donderdag 7 april 2011

brocante perfectie

weg van de snelweg…

Zondag vertrokken we rond half 4 vanuit Den Haag, het was lekker rustig op de weg, Gert reed, dus ik keek rustig om me heen, zelfs vanaf de snelweg zie je dat de lente zich manifesteert, bomen worden groen en het bermonkruid kleurt de wereld van het asfalt een beetje mooier :)

Toch zit ik als ik zelf niet rijd nooit echt onderuit in de auto, ik blijf letten op het verkeer en op de borden…ik ben dus duidelijk niet een gewone passagier maar een bijrijder! Zo kwam het dat mijn brocante bloed spontaan begon te bruisen toen ik het bord ‘Nieuwerbrug’ zag, mijn brein linkte dat direct met ‘vroeger en toen’… een blik op de klok leerde dat we best nog even de snelweg af konden…

waterval

boerensloot

weg van de snelweg…

Brocante, echt oud spul, niet het nieuwe spul met een brocantesfeer, nee het échte brocante, het doorleefde spul met een verhaal…dat doet mijn hart sneller kloppen. En het houdt mij in balans…ik ben namelijk een perfectionist, ik wil altijd alles goed doen en ik wil het plaatje altijd kloppend hebben, wat dus niet wil zeggen dat alles er perfect uit moet zien :)) juíst níet!!!

Lopend en speurend daar in de loods van ‘vroeger en toen’ viel ik voor een mooie oude lichtverweerde spiegel…een flink exemplaar… ik heb wat met (oude franse) spiegels, dus er hangen er al heel wat in ons kleine huis, zou hier ook nog plaats voor zijn? Terwijl ik verder struinde tussen het oude spul en in m’n hoofd alle vertrekken van ons huis de revue passeerden werd ik geroepen door Gert. ‘Kijk eens, wat vind je hier van? Deze is mooi…voor in de nieuwe badkamer….’ En zo kreeg ons romantisch weekend met z’n twee naar zee spontaan en op de valreep een brocante randje :))

Foto's?? Waarvan?? Van de opslag met alle badkameraankopen?? Het bad, de douchebak, de glijstangset, sifon voor de wastafel, thermostaatkranen voor bad en douche, wastafel en mengkraan, tussen al dat spul staat dus nu die franse spiegel..over een maand of wat...kom dan nog maar eens terug...wie weet heb ik dan prachtige foto's van een sobere, stoere badkamer mét brocante spiegel :)

26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Dit is super leuk...van die onverwachte en ongeplande bezoekjes en dan ook nog eens met een geweldig resultaat (weliswaar niet op de foto zichtbaar, maar jou 'kennende' zal dat niet anders zijn)!

Zo reden we met de kerst naar Brugge en onderweg kwam ik op de borden Lienden (De Stamkamer) en Oosterhout (Deja Vu) tegen...je snapt dat ik op de terugweg een paar tussenstops heb ingelast :)...gewenst of niet gewenst door de rest!

Een Franse spiegel staat hier ook nog op het wensenlijstje (daar heb ik er nog geen één van)...

Lieve groet, Ingrid

Collie-Collie zei

Ooo, je maakt me wel héél nieuwsgierig naar die onverwachte brocante en heel oude Franse spiegel.

Wat een mooie foto's van dat groen met die bomen en dat mini-watervalletje... Heerlijk even van de snelweg een snoekduik in een loods van "vroeger en toen" te nemen.

Groetjes, Collie

Kom Achterom zei

Ha Corine,
Wat een kun je het toch heerlijk omschrijven! hihih Ik zou nou juist op dit moment wel een oogje om de hoek van jullie aankomende badkamer willen gooien en daarna over een maand!! oooh genieten!!
fijn weekend
Yolanda

Home is where the heart is zei

Oh nu heb je me nieuwsgierig!!!!! Kan bijna niet wachten. Succes met de verbouwing en we wachten geduldig (not:))) op het eindresultaat
lieve groet Brigitte

Anita zei

Nouh ja zeg, Corine laat je ons zo lang wachten :-)
Ik word nu wel erg nieuwsgierig naar je badkamer met brocante franse spiegel.
Succes met klussen enne wel opschieten hoor hihi
Lieve groetjes, Anita

lia zei

Flauw hoor.... je kunt ons toch die spiegel wel laten zien. hihi....
Nee, geintje we wachten wel... pffff.

