vrijdag 4 maart 2011

goed nieuws

ik kan niet wachten…

Heerlijk de zon schijnt, ik loop zonder jas (maar met een lekker vest) de tuin in op zoek naar moois. En al ziet alles er op het eerste gezicht kaal, triest en rommelig uit, als je goed kijkt is er echt al van alles aan de hand!

blauwe druif

helleborus

Echt goed kijken…van dichtbij…dus ik maak de foto’s maar flink groot…

hortensia

new dawn

sering

De hortensia, de New Dawn en de sering, alles vol knop…

Ik geef toe dat het geheel nog niet écht mooi is, maar die knoppen zijn toch beloften, tekenen van hoop, goed nieuws dus!

Nog even en dan ga ik ook in de tuin opruimen, de oude hortensiabollen eraf, al het blad wat als bescherming tegen de vorst in de borders ligt eruit en met een schoffel het eerste onkruid te lijf. Het is maar goed dat ik nog druk ben met de kast, want m’n handen jeuken al maar tegelijkertijd weet ik dat het nog veels te koud is, met ‘s nachts nog nachtvorst. Je moet er toch niet aan denken dat al die knoppen stuk zouden vriezen :(

28 opmerkingen:

Bonjade zei

Zo mooi!!! Oké ik geef toe...het hangt in de lucht.....
Het brengt idd wel hoop, maar zon...? Hier geen zon te bekennen...;(
Stuur je me wat straaltjes toe dit weekend?
Liefs

Home and Lifestyle zei

Mijn oog valt op je 300 volgers...van harte gefeliciteerd en dat er nog maar veel mogen volgen om van je mooie blog te kunnen genieten!!

En ja, de lente is duidelijk in aantocht! Ik ga zo dadelijk naar de markt, heb helemaal zin om mooie voorjaarsbloeiers te kopen!

Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Manuela zei

heerlijk om zulke tekens te zien...
lekker genieten!

groetjes manuela

katja-Mariska zei

Ieder jaar vind ik het weer mooi om overal knoppen aan te zien komen en dat we weer de goede kant op gaan. Heerlijk, ik zie mezelf al weer in de tuin zitten.
Fijn weekend!
Liefs Katja

faire un songe zei

Ohhh... heerlijk dit kondigt het betere weer aan.. en al schijnt het zonnetje hier nu nog niet ik hoop dat ie vanmiddag toch nog even tevoorschijn komt.
Groetjes en een fijn weekend

saskia zei

ik kijk hier ook alles de grond uit ha ha.
fijn dat het ook al eerder en langer licht is he.
ik kan niet wachten tot het wat warmer word want zo lkkr als het binnen lijkt met dat zonnetje zo koud is het nog op de fiets hoor vind ik.
bedankt voor je mooie foto's en een fijn zonnig weekeind.
grtjs saskia

Vosje zei

Oh wat een prachtige foto's!!!
Ik hou hier zo van en heb hetzelfde als jij ik wil beginnen maar het is zo gevaarlijk met die nachtvorst!!
Maar we kunnen wel heerlijk genieten toch van het zonnetje!!
Fijn weekend groetjes Truus

Marieke Reintjes zei

Jááá...heerlijk hé, al die knopjes die je al her & der ziet...Ik kan ook niet wachten!!!
Mooie foto`s hoor...
Fijn weekend, Groetjes Marieke

Jet zei

Ik realiseer me dat ik nooit meer dan nu naar de lente heb verlangd, het begin van nieuw leven en nieuwe mogelijkheden!

Colin zei

Heerlijk zo'n goed nieuws bericht op de vrijdagmorgen terwijl de zon in mijn rug prikt, achter het raam helaas, nog net te koud om buiten te zitten maar wetende dat het niet lang meer duurt! Fijn weekend, Colin

Thilda zei

Spring is coming! :) Nice photos!

lia zei

Ja, dit weer doet ons goed hé.
Ik ga zo eerst naar de fysio en dan vanmiddag ook weer verder in mijn kleine tuintje.
Ik heb al 3 hortensia's opgeschoond, nog 3 te gaan. Ik doe het altijd in Maart maar ze staan bij mij heel erg beschut, en dat scheelt enorm.
Hoop dat we morgen de bomen kunnen poten, want Jan was niet echt lekker.

fijn weekend,
lieve en zonnige groetjes

bijzonder-oud zei

Prachtig als alles weer gaat uitlopen, ik kan ook niet wachten om in de tuin aan de gang te kunnen, heerlijk!

groetjes en een fijn (en zonnig) weekend,
Yolanda

Wondelgijn zei

Heerlijk hè? Het prikkelt in de lucht, streelt je neus.... Nog even en het barst los: lente in vol ornaat!!

