijn ze een beetje hard roze, maar toch staat het wel.
Dus af en toe een beetje kleur kan geen kwaad.

liefs Lia

Agnes zei

Ik vind het hardstikke mooi Corine. Vooral omdat het juist heel subtiel en rustiek is. Wist niet eens dat je ze zolang kon bewaren en dat ze zo mooi indrogen. Ga het ook eens proberen.
Fijne vrijdag alvast!
Groetjes,
Agnes

Ps. Nog even als antwoord op je reactie op mijn blog. Ik werk bij een totaal-installateur
(maar dan op de administratieve kant;):) )
Ben dan ook wel benieuwd in welke mannenwereld jij je bevindt? En je hebt gelijk, tís prettig werken tussen de mannen. Mannen denken toch simpeler en zijn minder complex. Dus geen eindeloos gedoe.