zondag 13 februari 2011

servieskast (deel 2)

Gert belde…

Een kleine week na ons weekend Amsterdam spookte het oude gammele kastje nog door m’n hoofd en dus pakte Gert de telefoon. Of het kastje er nog stond…jazeker! Of ze de maten even wilden doorgeven…tuurlijk!

gammel

Een kwartier later was het echt duidelijk: deze kleine kast zou perfect dienst kunnen doen als onze servieskast! Met de agenda in de hand planden we nóg een keer een rit naar Amsterdam en gelukkig kon dat heel vlot geregeld. Er stond voor die zondag toch al een bezoekje aan oma in Gorinchem genoteerd, dus vandaaruit konden we prima op de terugweg ‘even’ het gammele geval ophalen. Helemaal opgetogen reden we daarna weer richting het oosten, hoe blij kun je zijn met een gammele kast :)

Op maandag leverde Gert het geval af bij de handelaar in/opknapper van oude meubelen, die zou zorgen dat de kast geloogd werd. Afgelopen zaterdag zijn we gaan kijken en overleggen met de ambachtsman wat er moet gebeuren om er onze topkast van te maken ! Ik weet dat er mensen zijn die (nog) niks zien in het ding, maar alleen al de deur met de roedeverdeling...ik zie het helemaal voor me, dít wordt onze verzamelkast!

-wordt vervolgd-

36 opmerkingen:

Inka en André. zei

Je maakt ons nieuwsgierig,ik ben benieuwd naar het eindresultaat,fijne zondagmiddag.

Romkje zei

Fijn dat je zo blij bent met de kast !
Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat ...

Fijne zondagmiddag ,groetjes Romkje.

faire un songe zei

Het is een super kast......... kan me helemaal voorstellen hoe blij je hier mee bent..
Ik zie het ook al voor me hoor..!!
Geniet al vast van de voorpret...

Lynda zei

mensen die niks zien in dit "ding"?!?!?!??!?! hij wordt zeker weten práchtig!!! wat spannend!!!!!

Liefs,
Lynda

It's me zei

Nou spannend hoor!!! ben benieuwd wat het gaat worden.....fijne zondag ! liefs van mij...............❤ ❤ ❤ ❤ ❤......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.....

Sjoukje zei

Hoi Corine,
Leuk dat je mijn blog gaat volgen, ik vind jouw blog ook hartstikke leuk. Het is soberder dan bij mij maar ik kan er wel heel erg van genieten. Het lukt mij niet namelijk, er komen toch stiekem weer meer spulletjes bij. Ik ga je blog volgen, dan mis ik niks. En die kast is prachtig, een superaankoop!

Tot een volgende keer,
Groetjes Sjoukje.

wonen met brocante zei

Ik vind 'm al mooi zoals die daar staat. Ben benieuwd naar deel 3! Fijne zondag, groetjes Peggy

Pink Princess zei

Joh, daar is ZOVEEL mee te doen, vind um schitterend en wordt nog mooier ♥

Petra zei

Mooi is ie. En spannend hoe het verloopt. I.i.g. een kast met een verhaal en daar ben ik altijd dol op.


Groetjes Petra

Tanja zei

Nou ik zie het wel zitten hoor die kast, supermooi is die al en ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Lieve groet
Tanja

Jeanette zei

Een hele goede aankoop, ik ben ben benieuwd hoe jij deze kast gaat aankleden.

Groet,
Jeanette

Room Seventeen zei

Wat super dat je de kast toch hebt gekocht!!
Liefde op het eerste gezicht, je krijgt er vast geen spijt van :-)

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Niks zien in dit ding? Ik vind 'm nou al prachtig, persoonlijk had ik 'm zo gelaten ;) Hoe gaarder hoe beter!

Groetjes, Veronique

Anja zei

Ooooo, ik vind hem nu ook al mooi! Aparte kleur. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groetjes Anja.

Haikey zei

Je hebt gelijk hoor!
Hij is mooi!

groetjes, Haikey

marian zei

Dit wordt echt wel een kast van jullie met een heel verhaal eraan verbonden, nog eens zo leuk als een 'af' nieuw exemplaar.
Veel plezier met het verdere verloop en..... benieuwd naar het eindresultaat natuurlijk!
Groetjes,
Marian

Lina zei

Hij is gááf!!!! Ben bijna een beetje jaloers...

