maandag 7 maart 2011

weggevertje

voor deze keer…

Vorige maand ben mijn derde blogjaar ingegaan, ik weet nog goed dat ik begon met bloggen. Als een onhandige kluns deed ik lang, heel lang over het geplaatst krijgen van een post. Ik had geen flauw benul hoe het allemaal werkte en ik had weinig moed om dingen gewoon te proberen, als de dood was ik dat de hele computer eraan ten gronde zou gaan of ernstige mankementen zou gaan vertonen. Gelukkig kreeg ik vrij snel een eigen laptop, waardoor dat niet meer aan de orde was, als een fanatiekeling ben ik toen in het bloggebeuren gedoken, om er gaandeweg steeds meer plezier in te krijgen!

Mijn blog heb ik puur voor mezelf, het uitschrijven van dingen helpt me met het in balans blijven, er gebeurt veel in ons gezinsleven en het bewust noteren van ‘kleine’ dagelijkse dingen zet alles in het juiste perspectief. Eigenlijk sta ik er niet vaak bij stil dat alles wat ik hier publiceer openbaar is, zichtbaar voor iedereen.. Tuurlijk is wat je hier leest maar het topje van de ijsberg, wat ik niet kwijt wil komt hier niet te staan.. echte familiegeheimen zijn hier dus niet te vinden (behalve voor de mensen die me echt kennen, zij lezen wel eens wat tussen de regels door).

verweerd

Gelukkig heb ik nog nooit een vervelende reactie gehad die het blogplezier vergalde (en dat wil ik graag zo houden). Toch werd ik vandeweek even aan het denken gezet…de teller van het aantal volgers steeg tot boven de 300! Als ik er over nadenk is het een raar idee dat er zoveel mensen een berichtje krijgen als ik een nieuwe post plaats.

Het bloggen is voor mij dus een soort van zelfmedicatie, waar ik verbazend veel baat bij heb, waardoor ik me er nog meer van bewust ben dat er in het leven heel veel te genieten is! En de reacties (vooral die van de trouwe medebloggers die je al bloggende leert kennen) versterken dat nog eens!

Dus ik heb wat bedacht…bij wijze van uitzondering richt ik me in deze post eens rechtstreeks tot de lezer én ik ga iets kleins weggeven, wat dat precies zal zijn kan ik nog niet zeggen, er borrelt wel iets, maar het moet nog wat nagaren…

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat waarin je kort uitlegt waarom je hier graag leest…doe je dit nog deze maand dan maak je kans op mijn weggevertje ( een verkleinwoord…ik weet het, maar bewust dit keer , wie het kleine niet eert......).

40 opmerkingen:

Pink Princess zei

Ik lees gewoon graag je dagelijkse bezigheidjes, je verdrietjes en je vreugdes. Je aankopen en je veranderingen. Kortom, gewoon omdat JIJ JIJ bent :)

Carla zei

Ik vind jouw berichtjes altijd erg gezellig...leuk...en...inspirerend.
Dus kortom...je hoort er gewoon bij!!
Bij mijn dagelijkse dingen dan hè!!
En om de reactie's die je bij mij achter laat.

fijne dag...liefs Carla

Huize Kip Kakel zei

Omdat het zo herkenbaar is allemaal...
Je blog is een hele mooie plaats om steeds even terug te komen..om daarna weer met nieuwe energie verder te gaan!
groetjes Hannie

Colin zei

Oei hoe omschrijf ik dat nou in een paar woorden terwijl ik altijd zo lang van stof ben ... jouw blog is gezellig en sfeervol en tegelijkertijd straalt het een bepaalde rust uit en om alle 3 die redenen kom ik altijd graag bij je langs! Liefs, Colin

Gerreke zei

Moet ik jou nou nog uit gaan leggen waarom ik je blog lees??? Wil je zo vriendelijk zijn om je blog van vandaag nog eens te lezen? Nou dat is precies waarom ik graag je blog lees.

Heel heel herkenbaar. En zijn we als mensen niet erg op zoek naar dat stukje herkenning? Zo van ... oh gelukkig ik sta er niet alleen voor. Ik ben niet de enige die dit of dat meemaakt.

In reactie op jou reactie ...
Enne ja ik was een beetje in een droge bui. Ik had laatst een zere vinger van het scrollen door alle reacties. Nou ik ben niet de eerste, maar wel snel. Of niet dan! Grapje natuurlijk. Wat denk je dat mijn wachtwoord was ... grapad ... nou ik vraag je ...

Eline DM* zei

Wel ik lees graag je blogje, omdat het zo eenvoudig is. Je laat ons meegenieten van wat er zich bij jou afspeelt. En zo heb ik het graag, want ondanks dat ik nog geen eigen huisje, tuintje enzo heb, vind ik het leuk om iemands dagdagelijks handelen te lezen. Zodat ik later kan zeggen is het bij mij ook zo of net niet.


