maandag 11 april 2011

meerwerk

de tussenstand…

De badkamerklus is een flinke klus, dat wisten we vantevoren en dat vinden we niet erg, behalve dan dat het zo langzamerhand overal in huis een bende word! Woensdag kwam de installateur de aan-en afvoerleidingen verleggen, op allerlei plekken in huis moesten vloeren of plafonds losgemaakt om diverse t-stukken te kunnen plaatsen. Dus moesten er een paar kasten leeg… de logeerkamer stond compleet volgestapeld :) De mannen gingen voortvarend te werk, ik had wat afspraken lopende de dag, maar tussendoor voorzag ik ze van een kop koffie en dan gingen ze weer fluitend verder… Maar dat fluiten verstomde toen ik om half 4 thuiskwam en er water langs de keukenmuur stroomde……………………….

leidingwerkdouchekraan

Met het doorzagen van één van de waterleidingen was er blijkbaar wat teveel gejutterd en daardoor was er een oude las los gegaan, gelukkig pakten de mannen ook dit voortvarend aan…de één vloog de kelder in om de waterkraan dicht te draaien, de ander vloog naar boven om te kijken of ie via de vloer van de logeerkamer (die dus vreselijk volgestouwd stond) bij het lek kon komen… Een deel van de gestapelde spullen verhuisde naar ons bed en zo kwam er ruimte om een stuk uit de vloer te zagen… binnen een kwartier was er een nieuwe knelkoppeling gemonteerd en kon het water er weer op!

En zoals dat gaat als je met een fikse klus begint…er komt altijd meerwerk bij… bij het strippen van het kamertje bleek dat bij de wangen van de dakkapel, de buitenkant vastgetimmerd zat op het binnenhout… het vervangen van die buitenwangen stond gepland voor over 3 jaar, maar als we nu de binnenkant prachtig gaan afwerken met tadelakt, wat gebeurt daar dan mee als die buitenkant er af word gesloopt?? Die kapelwangen nu maar gelijk vervangen dus! En het was er natuurlijk mooi weer voor :)

dakkapelwangen

Vrijdagmiddag 8 april 12.30 uur…

week 14

Rechts om de hoek komt de douche, links om de hoek de wastafel en het bad komt rechtsvoor, onder het raam…Visualiseren…ik kan het gelukkig :)

33 opmerkingen:

Miss M zei

Oh, jeetje, een grote ramp was dus voorkomen...
Ja, dat krijg je er allemaal 'gratis' bij!
Maar, uiteindelijk, uiteindelijk gaat het om het resultaat!
Nu maar hopen dat er nog geen andere dingen 'boven water' komen!

Groeten, Marjolijn.

Servies en Brocante zei

heeel veel suc6..

saskia zei

ja die gratis dingen zijn altijd het leukst he van het verbouwen .
heel veel stof ,keiharde muziek die ze zelf niet horen als ze aan het slopen zijn ,water op plekken waar het niet hoord en overal een bende ,je huis is ineens een bouwkeet ...heerlijk hoor.
maar straks komt het grote genieten .

sterkte nog even :) grtjs saskia

La Maison en Wonderboom zei

Jij ziet jezelf al liggen badderen en genieten van je nieuwe badkamer. De tegenslagen ben je dan vast snel vergeten. En die dakkapel is mooi meegenomen, hoewel er natuurlijk wel een prijskaartje aan hangt.
Sterkte met de rommel.

Liefs. Hermine

Home is where the heart is zei

dat was wel even flink schrikken. Maar goed dat die mannen veel gewend zijn en gelijk reageren. Dat gaat een plaatje worden die badkamer. Succes met de verbouwing :))
grtzz Brigitte

De Nostalgische Nonnevot zei

Nou even schrikken..maar het is weer goed gekomen...hopenlijk tot die tijd geen gekke dingen. Succes ermee...ik zie het wel al voorme, fijne dag, Nicole

lia zei

Je kwam dus net op tijd thuis.
En ik kan het gelukkig ook al voor me zien.
Succes met de troep meid.

Liefs Lia

Claudia zei

Poepoe, gelukkig zie je het nog zitten...

Marieke Reintjes zei

Oohhh, Corine wat een klus hé,.....Nou hopelijk kom je niet meer onverwachts tegen...
Je hebt volgens mij een gezellig en mooi huis, zo te zien aan de zijkant genomen...
Groetjes en succes, Marieke

Alberta zei

Ben ontzettend benieuwd naar het resultaat.. Maar jullie kennende zal het wel prachtig worden! Succes met de klusbende en we zien de foto's wel weer verschijnen

Groetjes,
Alberta

Collie-Collie zei

O, jee. Van het een komt het ander. Maar het wordt wel allemaal voortvarend aangepakt en vooruit gedacht. Je hebt straks wel een pracht van een badkamer... en je moet maar denken over drie jaar hoeft er lekker niets met je dakkapel:)

Groetjes, Collie

Miranda zei

Na regen komt zonneschijn! Nog even volhouden en dan kun je straks genieten van je prachtige badkamer (ook ik kan gelukkig visualiseren, dus dat gaat helemaal goedkomen ;))

Fijne dag,
Miranda

Joan Ottevanger zei

Ja dat het anders uitpakt dan als je gepland heb daar kan ik over mee praten.Heb het wel gezien met onze keuken.Maar als je straks in je prachtige badkamer ligt te weken. Dan ben je het zo weer vergeten.

