zaterdag 26 maart 2011

servieskast (deel 4)

het laatste hoofdstuk…

Het is zover… DE kast is klaar! Het duurde wat langer dan gepland… het had eerlijk gezegd best sneller gekund als ik niet zo eigenwijs zou zijn ;( Mijn lichamelijke conditie was niet zo best de laatste tijd, dus het klussen viel zwaar. Maar ik wilde het persé zelf doen, dan maar af en toe een paar dagen wachten en later weer verder (kon de verf ook telkens goed harden..), maar nu is ie echt af. En ben ík moe, maar vooral trots en blij!!

De laatste klus was het terugplaatsen van het glas in de deur. En natuurlijk gaat dat op de ouderwetse manier… met stopverf, het liefst had ik ook dat zelf gedaan, maar die ruiten zijn zo zwaar dat het risico dat ik ze niet kon houden te groot is, dus die eer was aan Gert…

DE kast

Dit is een heerlijke kast om elke keer allerlei andere composities (Gert is conservatorium geschoold :)) in te maken. Het boek ‘gammele kast’ kan dicht… Helemaal groots ben ik/zijn we met deze kast! Een heuse (kleine) servieskast voor in ons THUIS.

De grote stoere beslagkom boven de woonboeken kochten we vorige week tijdens onze brocantetour naar het zuiden. Alle spullen in deze kast hebben een verhaal en niet alleen vanwege hun ouderdom, maar voor ons omdat we mooie herinneringen hebben aan de brocantespeurtochten waarop we deze schatten vonden :) En met die speurtochten gaan we vrolijk door, een heerlijke bezigheid…en wordt ons huis te vol, dan zetten we weer wat op mp (klik)…

37 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een plaatje Corine en er staan ook zulke mooie accessoires in de kast!! Door het glas zal het ook altijd opgeruimd blijven! In mijn vitrinekast zit een deel met glas en een deel met dichte deuren, daar zit wat opgeruimheid betreft toch echt wel verschil in :)

Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Colin zei

Geweldig wat je van een 'bouwval' hebt kunnen maken; een prachtige kast en dan ook nog eens gevuld met mooie spulletjes, heel mooi!

Groetjes en een fijn weekend, Colin

Nieneke zei

Prachtig! Hij is helemaal geweldig!! En juist door al het geklus eraan extra waardevol...en dan alle spullen erin...en de mooie tas erop....Die speurtochten van jullie hebben succes!!!

Kaatje zei

Wauw, echt helemaal fantastisch. Wat goed dat je dat helemaal zelf hebt opgeknapt!!! Daar kan ik nog een voorbeeld aan nemen....zucht.
Je spullen komen heel mooi uit zo! Geniet er lekker van. Groetjes, Karin

La Maison en Wonderboom zei

Je hebt eer van je werk hoor, ik ben helemaal weg van je servieskast. Mooie spullen erin, een plaatje!!

Je zit er vast vaak naar te kijken.

Liefs'
Hermine

marian zei

Wat is je kast prachtig geworden en zo goed van je dat je het allemaal zelf deed. Chapeau!
Prachtige compositie ook. Denk dat we deze kast nog terugzien met ander composities erin....
Groetjes,
Marian

Jeanette zei

Je kast is erg mooi geworden. Geniet ervan.

Groet,
Jeanette

bijzonder-oud zei

Prachtig, wat een mooie kast, wat knap dat je dat helemaal zelf gedaan hebt zeg! En wat een mooie spullen heb je er in staan!

Lieve groet en een fijn weekend nog verder,
Yolanda

Room Seventeen zei

Mooi Corine, en prachtig gestyled!

De Nostalgische Nonnevot zei

Wauw, wat een resultaat, daar mag je wel trots op zijn, met hele mooie accessoires, TOP! Fijne dag, Nicole

lia zei

Oh Corine, hij is prachtig geworden. En je hebt echt eer van je zware arbeid.
Je spullen staan er ook heel mooi in.
Maar waar is nu je andere kast gebleven.
Ik mail je deze week nog even.

fijn weekend
liefs Lia

Geke zei

Mooi geworden Corine en 't staat prachtig met die spulletjes erin!
Groetjes,
Geke

Lynda zei

ooooh meid, maar éér van je werk!!!!!! geweldig!!! En prachtige "items"erin ;)!
SUPER! Op naar de volgende (wens)klus!

Liefs,
Lynda

Miss M zei

Zo hee... wat zul jij tróts zijn zeg, op je mooie kast... zo leuk he... een meubelstuk helemaal eigen maken. En eenmaal klaar lekker je mooiste spulletjes erin stallen en showen maar.
Wat een mooie beslagkom heb je daar in je kast staan. En je zilveren dienblad. Echt heel mooi. Alles klópt! Wat een eer van je werk! Enjoy!
Liefs, Marjolijn.