Groetjes
Eline DM*

PS: altijd welkom op mijn blogje, en als je er dan toch bent, laat gerust een reactie achter.

Lynda zei

hahahah Noem het dan gewoon een WEGGEVER, vanuit het goed hart is het altijd een groots gebaar! En ik las vanmorgen iets....."zoek niet naar grote woorden als een klein gebaar volstaat"....kun je vast wat mee ;)!
Waarom ik graag meelees??? Gewoon, herkenning? vermaak?(geen leedvermaak overigens?) oogstreling? gezelligheid? een vriendelijk woord?? enzo...."gewoon"dus ;)!
Gefeliciteerd met je 300 volgers, je zult ze op de koffie krijgen ;)!

Liefs,
Lynda

Miranda zei

Stukjes die 'lekker weglezen' en waarin je je gevoelens met ons deelt (en dan niet alleen in goede, maar ook in minder goede dagen) en natuurlijk lees ik ook altijd graag je reacties op mijn eigen postjes! Kortom; ik hoop dat je nog lang blijft bloggen en wij nog lang mogen genieten.

Fijne zonnige dag,
Miranda

Margot zei

Onder woorden brengen waarom je het heerlijk vindt om deze sfeervolle, serene, consequente, lieve,adembenemende, eigenwijze, spontane, reactie gevende en tactvolle blogster te volgen ???...Ik zou het niet weten...!!!
Vraag dat maar aan die andere 299...haha...
Lieve groetjes, Margot

lia zei

Ja, waarom kom ik hier ook alweer 2 jaar....
Gewoon omdat je mijn blogzusje bent. Qua interieur zitten we vaak op een lijn, en als persoontje mag ik je ook graag.
En idd als je erbij nadenkt wie het allemaal kan lezen, ben ook niet meer zo open als in het begin merk ik zelf wel eens.
Maar ja, het blijft leuk.
Liefs Lia

Home and Lifestyle zei

Met het weggevertje doe ik niet mee omdat ik al zo vaak iets gewonnen heb, maar dat weerhoudt mij niet om een reactie achter te laten.

Waarom ik je blog lees? Tja...eigenlijk om meerdere redenen. Je stijl in je huis vind ik mooi, ik vind het leuk om je plannen en klussen te volgen, om je liefde voor Gert en je meiden te volgen, om mij te realiseren dat ik nergens -tje achter moet zetten als ik een reactie bij je achterlaat hi hi...ach, zo kan ik nog wel even doorgaan. Het komt er op neer dat als ik een nieuwe THUIS-post zie staan altijd heel graag even ga kijken...

Een fijne dag, wat schijnt het zonnetje...eh de zon lekker hè :)?

Lieve groet, Ingrid

bijzonder-oud zei

Hallo Corine,
Ik lees jouw blog graag omdat jouw verhalen gewoon uit het leven gegrepen zijn, herkenbaar en leuk om te lezen.

En daarnaast vind ik dat je een mooi en sfeervol huis hebt, leuk om "plaatjes te kijken"

groetjes,
Yolanda

Mayflower zei

Vanaf het eerste moment dat ik op je 'Landgoed' kwam was ik onder de indruk van de rust en eenvoud waarmee je toch zo'n speciale sfeer weet te scheppen.
Je weet in beeld en woord vaak de juiste snaar bij mij te raken.
Ik moest wel even stiekem lachen om dat weggeverTJE, ik kan me nog herinneren dat jij daar ooit over schreef en telkens als ik hier een reactie gaf dan dacht ik.....let op.....geen verkleinwoorden...hihi....ben er nl. een ster in.
Fijne week en een lieve groet, Mea

faire un songe zei

Hoi Corine.......
Tja ik vind het zo leuk om je blog te lezen, omdat ik er ook nog eens een gezicht bij heb....
Zelfs het gezicht van je dochter heb ik er bij.. en dat maakt de verhalen soms net iets meer persoonlijk.. Geniet met volle teugen van je sfeer, je stijl niet te veel van het goede...en die past denk ik best wel bij die van mij..
Ik kom graag bij je.
Dank je wel dat je ook bij mij gezellig altijd een reactie achterlaat.
Lieve groetjes Hetty

Bonjade zei

Kijk een post naar mijn hart...wie het kleine niet eert......en het grootste is hier op je blog......
Je heerlijke beelden, je mooie teksten maar bovenal (wil ik je nu toch eens vertellen) je fantastische leuke reacties altijd bij me.
Je bezorgt me menig maal een lach.
Zoals mijn close up van de hyacint en jade in hemd: ha je hebt de verwarming vast heerlijk hoog staan vandaar je voorjaarskriebels ;)
Echt dit is maar één van de velen......
Je brengt echt vrolijkheid over het net.
THANKX
Liefs

Laura @ 52 FLEA zei

Hello Corine,
I like to visit your beautiful blog because it is full of lovely, serene images and simple words of a life well lived. Your blog is peaceful and comforting! Thank you for sharing this place to feel calm and to see such pretty photos of your everyday life.
Take care,
Laura :)

It's me zei

3 jaar alweer!! wat een tijd......en ja waarom we komen....omdat het hier zo gezellig is ..juist fijn om elke keer op jouw blog te mogen komen........ik kom hier graag.....waarom?? je bent jezelf en das heel belangrijk......ga vooral zo door.......alhoewel we wel erg lang moeten wachten op de kast hoor.....zuchttttt hahahhahahhahahah!!!...liefs knuffel van mij....xxx...