Lynda zei

*slaathandenvoorogen*.....ik kom weer kijken als het af is hoor....wordt hier altijd zooooo nerveus van ;)!!

HOU JE HAAKS!

Liefs,
Lynda

It's me zei

Pfffff...jij liever dan ikke...wat een gedoe zo'n verbouwing !!!.....maar het zal zeker mooi worden.......liefs geniet van deze heerlijke dag !!! ....xxx...

Home and Lifestyle zei

Gelukkig maar dat jij een optimistisch karakter hebt...wat een toestanden zeg! Maar ik zie het ook voor me en weet zeker dat het uiteindelijk héél erg mooi wordt!

Veel succes met alles! Lieve groet, Ingrid

Margot zei

Van minderwerk...heb ik idd nog nooit gehoord... Ja, ze willen wel minder werk, voor meer geld...maar dat bedoelen wij dan weer niet... Succes...en de volgende foto's zijn van het resultaat he!!
Zonnige groetjes, vanaf mijn werk...ssstttt....
Margot

Lina zei

Het gaat absoluut mooi worden! Ik zie het al voor me......
Succes nog met de zooi! Geduld is een schone zaak.

wonen met brocante zei

Dan schrik je je ook rot met die lekkage. Maar nu wordt dan gelijk een klusje die je over 3 jaar gepland had gedaan dus dat scheelt dan weer. En straks als alles er prachtig uitziet ben je alles weer vergeten. Groetjes Peggy

Anja zei

Jeetje Corine, wat een toestand er komt idd meerwerk bij! Maar gelukkig kijk je erdoor heen en blijf je positief. Succes met alles, nog even en dan lig je in je bad lekker rond te kijken, en geniet je .
Groetjes Anja.

Mayflower zei

Van het één komt vaak ook het ander, maar gelukkig kijk je door alle rommel die zo'n megaklus met zich meebrengt heen en zie je de prachtige badkamer al voor je.
Succes met alles Corine.
Lieve groet, Mea

Het stokpaardje zei

Vooral blijven denken hoe het gaat worden. Succes met de verbouwing.
groetjes Iris

Anita zei

Visualiseren ...
ik kan me er nog niets bij voorstellen hoor maar laat me verrassen hihi
Oeps wat een gedoe en vaak val je idd van het een in het ander. Mijn moeder zei altijd: het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt ;-)
SUCCES Lieve groetjes, Anita

Jeanette zei

Het moet altijd eerst erger worden voordat het weer de goede kant opgaat. Succes verder!
Het weer werkt in ieder geval mee.

Groet,
Jeanette

Gerreke zei

Ehhhh petje af hoor. Wij hebben die badkamerklus net al weer even achter ons liggen, maar weet het nog maar al te goed en jij doet er nog veel meer bij ...

Nieneke zei

Ik visuealiseer me altijd een slag in de rondte, maar op dit soort momenten heb ik er altijd grote moeite mee....
Grappig dat je dat "wangen" noemt, daar had ik nog nooit van gehoord.
Het is inderdaad een hele klus, maar ik weet zeker dat het prachtig wordt!!!

Jeanette zei

Ja, jammer genoeg gaat dat vaak zo, veel troep en zaken die tegenvallen. Gelukkig is het probleem weer verholpen en nu maar hopen dat de rest spoedig gaat. veel succes!

liefs...

Inge zei

Hè jeetje, daar zat je nou net niet op te wachten! Het is natuurlijk wel zo, dat het eerst minder wordt, voordat het beter wordt...
je weet nooit, wat je tegenkomt, als je iets los gaat trekken.

Heel veel succes ermee!

Liefs Inge

Ans zei

Het is natuurlijk even afzien,maar
als het dan klaar is,ben je de ellende
weer snel vergeten.
En beter nu de dakkapel aanpakken,dan later
met de ellende zitten.
Het gaat vast allemaal heel mooi worden.

Groetjes Ans

Sjoukje zei

Er komt altijd meer werk dan dat je van tevoren ooit had durven denken~! En dat van die kapotte waterleiding hebben wij hier ook al eens beleefd alleen duurde het bij iets langer(waterballet)voordat het verholpen was...
Ben het nog niet vergeten~!
Succes met klussen en visualiseren....
Fijne dag, groetjes Sjoukje

ChoCho zei

Gelukkig kan je héél goed visualiseren ;-)

THORNWOODS AT HOME zei

HOi Corine,

Het is even doorbijten moet je maar denken, maar jou kennende zal het eindresultaat prachtig worden. Succes met deze klus.

Liefs Monique

Colin zei

Oh wat vind ik je stoer dat je gewoon blijft visualiseren; ik ben namelijk niet zo'n doorzetter als het om grote klussen in huis of verhuizen gaat, maar het gaat vast weer prachtig worden bij jullie ... ondanks al die extra klussen die opeens ook even om de hoek komen kijken.