liefs Lia

Bonjade zei

Tuurlijk elk detail vraagt om een beeld er bij......je stang, je cifon....alles...kom maar op....ben dol op heerlijke brocante beelden.
Pfff.......dan wacht ik maar even geduldig....
Liefs

English style zei

Leuk is het daar he, wij zijn een paar weken terug geweest, er liepen gezellige grote Orpington kippen in en om de loods, gaf al gelijk een gezellige sfeer.
vond je de kasten daar ook niet geweldig !
ben benieuwd naar je mooie spiegel !
Groetjes Yvonne

It's me zei

Nou wat leuk Corine !! ..ja het is een erg leuke winkel hoor !! ben er ook diversen keren geweest !!....maarre hoellang duurt het nog ?? je badkamer ???...groetjes liefs Ria....xxx...

La Maison en Wonderboom zei

Kan je wel om mij zo in spanning te houden?? Enfin, ik ga mijn eigen Franse spiegels zoeken ;)
Leuk om zo'n badkamer bij elkaar te sprokkelen en nog leuker om een vent te hebben die er ook gevoel voor heeft.

Liefs
Hermine

Lynda zei

dát zijn de mooiste en beste vondsten, die waar je ZO tegenaan loopt!!! Ben natuurlijk weer heel benieuwd en jij verteld natuurlijk weer niks verder;)))

Liefs,
Lynda

Hannekie zei

oo ben zo benieuwd..ik vind dit zo leuk..lijkt me heerlijk om samen met je partner dezefde passie te delen en dan echt samen op zoek te zijn.....ik kijk uit naar de fotos
liefs hannie

Miranda zei

Dat zijn toch wel leuke adresjes en als je dan ook nog zomaar iets vindt wat je goed kunt gebruiken dan is het toch de perfecte afsluiting van een geslaagd weekend!

Fijne avond,
Miranda

Mayflower zei

Pffff.....dat is wel heel lang wachten Corine.
Ik ben ook dol op Franse spiegels, dus je maakt me nieuwsgierig.
Heerlijk zo'n onverwachtse tussenstop.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Miss M zei

Mooie foto's! Al dat sappige groen, heerlijk...

En die spiegel? Ik ben benieuwd... misschien is die wel hetzelfde als die van mij! Ik heb op zolder ook een hele mooie die nog een plaats in de gang moet krijgen...

Groetjes, Marjolijn.

Nieneke zei

Ben benieuwd....

Judith zei

Wat ben jij gemeen zeggggg.... En dan nog wel een oude franse spiegel..............

Ik hou je/het in de gaten hoor:-)
Groetjes Judith

De Nostalgische Nonnevot zei

Nou, super toch, de leukste vondst is die waar je zomaar tegen aanloopt!...dat bijrijder verhaal dat heb ik ook...ikzie het al voor me, fijne avond, Nicole

Anja zei

Wat super voor jullie, maar voor ons houd je het wel een beetje te spannend moet ik zeggen hoor.
Groetjes Anja.

faire un songe zei

Kijk dit is nu zo'n onderwerp waar we het helemaal niet over hebben gehad... Ohhh tijd te kort..
Groetjes Hetty

Haikey zei

Je maakt me wel héél nieuwsgierig naar die oude Franse spiegel.

Groetjes, Haikey

Rozmeen zei

spannend..ben zoo benieuwd hoe het eindresultaat is.. vast prachtig!!

Ik wens je een mooie dag en een hele fijn weekend,
Rozmeen

Prulletje zei

hahha veel plezier er van ! En succes, ben heel benieuwd !

ChoCho zei

een échte schattenjacht ;-)

Colin zei

Het moet zo echt wel helemaal geweldig worden in jullie badkamer met mooie vondsten, ben verder ook helemaal niet nieuwsgierig; volgende week al af toch:-), zo ook de foto's?!
Groetjes, Colin

Het stokpaardje zei

Ben erg nieuwgierig geworden. Leuk dat jullie dezelfde smaak hebben.
Groetjes Iris