woensdag 23 februari 2011

servieskast (deel 3)

een ruime week later…

We gingen dus kijken naar de geloogde, gammele kast, we bespraken met de handelaar in/opknapper van oude meubelen dat hij de deur weer stevig en bruikbaar zou maken, de rest van de klus doen we zelf :) En geloof me…de kast zo laten kón gewoon niet, té gammel, de deur kon niet open of dicht en de achterkant en de bodem waren los. Het zou niet veilig zijn om er mooi, maar breekbaar servies en glaswerk in te kijk te zetten! Toch zag en zie ik het helemaal zitten! Zie…want het ‘gammele’ ding staat ondertussen stevig en wel hier bij ons in het achterhuis.

kast2kast4

Met een laag witte grondverf begint het er al op te lijken :) , uiteindelijk krijgt ie dezelfde kleur (chalk van PtP) als de muur waar ie voor komt te staan. In ons kleine huis is dat de mooiste oplossing, want daardoor krijgt de inhoud meer aandacht dan de kast zelf en dát is nou net de bedoeling!

Maar zover is het nog niet, er zitten nog heel wat uren werk in en doordat ik bij de eerste schuurbeurt vuil onder m’n duimnagel heb gekregen wat is gaan ontsteken, vraagt het opknapwerk nog even wat meer tijd…

kast1kast3

-wordt wederom vervolgd-

33 opmerkingen:

Inka en André. zei

Je maakt ons enorm nieuwsgierig,sterkte met je duim,gr van ons

Home and Lifestyle zei

Je houdt de spanning er lekker in! Vervelend dat je een ontsteking hebt opgelopen, dat kan op die plek knap pijnlijk zijn!

Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Wat kun je druk zijn met een kast he???...ben wel reuze benieuwd hoor!! spannend !!! liefs van mij....

Madelief zei

Opknappen is leuk, maar wel voorzichtig blijven doen hè? Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Miranda zei

Een leuk project, jammer dat het op dit moment wat tegenzit; sterkte met je duim. Wij wachten ondertussen geduldig op het eindresultaat ;-)

Fijne dag.

Nieneke zei

O jaa, deze kast wordt een onvervangbaar item; hij heeft straks zoveel moeite (bloed, zeet en tranen) gekost......
Ik denk wel dat het heel mooi wordt, op naar deel 4 (5 en 6????)

lia zei

Oh, spannend hoor.... En ik heb ook 2 kasten in dezelfde kleur als de muur, en staat heel mooi en rustig. Zoals wij het mooi vinden.

Zat trouwens gisteravond lekker te lezen zag ik ook nog een bekende erin. Wat leuk....
Fijne dag,
liefs Lia

Kom Achterom zei

Dit wordt een super project!! hij is zo ook al mooi vind ik!
Succes!
fijne week
Yolanda

@nne zei

Brr, zo'n ontstoken vinger moet je goed verzorgen hoor. Ben benieuwd naar het vervolg van de kast. Groetjes, @nne

Tierlantijn zei

Weer een klein stukje van de kast.. Je maakt het wel spannend hoor! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groetjes!

ChoCho zei

Het wordt vast een parel ! succes xxx

marian zei

Au, goed verzorgen hoor, die ontstoken vinger, pijnlijk.
Groetjes,
Marian

Collie-Collie zei

Ik ben héél benieuwd hoe de kast wordt... Beterschap met je vinger, want als die ontstoken is, merk je zó goed hoe veel je je handen gebruikt... en dat doet zó'n zeer...

Groetjes, Collie

Nostalchique zei

Leuk!! Het wordt vast een super kast, hou ons op de hoogte!

