dinsdag 8 februari 2011

servieskast (deel 1)

een wensenlijst…

Een verlanglijstje maken voor een verjaardag of voor sinterklaas, dát valt me niet mee! Ik hou niet van prullaria, wel van chocola (van het bonbonatelier hier in ons stadje!) dus erg veel keus hebben mensen die mij willen verwennen niet :)

Maar een wensenlijst voor mezelf met daarop de wat grotere wensen voor ooit, of voor nooit maar gewoon omdat het leuk is om erover te dromen..zo’n lijstje heb ik wel paraat! Vorig jaar werd er geheel onverwacht één van die wensen vervuld…toen mijn auto aan vervanging toe was, kwam zomaar mijn MINI-droom uit!

Wat er verder nog op dat lijstje staat? Een servieskast! Nou is er in ons kleine huis echt geen plek voor, dus dit was typisch zo iets waar je wel van droomt, maar waarvan je ook weet dat het niet gaat gebeuren. Wel staat er in de zithoek een leuk oud boerenkastje waar ik het bovendeurtje uit heb gehaald en waar m’n verzameling zilver-en glaswerk staat met ook wat stukken frans serviesgoed. Een prima alternatief!

Toch laat ik even een plaatje zien van wat mijn droomkast zou zijn:

vitrinekast (foto: Tine K)

Mooi! Glazen deuren met roedeverdeling, verder heel simpel en sober, zodat alle aandacht gaat naar wat er ín de kast staat. Maar..te groot én te duur, dus het blijft bij dromen :)

En toen gingen we naar Amsterdam…. en daar zagen we een klein formaat vitrinekast, errug leuk, maar wel errug gammel! Nu zijn we echte klussers, maar dít was ons toch te gortig. Een foto maken deden we wél, want dit was wel een voorbeeldplaatje van een kast die past op de plek van het boerenkastje….kleine servieskastjes bestaan dus wel…

Ik ging met een printje van het gammele kastje in m’n tas eens langs bij een handelaar in/opknapper van oude meubelen, de man was enthousiast snapte wat ik bedoel maar vertelde wel dat zulke kastjes nauwelijks te vinden zijn en hij er dus ook geen had. Hmm dat was niet wat ik wilde horen! Balen dus! Toch bleef ‘het’ spoken in m’n hoofd en zo gooide ik weer eens een idee op tafel :). Gert keek me eens aan, dacht even na en gaf toe… “Ik ga zo wel even bellen.”

-wordt vervolgd-

28 opmerkingen:

Kaatje Kip zei

spannend....ben benieuwd naar het vervolg...:-)
Groetjes Conny

Claudia zei

Spannend...

Miranda zei

Benieuwd hoe dit afloopt...

Het bonbonatelier in de stad ken ik wel; daar kun je inderdaad niet zomaar even voorbij lopen ;-))

Fijne zonnige dag,
Miranda

Inka en André. zei

Ben benieuwd,erg spannend allemaal,fijne middag.

Vosje zei

Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken!!

Lynda zei

gatver...wordt vervolgd.....dát is niet wat WIJ willen hoor hoor!!!!;))))

Liefs,
Lynda

marian zei

Je maakt ons wel erg benieuwd naar 'servoeskast deel II' !!!???
Groetjes,
Marian

marian zei

Servieskast dus ;-))

Home and Lifestyle zei

Je wacht toch geen week met je volgende post :)...ik ben benieuwd!

Lieve groet, Ingrid

Collie-Collie zei

Wat een pracht van een kast, heel eenvoudig, niet te groot en kan je met je mooie spullen mooi inrichten... ik kijk uit naar het vervolg.

Groetjes, Collie

English style zei

Wat een leuke stapelpost heb je, mooie spulletjes, en je servieskast ?? zal vast goed komen, meestal worden jouw ideetjes aardig uitgevoerd :-)
groetjes Yvonne

Anita zei

Wacht in spanning op het vervolg!!
Het kastje is eeenig.
Groetjes Anita

Alle mooie dingen zei

ohh dat is spannend. maar het komt goed ik voel het!
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

Tuur zei

zucht het is ook mijn droomkast...dus kan niet wachten op vervolg....
Ik baal ook zo dat die kast zooo duur is...
als we nou 2 bestellen misschien krijgen we dan korting?
een fijne zonnige dag

wonen met brocante zei

Ook ik heb het idee dat we in deel 2 een servieskast gaan zien. Ben heel benieuwd. Toch weer een droom verwezenlijkt?1?!??!? Groetjes
Peggy

It's me zei

O nee !! ik kan niet wachten........zal ik stiekum vertellen dat hier.....ach nee zielig voor jouw...of toch???.....5 servies kasten heb staan....en mutje vol !!! echt....sorry......xxx

Hannekie zei

oo nee he..wat gebeurde er toen?????
spannend..hihi
liefs hannie

lia zei

Oh, heb je Gert zover dat hij hem zelf gaat maken. Slim en op maat gemaakt, dus altijd goed..
Of heb ik het helemaal mis.
En wat een weertje vandaag hé. Hoop dat het morgen ook zo is op onze vrije dag.

lieve groet Lia

Servies en Brocante zei

nouuuu toe nou, hier kan ik niet tegen..heb ook al zo'n hekel aan films met open einde's snel een vervolg hoor!!

Bonjade zei

Een man naar mijn hart ;0)
Fijne avond
liefs

Mayflower zei

Herkenbaar Corine zo'n wensenlijstje om heerlijk bij weg te dromen, of ze nu uitkomen of niet.
Jij maakt hier wel een heel spannende post van, ik ben benieuwd naar het vervolg van de vitrinekast.
Lieve groet, Mea

Marieke Reintjes zei

Ben erg benieuwd...gave kast hoor op het plaatje, ook erg mijn smaak!!!
Groetjes Marieke

Servies en Brocante zei

PS:
ben in mn oude at home's aan het knippen in de at home van 2009 2 febr staat ong hetzelfde maar die lijkt ook kleiner..missch vond je het leuk om te weten..
Fijne aaf

Tierlantijn zei

Toch maar het kastje opknappen..???

MOODZ zei

ohhh laat ons het weten... ik kan hier zooo niet tegen.....wachten...

Margot zei

Wat een cliffhanger...brrr...
warme, zonnige groetjes, Margot

Judith zei

.... nog steeds benieuwd naar het 'wordt vervolgd' gebeuren:-)

faire un songe zei

Spannend... ben benieuwd wat die man met gouden handjes voor je heeft bedacht......
En hier ook iemand die heel erg kan opknappen van een beetje zon....
Ben de regen nu al weer zat... dinsdag was zo'n lekkere dag.. moest voor het werk naar een afspraak buiten de deur.. ben heerlijk op de fiets gegaan....
Het was super..!!