Huize Kip Kakel zei

MOOI! en wat een mooie spullen staan er in, later ;)) hoop ik ook zulke speurtochten te gaan maken, ben manlief al aan het "inweken"
Fijn weekend, groetjes Hannie

Kom Achterom zei

oooh mooi!!!!
Ik zit echt te genieten van je kast. Wat heb je deze geweldig mooi gedecoreerd zeg!
Fijne zondag
Yolanda

Anja zei

Met recht een PLAATJE van een kast geworden. Kan me voorstellen dat je hier happy mee bent.
Ook leuk ladekastje wat er in staat.
Fijn weekend, groetjes Anja.

It's me zei

Wat is ie mooi geworden !! echt superrrrr.....echt zo mooi gedaan......fijn weekend....liefs Ria....xxx...

Lina zei

Hij is mooi geworden! Als je hem ooit eens wil verkopen....... ;-)
Ook mooi gestyled. mijn complimenten!

Mayflower zei

Wat een prachtige kast Corine en wat een mooie compositie van spullen.
Ik kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent.
Ook van je vorige post heb ik genoten, wat heerlijk hè om zo helemaal in en een boek op te gaan.
Ik kan niet lezen als ik druk en onrustig in mijn hoofd ben, bij mij werken dan weer andere dingen, maar lezen en helemal opgaan in het verhaal is zo heerlijk.
Fijn weekend.
lieve groet, Mea

Marieke Reintjes zei

Prachtig geweorden zeg!!! Had de deur met glas nog niet eens opgemerkt,...
Ook erg leuk alles wat er in staat!! Ladenkastje heel leuk!
Groetjes Marieke

Miranda zei

Hij is werkelijk waar prachtig geworden! Wat heb je er prachtige spullen in staan; vooral het ladenkastje vind ik erg mooi. Nu even lekker rustig aan doen (en aan jezelf denken!) Ik ga nog even tussen je mp-spulletjes neuzen ;)

Alvast een fijne zonnige zondag,
Miranda

Anita zei

Van niets iets maken = een kunst.
En dat iets is echt een prachtige kast geworden !!!
Jeetje wat ben je daar druk mee geweest.
En wat een prachtige spulletjes staan erin.
Nu lekker even bijtanken ;-)
FIJN WEEKEND Lieve groetjes, Anita

Servies en Brocante zei

Mooi hoor! Hah en dat eigenwijze ken ik..dingen doen en dan de volgende dag niet mijn bed uit kunnen komen..maar het is een plaatje geworden :)
Fijne zondag!

Hannekie zei

echt helemaal te gek zeg. geweldig dat je zo in deze kast hebt geloofd. hij is echt een plaatje geworden. heb trouwens net even op je MP winkeltje gekeken en je woont maar 12 km bij mij vandaan..grappig toch..
fijne dag
liefs hannie

gewoon gezellig zei

wow, wat issie gaaf die kast!
Je mag met recht trots zijn op jezelf!

En nu lekker van genieten!!

Groetjes Hilde

Nicole (Maison La Belle Vie) zei

De kast is prachtig geworden. Kun je heerlijk al je vondsten in uitstallen.
Groetjes, Nicole

Gerreke zei

Nou dit is echt helemaal top! Hier mag je beslist van genieten hoor! Wat ziet het er heerlijk gezellig uit zo!

Petra zei

Echt geweldig geworden en wat er in staat niet minder! Je mag trots zijn.

Groetjes Petra

Claudia zei

Het resultaat is ernaar!

ChoCho zei

een geslaagd project ! xxx

Wanda zei

Wauw, je kast ziet er prachtig uit. Daar mag je met recht trots op zijn! Mooie spulletjes heb je erin gedaan...

Lieve groetjes,
Wanda

Sjoukje zei

Wat een prachtige kast is het geworden~! Hier kun je eindeloos mee varieren. Je hebt er hele leuke spulletjes in. Wat zul je er trots op zijn. Geniet er maar van~!

Groetjes sjoukje

Alberta zei

Het was al een plaatje, maar nu helemaal! Wees er maar trots op!

En wat staan er een mooie spulletjes in, leuk zo bij elkaar...
Groetjes, Alberta

Collie-Collie zei

Het is een plaatje geworden en doordat het met glas is, kan je er inderdaad steeds anders inrichten en wordt het niet stoffig, ideaal.

Groetjes, Collie

basiclabel zei

OOOh neeh jij ook al, beterschap! Hier ben ik geveld door een maag/griepvirus dat wordt vrijdag niet naar Nederland! we zieken uit!

Karin zei

Goed werk kost tijd en het resultaat mag er wezen. Helemaal mooi!
Corine, hierbij de link waarmee je een "geschreven" naam kunt maken. oscht je er zo niet uit komen dan laat het me maar weten.

http://www.mylivesignature.com/