Anja zei

Jazeker de lente komt eraan, hier de tuin ook al regelmatig bekeken. Eigenlijk is deze aanloopperiode naar de lente in de tuin ook al genieten, want de lente kan mij niet lang genoeg duren. Genietse!!! Mooie foto's.
Groetjes Anja.

Margot zei

Heeeel goed nieuws dus...
En de foto's zijn prachtig...
Nu de vorst er nog uit, inderdaad, en alles mag uit de knop...
Wij zijn blij...!!!
Lieve groetjes, Margot

Collie-Collie zei

Stapje 1: de zon hangt ieder geval lekker in de lucht. Stapje 2: de temp lekker omhoog... da's nog even wachten, want vandaag vriezen m'n oren nog van m'n hoofd... hahaha.

Prachtig, hè. Die knopen, blauwe druifjes, sneeuwklokjes... perfect.

Groetjes, Collie

Het Hoogerhuys zei

Mijn handen jeuken ook om flink in de tuin aan het werk te gaan, maar met dit weer (hier nog steeds geen zon) heb ik echt geen zin. Veel te koud, ik ben zo'n mooi weer tuinier.

Je raad het nooit, terwijl ik dit aan het typen ben, heb ik ineens een zonnetje in mijn rug, oh, hij gaat alweer weg...

Maar goed ik moet ook nog heel veel hortensia's van hun oude bloemen ontdoen, struiken snoeien en vooral al dat vuil wegschoffelen.........., het komt wel!

Groetjes, Sandra

Nieneke zei

Ja inderdaad, zo langzamerhand doet het voorjaar zijn voorzichte intrede. Van de week zat ik 's morgens in de auto met het sterke gevoel dat er iets niet klopte. Was ik wat vergeten??? Maar nee, later besefte ik dat het kwam doordat het al zo licht was op de vroege ochtend. Nog even...

It's me zei

Ja het zonnetje schijnt hier ook heerlijk hoor.....tis wel koud!!!....maarja.....moet zo alleen nog even boodschappen doen...en even naar mijn moeder.....dus komt goed !vandaag......heerlijk genieten liefs van mij...xxx..

Carla zei

het zonnetje schijnt hier ook uitbundig...toch is het koud!!
Hier in de tuin is het troosteloos...maar ja..we gaan dit jaar de tuin laten doen, dus echt veel zin om er nu wat van te maken heb ik ook niet.
fijn weekend...liefs Carla.

Miranda zei

De eerste tekenen van de naderende lente... fijn! Je hebt ze weer prachtig gefotografeerd.

Fijn weekend,
Miranda

wonen met brocante zei

Geweldig mooi toch hé, de natuur. Je hebt de ontluikende lente mooi vastgelegd! Groetjes Peggy

Kind An Huys zei

Mooi die foto's met de uitlopende knoppen!!! ja daar kan je dan echt van genieten..en dan met de zon erbij!!! Dan voel je je gelijk een anders mens....
Fijn weekend, liefs, Anne.

marian zei

Heel herkenbaar! Vanop afstand een troosteloze boel maar dichtbij toch al de eerste lentebeloftes. Alleen de blauwe druifjes staan bij mij niet in de tuin maar in pot op terras en die beginnen nog maar net hun knopjes te tonen, helemaal verscholen tussen de blaren.
Goed kijken? Geen probleem hier!
Groetjes,
Marian

Anita zei

Een hoopvol begin richting LENTE
En met dat zonnetje erbij: heerlijk !!!
Dat heeft een mens echt nodig
zo'n energiestoot waardoor alles weer begint te kriebelen.
Heb er zin an en jij ook merk ik ;-)
FIJN WEEKEND
Lieve groetjes, Anita

Jeanette zei

De lente mag voor mij zeker komen. Heb inmiddels genoeg sneeuw gezien na een heerlijke sneeuwvakantie.

Groet,
Jeanette

ChoCho zei

jaja, het bewijs is er ! het wordt lente ! woehoe !