Esrosa zei

Ik denk dat er onbewust nog veel meer dan 300 mensen per keer een berichtje krijgen wanneer je iets geblogd hebt: ik 'volg' geen blogs zoals jij bedoelt, maar ik heb op mijn eigen blog een lijstje met blogs staan die ik altijd lees, heerlijk met koffie op de bank. En zo zijn er vast nog veel meer mensen! Een blog uit dat lijstje is jouw THUIS, je blog is inspirerend, prachtige rustige foto's (dat krijg ik echt niet voor elkaar, het ziet er zo simpel uit maar je hebt echt smaak en talent!) en je kan gewoon 'lekker schrijven': leuk om mee te lezen en te leven met jou en je gezin. Ga zo door, ik ben stiekum wel benieuwd naar je kleine suprise... :-)

Liefs, Esrosa

G-style zei

Lieve Corine,

ik doe graag mee met je weg-gevertje , ben gewoon erg benieuwd wat dat kan zijn .....weet wel zeker iets moois want ik ken je smaak nu zo'n beetje en die vind ik nog steeds erg stijlvol.

Verder kom ik hier graag omdat je verhalen zo recht uit het hart komen .Ondanks dat het niet altijd goed met je gezondheid gaat , weet je toch positief te blijven en juist dat straal je uit op je blog ...

Ga zo door , op naar nog drie jaar erbij !

Groetjes Gea

Hannekie zei

mmmm. ja ik kom hier graag omdat jij een persoon bent bij wie je het gevoel hebt dat je elkaar persoonlijk kent terwijl ik je nog nooit ontmoet heb..gewoon leuk om te lezen , mooie foto's een prachtig huis en heerlijke gewone verhalen waarin we allemaal wel wat herkennen...daarom...
veel liefs hannie

oma leentje zei

Je blog vind ik altijd zo ontroerend lief en stijlvol daarom lees ik het graag. Ik voel me er thuis. Liefs Leni

Inge zei

Jou blog daar kom en lees ik graag op omdat ik de foto zo mooi vind (die van die paspoppen) En om dat ik je blog herken. Net als deze dus, dat je puur en alleen voor jezelf schrijft. Ook voor mij is het een soort van meditatie een genezings proces, het delen van mijn gedachten geeft me lucht en ruimte.
Lieve groet Inge

Room Seventeen zei

Hallo Corine, ik lees je blog vooral vanwege je leuke interieur items. Dat is toch een beetje mijn tic, zoveel mogelijk interieurposten afstruinen ;-)).
Of je puur voor jezelf een blog begint, daar moest ik even over na denken....op www internet is eigenlijk niets puur voor jezelf,
iedereen kan volop meelezen en meekijken. Maar dat is natuurlijk ook de bedoeling van het bloggen, niets zo leuk als reacties en respons. Ik blijf je volgen hoor :-)

Kom Achterom zei

Gewoon om thuis te komen!
Heerlijk neerploffen bij jou op de bank!
Fijne week
liefs Yolanda

Het Hoogerhuys zei

Ik kom graag op jouw blog omdat het één groot inspiratiebron voor mij is geworden.
Waar ik veel ideeen uit haal

Groetjes, Sandra

Kaatje zei

Omdat je in Bergen woont. Heerlijk aan zee!
Omdat je mooie foto's maakt en er leuke teksten bijschrijft.
Omdat ik gewoon een vreselijk nieuwsgierig mens ben, haha....

La Maison en Wonderboom zei

Jij bent een van de eerste blogs die ik ging volgen. Ik was onder de indruk van je mooie foto's en de stijlvolle sfeer in je huis. Jij bent een meisjes moeder, ik ook, en dat alles met elkaar maakte dat ik het heel leuk vond en vind om je te volgen.

Liefs
Hermine

almay`s home zei

Waarom ik het fijn vind om even bij je binnen te gluren....
...omdat je zo lekker eerlijk bent.
...omdat het er zo gezellig bij je uit ziet.
...omdat je de dingen met ons wilt delen.
...omdat je foto's zo bijzonder zijn.
...gewoon daarom!