Bonjade zei

Nu daar ben ik dan hoor...schenk de koffie maar in....
Heppie de voorjaarsbloeiers al binnen.....?
Geen tijd zeker met al dit geklus.....;0)
Van wat ik zie (en dat is maar een glimp) is dit een prachtkast........
Dusse zal niet te lang bij je blijven plakken want dan kun je weer verder.....
Kom volgende keer wel langer bij je buurten....
als ie klaar is ;)
Suc6
Liefs

Lynda zei

tjonge.....je maakt er een compleet feuilleton van(schrijf ik dat zo???)!!!!! Wel balen van je duim, dat kan zo vreselijk pijn doen :(....maar goed.....de kast loopt niet weg, wij worden alleen ongeduldig ;)))

Liefs
Lynda

Margot zei

De spanning wordt me bijna teveel...en zeker na het zien van de kleine details...grrr...
Thumbs up, ook al is tie ontstoken...
Lieve groetjes, Margot

Lynda zei

HO STOP HU!!!!! voor alle DUIDELIJKHEID.......ik ben nog steeds geen fan!;)
Het is en blijft niet mijn ding maar ja...als aankomend stylist *KUCH* moet je toch een béétje op de hoogte blijven he, maar het is net als met een saaie soap....mis je er 5....mis je niks ;))))))

X

wonen met brocante zei

Je houdt ons op deze manier wel in spanning hoor. Ben echt heel benieuwd naar het eindreseltaat. Elke keer de Cliffhanger.....hahah. Groetjes Peggy

Wanda zei

Nou, je haalt niet alleen alles uit de kast om de kast op te knappen, maar ook om ons op de kast te jagen! We houden het natuurlijk niet meer van de nieuwsgierigheid naar je nieuwste aanwinst... Schiet er maar gauw mee op.

Lieve groetjes,
Wanda

Judith zei

Je weet ons wel in spanning te houden met die servieskast van je:-) Wij blijven trouw en (zoals gewoonlijk) ongeduldig het verhaal volgen!
.............................................

Liefs Judith

Anita zei

Wat ik kan zien ziet er al prachtig uit hihi
Je maakt het wel spannend hoor ;-)
Oei zo'n ontsteking kan gemeen zeer doen.
Dan maar even wat langer wachten voordat ie klaar is.
De buit is in ieder geval (veilig) binnen !!!
Groetjezz lfs mij

Anja zei

Jeetje, ik dacht nou gaan we hem zien, maar niet dus. Spannend ben benieuwd!
Groetjes Anja.

faire un songe zei

Voorzichtig met je nagel hoor.. kan heel vervelend zijn/worden...

maar zo'n project is super.. leuk om te zien hoe de klus zich gaat klaren.. ik ben heeeeeel benieuwd. Je houd het wel spannend..

Colin zei

Jaaa, de kast is 'thuis' en net als de rest erg benieuwd naar het eindresultaat. Leuk dat je deze klus zelf gaat doen!

La Maison en Wonderboom zei

Het gaat heel mooi worden, dat is jou wel toevertrouwd.
Is je duim al wat beter,misschien in het sodawater?

Groetjes
Hermine

Renate zei

Hoi Corine,
Ik ben benieuwd hoe de kast wordt, en waar je hem neer gaat zetten.
Sterkte met je vinger.
Groetjes, Renate

Carla zei

Hahaha...het is maar goed dat ik zoveel geduld heb...whaha
Want tja..met zo'n duim schiet het natuurlijk niet op hè!!
Maar...ben wel een héél klein beetje nieuwsgierig...dus hup...in de soda met die duim!!!

sterkte....liefs Carla.

Hannekie zei

ben zo benieuwd..en ik ben niet de enige zo te zien hahah...wordt vast geweldig
ik wil binnenkort gaan kijken voor muurverf en zo als de en suite deuren erin komen. dit hebben we even door geldgebrek moeten uitstellen. is PTP verf dus echt zo mooi als ze zeggen?
liefs hannie

G-style zei

Hoi Corine,

leuk zoals je dit in delen met ons deelt, we kunnen nu al haast niet wachten tot deel 4 ....

Ik vond je vorige post ook erg boeiend, jij kunt dat zo mooi beschrijven.

Sterkte met je duim , lieve groet Gea

Huize Kip Kakel zei

Hallo Corine,
Je moet het erin zien ,hé?
En erin blijven geloven, ook valt dat nu misschien voor jou niet mee!
Sterkte met je duim, hopelijk geneest het snel.
En, ik ben benieuwd naar deel 4 van het verhaal...het lijkt wel een feuilleton ;-)
Groetjes Hannie

Romantiska Hem zei

Nice pictures!

Rozmeen zei

Leuk project... ben benieuwd hoe het gaat worden...de detail fotos in de grondverf zijn al mooi :-)

Liefs,
Rozmeen