Colin zei

Wauw, hij is nu al leuk maar mag nog even onder handen worden genomen, benieuwd naar het eindresultaat!

Interieur Inspiratie zei

Supermooie kast, ben benieuwd naar het eindresultaat en de uit eindelijke inhoud.

La Maison en Wonderboom zei

Wat een te gekke kast, prachtig. Hij stond echt op jou te wachten hoor, daar kun je zeker van zijn.

Nu hoop ik dat je jouw adresje in Amsterdam wel even gaat vertellen, ik ben er heel nieuwsgierig naar.

Groeten
Hermine

Claudia zei

Ik ben vol vertrouwen.

Irma allemaal kleurtjes zei

PRACHTIG!!!!!iik weet precies waar je hem gekocht hebt het meeste van onze meubels komt daar vandaan ik herken de foto.
Wat een kast en ik moet zeggen ik kom daar vaak maar kom zelden zo'n kast met allemaal glas tegen ik weet zeker als ik hem had zien staan dat ik hem ook niet meer uit mijn hoofd gekregen zou hebben, er is alleen 1 maar....maar waarom ga je hem behandelen ohhh ik zou hem zo laten, maar hij zal vast en zeker mooi worden dat is zeker, IrmaXXX

Miranda zei

Dat wordt vast een plaatje; alleen al de voorpret die je er tot nu aan hebt beleefd! Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het eindresultaat...

Fijne avond,
Miranda

Nieneke zei

Wat een geweldige vent heb je toch! "even"bellen, ja dat valt nog wel mee...maar "even" vanuit Gorinchem'"langs" Amsterdam...mmm...lijkt me wat minder "even"...Ben benieuwd !

Home and Lifestyle zei

De kast is zo al heel mooi...ik ben benieuwd hoe de kast uiteindelijk wordt! Ik weet het eigenlijk al...een prachtig plaatje!

Lieve groet, Ingrid

Sonja zei

Wauw! Wat een mooie kast!
Zoals ie er nu uitziet vind ik m al mooi, ik persoonlijk zou er dus helemaal niets aan doen (behalve dan dat gammele), maar ik snap dat jij m laat logen, toch meer jouw stijl!
Ze hadden er toch niet stiekem 2 staan? ;)
Ben benieuwd naar het vervolgverhaal.

Groetjes, Sonja

Collie-Collie zei

Je hebt gewoon een hele mooie "klik" met de wabbeliegammele kast. Gammel of niet, het is 'm!

Ik ben heel benieuwd hoe die er uit zal zien!

Groetjes, Collie

Hannekie zei

ik vind hem nu al helemaal geweldig. ik ben zo benieuwd,,,
liefs hannie

Kom Achterom zei

Ik zie hem al helemaal voor me!! hij is zo ook al prachtig!
fijne week
Yolanda

THORNWOODS AT HOME zei

Hoi Corine,

Mooi kastje ben heel benieuwd naar het eind resultaat.

Groetjes van Monique

Anita zei

Bedankt voor je lieve berichtje
We hopen dat we ondanks alles vooral ook een stuk positiviteit overbrengen. Zo staan we nl in het leven ;-)
Maarre jij hebt hier ook iets MOOIS !!!
Meis het wordt vast een juweeltje hihi
Ik voel dat je hem al helemaal voor je ziet.
Ik ga je volgen hoor; die kast wil ik toch echt af zien hahah
Lieve groet, Anita

Judith zei

Er niks in zien??? Mens, ik vond 'm nu al prachtig!!!!!!

Ben erg benieuwd hoe het eindresultaat gaat zijn....... we wachten geduldig (jaja) af, liefs Judith

Kind An Huys zei

Wat vind ik je kast gaaf!!! mooi die roedeverdeling erin.... Goed dat jullie hem toch maar zijn gaan halen!!
Liefs, Anne.

Joan Ottevanger zei

Dat wordt zeker een plaatje.Wat leuk dat je Gorinchem noemt.Heb er zelf 17 jaar gewoon en mijn moeder woont er nog.

Karin zei

Wanda zei

Ik lees het bij iedereen en ik snap hun enthousiasme: prachtige kast hoor! Ik ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat en hoe hij bij je zal staan in huis... Ik blijf je dus op de voet volgen.

Lieve groetjes,
Wanda