Lieve groet
Alma

Anita zei

Omdat Corine THUIS ook echt THUIS voelt.
De persoonlijke noot tussen de regels
je grote gevoel voor styling en je lieve berichtjes.
Het is gezellig THUIS komen hier :-)
Lieve groetjes, Anita

Haikey zei

Hoi Corine,
Ik kom graag op je blog omdat we dezelfde style hebben en ik altijd heel veel ideeën bij je op doe, maar daarnaast zwijmel ik altijd een beetje weg bij THUIS en voelt het ook heel erg als THUIS..
Ik hoop dan ook dat ik nog jaren mag genieten van THUIS

groetjes, Haikey

marian zei

Je mooie foto's, je prettige manier van schrijven alsof het allemaal gewoon uit je pen vloeit, je variatie in je posts, bloemen en interieur, faits divers en kleine dingetjes die een lach op mijn gezicht toveren, de rust die je blog(en ik denk dus ook jijzelf) uitstraalt. Ja, ik kom hier heel graag!
Nog heel veel blogjaren!!!!
Groetjes,
Marian

Karin zei

Toen ik circa 1 1/2 jaar geleden begon met bloggen was jij een van mijn eerste volgers. Ik herken mezelf wel in je verhaal, heel voorzichtig beginnen, met wat drempelvrees, maar ook het plezier en een hele nieuwe wereld die via de pc bij me binnen kwam. Ik had er ineens een stel vriendinnen bij, zo voelde dat ook een beetje en ach Corine, je eerste liefdes vergeet je nooit. Ik kom dus nog steeds met veel plezier bij je langs, voor een lach een traan of iets lekkers en vooral ook de rust die ik hier toch meestal wel bij je vind. Ik zou dat ook nog graag heel lang willen blijven doen. ♥

Joan Ottevanger zei

Wat kan ik zeggen.Ik volg je om je manier van schrijven en je mooie foto's en inspiratie die ik van je krijg en hoop dat je hier nog heel lang mee dooor gaat.

Wanda zei

Waarom ik je volg? Dat heeft me even aan het denken gezet... Want ja, waarom eigenlijk? Omdat je heerlijk schrijft en fantastische foto's maakt. Het is gewoon en precies daarom heel bijzonder! Je geeft ons een kijkje in jouw wereldje en ook al is het bedoeld voor jezelf, ik vind het een hele eer om je leven te mogen lezen...

Lieve groetjes,
Wanda

@nne zei

waarom? om de mooie foto's, je openhartigheid, je lieve reacties die je nalaat op andere blogs en omdat je me een fijn mens lijkt, ook al zag ik je nooit in levende lijve. liefs, @nne

Anja zei

Zo drie jaar al dat wist ik dus niet. Ben zelf nog niet zolang bezig, maar jouw volgen is gezellig en idd de dagelijkse dingen doen het hem. Is denk ik voor iedereen ook heel herkenbaar. Je bent ook attent naar je volgers dus ga vooral lekker door. Ik doe niet mee aan je weggevertje, leuk hoor maar het gaat mij om het bloggen.
Lieve groet Anja.

Jeanette zei

Ik lees je blog graag omdat je heel prettig schrijft of het nou over alledaagse dingen / je interieur of je gezondheidsperikelen gaat. Nooit sla je de verkeerde toon aan, je draaft niet door met dingen. Je interieur voor mij interesse nr 1 is natuurlijk helemaal top en je fotoboek zal ik niet snel vergeten. Dus ik doe graag mee met je give away (tje).

Groet,
Jeanette

queenieshomerh zei

T is net alsof je een tijdschrift open slaat als je op je blog komt ,gezelligheid ,herkenbaarheid ,de mooie fotos
Daar ga je toch even voor zitten ?!

Nieneke zei

Wat een geweldige reacties heb je op dit bericht gekregen! En hoewel ik ook wel dezelfde redenen heb om te bloggen als jij, weet ik zeker dat het lang zo leuk niet zou zijn, zonder de reacties.
In de "gewone" werkweken heb ik niet heel veel tijd om te bloggen, maar bepaalde blogs probeer ik toch wel te bekijken en op te reageren. Die blogs inspireren me , laten me lachen, glimlachen of zelfs schateren, ze zetten me aan tot nadenken of bezinnen, ik geniet van de foto's, de woorden, de overpeinzingen, ik denk mee, voel mee en ervaar!
Jouw blog hoort zeker bij die favorieten. Bedankt voor de mooie berichten en reacties!

Judith zei

Ik kwam hier in eerste instantie meelezen omdat ik je interieursfeer simpelweg supermooi vindt. Daarbij vind ik je schrijfstijl ook lekker weglezen... en over een klein weekje gaan we elkaar 'toevallig' ontmoeten, dus daarna zal het meelezen weer nèt dat persoonlijk tintje extra krijgen:-)
Groetjes Judith